Övriga Fynd – Diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Fyndiq har bra priser på parfym idag:

https://fyndiq.se/halsa-skonhet/parfym/?offset=0

Ser nästan för billigt ut när man jämför med prisjakt, kanske fejk?

Fyndiq verkar ha suttit lite felpriser.
Var en hel del lego men även parfym som är osannolikt billig som du skrev. Beställde lite grann så får vi se om de skickar eller om det kommer ett mail snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Fyndiq verkar ha suttit lite felpriser.
Var en hel del lego men även parfym som är osannolikt billig som du skrev. Beställde lite grann så får vi se om de skickar eller om det kommer ett mail snart.

Jo men även originalpriserna var ju mycket lägre än vad seriösa butiker tar..känns som att det kan vara fejk parfym. Legot är säkert äkta dock!

T ex https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=418134

Originalpriset på Fyndiq är 143Kr medans den går på 500Kr hos Lyko.

Även detta ser ju skumt ut: https://fyndiq.se/s/?q=sauvage

Permalänk
Medlem

Jag hade inte handlat parfym från Fyndiq, that's for sure
Men det är nåt lurt med priserna, onekligen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Vet att när jag var inne på (tror det var Dollar$tore men kommer inte ihåg exakt) och man såg fakeparfymer uppradade.
Hugo Koss
Marmani osv. verkligen inget dom hymlade med verkade det som

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Jag hade inte handlat parfym från Fyndiq, that's for sure
Men det är nåt lurt med priserna, onekligen.

Jag har några äkta varor hemma jag kan jämföra med, ex Paco. Värt att chansa och beställa. I sämsta fall får man pengarna tillbaka och öppet köp har man alltid, speciellt om det är fake lol.

Jag tror mer på felpriser av misstag, speciellt då även Lego hade kraftiga felpriser på ett x antal produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Jag har några äkta varor hemma jag kan jämföra med, ex Paco. Värt att chansa och beställa. I sämsta fall får man pengarna tillbaka och öppet köp har man alltid, speciellt om det är fake lol.

Jag tror mer på felpriser av misstag, speciellt då även Lego hade kraftiga felpriser på ett x antal produkter.

Hehe, ja men precis

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Nu verkar det vara borttaget. Inväntar avbokningarna nu då. 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Nu verkar det vara borttaget. Inväntar avbokningarna nu då. 😅

Verkar som att priserna har uppdaterats med en extra siffra i många fall

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Jo men även originalpriserna var ju mycket lägre än vad seriösa butiker tar..känns som att det kan vara fejk parfym. Legot är säkert äkta dock!

T ex https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=418134

Originalpriset på Fyndiq är 143Kr medans den går på 500Kr hos Lyko.

Även detta ser ju skumt ut: https://fyndiq.se/s/?q=sauvage

Skrivet av RVX:

Jag hade inte handlat parfym från Fyndiq, that's for sure
Men det är nåt lurt med priserna, onekligen.

Skrivet av Viktorph:

Nu verkar det vara borttaget. Inväntar avbokningarna nu då. 😅

Nu fick jag återbetalning av Fyndiq via Swish.
Tänkte vem fasiken har fått spel och skickar 4 Swish på 1 min..haha.

Var värt ett försök.

Permalänk
Medlem

Vi har inte lyckats få en bekräftelse från butiken INTERNATIONAL GLAMOURPUSS att din artikel har skickats.¨
Var ju väntat iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Nu fick jag återbetalning av Fyndiq via Swish.
Tänkte vem fasiken har fått spel och skickar 4 Swish på 1 min..haha.

Var värt ett försök.

Det bara smattrade in 30 mail samtidigt om att det inte ”har inte lyckats få en bekräftelse från butiken INTERNATIONAL GLAMOURPUSS” och därför avbröt affären för att de vill lyckas skicka skicka det i tid, något som de inte kan leva upp till i detta fall.

Skrattretande svar men fullt godtagbart att de avbröt ordern. 😊

Permalänk
Medlem

Såg ett tips om yoga mattan på xxl. Förutom att användas till yoga och ljudisolering av datorchassin så har jag använt dem i garaget när man ska krypa under bilen. Alternativt när man är lite äldre och ska snickra någonting där man behöver stå på knä.

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk
Medlem

Är det värt att köpa Comfyballs?

Comfyballs Black No Show Cotton, Long
377kr inkl frakt för 3 par efter rabattkoderna.

Har ju massa kalsonger, men dessa verkar "annorlunda" enligt vad folk skrivit i den här tråden tidigare.
Får väl köpa hem 3 st och testa.. sen i värsta fall skicka tillbaka 2 och slänga den man testa om de är kassa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Är det värt att köpa Comfyballs?

Comfyballs Black No Show Cotton, Long
377kr inkl frakt för 3 par efter rabattkoderna.

Har ju massa kalsonger, men dessa verkar "annorlunda" enligt vad folk skrivit i den här tråden tidigare.
Får väl köpa hem 3 st och testa.. sen i värsta fall skicka tillbaka 2 och slänga den man testa om de är kassa.

Jag slog till på 10 stycken "performance" kallingar. Jag har aldrig provat comfyballs innan men är dom skönare än vanliga och håller bättre utan att gå sönder i grenen så är jag nöjd även fast dom kostar lite mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SilenceLotto:

Såg ett tips om yoga mattan på xxl. Förutom att användas till yoga och ljudisolering av datorchassin så har jag använt dem i garaget när man ska krypa under bilen. Alternativt när man är lite äldre och ska snickra någonting där man behöver stå på knä.

Mattan är bara 4mm så på ett ojämnt verstadsgolv kanske den är i tunnaste laget, men det är klart att den funkar bättre än helt utan!

Skrivet av Calma:

Är det värt att köpa Comfyballs?

Comfyballs Black No Show Cotton, Long
377kr inkl frakt för 3 par efter rabattkoderna.

Har ju massa kalsonger, men dessa verkar "annorlunda" enligt vad folk skrivit i den här tråden tidigare.
Får väl köpa hem 3 st och testa.. sen i värsta fall skicka tillbaka 2 och slänga den man testa om de är kassa.

Jag har björn borg, sloggi, frank dandy, under armor och comfyballs.

Komfort:
Björn borg är sämst
Frank dandy och sloggi är väldigt olika, men ungefär likvärdiga
Comfyballs
Underarmor
Men det är ändå ganska lika mellan underarmor och Comfyballs. Underarmor vinner på att de har gylf samt att de är ännu snäppet mjukare och härligare.

Kvalite:
Sloggi, det mjuka tyget håller dåligt
Björn Borg, resåren blir ful, benen är konstant korvade
Frank, håller bättre än förväntat
Comfyballs är ungefär samma som frank, men eftersom det är skönare material förväntar jag mig sämre hållbarhet.
Under armor vinner även här, mina äldsta par känns fortfarande fräscha i tyg och resår.

Skrivet av Blub:

Jag slog till på 10 stycken "performance" kallingar. Jag har aldrig provat comfyballs innan men är dom skönare än vanliga och håller bättre utan att gå sönder i grenen så är jag nöjd även fast dom kostar lite mer.

Tror inte du ska hoppas på underverk, men visst är de sköna. Min favorit är den som heter "wood"

Edit:
En oväntad fördel med comfyballs är att damen uppskattar "push-up" effekten och kommenterar och tafsar uppskattande

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem

Köpte 6 st för ett tag sedan av lite olika slag. Tycker generellt att de är skönare och verkar lite tåligare än de typiska branded-kallingarna man kan köpa i vanliga klädesaffärer har dock inte har dem så länge att jag vet än.

Har betingning åt hockeyröv-hållet med ca 90 kg på 180 cm. Köpte large och de sitter lite tight, men ändå bekvämt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Discharged:

Mattan är bara 4mm så på ett ojämnt verstadsgolv kanske den är i tunnaste laget, men det är klart att den funkar bättre än helt utan!

Jag har björn borg, sloggi, frank dandy, under armor och comfyballs.

Komfort:
Björn borg är sämst
Frank dandy och sloggi är väldigt olika, men ungefär likvärdiga
Comfyballs
Underarmor
Men det är ändå ganska lika mellan underarmor och Comfyballs. Underarmor vinner på att de har gylf samt att de är ännu snäppet mjukare och härligare.

Kvalite:
Sloggi, det mjuka tyget håller dåligt
Björn Borg, resåren blir ful, benen är konstant korvade
Frank, håller bättre än förväntat
Comfyballs är ungefär samma som frank, men eftersom det är skönare material förväntar jag mig sämre hållbarhet.
Under armor vinner även här, mina äldsta par känns fortfarande fräscha i tyg och resår.

Tror inte du ska hoppas på underverk, men visst är de sköna. Min favorit är den som heter "wood"

Edit:
En oväntad fördel med comfyballs är att damen uppskattar "push-up" effekten och kommenterar och tafsar uppskattande

Håller med dig i allt du säger. Beställde själv wood, cotton och performance. Performance var lite meh när man tidigare haft UA. Wood är väldigt mycket skönare än cotton.

Permalänk
Medlem

Jag beställde 3 Cotton nu för att "testa" då det fanns svarta utan logo.
Verkar ju komma erbjudanden då och då, ifall man vill utöka sen.

Jag kör annars mest med Ralph, Armani, Tommy och Puma.
Har även 2 par UA och det är bra skit.

Permalänk
Expertgissare

Köpte på mig 12 par fillingar av Comfyballs sist de hade någon rea, 6 par cotton och 6 par performance.
Kan vara säga, köp inte cotton...
Redan efter en tvätt (40°) så har passformen blivit sämre, och så går det fort utför. Efter enbart två-tre tvättar så är det som att ha paketet i en modell större påse, ger inget stöd längre och känns allmänt bara meh.

Performance sitter fortfarande bra och kan rekommendera dom, de var dessutom skönare från början i mitt tycke.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Köpte på mig 12 par fillingar av Comfyballs sist de hade någon rea, 6 par cotton och 6 par performance.
Kan vara säga, köp inte cotton...
Redan efter en tvätt (40°) så har passformen blivit sämre, och så går det fort utför. Efter enbart två-tre tvättar så är det som att ha paketet i en modell större påse, ger inget stöd längre och känns allmänt bara meh.

Performance sitter fortfarande bra och kan rekommendera dom, de var dessutom skönare från början i mitt tycke.

Tack för råder angående cotton och performance. Var det du också som skrev nåt liknande om att dom var obekväma att ha på sig? Att dom skavde? Minns att nån skrev det.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av RVX:

Tack för råder angående cotton och performance. Var det du också som skrev nåt liknande om att dom var obekväma att ha på sig? Att dom skavde? Minns att nån skrev det.

Inga sådana problem, tycker de sitter skönt, dock är de lite korta i längden, jag valde long och de är lite kortare mot vad jag är van vid jämfört med andra kalsonger (newboddy, frank dandy).

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Inga sådana problem, tycker de sitter skönt, dock är de lite korta i längden, jag valde long och de är lite kortare mot vad jag är van vid jämfört med andra kalsonger (newboddy, frank dandy).

Håller med, något annat än long är ren galenskap! jag har inte testat de andra i ärlighetens namn, men redan long är ganska korta!

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem
Skrivet av SilenceLotto:

Såg ett tips om yoga mattan på xxl. Förutom att användas till yoga och ljudisolering av datorchassin så har jag använt dem i garaget när man ska krypa under bilen. Alternativt när man är lite äldre och ska snickra någonting där man behöver stå på knä.

Vanliga phoxx liggunderlaget, 1cm tjockt kostar bara 99:- annars… https://www.xxl.se/phoxx-sleeping-mat-liggunderlag-gra/p/1090...

Visa signatur

R7 5800X. MSI X570 Unify. 2x16 G.Skill Ripjaws V. RTX2080Ti. MP600. Custom Loop 360+280 i Meshify S2, 1260 på balkongen.

Permalänk
Skrivet av Calma:

Är det värt att köpa Comfyballs?

Comfyballs Black No Show Cotton, Long
377kr inkl frakt för 3 par efter rabattkoderna.

Har ju massa kalsonger, men dessa verkar "annorlunda" enligt vad folk skrivit i den här tråden tidigare.
Får väl köpa hem 3 st och testa.. sen i värsta fall skicka tillbaka 2 och slänga den man testa om de är kassa.

Var tusan skriver man in koden? Hittar inte alls haha, den på 25% för tre är automatisk men hittar inte rutan för sommarkoden xD

Permalänk
Medlem

Verkar inte gälla längre?
Om du bara lägger ett par kallingar i kundvagnen så får du upp en ruta för promokod. Sen kan man justera antal efteråt misstänker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blind_lie_:

Var tusan skriver man in koden? Hittar inte alls haha, den på 25% för tre är automatisk men hittar inte rutan för sommarkoden xD

Du får börja med att lägga ett par kallingar i korgen, sen gå till kassan och mata in "sommar15k". Då får du 40% på det enda paret, sen kan du lägga till fler par av samma eller annan modell och få mängdrabatten.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Skrivet av zarkov:

Du får börja med att lägga ett par kallingar i korgen, sen gå till kassan och mata in "sommar15k". Då får du 40% på det enda paret, sen kan du lägga till fler par av samma eller annan modell och få mängdrabatten.

Tack så mycket, rutan var indeed där om man bara lade till ett par istället för tre par.

Permalänk
Medlem

Konspiratorisk som man är kan jag inte låta bli att undra om de gör detta medvetet för att locka kunder, de måste väl ändå veta att rabattkoderna går att kombinera? Åas får de ju mycket gratis pr på detta sätt.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Fungerade den för er? Jag får bara att den är ogiltig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddead:

Produkt: Senseo Original kaffemaskin med 36 kaffepodds
Länk: www.kaffekapslen.se/original-svart-extra-strong-paketerbjudan...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5622206
Pris: 299kr

360 st extra kaffepodds vid registrering av kvitto på inköpt maskin, gäller fram till 30 september
https://www.senseo.se/kampanj/

Fast Kaffekapslen är inte en deltagande återförsäljare.