Permalänk
Medlem

Tycker det vart rätt bra bild och speglar min semester rätt bra..
Lugnt och utan stress på en MTB på skogsvägar.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem

Firar med morsan att vi nu kan ses (efter 1,5 år) - efter Corona och att vi fått våra vaccinationer. "Shot on my Galaxy S5"

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Påminner om två ställen jag varit på, nån strand i Halmstad (som har nudistställe nånstans) och Böda. Väldiga likheter mellan de två ställena och ditt foto.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Vilka är i juryn?

Permalänk
Medlem

Var på en liten minisemester i Jönköping i veckan.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Yngsta sonen på Liseberg för första gången.
Tar sikte på sin storebror med radiobilarna.

Hela dagen var ren glädje för 5åringen.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Fototävling

Glad sommardotter på brygga

Permalänk
Medlem
Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970

Permalänk
Medlem

Soluppgång på morgonpromenaden.

Permalänk
Medlem

För ett par år sedan spenderade jag en månad i Moçambique vilket genererade några av de bästa sommarminnena jag har. En månads dykning på en ort som inte förstörts av turister. En gigantisk strand och det var sällan man såg mer än något dussin turister samtidigt.

Otroligt fint dykvatten men tyvärr inte det mest lättdykta, mycket strömt vatten emellanåt.

En av de bästa minnena var när jag tog en fridykningskurs och hörde knölvalarnas sång när jag i full harmoni simmade ner mot botten. Ingen tid att ta kort då men däremot fick vi besök av knölvalar under ett av våra säkerhetsstopp när vi dök med tuber. Två valar som under några minuter cirkulerade runt oss, då kände man sig liten kan jag lova.

Hade tyvärr bara en halvkass kompaktkamera i ett simpelt undervattenshus så resultatet blev därefter.

Lyckades knäppa den här en av de sista morgnarna och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med den. Lite mörk kanske men men.

På tal om mörker knäppte jag denna en sen kväll när vi var på safari i Sydafrika. Jag kan rekommendera alla som får möjlighet att åka på safari åtminstone en gång i sitt liv. Mäktigt att se så stora djur. Ingenting mot att dyka bland knölvalar dock

Som märkts kanske jag gillar djur och vatten, så när jag fick möjlighet att läsa en marinbiologikurs på GU tog jag snabbt chansen. Ca en veckas exkursion på olika ställen med gott sällskap var nog det roligaste jag haft på universitet. Lyckades knäppa denna bilden på en manet som jag tycker blev riktigt bra. Väldigt harmonisk på något sätt.

Sista bilden kanske inte handlar så mycket om bra sommarminnen men jag hittade den när jag kollade igenom alla mina gamla bilder. Försökte lära mig att stacka en massa bilder för att få hela objektet i fokus. Just att få allt i fokus gick sådär men med tanke på att jag inte hade dedikerad utrustning samt var en novis så blev jag nöjd. Med tanke på hur lång tid det tog så slänger jag in den också!

Permalänk
Medlem

När något bara drar en mot sig, bjuder in till att utforskas och utlovar ett äventyr som slår allt.
Jag älskar när jag hittar en plats som inger en mystisk känsla, en känsla att det finns en hel värld där ute som vi alla är en del av.

Taget med min Samsung Galaxy S10 i Jönköping Sweden
Glad sommar <3

Permalänk

Bidrag till sommartävlingen 2021

Samtliga bilder tagna med Samsung Galaxy S20+ och är oredigerade

Sto med sitt föl i en magisk småländsk idyll.

Kräfta i ett gammalt stenbrott vi badade i.

Jönköping Piren vid solnedgång.

Det var en varm sommar tyckte även denna herren!

Bonusbild från midsommarafton ute på landet, min vän tyckte nog korna var mer sociala

Visa signatur

Gamers don't sleep, we just lag out once in a while

Permalänk

Dödens sommar

Dödens sommar

Dödens sommar *)

Såg inte bilden
Visa signatur

"In To The Void "

Intel i5 12400F,Gigabyte Z690 UD DDR4,Nvidia1070Ti,16 gig ram
Windows 11

Permalänk
Medlem

Sommarbilder

Hade en fantastisk dag på Visingsö i sommar, och trevlig påhälsning bland dahliorna i trädgården

Permalänk
Medlem

Sommar

och vad betyder det? Vandring! På grund av en (då) gravid fru så fick det bli en lättare tältningstur längst vår kära kungsled. Färden bar mellan Abisko och Nikkaluokta med en tur uppom Kebnekaise genom Durlings led. Sista lite mer seriösa vandringen på ett tag då vi (nu) fått ett tillskott till familjen (men det blir nya äventyr nästa år!). De svenska fjällen är mycket trevliga, inget Nepal (#19180539), men fortfarande storslaget och fridfullt. Tror alla mår bra av en fjällvandring då och då.

och så en bonus...

Fortsatt trevlig sommar på er gott folk!

Permalänk
Medlem

Tidigare besökte jag Selaön, norr om Stallarholmen och fick syn på bockfest samt en älg, och väl hemma kom en korre och sa Hej till mig och hunden.

Fick även lite finbesök precis innan sommaren tog slut på gården.
Både en hona och en hane (med rött på hakan) Gröngöling, juveniler (årets ungar).
Honan var tuffare och vågade närma sig till knappa 2 meter från mig medan hanen höll sig på avstånd.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk

Lagomt avundsjuk då jag tycker örnar är bland dom häftigaste djuren och vill se en i verkligheten, vet du vilken typ av örn det är?
Riktigt fina bilder!

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoxonMicke:

Lagomt avundsjuk då jag tycker örnar är bland dom häftigaste djuren och vill se en i verkligheten, vet du vilken typ av örn det är?
Riktigt fina bilder!

Ser ut som ett havsörn, ca 1 år (juvenil) då den har inte fått sin vita stjärtfjäder än.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Skrivet av Miska:

Ser ut som ett havsörn, ca 1 år (juvenil) då den har inte fått sin vita stjärtfjäder än.

Okej! Havsörnar är lite häftigare då vingspannen på dom blir lite bredare än kungsörnens

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Bidrag sommartävlingen 2021

Mina bilder från semestern då

Ronneby

Massa bilder från kungsleden

Tog en drink på ishotellet i Jukkasjärvi

Lagar lite renskav i en kåta

Någon gammal hydda i Jukkasjärvi

Permalänk
Medlem

När man tar en romantisk bild till solnedgången och ser detta på skärmen 😂

Permalänk
Medlem

Hah! Underbar bild!

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kan se bilden?

Visa signatur

Dator Privat: None
Dator Arbete: Macbook pro 13" M1, 2020
Telefon: Nothing phone (1)

Permalänk
Medlem
Skrivet av simlazer:

Bara jag som inte kan se bilden?

Ladda ner appen för att lägga upp denna bild men redan error på sidan 😂🤦‍♂️
Varför inte bara lägga dorelt upp från mobilen? 🙈

Permalänk
Medlem

Provar igen

http://imgur.com/gallery/GAzaiht

provar igen

Permalänk
Medlem
Lade till några till foton
Permalänk
Medlem

Fototävling! Samtliga tagna med film med en Mamiya RB67.

Permalänk
Medlem

En dimmig morgon vid Knuthöjdsmossen.

Visa signatur

Kamera: Nikon D810 & D800, DJI Mavic 2 Pro, Nikon 14-24, Nikon 28-300
Hemsida Instagram Facebook

Permalänk
Medlem

Hur lägger man upp bilderna så dom syns dorelt ist för en länk?