RX 6000-lansering och lager (RDNA 2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petyr:

Nu var det ju verkligen ett fåtal som lyckades köpa för det priset. Majoriteten har ändå betalat mellan 6000-7000kr för ett kort. I den prisklassen ligger trots allt inte 3070 så illa till.

Fick mtt rx 6700 xt för 290kr mindre en vad beställning på rtx 3060 ti kort var på så jag är nöjd 😃

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petyr:

Nu var det ju verkligen ett fåtal som lyckades köpa för det priset. Majoriteten har ändå betalat mellan 6000-7000kr för ett kort. I den prisklassen ligger trots allt inte 3070 så illa till.

nja. dock 3070 ligger nu mellan 9000-11.000. eller?

Permalänk
Medlem

Lade beställning på Inet. Mailade kundtjänst idag och kollade om jag fått tilldelning. Tyvärr inte fick jag som svar. Lite senare idag kom mail att jag fått tilldelning och kortet ska skickas nästa vecka. Snacka om förvirrat. Tycker man kunde ha lite mer proffsig koll.

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flippin:

Lade beställning på Inet. Mailade kundtjänst idag och kollade om jag fått tilldelning. Tyvärr inte fick jag som svar. Lite senare idag kom mail att jag fått tilldelning och kortet ska skickas nästa vecka. Snacka om förvirrat. Tycker man kunde ha lite mer proffsig koll.

Kanske lite svårt ha koll på allt när de får in så sjukt många beställningar och de bara finns ett fåtal kort och sen så ska kolla upp vilka som la sin order först och sånt.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Felixark:

Kanske lite svårt ha koll på allt när de får in så sjukt många beställningar och de bara finns ett fåtal kort och sen så ska kolla upp vilka som la sin order först och sånt.

Fast man kan tycka att om det bara fanns ett fåtal kort så borde det inte ta lång tid att räkna dom beställningarna som kom först och sen säga tyvärr till dom andra. Ser inte det svåra i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flippin:

Lade beställning på Inet. Mailade kundtjänst idag och kollade om jag fått tilldelning. Tyvärr inte fick jag som svar. Lite senare idag kom mail att jag fått tilldelning och kortet ska skickas nästa vecka. Snacka om förvirrat. Tycker man kunde ha lite mer proffsig koll.

Fast du kan ju mycket väl ha varit den 41a som beställde så dom sa nej tyvärr, sen avbokade en person och då fick du ett kort.

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Kanske lite svårt ha koll på allt när de får in så sjukt många beställningar och de bara finns ett fåtal kort och sen så ska kolla upp vilka som la sin order först och sånt.

Men om man får 2 olika svar inom några timmar så tycker jag inte man har koll. Känns som att det finns förbättringar att göra gällande kundkontakten. Nu blev det till det bättre. Om det hade varit tvärtom så tror jag många blivit besvikna. Ingen stor grej men bara en åsikt i dessa tider😀

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk

Update: 16:53 idag 19/3 inkom mejl från Inet logistikkordinator. Lite extra ytterligare info om just beräknad lagerstatus och utskick.

Edit: Inet

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Fast du kan ju mycket väl ha varit den 41a som beställde så dom sa nej tyvärr, sen avbokade en person och då fick du ett kort.

Ja möjligt scenario men kundtjänst sa jag kunde se att jag inte blivit tilldelad på ordern. Den hade status obekräftad. Den har fortfarande status obekräftad efter mail nr2 där det stod jag blivit tilldelad. Det löser sig säkert men lite förvirrat bara😀

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flippin:

Men om man får 2 olika svar inom några timmar så tycker jag inte man har koll. Känns som att det finns förbättringar att göra gällande kundkontakten. Nu blev det till det bättre. Om det hade varit tvärtom så tror jag många blivit besvikna. Ingen stor grej men bara en åsikt i dessa tider😀

I ärlighetens namn tycker jag att det är ett jävla gnäll på små skitgrejer. Inet har en av den trevligaste kundtjänsterna i landet, men likförbannat är det bara en massa gnäll för att folk inte kan få EXAKTA svar om sina grafikkort som Inet säljer mer eller mindre utan att tjäna några pengar, i synnerhet inte när de måste betala för alla kundtjänstmedarbetare som ska ta hand om alla 787 personer som hör av sig och frågar om sina grafikkort.

Så nej, ingen stor grej och nu fick du ta skiten för en allmän känsla jag haft gentemot allt gnäll här på forumet på sistone som jag absolut inte tycker är befogat.

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

I ärlighetens namn tycker jag att det är ett jävla gnäll på små skitgrejer. Inet har en av den trevligaste kundtjänsterna i landet, men likförbannat är det bara en massa gnäll för att folk inte kan få EXAKTA svar om sina grafikkort som Inet säljer mer eller mindre utan att tjäna några pengar, i synnerhet inte när de måste betala för alla kundtjänstmedarbetare som ska ta hand om alla 787 personer som hör av sig och frågar om sina grafikkort.

Så nej, ingen stor grej och nu fick du ta skiten för en allmän känsla jag haft gentemot allt gnäll här på forumet på sistone som jag absolut inte tycker är befogat.

De får in korten på måndag på sitt webblager enligt mailet. Varför då inte svara på måndag vet vi säkert tilldelning. Håll koll på din orderstatus. Dra ut ett mail till alla som fått igenom en order mer information vad som gäller så slipper man onödiga frågor på kundtjänst. Inget gnäll ser bara lite potential till att förbättra😀

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av gurrzen:

Ja, att Powercolor har utgått.

Annars är dom exakt likadana.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

nja. dock 3070 ligger nu mellan 9000-11.000. eller?

Det har funnits tillfällen att få tag i ett 3070 för under 8000kr även i mars månad, beklagar om någon betalat 9000-11000. Väntar med spänning på nästa leverans från Webhallen, då min beställning på "XFX Radeon RX 6700XT MERC 319 Black" saknas i lager..

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurrzen:
Skrivet av the squonk:

Ja, att Powercolor har utgått.

Annars är dom exakt likadana.

Betyder det att Sapphire kortet kommer fortsätta säljas? Alltså tänker ifall just den modellen precis som PowerColor också har x antal kort till det priset?

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem
Skrivet av milk^:

Betyder det att Sapphire kortet kommer fortsätta säljas? Alltså tänker ifall just den modellen precis som PowerColor också har x antal kort till det priset?

Det mest troliga är att det inte kommer fler referenskort. Partnertillverkarna vill hellre sälja sina egna varianter så med största sannolikhet är enda sättet få tag på ett referenskort i fortsättningen via AMDs egen butik.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Är det någon som faktiskt fick ett 6700 xt från Netonnet? Jag lyckades köpa ett men dem hade tagit slut medans jag betalat. Dem sa även när jag ringde att dem inte visste vilken köplats jag har när nya kommer in, vilket låter väldigt märkligt hur vet dem då vilken ordning dem ska skicka korten i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aabbcc:

Är det någon som faktiskt fick ett 6700 xt från Netonnet? Jag lyckades köpa ett men dem hade tagit slut medans jag betalat. Dem sa även när jag ringde att dem inte visste vilken köplats jag har när nya kommer in, vilket låter väldigt märkligt hur vet dem då vilken ordning dem ska skicka korten i?

tror Non drog en liten fuckup med sin 6700 xt launch. Kan ju alltid hoppas att dem löser beställningarna snabbt o smidigt men har en känsla av att detta blir en utdragen historia. Sitter inte i sjön iaf

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Går att beställa Asus TUF 6800XT från power.se nu, beräknas komma in på lager 5 april.

Permalänk
Medlem

PowerColor Red Devil RX 6700XT 12 GB GDDR6 grafikkort

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megaman9:

PowerColor Red Devil RX 6700XT 12 GB GDDR6 grafikkort

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Haha 8469kr när referenskorten såldes för 5000, crazy times

Permalänk
Medlem
Skrivet av aabbcc:

Haha 8469kr när referenskorten såldes för 5000, crazy times

Okej, ska inte posta mer tips

Permalänk
Medlem

Känns ändå så att man har haft tur och fått tag på en 6800 för 8.5k och en 6700 för 6.5k.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilmako:

Går att beställa Asus TUF 6800XT från power.se nu, beräknas komma in på lager 5 april.

Tack beställde ett då mitt Asrock 6800 beställt för en månad sen från Amazon aldrig verkar komma.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Lite dyrare än power

Permalänk
Medlem
Skrivet av aabbcc:

Är det någon som faktiskt fick ett 6700 xt från Netonnet? Jag lyckades köpa ett men dem hade tagit slut medans jag betalat. Dem sa även när jag ringde att dem inte visste vilken köplats jag har när nya kommer in, vilket låter väldigt märkligt hur vet dem då vilken ordning dem ska skicka korten i?

Inte ens statusen uppdaterad. Står som mottaget

Edit: Fick precis mejl. Den är skickad nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

tror Non drog en liten fuckup med sin 6700 xt launch. Kan ju alltid hoppas att dem löser beställningarna snabbt o smidigt men har en känsla av att detta blir en utdragen historia. Sitter inte i sjön iaf

Pratade med dem i chatten igen nu. Tydligen var det färre än 10 personer som hade betalt medans kortet var slut.

Skrivet av Megaman9:

Okej, ska inte posta mer tips

Det låter lite väl drastiskt, det var bara en lustig reflektion över gpupriserna från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Inte ens statusen uppdaterad. Står som mottaget

Edit: Fick precis mejl. Den är skickad nu

Nice, vilket kort var det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aabbcc:

Är det någon som faktiskt fick ett 6700 xt från Netonnet? Jag lyckades köpa ett men dem hade tagit slut medans jag betalat. Dem sa även när jag ringde att dem inte visste vilken köplats jag har när nya kommer in, vilket låter väldigt märkligt hur vet dem då vilken ordning dem ska skicka korten i?

jag fick tag i ett 6700XT skickades idag. grejjen med Netonnet var de la ut Grafikkorten att de gick inte söka efter på hemsidan utan tvungen att gå på grafikkort och trycka på planschen AMD 14.00 så jag såg alla kort i lager typ 10 minuter och lyckades köpa ett börja skriva till alla vänner.

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.