Ukrainska Playstation 4-farmen bröt inte kryptovalutor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maaxan:

Att du ens orkar argumentera för något som inte har något existensberättigande över huvud taget, noll, zero, nada.

Det jag skrev var inte menat som ett försvar för verksamheten som pågick här. Jag menar att det inte går att använda som argument eftersom det gäller för alla verksamheter oavsett om de är lagliga eller olagliga. Jag hoppas att det är tydligare nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

All den där energin till nånting så otroligt meningslöst...

Håller med. Det hade varit bättre om dom hade kört typ Folding@home eller nåt. Då hade dom dock bara hjälp andra i det långa loppet och inte sig själva (eller kanske) vilket tydligen är det absolut viktigaste i vår sjuka värld.

Stavfel
Permalänk
Medlem

Var väl nån som räknade ut att man måste spela 22,000 timmar för att få ihop allt(?) i FIFA. Detta var väl enda vettiga sättet antar jag:)

Permalänk

Köpte mycket "loot boxes" för CoD WW2 (PS4).
När jag tänker efter, kanske lite för mycket då jag till slut hade i stort sett allt..

Åter till topic, tragiskt att folk kan gå så långt, men hade varit häftigare om de faktiskt hade minat bitcoins med ett gäng PS4 konsoler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Den något annorlunda utrustade lagerlokalen var inte ute efter kryptovalutor utan jagade ovanliga spelarkort till FIFA Ultimate Team.

lol

Permalänk
Skrivet av Don_Tool:

kan ju inte vara lönsamt det miiiiinsta det där! Idiotiskt

Tror du man skaffar närmare 4000 ps-konsoler om det inte var lönsamt? Det är inte så att man köper så många konsoler och riggar allt på impuls eller för att testa lite.

stavfel
Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

kan ju inte vara lönsamt det miiiiinsta det där! Idiotiskt

Det är inte ovanligt att de som spelar fifa lägger mellan 2-10k kr på att öppna "packs"
Så jag skulle vilja påstå att det är väldigt lukrativt. Ett "pro" lag kan kosta allt mellan 100k-250k kr. Spelet har utformats så att man behöver "uppgradera" sitt lag konstant om man vill ligga i toppen.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av danneee:

Var väl nån som räknade ut att man måste spela 22,000 timmar för att få ihop allt(?) i FIFA. Detta var väl enda vettiga sättet antar jag:)

Så det är alltså elbolagen som ligger bakom ? (Säg att konsolen och tvn drar 300W då har de fått debitera ca 15 000kr )

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaimor:

Håller med. Det hade varit bättre om dom hade kört typ Folding@home eller nåt. Då hade dom dock bara hjälp andra i det långa loppet och inte sig själva (eller kanske) vilket tydligen är det absolut viktigaste i vår sjuka värld.

Är folding@home fortfarande en grej?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aines:

Det är inte ovanligt att de som spelar fifa lägger mellan 2-10k kr på att öppna "packs"
Så jag skulle vilja påstå att det är väldigt lukrativt. Ett "pro" lag kan kosta allt mellan 100k-250k kr. Spelet har utformats så att man behöver "uppgradera" sitt lag konstant om man vill ligga i toppen.

Helt galet...

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk

Precis som med mycket annat här i världen.. hade ingen köpt skiten skulle detta inte förekomma. Vi har helt enkelt för mycket pengar att spendera idag

Permalänk
Medlem

Jag har väldigt svårt att förstå, om man inte är spelberoende (gambling), att man kan köpa sig in i ett lotteri för att få ett digitalt kort som sedan mer eller mindre är värdelöst ett år senare när nästa version av spelet (FIFA, NBA etc) släpps.

Varför jag bojkottar EA-spel, när kommer spelmissbruk i tv/dator-spel ta över ifrån online spel så som poker eller spel på din närmaste pizzeria?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zorerk:

Baserad på en snabb kalkyl så skulle de behöva sälja för ca 5500kr per dag för täcka elkostnaderna. Eller cirkus 165.000kr i månaden.
Har ingen anning vad ett fifa konto går på då jag inte spelar Fifa så kan inte räkna på hur många de behöver sälja.

+ konsollkostnaden, var ju några stycken xD Dock en engångskostnad, men ändå.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Hedersmedlem

Det här är hemskt. Vi borde genast förbjuda den här typen av dataspel av miljöskäl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Funderade faktiskt på det förut kan man installera typ Win7 eller Ubuntu på en ps4?

Jag körde linux på min ps2 ett tag... Funkade helt ok där och då.
Skulle inte förvåna mig om det finns ett linuxhack till ps4

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

+ konsollkostnaden, var ju några stycken xD Dock en engångskostnad, men ändå.

Konsoll kostnaden är tyvärr något vi inte vet, då detta kan variera väldigt mycket beroende på om de är nya, begagnade, stulna, reparerade samt priset för dem i Ukraina.
El-kostnadnaden är lite lättare att räkna ut, man kan lätt söka upp medelkostnaden för el i Ukraina och hur medeleffekten är för ett PS4.

Visa signatur

Node 304 White | Asus Strix X470-I | R5 2600 @ 3.85Ghz | 16GiB DDR4-3000Mhz CL15 | Sapphire Radeon RX 5700 PULSE | 512GiB 860 EVO M.2 | 1TiB 970 EVO Plus NVMe | Corsair SF450

Permalänk
Medlem

haha smarta dom var.. dom jaga ju något lagligt allafall