Cyberpunk 2077 Patch 1.3 – nytt "innehåll" och massiv lista fixar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggzor:

riktigt bra spel på PC med high end mjukvara redan när jag spelade igenom det i 1.2 för någon månad sedan, endast någon enstaka bug/finjustering jag störde mig på emellanåt och många av de sakerna verkar åtgärdade i denna patch. Tyvärr verkar väldigt många ha trott att detta spel skulle ligga flera generationer före allt annat och som vanligt, låter något för bra för att vara sant är det troligtvis det.

Är det värt att skaffa för mig nu eller ska jag vänta några patcher till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrSvamp:

Är det värt att skaffa för mig nu eller ska jag vänta några patcher till?

Beror på vad dina förväntningar är och troligtvis vilken platform du planerar att spela på. Jag fick ut ca 40 riktigt bra speltimmar av min genomspelning med vissa av de mest stämningsfulla scenerna jag sett i ett datorspel. Men jag har heller inte följt PR maskinen innan släppet och känner mig därför inte sviken av eventuella utelämnade saker som förekommit i PR material. Allt jag förväntade mig var ett bra rollspel och det tyckte jag mig få.

Permalänk
Medlem

Jag blir lite ledsen i ögat när gränserna mellan FZ och Sweclockers successivt suddas ut. Men det är kanske en del av en större strategi från era ägare?

Missförstå mig inte, jag läser båda siterna varje dag och är fz-supporter men jag förstår inte längre varför jag ska läsa båda sidor när jag får spelnyheter på svenska här också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggzor:

Beror på vad dina förväntningar är och troligtvis vilken platform du planerar att spela på. Jag fick ut ca 40 riktigt bra speltimmar av min genomspelning med vissa av de mest stämningsfulla scenerna jag sett i ett datorspel. Men jag har heller inte följt PR maskinen innan släppet och känner mig därför inte sviken av eventuella utelämnade saker som förekommit i PR material. Allt jag förväntade mig var ett bra rollspel och det tyckte jag mig få.

Blir ett försök då. Jag vet inget mer än recensionerna efter släppet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aakerlind:

Jag blir lite ledsen i ögat när gränserna mellan FZ och Sweclockers successivt suddas ut. Men det är kanske en del av en större strategi från era ägare?

Missförstå mig inte, jag läser båda siterna varje dag och är fz-supporter men jag förstår inte längre varför jag ska läsa båda sidor när jag får spelnyheter på svenska här också.

Än så länge är det ju väldigt få nyheter om spel här jämfört med FZ och nyheter om stora spel har funnits här länge.

Nyhet om bf4 och systemkrav
https://www.sweclockers.com/nyhet/17561-battlefield-4-vill-ha...
Nyhet om att det finns en trailer till bf3
https://www.sweclockers.com/nyhet/14624-ny-trailer-for-battle...
Nyhet om att det finns en trailer till skyrim.
https://www.sweclockers.com/nyhet/13559-forsta-spelsekvensen-...

Så tror inte du behöver vara orolig över att det ska bli 50% nyheter om spel och dess uppdateringar här.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

36GB, dagens spelutvecklare är helt urusla på att optimera uppdateringar. ...eller ja jag vet de skiter i att ens försöka.

Permalänk
Medlem

Börjar det närma sig en bra upplevelse? Har inte köpt spelet ännu.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Vad är "raytracingbuggen", bara så vi andra förstår vad som avses?

Karaktär man spelar syns inte tex speglas, glas vattenpölar mm

https://youtu.be/GsG29v21LoE

Hitta ingen hiss med spegel där syns det bäst,, Fick bli lacken på en bil istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

Karaktär man spelar syns inte tex speglas, glas vattenpölar mm

https://youtu.be/GsG29v21LoE

Hitta ingen hiss med spegel där syns det bäst,, Fick bli lacken på en bil istället.

Dock ganska tufft att rollspela som en cyberpunkvampyr, nästan en feature

Permalänk

"optimeringarna för föregående generationens spelkonsoler"

Urrrgh. Spelet borde aldrig släppts till 9 år gammal budgethårdvara, och det borde definitivt inte cripplas för alla bara så det ska gå att köra på 9 år gammal budgethårdvara.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Awakeruad:

"optimeringarna för föregående generationens spelkonsoler"

Urrrgh. Spelet borde aldrig släppts till 9 år gammal hårdvara, och det borde definitivt inte cripplas för alla bara så det ska gå att köra på 9 år gammal hårdvara.

Men är det verkligen ett problem? Jag menar, det finns rätt många väldigt imponerande spel till förra generationen som slår CP på det mesta. GTA V kom ju redan till förr-förra generationen och det är en mycket mer trovärdig och levande öppen värld med mer saker att göra, även om det förstås inte är ett rollspel på det sättet med egenskapad karaktär och så.

De hade säkert kunnat göra lite snyggare grafik om de begränsade sig till denna generationen, men det är ju inte grafiken som är problemet.

Permalänk
Skrivet av snajk:

Men är det verkligen ett problem?

Det är precis det som är problemet: de släppte ett modernt spel till Playstation 4, som inte klarade av att köra det. Det var det som ledde till all dålig publicitet vid lanseringen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Awakeruad:

Det är precis det som är problemet: de släppte ett modernt spel till Playstation 4, som inte klarade av att köra det. Det var det som ledde till all dålig publicitet vid lanseringen.

Nja, det var en av anledningarna till dålig publicitet. En större anledning var väl att de lovade och visade en massa saker som inte stämde, med en levande värld, saker man kunde göra etc.

Det finns inget i spelet, utöver möjligtvis grafik som förstås går att anpassa, som en PS4 inte klarar av. De kanske hade haft tid att göra ett bättre spel om de inte hade behövt tänka på den äldre generationen, samtidigt verkar de ju inte ha ägnat så mycket resurser till det före lansering med tanke på hur dåligt det faktiskt funkade, men det gäller ju alltid. Hade de bara släppt det till PS5, inte XB eller PC, så hade de också haft mer tid till polering och så vidare, men det är ju knappast en nyhet för dem att det är så liksom.

Permalänk
Medlem

Överraskande smooth ändå, testade på min andrarigg med 2070 Super och 3440x1440 med Raytracing Ultra. Flöt helt ok med G-sync aktiverat. "Bara" 35-50 fps, men det ser jämnt och lugnt ut och det är ett äventyrsspel och ingen fps shooter så det fungerar bra. RTX3070 låg väl närmare 70-80 fps vad jag minns, men för gameplay verkar det inte göra någon större skillnad. Det ser lika snyggt ut i båda fallen.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400