Permalänk

Trådlös Mus För Stora händer.

Hej!

Letar efter mus att spela med som är trådlös, men jag har svårt att hitta en som storhänta verkar trivas med. De flesta verkar vara rätt små... generellt.

Pris spelar inte så stor roll, största prio för mig är trådlös för stora händer som går att spela med:>

Skulle uppskatta lite input :>

//Stu

Klarhet.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sturenorth:

Hej!

Letar efter mus att spela med som är trådlös, men jag har svårt att hitta en som storhänta verkar trivas med. De flesta verkar vara rätt små... generellt.

Pris spelar inte så stor roll, största prio för mig är trådlös för stora händer som går att spela med:>

Skulle uppskatta lite input :>

//Stu

Jag kan rekommendera denna vertikala mus, mycket behaglig att använda, inga problem med kramp i fingrar som kan uppstå vid användande av vanliga möss.

https://www.webhallen.com/se/product/290040-Logitech-MX-Verti...

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt hur stor mus du behöver men de två möss jag använt på det senaste är Razer Viper Ultimate och Logitech G PRO, och båda av dessa kan jag lätt rekommendera. Annars kanske denna sidan kan vara till nytta

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Deathadder är väl rätt stor?

Permalänk
Medlem

Jag har relativt stora händer och kör med en Logitech G604 och tycker den ligger väldigt bra i handen.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Snusfri

Beror mycket på vilken typ av spel du spelar med.

Jag har stora händer (12-13 på handskar) och jag är mycket nöjd med min Logitech MX Master 3.
Men jag spelar inga "esports-titlar" som CoD, BF, PUBG eller så utan det är Hitman, Watch Dogs Legion, Rimworld bla för mig.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Jag kan rekommendera denna vertikala mus, mycket behaglig att använda, inga problem med kramp i fingrar som kan uppstå vid användande av vanliga möss.

https://www.webhallen.com/se/product/290040-Logitech-MX-Verti...

Den är behaglig med lång batteritid, men jag skulle verkligen inte rekommendera den för spelande.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | MSI MAG X570 Tomahawk Wifi | AMD Ryzen 9 5900x | Nvidia RTX 2060 | Noctua NH-D15 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3200MHz CL14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvicksilver:

Den är behaglig med lång batteritid, men jag skulle verkligen inte rekommendera den för spelande.

Det är tur att vi alla är olika, jag har inga problem vid spelande, därmed inte sagt att andra inte har det. Om den fungerar för spel eller inte måste varje enskild person ta reda på genom att testa musen, dom flesta butiker erbjuder ju öppet köp så det är ju inga problem att packa upp den och testa om den fungerar för sina ändamål, fungerar den inte så lämna tillbaka den då.

Permalänk
Medlem

Har relativt stora händer, kör logitech g703 och den passar mig super

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk

Oj! Tack så mycket alla för svar, har fått flera tips jag kommer titta på!

Tack så mycket för hjälpen :D:D:D

Permalänk
Medlem

Vad man har/använder för typ av grepp är ju en rätt stor sak till vilken form/storlek man gillar.
Själv kör jag med mitt i mellan palm/finger grep och har ganska stora händer och tycker att väldigt många möss är för små.

Har ett par möss som är helt ok i pass form, skulle jag vilja ha dom lite större? JA men dom är fortfarande ok!
Dessa är Logitech g502 som har en "form" som kopierats rätt friskt numera.
Och det är nu en Razer Basilisk V2 jag kör som har g502 "formen" och optiska knappar (till v/h knapparna) scrollhjulet kan man justera "hårdheten" i scrollen vilket är rätt najs och den är helt ok efter justering.
Dom två saker jag inte gillar är tumflärpen som inte är så irriterande men hade varit bättre utan.
Och deras extra ruttna spionvara som behövs för att inställning till LOD ska laddas in, DPI/avstängt ljus funkar dock utan men jag behöver minska LOD så. suck!

Logitechs g502 hade jag och gillade den lite bättre än basilik överlag samma form men lite tyngre (ingen nackdel för min del) ganska lik känsla i knappar, scrollhjulet med sin frikoppling vande jag mig vid extremt fort (utom i spel) och trodde inte jag skulle kunna gå tillbaks men det gick efter ett tag.
I ej frikopplat läge så var den sämre än razer och hade ett skramlande ljud samt olika känsla/ljud beroende på vilket håll man scrollade åt lite smått irriterande men ok överlag då det mest användes i spel där man ej tänkte på det.

MEN efter 5-6 mån så kom g502's värsta problem!
Vilket är att vänster (och/hell.er höger kan göra det med) musknapp började dubbelklicka/släppa ett klick man höll nere för att tex flytta ett fönster (kan även bli ej reggade tryck men det hände inte mig dock).
Detta ÄR ETT ENORMT STORT PROBLEM med nyare möss och är ett problem som KOMMER att bli värre framöver och ligitech är dom som verkar ha mest problem med detta.
Mer info om detta ganska nya problem finns här https://www.sweclockers.com/forum/trad/1619008-ganska-allvarl... och är enligt mig en ganska stor anledning att verkligen hålla koll på vad det är för brytare i möss man köper idag om man ej vill byta efter 6mån.

SteelSeries Rival 600 liknande form men inte helt var väldigt skön men scrollhjulet var rätt dåligt med lite känsla och det som fanns var svampig känsla ihop med lite skramlande.
Även här finns ett stort problem!
Det är att limmet/dubbelhäftande tejp steelseries använder för gummiytorna på sidorna är extremt dåligt och tål varken värme heller handsvett.
Mina gummiytor började att släppa märkbart i mitten av maj då tempen inne gick upp till ca 21° istället för 19°-20°efter 5 månaders användning.
Bättre spionprogramvara än razer men långtifrån bra.

Men nu efteråt så började problemet tidigare då jag vid några tillfällen märkte av nåt halv klet dock väldigt lite på musmattan som jag torkade av och tänkte inte nåt direkt på det mer.
Och då jag har samma bordskiva som arbetsbord/lödstation/osv så var ji min tanke att det var nåt fett/olja/annat klet från nått jag pillat med men är ganska säker på att det var lim som börjat blöda då det vart lite varmare.

För många år sedan provade jag min första razer/steelseries mus kommer dock inte ihåg vilken (letat runt i 15min nu men inte hittat vilken det var) det var men var en av dom dyrare då och var en med stöd för både tumme och lillfinger och tummflärpen var större än den på basilik och lillfingerflärpen var enorm.
Den var helt ok förutom en sak!
Den var helt jävla omöjlig att lyfta för det var så avrundat på sidorna och med sidor som lutade inåt en hel del särskilt högra/lillfingrets sida för att ens ha en chans så fick jag flytta ring fingret till just bakom där lillfingret normalt var och sen lillfingret bakom ringfingret och sen lyfta skiten med bara lillfingret, då fick man lite fäste och lyckades ibland.
MEN man lyfte då så långt bak på musen att den var framtung och vickade ned framsidan i musmattan och utöver avrundningen var det nån glatt yta som gjorde saken ännu halare.

Jag satt och försökte spela minecraft i ca 3 tim men det var omöjligt och hoppade in i bilen och lämnade tillbaks den till netonnet.
Men den var jävligt skön i alla andra avseenden och var den största mus jag använt.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!