Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Jag kände som du - grymt bra spel. Är nu 20h in och tycker det känns som en stor filler fylld med moment som uppenbarligen bara ska förlänga speltiden. Helt enkelt som att titta på filler-avsnitt på valfri anime, grymt tråkigt. Kommer spela klart det i väntan på nästa del och eftersom jag är relativt nära slutet nu, men tycker definitivt det blivit sämre efter första halvan av spelet.

Jag har bara spelat halva spelet än så länge men början av spelet var helt klart bäst. Jag hoppar över alla sidequests nu, för t.o.m main quest känns som filler ibland.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zeroastic:

Jag kände som du - grymt bra spel. Är nu 20h in och tycker det känns som en stor filler fylld med moment som uppenbarligen bara ska förlänga speltiden. Helt enkelt som att titta på filler-avsnitt på valfri anime, grymt tråkigt. Kommer spela klart det i väntan på nästa del och eftersom jag är relativt nära slutet nu, men tycker definitivt det blivit sämre efter första halvan av spelet.

Föredrar orginalet betydligt mer personligen, allt "fanfic" extrainnehåll sänkte rytmen även om en liten del av det var lite intressant.

Hade gärna sett att man fått med hela första landmassan i FF7R istället. Hade man kommit utanför Midgar finns det även där en hel del intressant att göra.

För övrigt hade jag gärna sett något nytt om resterande delar av detta spel och mindre om den numera ökända Final Fantasy Chaos-tramset som visades upp på E3. Vart vill Squenix komma med serien? Över ett år sedan lanseringen trots allt.

Edit: Evigt Anime-stånk var störande. Reaktorerna och liknande kändes väldigt mycket som fillers, förlånga helt enkelt. Gillade överlag det som var mer likt orginalet med några undantag, men lägger det i spoiler nedan.

Halvvägs genom spelet ca:

Cloud hoppar ner i ett hål under Sector 7 slummen. Gillade denna del mer än jag trodde jag skulle göra faktiskt.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Fy jag skulle aldrig kunna äta snacks medan jag håller i en handkontroll haha. Men mina kontroller är rena, du tvättar händerna för slarvigt.

Kan vara, men jag tycker jag har skött mig så bra. Jag har t.ex. en vit Logitech Superlight mus som jag använder hela tiden och den är fläckfri. Det är något med texturen på kontrollen som gnuggar ut händerna.

Iaf så är det ganska lätta att rengöra har jag testat nu. Jag tog en ZEISS Lens Wipe och gnuggade med den så lossnade det ganska så lätt (mikrofiber duk och isopropyl funkar säkert också bra). Tvättar den andra också när jag får nya färgerna och så rör jag aldrig de vita igen

EDIT: Bra pris på Demons Souls https://www.komplett.se/product/1161548/gaming/spel/spel-till...

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, SG GGX 1.2, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus G305 Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av widL:

Tips!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Jävlar vad fint. Synd att man sitter på digitala versionen av PS5 😭

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Blev ett köp trots att backloggen är stor. Går ju bara inte att låta bli till detta pris...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Nice!

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Vilken är snyggast tycker ni?

Svart (Default)

Röd

Blå

Alla 3 bilder är samma kontroll fast jag har bytt ut framsidan (Man behöver inte öppna upp kontrollen eller något, väldigt simpelt). Köpte de för ca 100 kr st på amazon för jag ville få lite variation (De skickas även av amazon vilket innebär billig och ganska snabb frakt). Man kan få dem mycket billigare från Kina men pallar ej med tull och långa frakt tider. Tyvärr, som man märker på bilden har de inte samma 'hål' vid speakern, men jag skulle inte säga att de är av dåliga kvalité annars. Jag känner dock att den svarta tyvärr är snyggast, men vill jag ha lite variation kan jag ju enkelt byta

Här är länk om någon är intresserad, men som sagt finns det säkert bättre/billigare versioner man kan få om man har tålamod
https://www.amazon.se/gp/product/B08TBPWTRC/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Permalänk
Medlem

Finns det några roliga och bra PS5-exklusiva äventyrsspel att rekommendera? Jag gillar Assasin's Creed-serien och spel typ Horizon Zero Dawn etc. Har sneglat lite på "Soul"-serien, men det verkar lite svåra? Inte för att jag kanske inte skulle klara de, men sitter inte och spelar för jämnan.

Jag har redan God of War till PS4 kvar att ens börja spela och har snart kört igenom AC Odyssey på PC. Har Spiderman Miles Morales och Ratchet & Clank:A rift apart till PS5, men undrar om ni har några andra rekommendationer?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag är så sjukt kluven till trophies egentligen, många är bara hjärndöd farm.
Nu senast Ratchet & Clank. En gick ut på att samla på sig lite "bears", hade aldrig orkat göra den utan att googla locations... svinkul att springa runt runt på en karta och leta efter dessa? Nope. Hur många kan handen på hjärtat säga att dom inte googlat?
En annan festlig sak var ju att jag hade fixat alla trophies utom 3 bara på första genomspelningen utan att aktivt läsa på om att försöka göra någon, måste vara rekord.

Hur som helst, går man efter platinum och inte är sugen att spela Challenge Mode (new game plus?) efteråt så finns det en achieve man inte vill missa under resans gång eftersom det går att hamna i ett läge där man inte kan göra den utan att börja om (Vilket jag gjorde).
Tog väl typ 1,5-2 timmar extra för mig för att spela om fram till den, men då det var det sista jag hade kvar så fick jag gilla läget.

Extinction Event

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Vilken är snyggast tycker ni?

Svart (Default)
https://i.imgur.com/miwU3Cn.jpg

Röd
https://i.imgur.com/ynlF5ZY.jpg

Blå
https://i.imgur.com/mJAhqFw.jpg

Alla 3 bilder är samma kontroll fast jag har bytt ut framsidan (Man behöver inte öppna upp kontrollen eller något, väldigt simpelt). Köpte de för ca 100 kr st på amazon för jag ville få lite variation (De skickas även av amazon vilket innebär billig och ganska snabb frakt). Man kan få dem mycket billigare från Kina men pallar ej med tull och långa frakt tider. Tyvärr, som man märker på bilden har de inte samma 'hål' vid speakern, men jag skulle inte säga att de är av dåliga kvalité annars. Jag känner dock att den svarta tyvärr är snyggast, men vill jag ha lite variation kan jag ju enkelt byta

Här är länk om någon är intresserad, men som sagt finns det säkert bättre/billigare versioner man kan få om man har tålamod
https://www.amazon.se/gp/product/B08TBPWTRC/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Svart var snyggast, de andra såg ganska plastig ut.

Visa signatur

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BasseBaba:

Jag är så sjukt kluven till trophies egentligen, många är bara hjärndöd farm.
Nu senast Ratchet & Clank. En gick ut på att samla på sig lite "bears", hade aldrig orkat göra den utan att googla locations... svinkul att springa runt runt på en karta och leta efter dessa? Nope. Hur många kan handen på hjärtat säga att dom inte googlat?
En annan festlig sak var ju att jag hade fixat alla trophies utom 3 bara på första genomspelningen utan att aktivt läsa på om att försöka göra någon, måste vara rekord.

Hur som helst, går man efter platinum och inte är sugen att spela Challenge Mode (new game plus?) efteråt så finns det en achieve man inte vill missa under resans gång eftersom det går att hamna i ett läge där man inte kan göra den utan att börja om (Vilket jag gjorde).
Tog väl typ 1,5-2 timmar extra för mig för att spela om fram till den, men då det var det sista jag hade kvar så fick jag gilla läget.

Extinction Event

Dold text

Jag är lite kluven. Jag tycker achievements/trophies och allt vad de kallas bör finnas med då de dels ger något extra att jaga för den som vill det (värre för folk med OCD och liknande misstänker jag), samtidigt som att utvecklaren med hjälp av dessa kan se hur många som gör vad, och hur många som ens spelar igenom spelet.

Ett spel utan känns lite fattigare, men samtidigt så tycker jag att möjligheten att helt dölja dessa borde finnas. De kan vara störande att de plingar till vid fel tillfälle, man kanske inte ens kunde bry sig mindre om dom.

Sällan idag jag känner att jag kan ta mig tiden att plocka alla, det blir lite vad det blir.

Permalänk
Medlem

Så vad tror ni om Kojimas möjliga inblandning i ett nytt Silent Hill till PS5?
YongYea går igenom alla rykten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lite gameplay av Kena: Bridge of Spirits i 4K60fps. Looking good.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om The Callisto Protocol då? Lovecraft möter Dead Space?

Visa signatur

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Mono:

Lite gameplay av Kena: Bridge of Spirits i 4K60fps. Looking good.
https://www.youtube.com/watch?v=bFWmjSWYZYg

Så otroligt taggad på detta spel! Blir ett garanterat köp

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av NovaTotalo:

Jag vet jag vet, ni hatar mig. Har inte haft ork och hämta ut mitt PS5 som legat på posten nu i en veckas tid, men nästa vecka går jag på semester så ska försöka nypa den innan den går i retur.

Tips på spel att köpa?

Vad för slags spel gillar du?

Har du haft ett PS4 innan?

Om inte, så har du ju PS+ Collection. Bara testa på olika spel och se vad gillar.

När det gäller Ps5 spel så är Ratchet & Clank ett otroligt bra spel som använder sig verkligen av kraften från konsolen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Om inte, så har du ju PS+ Collection.

Detta är alltså ett gäng gratis-spel från PS4 som är gratis på PS5an.
Bloodborne finns med där såg jag på brorsans PS5. Ungjäveln hade inte tagit hem det så det gjorde jag åt han direkt ;D 5/5

Visa signatur

9800x3d - 4070 ti super - 360hz qd-oled

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LURKOVIC:

Detta är alltså ett gäng gratis-spel från PS4 som är gratis på PS5an.
Bloodborne finns med där såg jag på brorsans PS5. Ungjäveln hade inte tagit hem det så det gjorde jag åt han direkt ;D 5/5

Inga förbättringar alls för Bloodborne bör nämnas, och de är väl behövliga. Ryktats länge om en ny remaster/port.

Permalänk
Medlem

Damn 🤦‍♂️ borde tagit en till laddningsstation också

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, SG GGX 1.2, SF1000, Win 10 IoT LTSC

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Damn 🤦‍♂️ borde tagit en till laddningsstation också https://lambdan.se/img/RashHelplessPintail.jpg

Fick vår rödrosa kontroller igår, ser riktigt nice ut.
Men jag blev lite besviken på att ingen kabel kom med kontrollern faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Fick vår rödrosa kontroller igår, ser riktigt nice ut.
Men jag blev lite besviken på att ingen kabel kom med kontrollern faktiskt.

Trodde röda skulle vara min favorit men tror faktiskt jag tycker mer om den svarta. Den ser riktigt slick ut

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Äntligen lyckades jag köpa en PS5!! Så glad jag är! Jag ska börja med att spela Persona 5 Royale. Gud vad jag har längtat!

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Äntligen lyckades jag köpa en PS5!! Så glad jag är! Jag ska börja med att spela Persona 5 Royale. Gud vad jag har längtat!

Hurra hurra hurra! Grattis!

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Extremt bra spel, men intressant att du väntat till PS5 för att spela det? Är inte direkt bättre på PS5 🤔

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Brutalt, lanseringen var bara någon vecka sedan och redan nere på halvpris. Kan nog nästan räkna med att spelet dyker upp på PSN+ om inte en alltför snar framtid.

Utvecklarna arbetar fortfarande på spelet vilket är bra, spelet såg ändå ganska lovande ut innan lanseringen.

Permalänk
Medlem

Visst är där ingen skillnad på Sackboy förutom omslaget att köpa denna kontra PS5 versionen, när man spelar på en PS5a?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Visst är där ingen skillnad på Sackboy förutom omslaget att köpa denna kontra PS5 versionen, när man spelar på en PS5a?

Nä gratis ps5-uppgradering ingår.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Extremt bra spel, men intressant att du väntat till PS5 för att spela det? Är inte direkt bättre på PS5 🤔

Jag har aldrig ägt en PS4.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2