Permalänk
Medlem
Skrivet av stocken:

Tack för snabb hjälp. Jag skickade iväg en ticket.

uppföljning!
Fick svar från support idag.

Citat:

Hej Jonatan!

Ledsen för det väldigt sena svaret. Vi har haft väldigt mycket mer än vanligt att göra på sistone.

Det är klart ska vi se till att lösa ett par längre kablar till dig.

Jag skickar ut dom idag. Det tar vanligvis 3-5 arbetsdagar för leveranser att komma fram. Tänk på att COVID-19 kan påverka frakttiderna.

Om du skulle ha några andra frågor eller problem i framtiden så tveka inte att kontakta oss igen.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Med Vänliga Hälsningar
William
Fractal Design Support

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av stocken:

uppföljning!
Fick svar från support idag.

Härligt! Hoppas det löser sig!

Permalänk
Medlem

Uppdatering #2

Japp, nu kom dom

Tack för allt!

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem

Uppdatering #3

Jäklar vad mjuka och följsamma dom var!!!!!!

Hjälpte polaren med ett corsair nätagg nyligen (som skulle ha nya "mjuka" kablar med)
Men detta är ju bra mycket mjukare

Det är som att hålla en sådandär mjuk kolastång man köper på marknader XD

10/10 kablar!

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av stocken:

Uppdatering #3

Jäklar vad mjuka och följsamma dom var!!!!!!

Hjälpte polaren med ett corsair nätagg nyligen (som skulle ha nya "mjuka" kablar med)
Men detta är ju bra mycket mjukare

Det är som att hålla en sådandär mjuk kolastång man köper på marknader XD

10/10 kablar!

Ja jag brukar ha dom som kudde i sängen.
Härligt att du gillar dom och att allt gick smidigt!

Permalänk
Medlem

Tjena!

Har ett Define C sen några år tillbaka och ångrar lite att jag inte valde att köra på sidopanel i tempered glass. Har sett att ni säljer dessa löst till vissa modeller, men har inte funnit detta till Define C. Är detta något som går att köpa någonstans?

Visa signatur

Fractal Design Define C (Noctua 2x 140 1x120)| MSI X370 Krait Gaming | Ryzen 3700X | Noctua DH15-S | G. Skill Flare X (3200Mhz XMP) | ASUS TUF RTX 3070 OC | Kingston A2000 1Tb NVMe & 2x Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 650W |

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av nikwhatsup:

Tjena!

Har ett Define C sen några år tillbaka och ångrar lite att jag inte valde att köra på sidopanel i tempered glass. Har sett att ni säljer dessa löst till vissa modeller, men har inte funnit detta till Define C. Är detta något som går att köpa någonstans?

Hallå,

Tyvärr har den härdade glasversionen utav Define C en annan fästningsteknik för sidopanelen än vad den vanliga versionen har, och är därför inte heller kompatibel desvärre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

Har en liten fråga angående mitt Design S2 chassi. Finns det att köpa Meshify fronten lös? Tänkte alltså att jag kan byta min "solida" front mot en Meshify.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk

Hej @FractalDesign

Jag ska bygga ett nytt system med en Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 V2. Får den plats som topmonterad i ert nya Meshify 2 case eller måste jag ha Meshify 2 XL?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hyperninja:

Hej @FractalDesign

Jag ska bygga ett nytt system med en Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 V2. Får den plats som topmonterad i ert nya Meshify 2 case eller måste jag ha Meshify 2 XL?

Det lär den göra, för du kan ha en 420mm radiator i toppen och det är 3st 140mm fläktar.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Är lite sugen på ett Meshify 2, men har två frågor:

  1. Kan plåtversionen av sidopanelen köpas separat på något vis, om glas skulle visa sig vara totalt misslyckat för mig?

  2. Ännu hellre: kan plåtpanelerna till Define 7 (som ju är ljuddämpade) köpas separat på något vis (då de ju enligt en recensionsvideo jag sett även passar till Meshify 2)?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av hyperninja:

Hej @FractalDesign

Jag ska bygga ett nytt system med en Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 V2. Får den plats som topmonterad i ert nya Meshify 2 case eller måste jag ha Meshify 2 XL?

Enligt sidan 44 i manualen så får en 280-radiator plats, förutsatt att minneskapslarna är max 36mm höga. Men det svarar förstås inte på frågan om just din specifika modell.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Enligt sidan 44 i manualen så får en 280-radiator plats, förutsatt att minneskapslarna är max 36mm höga. Men det svarar förstås inte på frågan om just din specifika modell.

Tack för svaret! Klantigt av mig att inte ens ta en titt i manualen. Tror jag hittat något som passar.

Permalänk
Medlem

fuuuuuu....
Tänkte vänta till BF att köpa nätagg.
Alla ion nätagg är nu slut utan vanliga ATX 660W =___=

Stämmer det att det inte kommer komma in fören i Februari?

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Skrivet av stocken:

fuuuuuu....
Tänkte vänta till BF att köpa nätagg.
Alla ion nätagg är nu slut utan vanliga ATX 660W =___=

Stämmer det att det inte kommer komma in fören i Februari?

Behöver du mer äm 660 då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hyperninja:

Behöver du mer äm 660 då?

Vill ha ett SFX-L 650 för att kunna göra bygget jag planerat i typ 1år.
Annars vill jag ha ett vanligt ATX 700W+, då får jag köpa ett nytt chassi med
Jag vet att på papper behöver man inte mycket mer än 600W för ett RTX 3080 + 5800X.
Men tillverkarrekommendationerna ligger på ~750W, och prisskillnaden mellan 650 och 750 är ~100kr.
Så ser ingen anledning till att införskaffa ett sub 700W agg om det inte är det ända jag kan få tag i.

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Är lite sugen på ett Meshify 2, men har två frågor:

  1. Kan plåtversionen av sidopanelen köpas separat på något vis, om glas skulle visa sig vara totalt misslyckat för mig?

  2. Ännu hellre: kan plåtpanelerna till Define 7 (som ju är ljuddämpade) köpas separat på något vis (då de ju enligt en recensionsvideo jag sett även passar till Meshify 2)?

Följer! Då jag också står och velar mellan dessa två burkar. Vill ha en tyst burk, men effektiv samtidigt. Trodde jag var helt emot glaspanel men det kan ju faktiskt vara lite skoj att se in i lådan ibland. Kan hända att det blir en X63 kylare istället för en stor fläkt variant till och med.. Bra frågor @backfeed!

Jag undrar även hur tonade de olika glasen är. Är det mörka för mörkt så att säga..

Hoppas @139973 svarar snabbt, lägger gärna en order idag (svart fredag och allt)

Permalänk
Medlem

Kommer ni släppa ett Meshify 2 Compact?

Permalänk
Skrivet av hyperninja:

Hej @FractalDesign

Jag ska bygga ett nytt system med en Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 V2. Får den plats som topmonterad i ert nya Meshify 2 case eller måste jag ha Meshify 2 XL?

Jag svarar mig själv nu när grejerna kommit om någon annan skulle råka läsa framöver. Inte ens med Crucial Ballistix, som ska passa, så går Liquid Freezer II 280 in toppmonterad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hyperninja:

Jag svarar mig själv nu när grejerna kommit om någon annan skulle råka läsa framöver. Inte ens med Crucial Ballistix, som ska passa, så går Liquid Freezer II 280 in toppmonterad.

Jag blev också varse på detta. Ingen radiator + 140mm fläkt kommer att passa i toppen.

Vill också känga Fractal på deras för hårt skruvade monteringsskruvar i chassit. Plåten är mjuk vilket gör att skruvarna kilar fast. Så när du ska flytta något så drar du gängpajj på skruvarna och får man upp dem så har skruven lämnat märken i plåten. Lite dumt att de ska dras så hårt kan man tycka.

En annan sak är plast clipsen som ska hålla fast dörrarna. Dessa har en tendens att spricka väldigt lätt.

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Skrivet av Mäki:

Jag blev också varse på detta. Ingen radiator + 140mm fläkt kommer att passa i toppen.

Vill också känga Fractal på deras för hårt skruvade monteringsskruvar i chassit. Plåten är mjuk vilket gör att skruvarna kilar fast. Så när du ska flytta något så drar du gängpajj på skruvarna och får man upp dem så har skruven lämnat märken i plåten. Lite dumt att de ska dras så hårt kan man tycka.

En annan sak är plast clipsen som ska hålla fast dörrarna. Dessa har en tendens att spricka väldigt lätt.

Hur tänker du? Byta kylare? Jag är inte så sugen på att montera den i fronten. Såg ut att gå in och precis nå med slangarna uppåt men enligt Gamer Nexus så är det tydligen sub-optimalt. Med slangarna neråt är det omöjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hyperninja:

Hur tänker du? Byta kylare? Jag är inte så sugen på att montera den i fronten. Såg ut att gå in och precis nå med slangarna uppåt men enligt Gamer Nexus så är det tydligen sub-optimalt. Med slangarna neråt är det omöjligt.

Nä jag är inte heller sugen på att montera i fronten. Vill heller inte byta kylare så det lutar mer åt att ta ett define xl (även fast jag gärna hade undvikit fulltower).

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem

Är en av många som önskar en mesh-front till Fractal Design 7 Compact. Fronten är super enkel att sätta dit så en mesh variant och trycka dit istället hade varit perfekt. Det blir lite för varmt i burken just nu...Kan tänka mig att betala 3-400 för en mesh-front

Ni som som också vill ha en mesh-front panel till Fractal Design 7 Compact får gärna gilla denna kommentar så att dem ser detta.

Tack!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem

kommer ni börja sälja lösa mesh-frontar i olika färger till meshify c mini? alt kan man köpa svarta oem-mesh någonstans?

Permalänk
Medlem

Någon som vet var jag kan köpa en fönstersida till Fractal Define C? Kanske någon här som säljer en?

Tack!

Permalänk
Medlem

Jag har ett Define 7 med fönstersida som jag inte är helnöjd över ljudnivån med. Jag har hela tiden ett resonansljud som är småirriterande då datorn i övrigt är tyst. Jag testade idag att ta bort fönstersidan och märkte då att datorn går tystare om jag kör utan fönstret. Jag kan förstå att en fönstersida isolerar sämre men jag trodde inte ljudnivån skulle bli högre än att vara helt utan sida, är detta vanligt med fönster?

Har någon annan samma problem? Går det att köpa en solid sida separat? Jag är egentligen inte ute efter fönster utan köpte det enbart för att den modellen var nedsatt i pris.

Permalänk
Medlem

Hej Fractal.

Trogen kund av era chassin, är inne på tredje generationen nu!

Jag har lyckats slarva bort min hårddiskbur+skenor för mitt Define R4.

Finns det någonstans man kan köpa nya? Skulle vilja sätta min gamla maskin i bruk igen som en server, men behöver mer diskplats.

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banarth:

Någon som vet var jag kan köpa en fönstersida till Fractal Define C? Kanske någon här som säljer en?

Tack!

Skulle också vilja ha svar på detta. Tänkte att jag inte alls ville ha ett "Nördakvarium" när jag byggde datorn men har ångrat mig något sedan dess haha

Permalänk
Medlem

@FractalDesign Kan ni inte fixa en frontpanel i mesh till oss ägare av Define 7 Compact eller iallafall en frontpanel i stil med den alternativa toppanelen som man får med när man köper chassit. Det verkar onekligen finnas en viss efterfrågan

Visa signatur

SPELDATOR
FRACTAL NORTH MESH BLACK ASUS ROG STRIX B550-E GAMING AMD RYZEN 7 5800X3D FRACTAL LUMEN S36 V2 ASUS TUF GEFORCE RTX 3070 8GB GAMING OC G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB 3600MHZ KINGSTON KC3000 M.2 GEN 4 1024GB CORSAIR RM750X

KRINGUTRUSTNING
LG OLED42C2 HP X27Q VORTEX TAB 75 LOGITECH G303 SWECLOCKERS MUSMATTA HEXAGON LOGITECH G PRO X WIRELESS YAMAHA YAS-207

Permalänk
Medlem

Helt random vill jag bara skjuta in här;

J*vla h*llvete vad go'a de är på Fractal Design's support! De verkar hjälpa en fast det är ens helt eget klumpiga j*vla fel att man brutaliserat sitt chassi.

Kärlek till dem faktist

Visa signatur

Save Scummer!