Outlook.com är utom kontroll, allt innehåll visas inte, mejl går inte att ta bort, markerar mejl utanför skärmen.

Permalänk
Medlem

Outlook.com är utom kontroll, allt innehåll visas inte, mejl går inte att ta bort, markerar mejl utanför skärmen.

Har en något stökig inkorg på ca 21 tusen olästa mejl som jag försöker ordna upp, har arbetat mig ner ca 10 tusen mejl. Många mejl har spårlöst försvunnit och nu idag stötte jag på något som får mig att förstå varför..

Skulle idag sortera bort mejl från en specifik avsändare, Outlook påstår sig ha markerat 211 mejl för borttagning, men tyckte det såg ut att vara lite färre än så, så jag började räkna raderna och endast 74 st av de här synliga i mitt fönster, hur mycket jag än väntar eller skrollar så dyker inte fler upp. När jag tagit bort de här 211 mejlen, så påstår papperskorgen i outlook.com att 189 mejl har tagits bort. När jag skrollar så ser jag att rullningslisten ändras väldigt i storlek (ibland flera hundra procent) allt eftersom jag skrollar men slutar alltid med att vara störst när jag skrollat ner i botten på sökresultaten. Senare när papperskorgen säger sig inneha 818 mejl och jag klickar in på den så visar det sig att den faktiskt är tom. Något har alltså gått väldigt fel. Jag tänkte att skit samma, det gör inte så mycket att jag går miste några mejl från den här avsändaren, men i vissa fall så är mejl otroligt viktiga. Garantiärenden, avtal, juridiskt bindande dokument mm, varav flera sådana viktiga mejl är helt borta från min inkorg. Så det här behöver ju fixas till på något vänster.

Har något stött på något liknande och hittat en fix? Kan man få in Outlook mejlen i någon annan bättre plattform som är buggfri?

Använder Firefox, men upplever den vara lika stökig i Chrome, Opera och Edge.
Appen i android är en ännu större katastrof, där får jag inte upp sökresultat äldre än ett par månader, bifogade filer "går sönder", mejl i inkorgen syns först flera timmar senare mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evolved:

Har en något stökig inkorg på ca 21 tusen olästa mejl som jag försöker ordna upp, har arbetat mig ner ca 10 tusen mejl. Många mejl har spårlöst försvunnit och nu idag stötte jag på något som får mig att förstå varför..

Skulle idag sortera bort mejl från en specifik avsändare, Outlook påstår sig ha markerat 211 mejl för borttagning, men tyckte det såg ut att vara lite färre än så, så jag började räkna raderna och endast 74 st av de här synliga i mitt fönster, hur mycket jag än väntar eller skrollar så dyker inte fler upp. När jag tagit bort de här 211 mejlen, så påstår papperskorgen i outlook.com att 189 mejl har tagits bort. När jag skrollar så ser jag att rullningslisten ändras väldigt i storlek (ibland flera hundra procent) allt eftersom jag skrollar men slutar alltid med att vara störst när jag skrollat ner i botten på sökresultaten. Senare när papperskorgen säger sig inneha 818 mejl och jag klickar in på den så visar det sig att den faktiskt är tom. Något har alltså gått väldigt fel. Jag tänkte att skit samma, det gör inte så mycket att jag går miste några mejl från den här avsändaren, men i vissa fall så är mejl otroligt viktiga. Garantiärenden, avtal, juridiskt bindande dokument mm, varav flera sådana viktiga mejl är helt borta från min inkorg. Så det här behöver ju fixas till på något vänster.

Har något stött på något liknande och hittat en fix? Kan man få in Outlook mejlen i någon annan bättre plattform som är buggfri?

Använder Firefox, men upplever den vara lika stökig i Chrome, Opera och Edge.
Appen i android är en ännu större katastrof, där får jag inte upp sökresultat äldre än ett par månader, bifogade filer "går sönder", mejl i inkorgen syns först flera timmar senare mm

Förutsatt att det bara är webbgränssnittet som är buggigt så kanske du kan hantera detta bättre genom någon gammal hederlig mailklient över IMAP? Typ Thunderbird?
https://support.microsoft.com/en-us/office/pop-imap-and-smtp-...

Vad gäller saker som är borttagna så verkar det iaf under vissa omständigheter(?) fortfarande gå att få tillbaka dem under 30 dagar: https://support.microsoft.com/en-us/office/restore-deleted-em...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jag sitter och administrerar samfällighetsföreningens mail och det är enda anledningen till att jag använder Outlook. Det är en fruktansvärt hemskt webbtjänst, helt enkelt (desktop-versionen är ju nästan lika vidrig)!

Min lösning är att använda IMAP och Thunderbird, samt stoppa in det i telefonen via BlueMail (Android). Mail som inte är viktiga kan jag läsa på datorn, kommer något brådskande så kan jag svara direkt i telefonen.

Du kan sortera i mappar och allt annat som du kan göra på outlook.com. Rekommenderar starkt Thunderbird.