PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Vilka fina kamrater! Stort tack för tipset om Amazon.
Hoppas nu jag får min beställning, pengarna är reserverade på kortet.
Leverans mån 22 Mars. Nu får man hålla utkik i Postnord appen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jossan98:

Tror ni det kommer gå att få tag på en Playatation 5 till "normalt" pris innan den 7:e Maj?

Det var precis ett enormt släpp på Amazon. Det kommer bli mer lättillgängligt ju mer tiden går, så Maj borde inte vara någon fara.

Permalänk
Medlem

Om man bara hade klickat på tråden en timma tidigare

Permalänk

Någon mer som beställt på CDON? Vet ni exakt när man får den hemskickad? I min order står det bara "behandlas" och jag kan ej se när den kommer att skickas. Finns det chans att den kan bli makulerad?

Permalänk
Medlem

Om NoN fortsätter med liknande system borde det släppas SE på måndag.

22/2 SE 10.00
8/3 SE 14.00
3/3 DE 14.00

Permalänk

Late to the party. Nu är de slut

Permalänk

Gärna!

Skrivet av alex.:

Ska lämna tillbaka mitt ps5 (disc), om någon bor runt Örebro kan man få den till inköpspris annars lämnar jag bara tillbaka den.

Jag åker gärna till örebro för att köpa den. Vart och när ska den lämnas tillbaka? Kan du pma mig?

Permalänk

nu fick jag min från webhallen SE beställd 14/6-2020

Permalänk
Medlem
Skrivet av Livgardisten:

Någon mer som beställt på CDON? Vet ni exakt när man får den hemskickad? I min order står det bara "behandlas" och jag kan ej se när den kommer att skickas. Finns det chans att den kan bli makulerad?

Preliminärt leveransdatum var 16/4. Står även behandlas på min order, varför skulle den bli makulerad?

Permalänk
Skrivet av Galbe95:

Preliminärt leveransdatum var 16/4. Står även behandlas på min order, varför skulle den bli makulerad?

Okek tack, nej jag tänkte det för att den va tillgänglig i typ en timme så det kanske blev en overflow av beställningar.

Edit: pratade med cdon, dom sa att dom ej hade nå info angående leverans, men att dom skulle maila när den skickas.

Permalänk
Medlem

Då är min SE beställd hos WH 2 juli klar att hämta i butiken. 😁

Permalänk
Medlem

Fått "Redo att hämtas" nu på en SE order från Webhallen lagd 15/6

Permalänk

Samma här. Beställd i Juni. Finns nu att hämta på WH.

Permalänk

Jag köper den gärna

Skrivet av alex.:

Ska lämna tillbaka mitt ps5 (disc), om någon bor runt Örebro kan man få den till inköpspris annars lämnar jag bara tillbaka den.

Jag köper den gärna, brorsan bor i Karlskoga

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur MediaMarkt kan vara så sega i jämförelse med andra. Beställde i fredags och de har fortfarande inte skickat paketet.

Permalänk
Skrivet av alex.:

Ska lämna tillbaka mitt ps5 (disc), om någon bor runt Örebro kan man få den till inköpspris annars lämnar jag bara tillbaka den.

Köper gärna. Bor i laxå
🙂

Visa signatur

__________________________________________________________
#Gaming since 1990#
#Med vänliga hälsningar#
#Stefan#

Permalänk

Nu har jag fått min PS5 från MM, beställde förra fredagen. Är super glad att jag fick en.

Tack alla här på forumen som tipsar och säger till vart man kan köpa, och lycka till alla som fortfarande söker!

Permalänk

Dustin?

Hmmm, beställde ifrån Dustin i början på november och har ej hört nått. Någon som har info om Dustin och deras lager?

Permalänk
Medlem

Hämtat min SE från Webhallen nu. Känner redan en viss saknad nu när jag inte längre ser ordern under de aktiva beställningarna. Den har ju ändå funnits där i 8,5 månader och sett den varje vecka. En tomhet sprider sig. 😢 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0wing:

Det var som fan, bra timing att kolla tråden. Lyckades beställa en DE ser det ut som i alla fall, hemleverans imorrn.

Skickad från Amazon nu.
Dock visade det sig att imorrn var ett påhitt, kunde välja fredag som tidigast hos postnord för leverans.
Inte för att det gör mig värst mycket att få den först då.

Permalänk

Jag fick till min stora glädje ett presentkort i födelsedagspresent för att köpa ett Ps5 via webbhallen!

Som jag förstått det så är det kanske ingen idé för mig att sitta här på forumet, för det verkar som att webhallen endast nått till de som förbokat förra juni/juli.

Eller släpper webhallen ibland så att det går att köpa också? Jag fick presentkortet nu här i januari så har inte heller kunnat ställa mig i kön

Permalänk
Medlem

Upptäckte när jag loggade in och kollade min order hos Webhallen från 2020-07-13 (Standard Edition) att den är på väg till butik och beräknas vara framme på lördag.

Permalänk
Skrivet av Dalslandskungen:

Eller släpper webhallen ibland så att det går att köpa också? Jag fick presentkortet nu här i januari så har inte heller kunnat ställa mig i kön

Nej, det gör de tyvärr inte. De har fullt upp med att täcka sina många förbokningar. Du kan följa hur det går för dem i denna tråden:
https://forum.webhallen.com/org/webhallen-sverige/d/ps5-ny-ti...

Permalänk
Medlem

Har fått mitt ps 5 från retrospelbutiken beställd i fredags det är se varianten. Tack för all hjälp alla och hoppas att ni får era så fort som möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalslandskungen:

Jag fick till min stora glädje ett presentkort i födelsedagspresent för att köpa ett Ps5 via webbhallen!

Som jag förstått det så är det kanske ingen idé för mig att sitta här på forumet, för det verkar som att webhallen endast nått till de som förbokat förra juni/juli.

Eller släpper webhallen ibland så att det går att köpa också? Jag fick presentkortet nu här i januari så har inte heller kunnat ställa mig i kön

De verkar ha täckt upp väldigt många förbokningar nu så ett tips är att kolla lite då och då i deras butik om de öppnar förbokning eller till och med köp. Det borde hända snart. Bästa info finns dessutom i denna tråd, så bevaka den dagligen.

Permalänk

19 april var ju det tillfälliga datumet hos cdon, någon som vet om detta brukar fördröja en massa eller brukar det bli kortare väntetid?

Permalänk

Tusen tack för alla tips, beställde från Amazon idag och hemleverans är inbokad imorgon 09:00-12:00 det är för sjukt för att vara sant men det ser lovande ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teus:

Upptäckte när jag loggade in och kollade min order hos Webhallen från 2020-07-13 (Standard Edition) att den är på väg till butik och beräknas vara framme på lördag.

Uppdatering: Nu står det att den saknas i lager och att de i dagsläget inte har ett bekräftat leveransdatum.

Får se vad som stämmer...

Permalänk
Medlem

Gött att folk börjar få tag i konsoler!

Har även sett att tradera priserna börjat röra sig neråt, hoppas själv kunna knipa en snart...!

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Jakten är över!

Stort tack @alleballe89 som vänligen gav mig en PS5-kod från EG's utlottning! Får nog gömma besten bakom tvn, dock.. har ingen plats att ha den!