Disney+ ...någon mer med dålig uppspelning?

Permalänk
Medlem

Disney+ ...någon mer med dålig uppspelning?

Jag fattar inte. Alla mina internetbaserade tjänster funkar felfritt. Jag har 1gb fiber rakt in i lägenheten.

Dock...så fort familjen försöker kolla på något på Disney+ så blir vi sittandes tittandes på en buffrande stillbild var femte minut.

Någon mer med detta? Lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Jag fattar inte. Alla mina internetbaserade tjänster funkar felfritt. Jag har 1gb fiber rakt in i lägenheten.

Dock...så fort familjen försöker kolla på något på Disney+ så blir vi sittandes tittandes på en buffrande stillbild var femte minut.

Hej!

Det kan hjälpa många ifall du beskriver via vilken enhet du upplever detta problem. Iphone? PC? Smarttv? LG, samsung osv?
Gäller det samtliga enheter eller bara vissa?

Själv kollar vi hemma via LG CX OLED TV och för oss fungerar det bra. Sen att appen är katastrof är en annan femma.

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Medlem

Saknas information. Kollar du genom apple TV? Chromecast? Över Wifi eller med kabel? Om det är appleTV/Chromecast, är det likadant på datorn? Om Wifi, vad har du för router? Avstånd till router? o.s.v

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

Byt upp dig till en AC/AX router om routern är gammal.
Byt till 5Ghz bandet istället för 2.4Ghz om du inte redan gjort det.

Permalänk
Medlem

Aldrig haft några problem med Disney+ ens över 3G/4G. Dags se över routern?

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte B760 Gaming X | SSD: Samsung 990 Pro M.2 1TB + Crucial P3 M.2 1TB CPU: Intel Core i7 14700 2.1 GHz 61MB | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL40 Vengean | Grafikkort: ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO 8GB OC | Chassi: be quiet! Pure Base 600 Silver | PSU: Corsair RM750e ATX 3.0 750W V3 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, Switch 2, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 16 Pro 128GB, LG OLED 55C2

Permalänk
Medlem

Har precis samma problem på en chromecast 4k, som är trådansluten till mitt unifi system, dropapr inga paket eller annatk ostigt i nätverksloggen vad jag kan se.
Om än inte riktigt var 5e minut så fryser det ibland och hackar som bara attans.

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Disney+ har väl högst bitrate av de vanligaste tjänsterna.
Hur utnyttjar du din "1gb fiber rakt in i lägenheten"

Kör en speedtest och posta hastigheten här.
Kör du via RJ45-kabel eller streamas det trådlöst?

Jag har aldrig haft problem med Disney+ men jag kör alltid med kabel.
Trådlöst ställer bara till med problem i slutändan.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

CC Ultra tycker inte alls om Disney+ av någon anledning, men min Google TV spelar det felfritt. Så kanske är det så att du har en CC Ultra?

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Medlem

Kör disney+ utan problem på intel nuc win10, chrome, rj45 kabel kopplad till tv. Funkar även alltid helt problem fritt på bärbar med wifi win10 och chrome webbläsare, ingen app. Provade faktiskt disney appen nu på huawei telefonen p30, där får jag inte igång det alls, går inte att ansluta står det.

Permalänk
Medlem

Tackar för svar hittills.

Jag kör trådlöst via wi-fi till TVn (LG Oled modell modern). Via en Asus router Ax89 nånting(ordentligt kapabel).

Det skumma är att det funkar att streama från allehanda tjänster till TVn utan minsta problem. Utom just för Disney+ då.
Så jäkla skumt.

Kan ju prova om sladd gör ngn skillnad men det skulle ju vara konstigt (?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Jag kör trådlöst via wi-fi till TVn (LG Oled modell modern). Via en Asus router Ax89 nånting(ordentligt kapabel).

Det skumma är att det funkar att streama från allehanda tjänster till TVn utan minsta problem. Utom just för Disney+ då.
Så jäkla skumt.

Kan vara det vanliga problemet att många TV inte klarar höga kanalnummer på 5Ghz bandet, att det är just drabbar Disney+ beror på att bitrate är högre på Disney än troligen alla andra TV streams.

Ställ in kanalen på router manuellt till 36 och testa

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Så jäkla skumt.

Skrivet av ggustavsson:

Kan vara det vanliga problemet att många TV inte klarar höga kanalnummer på 5Ghz bandet, att det är just drabbar Disney+ beror på att bitrate är högre på Disney än troligen alla andra TV streams.

Ställ in kanalen på router manuellt till 36 och testa

Jag har också en LG OLED och har kört trådlöst via 2,4ghz vilket fungerar fint!
Testa kabel ifall det som ovan skriver är problem med 5ghz

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit