Men är dom inte rädda att dö av viruset då? Faktum kvarstår dock, det är mångdubbelt fler som har dött av corona än som har dött av vaccinet enbart.
Nä de är helt tillfreds med att leva så som de gör just nu, att de är "friska" är ett argument och de inte vill spruta in giftet (läs vaccinet) i kroppen för de vet inte hur kroppen kommer må efter 6 månader med vaccinet i sig. I julas så ville mamma inte vaccinera sig, då skulle hon vänta minst 6 månader av samma anledning och samma sak gäller nu med...
Nej, pollenallergi är inte ett hinder. Men om du undrar om det med så ring 1177 eller vårdcentral skulle jag säga.
Läkemedelsverket har bra statistik angående biverkningar: https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/i...
Det lär dock inte bita på dom, är de rädda så är de. Du får nog fråga vad de baserar sin slutsats på i så fall.
Tja, sensationsmedia och puckade vänner på Facebook som sprider sån falsk information och propaganda är väl det som ligger till grund för deras ståndpunkt kring vaccinering.
Men morsan har länge varit konstig på det sättet när jag tänker efter, de kom på besök i somras när jag stod och pratade med en granne vars 90-åriga farfar hade åkt på Covid-19, då sa hon "Är dom verkligen säkra på det? Äh dom där läkarna vet inte vad dom snackar om", hans farfar gick sedan bort några veckor senare i sviterna av Covid-19.
Men det är en jäkligt konstig inställning att vara anti vaccin när hela deras omgivning tar vaccinet, men om inte ens längtan av att få krama om sitt barn är tillräcklig ja då vet jag inte hur jag ska få dom att börja tänka i andra banor.