Permalänk
Inaktiv
Skrivet av griid:

Jag hade skaffat en apple tv 4k.

Hm, vill bara nämna att min Apple TV 4k har blivit så sjukt jäkla jobbig efter senaste tvOS-uppdateringen i höstas. HDCP muppar sig järnet varje gång man slår på min 8+ år gamla TV.

Har man en äldre TV (med sannolikt en äldre version av HDCP, för jag antar den uppdateras inemellanåt) så kan det bli struligt nuförtiden. Att filmbolagen ska vara så jäkla paranoida, deras skit finns ju ute på nätet iallafall. Finns ingen anledning att straffa deras betalande kunder, det är inte de som är problemet. :/

Skrivet av JonasT:

PS5:an har inte stöd för Dolby Vision vid filmvisning, endast HDR10.

Åh nej, vad trist att höra. Ja då har jag blivit felinformerad.

Iofs, tänkte aldrig använda min till att se på film med - på den tiden jag fortfarande köade för PS5.

Permalänk
Medlem

Alltså, finns det något sätt att ställa in så man inte behöver ange pinkod vid varje start av appen, eller utgår Disney från att alla kunder är barnfamiljer? Vi har ingen under 30 här hemma bortsett från hunden, och han är föga intresserad.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Chassi-Jesus 📦
Skrivet av macmann1:

Alltså, finns det något sätt att ställa in så man inte behöver ange pinkod vid varje start av appen, eller utgår Disney från att alla kunder är barnfamiljer? Vi har ingen under 30 här hemma bortsett från hunden, och han är föga intresserad.

Edit Profile -> Klicka på din profil -> Profile PIN = Off (hittas längst ner under parental controls).

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Vi har aldrig behövt skriva in nån pinkod på någon av våra enheter... 👀

Permalänk
Inaktiv

Nä, inet här heller, man är ju konstant inloggad, iaf här på tv och dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Edit Profile -> Klicka på din profil -> Profile PIN = Off (hittas längst ner under parental controls).

Skrivet av Swennis:

Vi har aldrig behövt skriva in nån pinkod på någon av våra enheter... 👀

Skrivet av anon910:

Nä, inet här heller, man är ju konstant inloggad, iaf här på tv och dator.

Det var nåt vi fick igång i samband med Star, och i appen till android TV hittade jag ingen inställning för det. Kanske kollade för dåligt, men löstes via iPhone appen nu. Tack Jonas!

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Inaktiv

Arkiv X finns ju på Star! Insåg inte det, så jag blev nästan litet (glatt!) chockad när serien dök upp bland förslagen. Nu behöver jag inte släpa fram min meckiga DVD-samling längre, plus att serien är ju i HD-utförande nu, pilotavsnittet såg mycket bra ut får man säga. Gamla suddiga DVD-bilden kan gå och slänga sig i väggen...

Bredformat dock! Så de har väl beskurit original 4:3-bilden för att fylla moderna TV-apparater; litet besvikande om så skulle vara fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Arkiv X finns ju på Star! Insåg inte det, så jag blev nästan litet (glatt!) chockad när serien dök upp bland förslagen. Nu behöver jag inte släpa fram min meckiga DVD-samling längre, plus att serien är ju i HD-utförande nu, pilotavsnittet såg mycket bra ut får man säga. Gamla suddiga DVD-bilden kan gå och slänga sig i väggen...

Bredformat dock! Så de har väl beskurit original 4:3-bilden för att fylla moderna TV-apparater; litet besvikande om så skulle vara fallet.

Du kan ändra så det blir original format 4:3, gjorde så när jag märkte att gamla simpsonavsnittet va i 16:9 format.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swennis:

Du kan ändra så det blir original format 4:3, gjorde så när jag märkte att gamla simpsonavsnittet va i 16:9 format.

Ja, jag gjorde det med Simpsons, men trodde i mitt enfald att det var en system-vid inställning. Man måste alltså hålla rätt på varje TV-program och ändra separat? Vicke krångel, rentutsagt!

Såg inte ens någon inställning för originalaspekt och minns inte hur jag gjorde det med Simpsons (ja, jag har inte superminnet Arne tyvärr! )... Får titta hårdare efter hur man ställer in det helt enkelt.

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Någon som har problem att med disney+ på apple tv 4k att det man kollar på fortsätter spelas ibland när man har pasusat och skärmsläckaren går på?

Sjukt jobbigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Någon som har problem att med disney+ på apple tv 4k att det man kollar på fortsätter spelas ibland när man har pasusat och skärmsläckaren går på?

Sjukt jobbigt

Aldrig upplevt. Prova att ominstallera appen.
Gjorde det på Netflix när den krånglade och det löste mitt problem den gången.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Sjukt jobbigt

Händer hos mig ibland, är rätt så störande om man pausar något och är borta ett tag sedan har det fortsatt ändå så man vet egentligen inte vart man va :/

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Spawnbadboy:

Inte hänt för mig i D+, men dock något fåtal gånger i HBOs app, och kanske en gång eller så i Netflix också. Tror det är en bugg i själva tvOS om jag ska vara ärlig. Det inträffar supersällan för mig, minns inte ens specifikt när senast det inträffade, brydde mig aldrig om att ominstallera något. Bara körde på som förut, och det har 99.97% av tiden funkat bra.

Jobbigare är tjafset med HDCP jag drabbades av på min lite äldre Samsung-TV efter förra årets tvOS-"uppgradering". Men det är ju en annan femma...

Permalänk
Medlem

Är det någon som hört någon ny info om TaleSpin (Luftens hjältar) och Dark Wing Duck?

Visa signatur

Dator: Lian Li A3, R7 9800X3D, ASUS X670E Gene, Thermalright Phantom Spirit 120 SE, Kingston Fury@6000CL30, ASUS RTX5080 PRIME OC, Firecuda 530 2TB, 2st 990 Pro 2TB, Thermaltake SFX 1000W Platinum.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Tittade på Atlantis En försvunnen värld idag såg inte klart den ska fortsätta imorgon men ljudbilden på denna rulle var sjukt bra i 5.1. Blev riktigt imponerad faktiskt

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: SAMSUNG G8 OLED/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Medlem

Synd att Venom och Spider Man inte finns, Sony som sitter på rättigheterna om jag förstått det. Men det kanske kommer innehåll med dessa två karaktärer när det börjar produceras nytt i någon form.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Synd att Venom och Spider Man inte finns, Sony som sitter på rättigheterna om jag förstått det. Men det kanske kommer innehåll med dessa två karaktärer när det börjar produceras nytt i någon form.

Venom kommer antagligen aldrig dyka upp, Disney har ju absolut ingenting öht med den att göra.

Spider-Man är gjorda av Disney med Sony har rättigheterna, det ryktas om att dom eventuellt kommer dyka upp men ingenting som är särskilt pålitligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Venom kommer antagligen aldrig dyka upp, Disney har ju absolut ingenting öht med den att göra.

Spider-Man är gjorda av Disney med Sony har rättigheterna, det ryktas om att dom eventuellt kommer dyka upp men ingenting som är särskilt pålitligt.

Tänkte på att Venom är kopplat till Marvel som ägs av Disney, så det kan ju tänkas att det i alla fall i nya produktioner kommer finnas hos Disney+. Ryktas ju om en andra film och några rykten om någon tv-serie med Tom Hardy.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Tänkte på att Venom är kopplat till Marvel som ägs av Disney, så det kan ju tänkas att det i alla fall i nya produktioner kommer finnas hos Disney+. Ryktas ju om en andra film och några rykten om någon tv-serie med Tom Hardy.

Knappast rykte längre:
https://www.imdb.com/title/tt7097896/?ref_=nm_flmg_act_5

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja, men Sony har 100% av rättigheterna och ligger bakom 100% av produktionen. Marvel som företag är inte inblandat öht.

En andra film har varit bekräftad sedan länge och den kommer precis som den tidigare vara 100% Sony och Disney eller Marvel kommer inte vara inblandade öht.

Disney äger Marvel och iochmed köpet av Fox äger dom rättigheterna till alla Marvels karaktärer inklusive X-Men, förutom dom som är kopplade till Spider-Man. Dom äger Sony.

Spider-Man-filmerna i MCU har en special-deal mellan Sony och Disney som är lite komplicerad men där Disney/Marvel gör filmerna medan Sony har rättigheterna men betalar och får alla biointäkter.

Permalänk
Medlem

Disney äger Venom. Men tyvärr har dom inte rättigheterna att göra film med honom eller någon annan karaktär som först introducerades i Spider-Man. Alla framtida karaktärer som introducerades i Spider-Man comics är exklusiva till Sony.
Marvel gjorde den absolut sämsta dealen med Sony när de sålde all rättigheter för ynka pengar

Visa signatur

Wahoo

Permalänk

Kul utbud men Adroid-appen är värdelös. Jag blir utloggad stup i ett med min smart-TV. Någon annan som har samma problem? Rätt störande att behöva skriva in användarnamn och lösenord med fjärrkontrollen. Det händer inte när jag kollar utan vid uppstart av appen på tv:n efter att jag knäppt på den.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Jag har inte upplevt det alls på Samsung plattan, LG-tv (WebOS) eller på min Google TV Chromecast.

Lite funderingar om saker kan störa som t.ex. om du kör en Pihole eller om tvn får olika IP-nummer lokalt. Ska ju inte påverka, men man vet ju inte.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se

Permalänk

Någon som vet när resten av Walking dead serien släpps på Disney+?

Permalänk
Medlem

Nytt material till Disney i maj.
Ser fram emot den nya star wars-serien på star wars-dagen. Kan bli bra!

https://www.moviezine.se/nyheter/nytt-pa-disney-plus-i-maj-20...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Oscarsnominerade Oscarsvinnaren Nomadland till Disney+ på fredag 30/4!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Oscarsnominerade Nomadland till Disney+ på fredag 30/4!

Vid det här laget är det ju faktiskt en Oscarsvinnare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Vid det här laget är det ju faktiskt en Oscarsvinnare.

Har korrigerat.
Oavsett, ser fram emot att se den i helgen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur många har noterat åldersgräns i inställningar? Jag satte min på högsta, och helt plötsligt blev det ännu fler filmer då den var på 13år som standard!

Permalänk
Konsolgrävare

Första avsnittet av Marvel's M.O.D.O.K. kom idag

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |