Permalänk
Skrivet av pv2b:

Vad baserar du det antagandet på? Bara för att du själv verkar betrakta kvinnor som likställda med motorcyklar (genom att du använder ordet årsmodell) så betyder det inte att det är så Bill har tänkt.

Jisses!
Inget fel med att byta till sig till en yngre kvinna, det händer ju hela tiden.
Vad har du för kvinnosyn egentligen?

Hur som helst önskar jag Bill all lycka, hoppas han hittar kärleken igen. <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Jisses!
Inget fel med att byta till sig till en yngre kvinna, det händer ju hela tiden.
Vad har du för kvinnosyn egentligen?

Hur som helst önskar jag Bill all lycka, hoppas han hittar kärleken igen. <3

Jag kan ta han... för pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Är långt ifrån tillräckligt insatt för att bedöma sanningshalten i det, men på en discord jag hänger lite på så var den allmänna direkta reaktionen bland amerikanarna: "Såklart, Bidens skatteändringar".
Vet att Biden har skattereformer som riktar in sig på de rikaste men vet inte hur det slår i praktiken och om t.ex. att dela upp förmögenheten hjälper något.

Kan ju vara bs givetvis och helt enkelt varit dags för dem att gå skilda vägar.

Äktenskapsförord gäller bara på tillgångarna som Bill hade INNAN de gifte sig, i alla fall i de flesta fallen.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk

Skilsmässa är ett val som man gör för att markera att man inte längre vill umgås med någon. Själva skiljsmässa är bara ett resultat av något innan. Man ska spekulera om varför Bill Gate och hans Fru förhållande ta slut, men man får ha väldigt gott om fritid att orka engagera sig om detta.
Ett värre samhällsproblem är att folk idag är så otroligt lättkränka. När jag var yngre så visst blev man kränkt om någon sa något skit om en själv, eller sa skit om en grupp man tillhörde så att man skulle få skit för detta. Men nu kränks dagens ungdomar över att någon gör sig lustig över en kändis, populärt varumärke osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Är långt ifrån tillräckligt insatt för att bedöma sanningshalten i det, men på en discord jag hänger lite på så var den allmänna direkta reaktionen bland amerikanarna: "Såklart, Bidens skatteändringar".
Vet att Biden har skattereformer som riktar in sig på de rikaste men vet inte hur det slår i praktiken och om t.ex. att dela upp förmögenheten hjälper något.

Kan ju vara bs givetvis och helt enkelt varit dags för dem att gå skilda vägar.

Nu känner jag ju inte dem, men jag ändå är ganska säker på att paret Gates är några av få multimiljardärer som är okej med att betala mer skatt. De lägger ju redan massor av sina resurser på välgörenhet så uppenbarligen begriper de vilken nytta det gör för samhället när de som kan delar med sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Jisses!
Inget fel med att byta till sig till en yngre kvinna, det händer ju hela tiden.
Vad har du för kvinnosyn egentligen?

Hur som helst önskar jag Bill all lycka, hoppas han hittar kärleken igen. <3

Ser du inte problemet här? Byta till sig en yngre kvinna, vad är det ens för formulering? Det är människor vi pratar om inte prylar.

Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Skilsmässa är ett val som man gör för att markera att man inte längre vill umgås med någon. Själva skiljsmässa är bara ett resultat av något innan. Man ska spekulera om varför Bill Gate och hans Fru förhållande ta slut, men man får ha väldigt gott om fritid att orka engagera sig om detta.
Ett värre samhällsproblem är att folk idag är så otroligt lättkränka. När jag var yngre så visst blev man kränkt om någon sa något skit om en själv, eller sa skit om en grupp man tillhörde så att man skulle få skit för detta. Men nu kränks dagens ungdomar över att någon gör sig lustig över en kändis, populärt varumärke osv.

Hur menar du nu med lättkränkta, är det tidigare diskussionen gällande den unkna kvinnosynen du syftar på? Ser du inga samband mellan objektifieringen av kvinnor, våld och övergrepp som sker i samhället just pga att många män ser kvinnor som objekt att utöva makt över snarare än som individer och medmänniskor?

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Skilsmässa är ett val som man gör för att markera att man inte längre vill umgås med någon. Själva skiljsmässa är bara ett resultat av något innan. Man ska spekulera om varför Bill Gate och hans Fru förhållande ta slut, men man får ha väldigt gott om fritid att orka engagera sig om detta.
Ett värre samhällsproblem är att folk idag är så otroligt lättkränka. När jag var yngre så visst blev man kränkt om någon sa något skit om en själv, eller sa skit om en grupp man tillhörde så att man skulle få skit för detta. Men nu kränks dagens ungdomar över att någon gör sig lustig över en kändis, populärt varumärke osv.

Svårt att veta exakt vilken typ av lustigheter du syftar på som ungdomar blir kränkta av, men kanske är det för att de vet bättre än att döma en person de inte känner? Vad är syftet med att göra sig lustig på någon annans bekostnad offentligt?

Fler inlägg här går att tolka som att kvinnor som blivit rika har gjort det med avsikt. Inget av inläggen har vänt på frågan, har männen gjort något för att rädda äktenskapet? Har mannen varit otrogen? Har mannen jobbat 24/7 och inte ägnat sin partner den tid det krävs för att det ska funka? Är det kanske mannen som ansökt om skilsmässa? Och en ännu större fråga, hur kommer det sig att kvinnor har mycket svårare att bli lika rika som Bezos eller Gates UTAN att gifta sig rikt?

Alla har rätt till sina åsikter och jag förstår att man tycker olika i frågan, men att förlöjliga Bill och/eller hoppa på kvinnor generellt skapar inte direkt något konstruktivt att diskutera om. Lite mer nyans i de kritiska inläggen skulle inte skada någon.

Permalänk
Skrivet av Hotfuzz08:

Ser du inte problemet här? Byta till sig en yngre kvinna, vad är det ens för formulering? Det är människor vi pratar om inte prylar.

Då får jag be om ursäkt för dum formulering.
Jag kan inte påstå att jag är så insatt i miljardärerna där borta i hollywood osv men allt jag ser är alla män som går runt med yngre kvinnor på röda mattan hela tiden och blir fotograferade. Jag antog att det var en del av deras kultur.

Permalänk
Skrivet av Hotfuzz08:

Ser du inte problemet här? Byta till sig en yngre kvinna, vad är det ens för formulering? Det är människor vi pratar om inte prylar.

Hur menar du nu med lättkränkta, är det tidigare diskussionen gällande den unkna kvinnosynen du syftar på? Ser du inga samband mellan objektifieringen av kvinnor, våld och övergrepp som sker i samhället just pga att många män ser kvinnor som objekt att utöva makt över snarare än som individer och medmänniskor?

Hört talas om ordspråket göra en höna av en fjäder?
Man pratar om att byta ner sig till något yngre både för män och kvinnor, det finns ingen skillnad om detta.

Orsaken varför fokus är på Bill Gate på ett datorforum har kanske något med att han inom datorteknik har gjort lite mer än hans fru. Om vi istället tar Lisa Su CEO of AMD. Så är det inte många som vet om hon har en partner och det är inte många som hellre bryr sig. Det är därför folk nu fokuserar på Bill Gate och så drar folk till lite vanliga skämt. Riktigt grova skämt har jag dock inte sett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Jag tyckte bara det lät lite ofräscht och objektiferande om kvinnor i allmänhet att uttrycka sig som du gjorde, men om det inte var det du menade så får det väl vara så.

Vad är det som är "objektifierande" med att halva förmögenheten per automatik tillfaller den andra parten i ett äktenskap? Om något är "ofräscht" så är det systemet som gör det möjligt att stjäla hälften av någon annans tillgångar oavsett hur stor eller liten del de faktiskt bidragit med.

Dina försök att få sista ordet genom att slänga in värdeladdade signalord fungerar uppenbarligen för att farma likes, men du kanske ska fundera över om det är värt att sprida en toxisk atmosfär för eventualiteten att någon menade något de inte skrev.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamalya:

Just det jag skrev, att man blir världens rikaste kvinna genom att skilja sig från extremt rika nördar. Att tillägga är att majoriteten av dom rikaste miljardärkvinnorna ärvt sin förmögenhet. Detta är väl inte nedsättande? Det är sanningen.

Om än ser man många arvtagerskor sköta företagen extremt bra, kolla Alice Walton för Walmart t.ex.

Sen har vi kinesen Zhong Huijuan som är self-made miljardär med ett läkemedelsföretag, dock är hon först på 9e plats 2020.

Förstår fortfarande inte vad du vill ha sagt; självklart blir man en av världens rikaste personer om man skiljer sig från världens rikaste person? Ganska uppenbart, så vad är poängen?

Vidare, vad är det du vill ha sagt med att poängtera att Zhong ligger på 9e plats?

Det känns som att du försöker få fram någon typ av poäng genom att prata kön här, men jag har svårt att uppfatta vad den poängen är; så skriv det gärna i klartext?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zyphoon:

Hon lessnade väl på allt hans Klimat-dravel...
Det är ju som om han fått en knäpp där han tror att han är utsedd att rädda värden typ... Bara kolla hans Twitter/Linked-In jag menar.

Om fler miljardärer tänkte så, så skulle världen vara en bättre plats med bättre fördelade resurser.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Tråd låst då det har mer blivit en genusfråga samt tjafs etc.

Mvh

Tiamat/Moderator

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Rezol:

Nu känner jag ju inte dem, men jag ändå är ganska säker på att paret Gates är några av få multimiljardärer som är okej med att betala mer skatt. De lägger ju redan massor av sina resurser på välgörenhet så uppenbarligen begriper de vilken nytta det gör för samhället när de som kan delar med sig.

Bara för att vara tydlig så menar jag fortfarande inte att "discord-amerikanernas" direkta reaktion nödvändigtvis är rätt men för de flesta är det nog också intressant hur deras skattemedel används och hur hög nivån är, kan ju vara så att man inte håller med nuvarande administrations strategi och nivåer även om man inte har något emot att betala skatt i sig.
Skatt och deras stiftelse är nog rätt olika saker i de allra flestas ögon, genom sin stiftelse kan de i mycket större grad styra var pengarna ska gå och kan få betydligt mer transparens kring hur deras medel används. Åker de på en skattesmäll så minskar väl deras medel och möjligheter för det inflytandet.

Edit: Beklagar låsövertrampet, började skriva innan det sattes.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Daemon:

Edit: Beklagar låsövertrampet, började skriva innan det sattes.

Men jag fick sista ordet.

Trodde du ja. // Daemon

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner