Permalänk
Medlem

Intressekoll mining rig 230mhs

Mining rig 230mhs
8st xfx rx580 8gb
Asrock h110 pro btc
Celeron processor
8gb minne
850w psu.
Drar ca 750w
Inga kort säljes löst
Bud tills jag är nöjd.
Säljes till vem jag vill och om jag vill

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Bara av ren nyfikenhet, vart på ett ungefärr skulle du vilja ha i bud för denna rigg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Bara av ren nyfikenhet, vart på ett ungefärr skulle du vilja ha i bud för denna rigg?

En budstart kan väl vara 30k så får vi se var vi hamnar

Permalänk
Medlem

Har jag missat nåt? Ett RX 580 8GB går väl för runt 2500kr/st i dagsläget? 10k för ett moderkort, en PSU, en trött CPU och 8gb ram känns bra saftigt.

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JohanFlodqvist:

Har jag missat nåt? Ett RX 580 8GB går väl för runt 2500kr/st i dagsläget? 10k för ett moderkort, en PSU, en trött CPU och 8gb ram känns bra saftigt.

Snarare 3000kr+, men 30k som budstart? Haha, kom igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Har jag missat nåt? Ett RX 580 8GB går väl för runt 2500kr/st i dagsläget? 10k för ett moderkort, en PSU, en trött CPU och 8gb ram känns bra saftigt.

Jag hade nog bara gett 500:- för ett gammalt polariskort som använts för mining. Så 500 kr x 8st = 4000 kr. Mao 26k för övriga komponenter. Antar att mining inte är speciellt lönsamt i dagsläget, eller åtminstone inte kommer vara länge till. Så om jag ser miners försöka kränga sina gamla prylar tolkar jag det som att inflationen av grafikkort på begagnatmarknaden redan dragit igång?! Hur ska man tänka här? Är 500 kr rimligt? 800 kr?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag hade nog bara gett 500:- för ett gammalt polariskort som använts för mining. Så 500 kr x 8st = 4000 kr. Mao 26k för övriga komponenter. Antar att mining inte är speciellt lönsamt i dagsläget, eller åtminstone inte kommer vara länge till. Så om jag ser miners försöka kränga sina gamla prylar tolkar jag det som att inflationen av grafikkort på begagnatmarknaden redan dragit igång?! Hur ska man tänka här? Är 500 kr rimligt? 800 kr?

Nja ett sånt kort e värd lätt 2000-3000kr st

Permalänk
Medlem

Kan bjuda 23000:- som startbud om det är ok?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag hade nog bara gett 500:- för ett gammalt polariskort som använts för mining. Så 500 kr x 8st = 4000 kr. Mao 26k för övriga komponenter. Antar att mining inte är speciellt lönsamt i dagsläget, eller åtminstone inte kommer vara länge till. Så om jag ser miners försöka kränga sina gamla prylar tolkar jag det som att inflationen av grafikkort på begagnatmarknaden redan dragit igång?! Hur ska man tänka här? Är 500 kr rimligt? 800 kr?

Tar inte priserna i försvar. Men vill bara tillägga att mining faktiskt är rätt lönsamt igen sen början på augusti. https://coinmarketcap.com/sv/currencies/ethereum/

Med 230MH/s kan man få omkring 450 till 550 dollar per månad (exkl. elpriser)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag hade nog bara gett 500:- för ett gammalt polariskort som använts för mining. Så 500 kr x 8st = 4000 kr. Mao 26k för övriga komponenter. Antar att mining inte är speciellt lönsamt i dagsläget, eller åtminstone inte kommer vara länge till. Så om jag ser miners försöka kränga sina gamla prylar tolkar jag det som att inflationen av grafikkort på begagnatmarknaden redan dragit igång?! Hur ska man tänka här? Är 500 kr rimligt? 800 kr?

Att ge 500kr kortet är bara en dröm i dagsläget, ett kort som minat i ett år presterar likvärt med det som spelats på under samma tid

Släng upp den på tradera/blocket så får du nog mer än här ts

Permalänk

Lägg den på Tradera/blocket du får den sålt för 30k lätt, förmodligen mer. Gick en rigg för 90k på tradera nån dag sen 500mhs.

Permalänk
Medlem

Ja det märks att ingen jär har koll på något kring mining. Har blivit erbjuden 35000 på annat håll men tänkte att det kunde vara trevligt om någon här köpte den. Men som vanligt är folk bara dryga här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidGustafssonnn:

Att ge 500kr kortet är en dröm i dagsläget, ett kort som minat i ett år presterar likvärt med det som spelats på under samma tid

Släng upp den på tradera/blocket så får du nog mer än här ts

Ingen koll bara dryg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag hade nog bara gett 500:- för ett gammalt polariskort som använts för mining. Så 500 kr x 8st = 4000 kr. Mao 26k för övriga komponenter. Antar att mining inte är speciellt lönsamt i dagsläget, eller åtminstone inte kommer vara länge till. Så om jag ser miners försöka kränga sina gamla prylar tolkar jag det som att inflationen av grafikkort på begagnatmarknaden redan dragit igång?! Hur ska man tänka här? Är 500 kr rimligt? 800 kr?

Ni har ingen koll. Mining är lönsanmare än på länge. Kolla blocket om du vill se torka på grafikkort så nej ingen inflation.

Permalänk
Medlem

Beror ju mycket på hur crypton ligger i... vecka från vecka.. vissa veckor kan du få nästan 50k för den andra veckor 25k... Men har du fått erbjudande på 35k så varför inte ta det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuLioS:

Snarare 3000kr+, men 30k som budstart? Haha, kom igen.

Varför så dryg när ni inte har någon koll

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Har jag missat nåt? Ett RX 580 8GB går väl för runt 2500kr/st i dagsläget? 10k för ett moderkort, en PSU, en trött CPU och 8gb ram känns bra saftigt.

Om du hittar 8st rx580 i en klump för 2500kr styck köp dem. Kolla blocket finns inte mycket kort.

Permalänk
Medlem

Jag behåller den då och låter den dra in 5000 i månaden.
Detta har blivit Sveriges sämsta forum.

Permalänk
Medlem

Annonsören har avslutat denna annons.

Permalänk
Skrivet av universe:

Ingen koll bara dryg

Var ju på din sida 😆

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darun79:

Beror ju mycket på hur crypton ligger i... vecka från vecka.. vissa veckor kan du få nästan 50k för den andra veckor 25k... Men har du fått erbjudande på 35k så varför inte ta det?

För att det är ibland lättare att ha och göra med folk härifrån och tänkte någon kunde fått den här istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidGustafssonnn:

Var ju på din sida 😆

Jaha trodde du menade att jag skulle drömma om att gå 500kr per kort.