Battlefield 2042 är officiellt – lanseras den 22 oktober 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Stämmer - Dock var BF4 och BF1 PEGI18. Behövdes i BF1 då man sprang som en galning med bajonetten i all skräck in i husen 😁

Ser fram emot lite längre gameplay så man kan bilda sig en uppfattning om spelet på riktigt.

Sant! Tackar inte nä till lite extra blod i spel, kan verkligen uppskatta ett spel som har vackra hs bland annat Personligen känner jag dock att det inte är behövligt i bf Och verkligen! Tycker att de kunde ha visat lite mer av bf2042, speciellt med allt "cranked up". Det som visades igår skulle ju "motsvara konsolhårdvara".

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Eh, jo. Vi har väldigt många aningar om det. Jag gav dig grunden för det, RAWR från BF4. Eller tidigare UAV från BF:BC2. Det har funnits många exempel genom åren på teknik som dödar på range och inte kräver skill. Vilka omständigheter menar du är påhittade?

Varken RAWR eller UAV kräver i mina ögon skills, och båda dödar på avstånd. Att robothunden kommer fungera på samma/liknande sätt är en otrolig lågoddsare.

Du får ju tycka att det är bättre att vänta, personligen ser jag ingen anledning att vänta på bekräftelse när det är ganska uppenbart redan Eller vad tror du att den där robothunden kommer göra? Inte skjuta folk? Bara fungera som radar? Vilken annan möjlig funktion skulle den ha, än att springa omkring och döda folk?

Som sagt, du får gärna vänta på bekräftelse hur mycket du vill, men jag behöver inte se se flammorna för att veta att det brinner när det kommer svart rök ur husets alla fönster Du är välkommen att springa in i huset och bekräfta dock

Nej, mera att det är dumt att jaga upp sig innan man faktiskt vet. Men you do you! Överhypea grejer (oavsett håll) är aldrig bra.

Permalänk
Skrivet av sockfan:

Man kan ju hålla tummarna för en bra implementation av DLSS 2.0!

Annars lär nog mitt 3090 ha svårt att driva 4096x2160 över 100 fps tillsammans med diverse ögongodis

3090 kämpar väl för att hålla 100+ i BFV?

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

3090 kämpar väl för att hålla 100+ i BFV?

Ohja! Dx12 underlättar en del och medium preset (utan alla filter o skit) så kan jag hålla mig runt 110 med nån enstaka dipp under 100. Därav förhoppningen på en bra implementation av DLSS 2.0, har dock inte sett nån info om det men man kan ju hoppas iaf

Visa signatur

Intel i7 8700k 5,2Ghz@1,4v Delidad | Asus MAXIMUS XI HERO Z390 | ASUS EKWB RTX 3090 | 32GB G.skill 3200mhz | 2*500GB SAMSUNG EVO 860 | 2*1TB WD SN750 | Full custom loop | Thermaltake x71 | LG OLED CX48

Permalänk
Skrivet av sockfan:

Ohja! Dx12 underlättar en del och medium preset (utan alla filter o skit) så kan jag hålla mig runt 110 med nån enstaka dipp under 100. Därav förhoppningen på en bra implementation av DLSS 2.0, har dock inte sett nån info om det men man kan ju hoppas iaf

Gatt däm, sitter med ett 3070 och hoppas att jag får iaf ha lite eyecandy :'(

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

Gatt däm, sitter med ett 3070 och hoppas att jag får iaf ha lite eyecandy :'(

Synd om dig 😜 en annan sitter på ett 1060 o får vara glad om spelet ens startar på low settings i 1080.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhN322:

Så länge du kan motstå att trycka på "Play" under Battleroyale så slipper du det ja. Självklart de kommer ha med ett BR läge. Det är både bra för spelets livslängd och ingen tvingar någon att spela det.

Jo har man vänner som föredrar det är det ett helvete.

Vill spawna med vald klass och mitt uppgraderade vapen direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhN322:

Så länge du kan motstå att trycka på "Play" under Battleroyale så slipper du det ja. Självklart de kommer ha med ett BR läge. Det är både bra för spelets livslängd och ingen tvingar någon att spela det.

Det kommer inte finnas något Battle Royale läge. Inte bara för att DICE själva sagt det uttryckligen men hur styrda de är av EA dessa dagar så ser jag chansen att ett Battle Royale läge som konkurrerar med Apex Legends ofattbart liten. Vissa säger att spelen är väldigt olika i stil och så men BR-spelarna drar sig alltid till det bästa BR, oavsett stil. Så om BF2042 kommer ut med ett jävulskt bra BR-läge så kommer Apex absolut att tappa spelare. Kanske inte lika många som Warzone, men ändå. EA vill nog inte konkurrera med sig själva.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raynstorm:

Det kommer inte finnas något Battle Royale läge. Inte bara för att DICE själva sagt det uttryckligen men hur styrda de är av EA dessa dagar så ser jag chansen att ett Battle Royale läge som konkurrerar med Apex Legends ofattbart liten. Vissa säger att spelen är väldigt olika i stil och så men BR-spelarna drar sig alltid till det bästa BR, oavsett stil. Så om BF2042 kommer ut med ett jävulskt bra BR-läge så kommer Apex absolut att tappa spelare. Kanske inte lika många som Warzone, men ändå. EA vill nog inte konkurrera med sig själva.

Får se vad deras "hazard zone" innebär, sen är det ett speläge dom inte gått ut med än

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Stream med utvecklarna som pratar om mer detaljer om spelet: https://www.twitch.tv/Battlefield

Permalänk
Skrivet av Andyah:

Får se vad deras "hazard zone" innebär, sen är det ett speläge dom inte gått ut med än

De snackade lite lite lite om hazard zone idag, sa att det skulle vara väldigt tight squadplay, high stakes tensionbuilder, inget br.
Vilket iofs inte säger mycket

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

De snackade lite lite lite om hazard zone idag, sa att det skulle vara väldigt tight squadplay, high stakes tensionbuilder, inget br.
Vilket iofs inte säger mycket

Låter spontant som CoD-gameplay, kanske 10v10 close combat. Skulle vara nice!

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av LURKOVIC:

Låter spontant som CoD-gameplay, kanske 10v10 close combat. Skulle vara nice!

Kan ju också vara mer i stilen av Squad Deathmatch från Bad Company 2.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Eh, jo. Vi har väldigt många aningar om det. Jag gav dig grunden för det, RAWR från BF4. Eller tidigare UAV från BF:BC2. Det har funnits många exempel genom åren på teknik som dödar på range och inte kräver skill. Vilka omständigheter menar du är påhittade?

Varken RAWR eller UAV kräver i mina ögon skills, och båda dödar på avstånd. Att robothunden kommer fungera på samma/liknande sätt är en otrolig lågoddsare.

Du får ju tycka att det är bättre att vänta, personligen ser jag ingen anledning att vänta på bekräftelse när det är ganska uppenbart redan Eller vad tror du att den där robothunden kommer göra? Inte skjuta folk? Bara fungera som radar? Vilken annan möjlig funktion skulle den ha, än att springa omkring och döda folk?

Som sagt, du får gärna vänta på bekräftelse hur mycket du vill, men jag behöver inte se se flammorna för att veta att det brinner när det kommer svart rök ur husets alla fönster Du är välkommen att springa in i huset och bekräfta dock

Negative nancy i egen hög person, du asså. ;D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 4.0:

Tycker Warzone t.ex har mycket större problem med fuskare än BF V hade. Relativt lite fuskare i BF V om du frågar mig.

Jaså? Spelade igår . 3 av dom 3 servrarna jag var inne på hade 1-2 fuskare i TDM .Hur jag vet att dom fuskade.Räcker med att specca dom som har 100-2 ,98-3 osv osv.

Vet inte hur ofta du spelar men jag har ledsnat totalt på BF och deras hantering av fuskare,Går inte ens att rapportera fuskare längre och dom rapporterna man skickat har ingen kollat på så lycka till ni som funderar på det nya skitspelet dom utvecklat!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tea42BBS:

Den som inte får ståpäls av reklamtrailern måste ha ett hjärta av sten!

// Lazzerman

LOL ! Skämtar du eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sekips:

Sitter på sweclockers och gråter om att alla borde byta till console? För det måste man ju köra på om man ska spela spelen du vill ha? Hur många PC-titlar på alla dom där utvecklarna? 5?

Vadå KRÄVER gamepass? Det finns ju två olika battlepasses, ett gratis ett premium. Inget gamepass "krävs". Du verkar verkligen ha vaknat på fel sida.

Vänta nu, kolla in detta forum, och se hur många ”pc-masterrace” som spyr galla över konsol. Ät inte kakan om du vill behålla den…

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

Vänta nu, kolla in detta forum, och se hur många ”pc-masterrace” som spyr galla över konsol. Ät inte kakan om du vill behålla den…

But but but whatabout whatabout whatabout whataboutism!

Skit i det jag faktiskt skrev och gråt lite mer då.

Permalänk
Medlem

Tack BF2042 trailer för att du visade tillbaka mig till Battlefield 4. Har tragglat BF1 och till viss mån BF5 för att släcka min BF-törst med en hel del frustration som följd men fick nu suget att spela ett modernt BF-spel igen och oj oj oj vad roligt man har haft den senaste veckan i Battlefield 4 alltså.

Hypen för BF2042 är bara större nu

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raynstorm:

Tack BF2042 trailer för att du visade tillbaka mig till Battlefield 4. Har tragglat BF1 och till viss mån BF5 för att släcka min BF-törst med en hel del frustration som följd men fick nu suget att spela ett modernt BF-spel igen och oj oj oj vad roligt man har haft den senaste veckan i Battlefield 4 alltså.

Hypen för BF2042 är bara större nu

Lite så har det blivit för mig med och några kompisar:)
Fasen…. Tror inte mitt GTX 1080 kort kommer palla med bf2042 i 1440p bra alltså 🙈
Frågan är om man ska gå på en 1080p skärm istället… eller försöka få tag i ett 3070 kort till nästan normalt pris i höst om det ens är möjligt 🙈😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Lite så har det blivit för mig med och några kompisar:)
Fasen…. Tror inte mitt GTX 1080 kort kommer palla med bf2042 i 1440p bra alltså 🙈
Frågan är om man ska gå på en 1080p skärm istället… eller försöka få tag i ett 3070 kort till nästan normalt pris i höst om det ens är möjligt 🙈😄

DICE har historiskt vara bra på att få sina spel att funka fint på lägre grafikinställningar på äldre kort utan att spelet i sig blir skitfult så man kan ju hoppas.

Priserna har ju börjat ramla nu så har du tur så har du ett hyfsat grafikkort tills oktober.

Annars kan man ju hoppas att BF2042 får FSR och då kanske du kan få spelbar FPS även i 1440p. Frågan är ju bara vad man kallar "spelbar" FPS i ett spel som battlefield.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raynstorm:

DICE har historiskt vara bra på att få sina spel att funka fint på lägre grafikinställningar på äldre kort utan att spelet i sig blir skitfult så man kan ju hoppas.

Priserna har ju börjat ramla nu så har du tur så har du ett hyfsat grafikkort tills oktober.

Annars kan man ju hoppas att BF2042 får FSR och då kanske du kan få spelbar FPS även i 1440p. Frågan är ju bara vad man kallar "spelbar" FPS i ett spel som battlefield.

Inte dippar under 100 iaf , blir så kass (kassare 😄)om jag får fps dippar 😄
Brukar köra på det mesta low/very low i MP spel.

Permalänk
Medlem

Battlefield spelen brukar vara rätt bra optimerade faktiskt. När bf1 kom ut, så hade jag 100-120fps i 1440p med blandade inställningar från medium till ultra. Det va med ett 1070 och en Ryzen 2600. Så vi får hoppas att 2042 kommer vara bra optimerat också. Och med dlss/fsr kommer det bli ännu bättre.

Hazard Zone kan vara något liknande Tarkov typ. Såg nån pressbild, där man ser en squad vara på väg att lämna ett hangarfartyg. Och i bakgrunden ser man vad som kan vara en satelit som krashar ner mot marken. Så kan vara att man ska in i en hazard zone och hämta någon form av intel från sateliten. Och eftersom dom skrev high stakes and tension, så kan det ju vara något form av system där man tjänar pengar och måste köpa sin gear eller liknande.

Sen lite "klagomål" folk haft.

Robothunden, den kommer nog vara som rawr i bf4 alltså nån form av pickup på banan eller liknande. Men rawr va/är långt ifrån något jobbigt att ha i spelet. Lätt att skjuta sönder och inte op alls.

Levolution kommer innebära att det inte finns destruction i spelet. Dice har konstaterat att det kommer finnas. Som exempel sa dom att det fanns ett område på ena kartan där man kunde rasera allt i princip.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Skrivet av walkiii:

Lätt att skjuta sönder och inte op alls.

Men den kräver inga skills och dödar på avstånd ju!

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

Men den kräver inga skills och dödar på avstånd ju!

Om allt ska kräva skills i spelet. Då kan vi börja klaga på betydligt mer saker än det där. Att man ens orkar haka upp sig på en sån sak är sjukt.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Nån info om hur sevrar kommer skötas?
Kommer man kunna sköta sina egna servrar, eller är det hyra då som gäller?
Vad kostar det till exempel bfV nu?

Permalänk
Medlem

Någon som har sett något om hur mycket plats spelet tar?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Skrivet av jorgen69:

Någon som har sett något om hur mycket plats spelet tar?

https://www.fz.se/nyhet/287419-battlefield-2042-far-tekniska-...

Skulle tro som samma som för BFV; altså ca 100 GB

Visa signatur

.

Permalänk

Någon här som lyckats bli inbjudna till EA´s eller DICE "Technical Playtest"?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Nån info om hur sevrar kommer skötas?
Kommer man kunna sköta sina egna servrar, eller är det hyra då som gäller?
Vad kostar det till exempel bfV nu?

Jag tror inte att det har dykt upp någon "officiell" information om det än, men i denna intervju som länkades på subredditen för 2042 besvarades frågan av en utvecklare att det kommer fungera exakt som i BFV. Dvs, mer likt ett lobbysystem (som i Overwatch till exempel) där servrar stängs ner när dom är tomma och möjligheten att styra sin server är väldigt begränsad.

Otroligt tråkigt eftersom community-biten har varit så viktig i tidigare BF-spel tills det började slaktas i BF1. Halva grejen med att spela är att hoppa in på en server där man känner igen folk som man gillar att spela med och mot. Vi ser exakt vad som hände i BFV där detta saknades - servrar fulla med fuskare och rasister.