Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Sådär ja, då blir det lite Sackboy ikväll. Laddar ner PS5-uppdateringen as we speak.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Skrivet av LebronJames23:

Någon inom Stockholms området som skulle kunna tänka sig byta sin playstation 5 kontroll man fick via bundle mot ratchet and clank rift apart.
Spelet är såklart oöppnad med plasten kvar.

Edit: Läste för snabbt och missförstod

Permalänk
Skrivet av Kimpalarsson:

Jag vill byta bort en digital PS5 om det skulle vara intressant? Pengar mellan såklart.

??????????

Permalänk
Medlem

Istället för musik, förvirring.

Visa signatur

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16

Permalänk
Skrivet av LebronJames23:

??????????

Jag tror jag missförstod 🤣

Permalänk
Skrivet av Mono:

Köpte du PS4 versionen och kunde ladda ner en PS5 uppdatering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpalarsson:

Köpte du PS4 versionen och kunde ladda ner en PS5 uppdatering?

Japp, köpte för 299:- på Inet. Gratis uppdatering till PS5.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Mono:

Japp, köpte för 299:- på Inet. Gratis uppdatering till PS5.

Snyggt! Tänkte att jag skulle göra det samma men såg att det priset var ändrat nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Har du verkligen skruvat åt skruven då? 😝😊

Det är väl ändå bara vid vertikalt läge man använder den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av phanto:

Fick min idag!

Ett par frågor:

Kör konsollen horisontellt. Stativet den står på är rätt kasst i det läget va? Rubbar man det minsta kan den falla av. Fler som upplever detta?

Kör disc version. När den läser discen låter den väldigt tydligt. Väldigt tyst i övrigt (kollade fläkten, har fått den "bra, tysta" fläkten ). Är detta "snurra igång skivan"-ljudet vanligt? Brukar ju vara så med skivläsare, tänkte bara kolla för säkerhetsskull.

I övrigt nöjd hittills!

Vart köpte du din ifrån? Gissar på att det är ett lotteri, men skulle vara kul att veta 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warus:

Vart köpte du din ifrån? Gissar på att det är ett lotteri, men skulle vara kul att veta 😂

Genom den fina PS5 Order-tråden här på Sweclockers fick jag nys om släpp av R&C-bundeln på webhallen igår.

Köpte direkt efteråt en ny 65" OLED som kom samma dag, och idag kom PS5an. Midsommar är räddad

Permalänk
Medlem
Skrivet av phanto:

Genom den fina PS5 Order-tråden här på Sweclockers fick jag nys om släpp av R&C-bundeln på webhallen igår.

Köpte direkt efteråt en ny 65" OLED som kom samma dag, och idag kom PS5an. Midsommar är räddad

Jag har min från Webhallen, PS5/Dualsense "bundle" hos posten, så får hoppas på samma tur 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av phanto:

Det är väl ändå bara vid vertikalt läge man använder den?

Ahh… det är det kanske, har bara haft min stående, inte testat liggande… hoppas du får fason på det 🙈🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av phanto:

Fan vad nice! Kör också på en 65" OLED och kunde inte vara mer nöjd.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Fan vad nice! Kör också på en 65" OLED och kunde inte vara mer nöjd.

Det är första gången jag sitter med den här kalibern av TV. Ratchet & Clank i 4k HDR, ja det är ju grejer det.
PS5 gränssnittet känns riktigt snyggt och anpassat för hög upplösning också.

Saknar bara teman som på PS4:an. Kanske kommer i framtiden, vad tror ni?

Permalänk

Snabb fråga: Passar denna SSD väl som extra hårddisk, eller rekommenderar ni något annat? Den interna hårddisken har nästan ingen plats kvar...

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sötpotatis:

Snabb fråga: Passar denna SSD väl som extra hårddisk, eller rekommenderar ni något annat? Den interna hårddisken har nästan ingen plats kvar...

ja den funkar, kör själv en 960 Pro 1TB sedan release utan problem.

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem

Amazon har sänkt priset på Returnal till 499,00 kr
https://www.amazon.se/PlayStation-Returnal-PS5/dp/B08VK64F95/...

Beställer man något via Amazon-appen (endast förstagångsanvändare) dessutom och använder koden APP80 får man 80kr rabatt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Amazon har sänkt priset på Returnal till 499,00 kr
https://www.amazon.se/PlayStation-Returnal-PS5/dp/B08VK64F95/...

Beställer man något via Amazon-appen (endast förstagångsanvändare) dessutom och använder koden APP80 får man 80kr rabatt

Finns även för 499 kr på NetOnNet.

Visa signatur

R7 9800X3D - Asrock X870E Nova Wifi - RTX 5080 - 64 GB DDR5

Permalänk
Medlem

Hur många spel har ni installerade på eran ps5 egentligen? Jag har kanske 4st och fortfarande plats på den inbyggda ssd'n. Jag brukar även avinstallera spel jag inte lirar. Har endast aktuella spel installerat. Sen är det ju klart att det beror på storleken på spelet också. Har man Cod/warzone så är väl allt utrymme slut redan.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[AOC CU34G2X 144hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Jag fick min Ps5 (disc) förra veckan och har ingen ps4. Hur fungerar gratis uppdatering på spel?

Kan jag köpa fifa21 till ps4 för 149kr och få hela ps5 versionen?

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/playstation-4-s...

Isf känns det som man kan göra en del klipp på att leta efter ps4 versionerna av spel där uppgraderingen ingår, mot att köpa ps5 versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephirot:

Jag fick min Ps5 (disc) förra veckan och har ingen ps4. Hur fungerar gratis uppdatering på spel?

Kan jag köpa fifa21 till ps4 för 149kr och få hela ps5 versionen?

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/playstation-4-s...

Isf känns det som man kan göra en del klipp på att leta efter ps4 versionerna av spel där uppgraderingen ingår, mot att köpa ps5 versionen.

Ja det ska fungera, det bör komma upp en gratis ps5 uppgradering när du sätter i skivan. Notera att Fifa alltid blir väldigt billigt eftersom nästa Fifa kommer efter sommaren, men 149 är fortfarande väldigt billigt. Men ja att köpa PS4 versionen av spel är ett bra knep om man vill spara.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av playguu:

Beställning gick igenom på Amazon, står att leverans väntas på tisdag.
Då har man både Series X och PS5. Lär ju bli att köra gamepass på Series X och sen köpa nya releaser på PS5:an.
Bästa av båda världar

Så jag kör! Riktigt grym combo! Sen blir det rätt många nya releaser på Series X också för många spel har körts bättre på den platformen. PS5an blir mest för exklusiva spel

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Ja det ska fungera, det bör komma upp en gratis ps5 uppgradering när du sätter i skivan. Notera att Fifa alltid blir väldigt billigt eftersom nästa Fifa kommer efter sommaren, men 149 är fortfarande väldigt billigt. Men ja att köpa PS4 versionen av spel är ett bra knep om man vill spara.

Har man lite OCD så kan man ju givetvis inte bryta samlingen med PS4 fodral

Även om det är ovärt så köper jag hellre med rätt fodral^^

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

https://i.ibb.co/sFTGHfz/041-BA10-A-155-A-4967-A9-A9-BCE3-A0269-D63.jpg

OCD och inte ställa spelen i bokstavsordning?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det nån tråd här på SweC där vi kan tipsa varandra om billiga PS5 titlar eller ps4 spel med lågt pris som sedan kan uppgraderas mot fullvärdigt Ps5 spel?

Flera av oss missade nog erbjudandet om ps4 Sackboy i tråden eftersom det drunknade i övriga poster.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Så jag kör! Riktigt grym combo! Sen blir det rätt många nya releaser på Series X också för många spel har körts bättre på den platformen. PS5an blir mest för exklusiva spel

Och till Switch det du vill spela handhållet? Trevligt upplägg, om man inte vill spela på PC då.

Skrivet av bardbard:

https://i.ibb.co/sFTGHfz/041-BA10-A-155-A-4967-A9-A9-BCE3-A0269-D63.jpg

Själv stör det mig att man har samma gamla PS4-fodral men bytt omslag. Snyggare om det var vitt istället.

Skrivet av Mono:

OCD och inte ställa spelen i bokstavsordning?

Detta, alltid bokstavsordning. Min bluraysamling är också i bokstavsordning, de utgåvor som har svenskt omslag men är en utländsk produktion sorteras smått ologiskt med orginaltiteln, inte vad den faktiskt heter. Road Warrior sorteras som Mad Max, även om den faktiskt inte heter Mad Max.

Viktigast att man själv hittar iallafall.

Eller personen innan kanske sorterat spelen efter vilken som senast satt i, eller enligt rangordning om hur bra spelen är. Eller bara rent random.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Och till Switch det du vill spela handhållet? Trevligt upplägg, om man inte vill spela på PC då.

Precis så!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Rea på PSN över helgen.
25% Returnal
25% Demons souls
33% miles morales
29% sackboy
25-33% på Nioh 1 o 2

Fortfarande inga kap för oss som kan köpa på skiva dock.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Squallie:

Rea på PSN över helgen.
25% Returnal
25% Demons souls
33% miles morales
29% sackboy
25-33% på Nioh 1 o 2

Fortfarande inga kap för oss som kan köpa på skiva dock.

Därför man köpte varianten med skivspelare. Blir så mycket sparade pengar i slutändan

Visa signatur