PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av anoneas:

Häromdagen när Webhallen hade sitt stora släpp så kunde jag inte betala med kort, varken utan Klarna eller med Klarna - den hängde sig bara när den skulle processa betalningen. Försökte flera gånger, och till slut så valde jag att faktura istället och då gick det igenom med en gång. Konsollen levererades samma dag (budbee)! Riktigt smidigt. Så min rekommendation till er som vill undvika panik och strul med betalning är att helt enkelt köra på faktura istället.

Håller med. Jag valde hämta i butik och betala i butik, gick fort som faan.

Permalänk
Medlem

Körde också via Faktura via Klarna på webhallen och den står som behandlas nu.
Så förhoppningsvis betyder det att man har fått en

Permalänk
Medlem
Skrivet av cho1ce:

Wow, det gick fort. Vilken fraktsätt valde du?

Budbee hemlev. Spelar mig ingen roll när det kommer. Känns bara bra att få en ps5:a till inköpspris. Var nära att klappa till på en för 7500kr för bara några dagar sedan.

Permalänk
Avstängd

Status just nu: "Din order har paketerats och inväntar upphämtning av logistikpartner."

Permalänk
Medlem

Ville bara säga tack till alla i denna tråden! Fick äntligen ett PS5 nu från Webhallen!

09:31 - Order mottagen
10:06 - "Din order har paketerats och inväntar upphämtning av logistikpartner."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gustenrocks:

Budbee hemlev. Spelar mig ingen roll när det kommer. Känns bara bra att få en ps5:a till inköpspris. Var nära att klappa till på en för 7500kr för bara några dagar sedan.

Verkar som att de prioriterar först er som valde med Budbee hemleverans. Kostade det extra?

Du var nära att köpa en ifrån Lund?

Permalänk

Min beställning ballade nog ur. Är registrerad hos Klarna, men inget mail från webhallen och ingen order registrerad på mitt konto :/

Permalänk
Medlem

Netonnet lade upp ps5 på deras sida igen. Ett tips är att F5:a nu. 🙂

https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio...

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

Netonnet lade upp ps5 på deras sida igen. Ett tips är att F5:a nu. 🙂

https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio...

Var det nån som fick nån`Jag körde en runda med damsugaren och vipps så missade man ett släpp till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bent Asparagus:

Min beställning ballade nog ur. Är registrerad hos Klarna, men inget mail från webhallen och ingen order registrerad på mitt konto :/

Samma.. Känns riktigt frustrerande att hamna mellan stolarna som man gjort nu 🤷‍♂️

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rSon:

Netonnet lade upp ps5 på deras sida igen. Ett tips är att F5:a nu. 🙂

https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio...

Haha vilken katt och mus lek!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DGARD:

Var det nån som fick nån`Jag körde en runda med damsugaren och vipps så missade man ett släpp till

Den har inte varit i lager än. Kanske inte ens kommer i lager men igår dök den upp så här innan det fanns i lager så håll koll om du vill ha en. 🙂

Edit:
Mmm en lager hade suttit fint nu i värmen.

Permalänk
Medlem

Nu jävlar ska jag sitta på F5

Visa signatur

AMD Ryzen 7900X3d, XFX 6950 XT, 32GB DDR5 6000

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Simpii:

Nu jävlar ska jag sitta på F5

Haha, låt Distill göra det åt dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cho1ce:

Haha, låt Distill göra det åt dig.

Är ute på jobb så har bara jobbmobilen haha

Edit så inte F5 utan hjulet på en iphone ;p

Visa signatur

AMD Ryzen 7900X3d, XFX 6950 XT, 32GB DDR5 6000

Permalänk
Medlem
Skrivet av cho1ce:

Verkar som att de prioriterar först er som valde med Budbee hemleverans. Kostade det extra?

Du var nära att köpa en ifrån Lund?

Jag körde vanligt postpaket och ingen hemleverans. Fick igenom min order ändå verkar det som

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Simpii:

Är ute på jobb så har bara jobbmobilen haha

Skit i jobbet, att få tag på konsolen är viktigare, haha!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Neyser:

Jag körde vanligt postpaket och ingen hemleverans. Fick igenom min order ändå verkar det som

Valde också postpaket, fast inte vanligt, det var med express och det var kostnadsfritt också. Får väll se om "express" gör nån skillnad.

Permalänk
Medlem

MM NU!

Permalänk

Mediamarkt säljer bundle för clubmedlemmar.

Permalänk
Medlem

När man lyckas beställa en PS5 under en löprunda och det faktiskt går igenom både hos Klarna och Webhallen... helt klart värt ett par snesteg.

2021-06-18 10:06
Din order har paketerats och inväntar upphämtning av logistikpartner.

Bara invänta semestern nu...

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

Min blev avbokad för att jag har en avbokad förbokning (ja, idiotiskt, tänkte vänta tills lite mer spel osv kom ut vilket jag ångrar grovt nu) i historiken vilket räknas som ett köp i systemet. Chatten hänvisade mig till deras mejl i stället där de kan utreda vad som hänt.

Märkligt att det räknas som ett köp. Samtidigt har jag förståelse för att de riskminimerar när det kommer till scalpers.

Nåväl! Kanske kan få förtur till nästa släpp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av k_jacobsson:

Min blev avbokad för att jag har en avbokad förbokning (ja, idiotiskt, tänkte vänta tills lite mer spel osv kom ut vilket jag ångrar grovt nu) i historiken vilket räknas som ett köp i systemet. Chatten hänvisade mig till deras mejl i stället där de kan utreda vad som hänt.

Märkligt att det räknas som ett köp. Samtidigt har jag förståelse för att de riskminimerar när det kommer till scalpers.

Nåväl! Kanske kan få förtur till nästa släpp.

Ehm, finns ju på mediamarkt som du ser på inlägget ovanför

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Finns fortfarande på MM.

Permalänk
Medlem

Tack, lyckades! Finns fortfarande

Permalänk
Medlem

Står att de är slut för mig

Permalänk

Går fortf att köpa på mm (!!)

Permalänk
Medlem

Går ej att köpa den på MM

Permalänk
Medlem

Fanns "i lager" i flera minuter på MM efter att den inte gick att köpa längre.