3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Ja, det är bra att vara skeptisk när man får sådana länkar. Jag vill minnas att det gick att verifiera status på beställningen på webbsidan dock.

Min poäng var att detta visade sig vara normalt för de av oss som fått vår 3080-order i närtid. Det var därför ett svar på din fråga ifall andra varit med om dubbla betalningar. Däremot hade man kunnat informera om detta i förväg från Webhallens sida.

Det jag skrev om betalning dubbelt och att det kunde orsaka problem för kunder var mer ett allmänt uttalande, inte riktat mot dig specifikt, och tänkt att belysa att den kan orsaka problem. Om det sedan handlar "kan" eller "vill" när det gäller att ligga ute med pengar spelar egentligen ingen roll, då resultatet är detsamma i båda fallen.

Ja nej nej, jag tog det inte personligt cx. Men ja, sån information hade varit bra att få om det nu är så att dem måste ta betalt dubbelt just på grund av att beställningen har pågått under en längre period.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

Känns som Zotac kort inte vill hitta till Sverige.

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAnDis:

Känns som Zotac kort inte vill hitta till Sverige.

Nej, tror Sverige inte finns på Zotacs världskarta

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [safe6]Okeido:

Hur gick det med TUF OC gaming kortet hade dem någon status alls på dem om de börjat få in kort alls?

Nej, de visste inte alls. Tråkigt.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 - AMD 5700X3D - Noctua NH-D15S Chromax Black - MSI Suprim X 3090 - Samsung 970 EVO Plus 1TB NVME - Samsung 860 EVO 1TB SSD - ASUS ROG B550-F Gaming Wi-fi - 2x16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz CL16 - EVGA SuperNOVA G2 850W - LG OLED55CX - Steelseries Rival 710 - Steelseries Apex 150 Keyboard - Steelseries
Arctis Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akuma85:

Nej, de visste inte alls. Tråkigt.

Sista gången man lägger sina ägg i den korgen...

Visa signatur

AMD 9800x3d, MSI X870 Tomahawk, 32 gb DDR5 cl30 6000 MHz, Asus RTX 3080, Custom Vattenkylt 360+240 med Core1 i ett Define North XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av RooDoo:

Sista gången man lägger sina ägg i den korgen...

Du ska komma ihåg att det är väldigt ovanligt att detta händer och det är nog bara det närmaste året som är aktuellt 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Du ska komma ihåg att det är väldigt ovanligt att detta händer och det är nog bara det närmaste året som är aktuellt 😅

Ja, jag lär nog inte glömma detta heller framöver, haha. Tror de flesta här kommer lägga flertalet ordrar från olika leverantörer vid nästa release för att säkra en produkt alls.

Visa signatur

AMD 9800x3d, MSI X870 Tomahawk, 32 gb DDR5 cl30 6000 MHz, Asus RTX 3080, Custom Vattenkylt 360+240 med Core1 i ett Define North XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

Finns gott om 3090 och 3070..

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bogg:

Fanns en hel del att få tag på i november.

Sen tog kanske alla lager slut

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bogg:

Det är nog tyvärr snarare 3080 som knappt finns på världskartan, deras 3070 dimper in titt som tätt.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RageQT:

Ja nej nej, jag tog det inte personligt cx. Men ja, sån information hade varit bra att få om det nu är så att dem måste ta betalt dubbelt just på grund av att beställningen har pågått under en längre period.

Bra. Jag justerade ändå det ursprungliga inlägget nu så att det inte framstår som någon slags elitism, vilket aldrig var tanken.

Hoppas att du får ditt kort snart!

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av bogg:

Det fanns ett gäng av dessa inne på webbis idag. Alla försvann hyfsat fort även för den prislappen.
https://www.webhallen.com/se/product/331727-Zotac-Gaming-GeFo...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Såg ett inlägg att 3080 ti har börjat producerats och skickas nu ut från fabriker.

Det kortet ska tydligen inte gå att mina på så då kanske fler kan köpa det?

https://www.guru3d.com/news-story/confirmed-geforce-rtx-3080-...

Edit: Tror det var denna han tänkte länka. https://www.sweclockers.com/nyhet/31785-geforce-rtx-3080-ti-l... // MOD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ravnit:

Det kortet ska tydligen inte gå att mina på så då kanske fler kan köpa det?

Kan hoppas. Mitt 3090 spontandog, lär väl ta hundra år att få nytt på garantin så hoppas på att man kanske kan haffa 3080 ti istället om man är snabb vid release. Gissar att man har typ 30 sekunder på sig att trycka på köp-knappen... kanske 40 optimistiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon324648:

Kan hoppas. Mitt 3090 spontandog, lär väl ta hundra år att få nytt på garantin så hoppas på att man kanske kan haffa 3080 ti istället om man är snabb vid release. Gissar att man har typ 30 sekunder på sig att trycka på köp-knappen... kanske 40 optimistiskt

Ja exakt, får sitta beredd på flera sidor och köpa samtidigt typ 😅

Permalänk
Medlem

EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 BLACK beställd 19 januari Inet.

köplats
8 februari 37.
26 februari 35.
8 mars 34
20 april 34
Är väldigt glad att jag lyckades köpa ett 6700xt på ca fem sekunder.
Tror inte att det finns 3080 kort, kanske har de aldrig funnits.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeÖ:

EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 BLACK beställd 19 januari Inet.

köplats
8 februari 37.
26 februari 35.
8 mars 34
20 april 34
Är väldigt glad att jag lyckades köpa ett 6700xt på ca fem sekunder.
Tror inte att det finns 3080 kort, kanske har de aldrig funnits.

evga korten går nästan uteslutande till usa..
har själv en beställnig på samma kort.. köplatsen har minskat med 6 platser på 2månader.. troligen folk som avbrutit sin beställning

Permalänk
Medlem
Skrivet av cooldfs:

evga korten går nästan uteslutande till usa..
har själv en beställnig på samma kort.. köplatsen har minskat med 6 platser på 2månader.. troligen folk som avbrutit sin beställning

Vanliga modellen här (dvs icke black eller ultra), 32 sen i februari... var ju någon förra veckan som fick sitt ultra och var plats 25 på det. Så något händer ibland

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

Har elgiganten sendt informasjon om kansellering av gigabyte RTX 3080 gaming oc enda eller opprettholder de ordrene?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skildpaddejæger:

Har elgiganten sendt informasjon om kansellering av gigabyte RTX 3080 gaming oc enda eller opprettholder de ordrene?

Det verkar som att en del ordrar kommer tas bort, men ingen vet hur många. Verkar inte som att någon har fått mail än, utan det är bara folk som har pratat med support.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skildpaddejæger:

Gissar på att de väntar på att få in korten och de ordrar som varit "fel", typ flera kort osv, blir makulerade.

Permalänk
Skrivet av SkorutansteN:

Gissar på att de väntar på att få in korten och de ordrar som varit "fel", typ flera kort osv, blir makulerade.

fast jag tycker det är konstigt om de skulle ta bort ordrar från folk som köpt flera? står ju ingenstans att du inte får köpa mer en 1 eller?

Permalänk
Medlem

Oerhört spännande. Leverans ca 23:e?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Oerhört spännande. Leverans ca 23:e?

Det är att det åker ut från deras lager den 23e tydligen enl. kundservice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbzor133:

fast jag tycker det är konstigt om de skulle ta bort ordrar från folk som köpt flera? står ju ingenstans att du inte får köpa mer en 1 eller?

Tror inte det finns någon butik som tillåter köp av mer än 1 kort i taget. Men jag ser inte heller någon text som varnar för det på Elgigantens hemsida. Samtidigt så hade Elgiganten texten "Leverans i Januari" på produkter när det var april så tror helt enkelt att de skiter i att uppdatera texterna.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Skrivet av runicgol:

Tror inte det finns någon butik som tillåter köp av mer än 1 kort i taget. Men jag ser inte heller någon text som varnar för det på Elgigantens hemsida. Samtidigt så hade Elgiganten texten "Leverans i Januari" på produkter när det var april så tror helt enkelt att de skiter i att uppdatera texterna.

står det inget kan de inte avboka i efterhand o säga att det inte är tillåtet eller?

Permalänk
Medlem

Härligt att få ett "avbruten" hos Klarna på ordern, men tydligen så återaktiveras det vid leverans, så än så länge behöver man nog inte oroa sig 😛

Fick snabb support på det hos Klarna åtminstone.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbzor133:

står det inget kan de inte avboka i efterhand o säga att det inte är tillåtet eller?

"Detta är inte en juridiskt bindande orderbekräftelse och vi förbehåller oss rätten att avbryta din order på grund av tryckfel, tekniska problem, leveranssvikt och liknande situationer."

Står så i slutet av orderbekräftelsen i min mail.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5090 RAM: G.Skill Flare X5 64GB DDR5 6000MHz CL30 Mobo: MSI Tomahawk X670E PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial T500 4TB, Crucial P5 Plus 2TB, MX500 2TB x2 Chassi: Fractal Design North OS: Windows 11 Education 64-bit

Permalänk
Skrivet av sebbzor133:

Elgigaten er de eneste som godtar at du bestiller flere kort av en type, selv om det er 30stk.

Vi her i norge har fått SMS om at de vil kansellere alle ordre, mens går vi til support i sverrige sier de at ingen kort vil bli kansellert. Support i norge og sverrige kommer med motstridene info.

Ville satt pris på noen skjermbilder som viser hva som support sier til dere

Permalänk

MSI GeForce RTX 3080 10GB VENTUS 3X OC

Beställningsdatum 17/1-21 Inet.

Köplats 18/2: 398

Köplats 12/4: 361

Går inte snabbt om man säger så, i denna takt får man väl ett kort i början av 2022 med lite tur 👍