Radeon VII, RX 5700, Vega 64, Vega 56.

Permalänk
Medlem

Radeon VII, RX 5700, Vega 64, Vega 56.

Funderar på att avveckla min AMD rig och bara köra Nvidia kort. Så slipper jag köra dubbla riggar och kan bygga en stor med 12 kort istället. Tanken är att bygga en låda med ut/in via ett fönster så man får ner ljudnivåerna och temperaturerna.

1 st XFX Radeon VII(Samsung minne, originalkartong finns), 1x Asus RX 5700 Dual(Micron minne, originalkartong finns), 1 st Sapphire Nitro Vega 64(Samsung minne), 1 st Sapphire Pulse dual Vega 56(Samsung minne), och 1 st XFX Vega 56 referens(Samsung minne, originalkartong finns). Korten utan original kartong kommer dock vettigt packade med antistatpåse osv.

Korten är köpta här forumet av gamla medlemmar.

Alla korten är i fint skick och alla fungerar som dom ska, Vega 64 kortet är lite kinkigt vid överclockningen och minnestimings men tror att en bios flash löser det(verkar ha gjort det för andra). Annars 100% stabilt.

Sammanlagt så är det drygt 300 Mh/s Ethhash, dock relativt låga överklockningar och omoddade bios(inte brytt mig om att testa annat) för att kunna köra med lite lägre ljudnivå(bor i lägenhet).

Radeon VII kortet är drygt 2 år gammalt, har minats med dom senaste 3 månaderna.

Resten vet jag ej ålder på, ska dock ej ha varit mining kort innan jag köpte dessa.

Säljer dock bara om jag får vettigt bud och säljer helst allt direkt. Går även att köpa en komplett rigg, blir lite knepigare att skicka men går(bara höra av för att få reda på vad det är för grejer). Annars säljer jag på tradera(hatar dock den sidan).

Kan såklart skickas mot fraktkostnad eller hämtas.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Medlem

Jag har ingen aning om vad ett Sapphire Pulse dual Vega 56 som gått i mining rig kan vara värt. Klart intresserad dock.

Du svarade just när jag redigerade för att lägga ett bud, där av annan text här nu.

Tack för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

Jag har ingen aning om vad ett Sapphire Pulse dual Vega 56 som gått i mining rig kan vara värt. Klart intresserad dock, kan du möjligen ge mig en uppfattning om vad du förväntar dig få?

Svårt att uppskatta värdet, men går för mellan 5000-6000:- vissa lite mer på tradera. Äldsta kortet jag har som har minats med är från i maj så har ju inte körts så länge för just mining och har haft en AC igång i princip 24/7 så temperaturerna har varit milda.

Grejen med tradera är att man antagligen får mer betalt där, dock är risken att man stöter på någon tråkig köpare större.

Så förväntar mig inte att få 6000:- för vega 56/64 korten här dock

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Medlem

Har du något utgångspris på radeon vii

Permalänk

Så länge korten är väl omhändertaget så spelar det ingen roll om det har minats på den i par år, det enda som kan vara slitet e väl fläktarna men prestandamässigt ska det inte vara nån skillnad Finns ju tester på nätet där man har jämnfört gammalt miningkort vs icke minade. Linus Tech Tips gjorde ju en till sån video för några dagar sen LTT-test De flesta som är seriös med mining kör ju inte slut på korten utan man vill dom ska kunna rulla så länge som möjligt (underclocka, sänka powerlimit, hålla låg temp etc).

Permalänk

Jag vill inte komma med skambud, så vad är utgångspris för båda Vega 56-korten?

Visa signatur

Death is... whimsical... today
-------------------------------------
AMD Ryzen 5 5600X | MSI B550-A PRO | HyperX Fury 32GB 3600Mhz | ASUS GeForce RTX 2070 SUPER ROG Strix | Sound Blaster ZxR | Corsair RM750

Permalänk
Medlem

Bjuder 11000:- + frakt för Radeon VII och 5500:- + frakt för 5700-kortet. Möjligtvis kan viss kringutrustning vara intressant. Hoppas buden är ok.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad du anser inte vara skambud.
Jag slänger ut det här så får du göra vad du vill med det
Jag öppnar med följande bud.

70kr/mhs för Vii
50kr/mhs för Vega 64
70kr/mhs för Vega 56

Permalänk
Medlem

11500 plus frakt för vii

Permalänk
Medlem

23000+frakt för alla 4

Edit: Missade att det var 5 kort. 27000 för alla 5.

Visa signatur

| Case: Fractal Design R2 | Nätagg: Be Quiet | Moderkort: Asus crosshair formula IV | CPU: Amd phenom 1055t | Ram: 8GB | Hdd: Samsung f3 500GB | Grafikkort: xfx 460 ti |

Permalänk

Varken matematik eller källkritik tillhör mina starkare sidor, men enligt https://2cryptocalc.com/ och mina högst tveksamma beräkningar, skulle då Vega 56 = 3010kr/st och Vega 64 = 2200kr?

Men om det är budgivning, så måste jag börja lägre.
5000kr för båda Vega 56.

Visa signatur

Death is... whimsical... today
-------------------------------------
AMD Ryzen 5 5600X | MSI B550-A PRO | HyperX Fury 32GB 3600Mhz | ASUS GeForce RTX 2070 SUPER ROG Strix | Sound Blaster ZxR | Corsair RM750

Permalänk
Medlem

6k plus frakt för sapphire vega 56orna bjudet

Permalänk
Avstängd

8k plus frakt för båda 56or
4k 64

Permalänk
Medlem

12000:- + frakt för Radeon VII och 5500:- + frakt för 5700-kortet.

Permalänk
Medlem

13000 + frakt för Vega korten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av baner85:

Funderar på att avveckla min AMD rig och bara köra Nvidia kort. Så slipper jag köra dubbla riggar och kan bygga en stor med 12 kort istället. Tanken är att bygga en låda med ut/in via ett fönster så man får ner ljudnivåerna och temperaturerna.

1 st XFX Radeon VII(Samsung minne, originalkartong finns), 1x Asus RX 5700 Dual(Micron minne, originalkartong finns), 1 st Sapphire Nitro Vega 64(Samsung minne), 1 st Sapphire Pulse dual Vega 56(Samsung minne), och 1 st XFX Vega 56 referens(Samsung minne, originalkartong finns). Korten utan original kartong kommer dock vettigt packade med antistatpåse osv.

Korten är köpta här forumet av gamla medlemmar.

Alla korten är i fint skick och alla fungerar som dom ska, Vega 64 kortet är lite kinkigt vid överclockningen och minnestimings men tror att en bios flash löser det(verkar ha gjort det för andra). Annars 100% stabilt.

Sammanlagt så är det drygt 300 Mh/s Ethhash, dock relativt låga överklockningar och omoddade bios(inte brytt mig om att testa annat) för att kunna köra med lite lägre ljudnivå(bor i lägenhet).

Radeon VII kortet är drygt 2 år gammalt, har minats med dom senaste 3 månaderna.

Resten vet jag ej ålder på, ska dock ej ha varit mining kort innan jag köpte dessa.

Säljer dock bara om jag får vettigt bud och säljer helst allt direkt. Går även att köpa en komplett rigg, blir lite knepigare att skicka men går(bara höra av för att få reda på vad det är för grejer). Annars säljer jag på tradera(hatar dock den sidan).

Kan såklart skickas mot fraktkostnad eller hämtas.

Läs hela annonsen här

Har du möjligen lösa delar till Vega kort? Är på jakt efter backplate. Samt skruvarna till den och dom som sitter på kylaren. 6-8 pytte små skruvar.
Går bra med helt o kompletta defekta kort. 😁

Permalänk

Finns möjligheten att betala i krypto?🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbzor133:

Finns möjligheten att betala i krypto?🙂

Hej.

Inte nu tyvärr, då jag ska köpa Nvidia kort så blir bara krångligt och dyrare om jag måste växla över(växelavgift, skatter osv).

Hade jag avvecklat mining helt så hade det varit en annan sak.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk

8500 för båda vega 56 orna

Permalänk
Medlem

12500 plus frakt för vii

Permalänk
Medlem

27000kr för alla kort

Permalänk
Medlem

Som jag bjudit tidigare men med en liten förklaring.
17500:- för Radeon VII och 5700-kortet men jag köper dem bara tillsammans.

Permalänk
Medlem

Låter buden komma in till imorgon(fredag) klockan 18:00, ids inte dra ut på det längre än så innan jag bestämmer mig för något.
Ser dock lovande ut.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nils9909:

27000kr för alla kort

@loie längre upp har redan bjudit 27k.

Permalänk
Medlem

27500kr budar jag

Permalänk
Medlem

Kan hämta imorgon betalning i det du föredrar har några näst intill nya nvidia kort ifall du behöver kan dra av dem på betalningen - mvh

Permalänk
Medlem

Helt okej bud, men väntar nog med att sälja.
Inte direkt helt lätt att få tag på nya kort som det ser ut nu...

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Medlem

Ah okej budar 28500kr iallafall, då kan du köpa 5 st 3060ti lhr som kommer i lager på webbgalleri om nån vecka cirka 250mh/s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nils9909:

Ah okej budar 28500kr iallafall, då kan du köpa 5 st 3060ti lhr som kommer i lager på webbgalleri om nån vecka cirka 250mh/s

mm hade kunnat vara intressant, vad har du annars för Nvidia kort att byta med?, går bra att skicka i pm.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Medlem

Annars har du ju bud via två personer på 30500:- i tråden.. 😉