Letar efter lösning att kunna blockera websida med lösenord
Godafton!
Som titeln säger, jag behöver hitta en lösning för att kunna blockera en viss webbsida så att jag inte kommer åt den utan ett lösenord och jag är medveten om att det finns flera typer av programvara som fixar detta, t.ex Surfblocker osv. men alla dessa har dessvärre en stor brist och det är att det går ganska enkelt att komma runt skyddet genom att t.ex installera en ny webläsare som inte har stöd för sån typ av tillägg som blockerar websidan.
Så jag letar efter en annan lösning som blockerar på systemnivå i windows och har läst lite om host filen som jag kan lägga till en block för en viss sida men som jag nämnde tidigare, jag behöver verkligen ett lösenord för att få tillgång till sidan igen och om möjligt så vore det också önskvärt att kunna schemalägga blocken så den endast är aktiv under vissa timmar på dygnet.
Vad tror ni är enklast, går det fixa detta med host filen på nåt sätt eller via brandväggen kanske?
Kan tillägga att jag sysslar med daytrading och det gäller en hemsida dit jag handlar med aktier och andra instrument och man kan där sätta en max belopp för hur mycket jag är villigt att förlora varje dag och om jag når detta belopp så stoppar handelssystemet mig från att handla mer MEN och detta är andledningen till min förfrågan ovan, jag kan fortfarande lyfta detta stopp på hemsidan och fortsätta handla vilket är en brist i sig enligt mig men nu är det så och jag behöver därför hitta en annan lösning som helt enkelt låser mig ute från hemsidan helt & hållet.
Tacksam om nån kan hjälpa mig med detta.