Bilder på ditt senaste inköp (2021) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

LG OLED 48CX som sitter på tok för nära. Blir ett väggfäste snarast, men fyfan vilken bra bild och 120Hz. Slår alla datorskärmar.

Permalänk
Medlem

Nu blir det att köpa digitala spel för överpris

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonkenPonken:

Spännande. Vad kan de då förutom att spela upp ljud?

De vanliga Google Home grejerna. Har gått och gubbgnällt ett tag över alla idioter som pratar med sin elektronik, men det är jävlig smidigt har jag insett. Fungerar bra med mina Deltaco Smart Home prylar.

Permalänk
Inaktiv

Jag betalade totalt över 3000 sek för ett litet atx chassi från aliexpress. Jag beställde metal paneler då jag inte vill ha glas.

Chassit kom paketerat med 1cm frigolit som skydd. Blev kort sagt riktigt sur när de skickade med glas panel stället för plåt som vi kom överens över.

Nu sitter man här i en massa glasplitter med ett deformerat chassi till sophög. Kort och gott ska man aldrig beställa chassin från aliexpress. Dålig emballage och fel grejor i paketet. Som plåster på såren erbjöd de mig bara 25% tillbaka.

Kostade mig kort sagt två månader väntetid och tusenlappar... Nej, nu måste man även förbi sopptippen efter jobbet ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Chassit kom paketerat med 1cm frigolit som skydd. Blev kort sagt riktigt sur när de skickade med glas panel stället för plåt som vi kom överens över.

Tråkigt. Kan du inte kontakta själva Aliexpress istället för säljaren?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hypermode:

Tråkigt. Kan du inte kontakta själva Aliexpress istället för säljaren?

Har fått som val av aliexpress själva att skicka tillbaka produkten för full refund. Det inkluderar inte fraktkostnaden tillbaka som jag själv måste stå för.

Vilket är över en tusenlap. sen har jag redan betalat en massa pengar till postmord i importavgift som jag aldrig tidigare har fått tillbaka vid borttappade paket av postmord.

Kort och gott så får jag mindre pengar av deras full refund än att ta deras partial refund... på grund av fraktkostnader. Pengarna till postmord är ett helt annat krig man måste ta.

Satt med deras support innan beställning för att få stålpanelerna. Men även stålet i chassiet är så pass deformerat så att jag inte kan böja tillbaka det för hand.

Även om de skickar ett helt nytt chassi gratis av ren goodwill.. Så måste jag betala en massa pengar till postmord igen i form av importavgifter. De har redan fått min order fel en gång. Oddsen är att de gör det igen. Sen måste det paketet med undermåligt emballage överleva resan... Vilket jag tvivlar.

kort och gott har jag get upp. tid är pengar och jag vill inte bränna mer på skit.

Finns säkert nån som har haft idiottur med aliexpress. Men det kan inte vara många med det dåliga emballaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Har fått som val av aliexpress själva att skicka tillbaka produkten för full refund. Det inkluderar inte fraktkostnaden tillbaka som jag själv måste stå för.

Vilket är över en tusenlap. sen har jag redan betalat en massa pengar till postmord i importavgift som jag aldrig tidigare har fått tillbaka vid borttappade paket av postmord.

Kort och gott så får jag mindre pengar av deras full refund än att ta deras partial refund... på grund av fraktkostnader. Pengarna till postmord är ett helt annat krig man måste ta.

Satt med deras support innan beställning för att få stålpanelerna. Men även stålet i chassiet är så pass deformerat så att jag inte kan böja tillbaka det.

Även om de skickar ett helt nytt chassi gratis av ren goodwill.. Så måste jag betala en massa pengar till postmord igen i form av importavgifter. De har redan fått min order fel en gång. Oddsen är att de gör det igen. Sen måste det paketet med undermåligt emballage överleva resan... Vilket jag tvivlar.

kort och gott har jag get upp. tid är pengar och jag vill inte bränna mer på skit.

Finns säkert nån som har haft idiottur med aliexpress. Men det kan inte vara många med det dåliga emballaget.

Du stavar Postnord fel

Men jag blir lite nyfiken. Vad är det för speciellt med det chassit som gör att du köper det för 3.000 kronor på aliexpress av alla ställen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Jag betalade totalt över 3000 sek för ett litet atx chassi från aliexpress. Jag beställde metal paneler då jag inte vill ha glas.

Nu sitter man här i en massa glasplitter med ett deformerat chassi till sophög. Kort och gott ska man aldrig beställa chassin från aliexpress. Dålig emballage och fel grejor i paketet. Som plåster på såren erbjöd de mig bara 25% tillbaka.

Kostade mig kort sagt två månader väntetid och tusenlappar... Nej, nu måste man även förbi sopptippen efter jobbet ..

https://i.ibb.co/dkwJfZb/IMG-20210510-215241-6.jpg

Wow synd om dig.
När jag läste detta är jag väldigt tacksam över att min Ninebot Max G30 kom fram helskinnad från just Aliexpress.
Hoppas det löser sig för dig.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

En liten OLED kompis till main skärmen 48CX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Kort och gott så får jag mindre pengar av deras full refund än att ta deras partial refund...

Ah, jag förstår. Men förändrar det inte saken att det de skickade var helt fel samt att paketet var så pass dåligt inslaget att allting var krajat när du fick det?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trunk:

Du stavar Postnord fel

Men jag blir lite nyfiken. Vad är det för speciellt med det chassit som gör att du köper det för 3.000 kronor på aliexpress av alla ställen.

Kort och gott så hade aliexpress det minsta atx chassiet i metal. Jag ville ha alla mina pcie kort i en liten formfaktor.

Skrivet av hypermode:

Ah, jag förstår. Men förändrar det inte saken att det de skickade var helt fel samt att paketet var så pass dåligt inslaget att allting var krajat när du fick det?

Man kan tycka det. Min erfarenhet är att Svenska företag är rätt så unika med sin kundbehandling.

Jag ska gå vidare nu och beställa nåt billigt stort chassi för min refund. Det blir en svensk återförsäljare... Tack för din tid. Det är skönt att få skriva av sig.

Jag hoppas att ni läsare får en trevlig dag!

Permalänk
Medlem

En uppsättning med Airtags.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Finns mycket trevliga spel till Tab 7 att köpa

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Kort och gott så hade aliexpress det minsta atx chassiet i metal. Jag ville ha alla mina pcie kort i en liten formfaktor.

Man kan tycka det. Min erfarenhet är att Svenska företag är rätt så unika med sin kundbehandling.

Jag ska gå vidare nu och beställa nåt billigt stort chassi för min refund. Det blir en svensk återförsäljare... Tack för din tid. Det är skönt att få skriva av sig.

Jag hoppas att ni läsare får en trevlig dag!

Trist slut på storyn...

Men var det till och med mindre än ett Cerberus? https://www.sliger.com/products/cases/cerberus_x/
Jag har också haft ett Jonsbo UMX4 som var riktigt smidigt för att vara ATX. Det fick jag beställa utrikes förvisso, men inom EU ändå. Det kom sen till Sverige med...

Jag har köpt en del små vattenkylningsprylar på AliExpress, men ett chassi eller annat ömtåligt hade jag inte gett mig på.

Ersättningsvaror vid reklamation är du för övrigt inte skyldig att betala tull och moms på, det räcker med första varan/leveransen. Men det kan absolut vara lite bökigt att påvisa kanske

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Nu ska det bli åka av! Dubbla antalet kärnor/trådar mot nu och högre IPC skadar ju aldrig. Första AMD-bygget för min del också.

Bilden blev stor, därav spoiler-taggen:

Dold text
Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

En liten OLED kompis till main skärmen 48CX.
https://i.imgur.com/3mU2IBk.jpg

Intressant skärm! Hoppade du på kickstarter eller var fick du tag på skärmen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av §2:

Intressant skärm! Hoppade du på kickstarter eller var fick du tag på skärmen?

Japp det är ifrån kickstartern som nyss började leverera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Japp det är ifrån kickstartern som nyss började leverera.

Ursäkta min okunskap; är det något speciellt med den skärmen eftersom den är ett Kickstarter-projekt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Ursäkta min okunskap; är det något speciellt med den skärmen eftersom den är ett Kickstarter-projekt?

Finns inga OLED alternativ i denna storlek som allt annat inom monitor marknaden. Folk vill ha OLED för ett överkomligt pris men ingen säljer.

Permalänk
Medlem

64 GB (2x32 GB så det finns utrymme att uppgradera till 128 GB i framtiden) minne till nya burken. Hade helst velat ha 3600 MHz CL16 men priset sticker iväg då, speciellt då de måste få plats under en Noctua NH-D15. Vad jag läst ska dessa minnen iaf vara ganska vänliga om man vill tighta till timings eller höja hastigheten något.

Visa signatur

PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

El-kick.

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Min YT Jeffsy 29" blev stulen snudd på ettårsdagen. Precis när säsongen mer eller mindre drar igång... Och cykel vill jag absolut ha. Så det blev en Trek Slash 8. Hoppas man får behålla denna lite längre.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av iaken:

Min YT Jeffsy 29" blev stulen snudd på ettårsdagen. Precis när säsongen mer eller mindre drar igång... Och cykel vill jag absolut ha. Så det blev en Trek Slash 8. Hoppas man får behålla denna lite längre.

https://i.imgur.com/UetkCiY.jpg

Superfint foto. Sälj bilden till Trek.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iaken:

Tråkigt, men snygg cykel. Änggårdsbergen?

Permalänk
Snusfri

Hämtade ut min 6:- CPU till nya servern.
Så nu har man: Mammakaka, CPU, Chassi, PSU och hälften av diskarna.
Saknas: RAM och mer diskar.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Hämtade ut min 6:- CPU till nya servern.
Så nu har man: Mammakaka, CPU, Chassi, PSU och hälften av diskarna.
Saknas: RAM och mer diskar.

https://i.imgur.com/TT7Ozip.jpg

Trevligt! Skulle gärna uppgradera min 2700K till en sådan, för 6:-. 🙃

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Viktorph:

Trevligt! Skulle gärna uppgradera min 2700K till en sådan, för 6:-. 🙃

Lekt gruvförman i ca 2 veckor, så betalade 1500:- med presentkort och resterande med Mastercard.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Logitech Streamcam

Nu kan man ha möten och snacka med kompisar med crisp och klar bild. 1080p 60fps.

Riktigt nöjd inledningsvis.
Streamar inte eller laddar upp videos, men varför inte skaffa kvalitet när man ska handla nytt, ifall suget skulle uppstå.

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av iaken:

Fy fan... Vart grymt sugen på att hoja igen. Höll mycket på med dirt och BMX förut.

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter77:

Logitech Streamcam

Nu kan man ha möten och snacka med kompisar med crisp och klar bild. 1080p 60fps.

Riktigt nöjd inledningsvis.
Streamar inte eller laddar upp videos, men varför inte skaffa kvalitet när man ska handla nytt, ifall suget skulle uppstå.

https://i.imgur.com/8nUPtKl.jpg

Nice! Har du något exempel som du kan ladda upp för att visa hur kvalitet/skärpa/fokus är? Du kan gömma dig om du inte vill vara med på bild själv hehe. Funderar själv på att köpa något liknande istället för nuvarande lösning (Canon 80D + Elgato Cam Link 4K, valfritt objektiv och dummy-batteri-nätadapter så jag kan ansluta direkt till eluttag), vilket är väldigt overkill för min användning har jag märkt hehe.

———————————————————

Sådär, det blev en till 2 TB SSD för min del också när man bygger nytt. Har redan en av denna SSD och den imponerar starkt så köpte en likadan till vilket känns värt, speciellt för 2700 kronor! 5,5 TB SSD känns som att det kommer räcka ganska långt hehe. Snabb, 5 års garanti och 3 100 TBW rating.

Visa signatur

Foto: