Imponerad av Geforce Now, fler som kör på det?

Permalänk
Medlem

Imponerad av Geforce Now, fler som kör på det?

Sålde min stationära dator för ett tag sedan då den sällan kom till användning och min XPS 13 blev då min primära dator. Igår fick jag suget efter att spela lite Cities Skylines och började kolla på det här med speltjänster och kom fram till att testa Geforce Now. Efter ca 10h spelande måste jag säga att jag är imponerad över hur bra det fungerar!

Jag har en ultrawide skärm och hade gärna kört 3440x1440 men max upplösning är 1920x1200 tyvärr. I övrigt så fungerar det bra utan några krasher eller liknande. Visst har det laggat till ibland, men om det är spelet i sig eller pga Geforce Now är oklart, Cities Skylines kan vara ganska tungrott efter ett tag

Hade såklart varit kul om man kunde köra Microsofts spel där, Forza Horizon hade ju inte varit jättetråkigt! Är det fler som testat/använder Geforce Now? Spontant känns det som ett ypperligt sätt att spela på en budget

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Med tanke på utvecklingen där priset på gaming-datorer börjar bli "skrattretande" är det nog en trolig framtid att dessa speltjänster kommer bli vanligare och vanligare. Och därmed även bättre och bättre - ja, jag tittar på dig Stadia ( )

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Nej, har inte testat tjänsten personligen då min nuvarande dator fungerar bra nog och jag kan streama spelen på samma sätt via Moonlight över min VPN-anslutning hem.

Om jag skulle använda någon av dessa tjänsterna är dock GeForce Now den jag skulle testa först. Gillar att de låter en ta med sina befintliga spelköp istället för att tvinga användare att köpa spelen enbart på deras tjänst.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Nej, har inte testat tjänsten personligen då min nuvarande dator fungerar bra nog och jag kan streama spelen på samma sätt via Moonlight över min VPN-anslutning hem.

Om jag skulle använda någon av dessa tjänsterna är dock GeForce Now den jag skulle testa först. Gillar att de låter en ta med sina befintliga spelköp istället för att tvinga användare att köpa spelen enbart på deras tjänst.

Ja, det får jag ändå säga är en av deras styrkor. Att köpa ett spel på steam så har man det själv sen Jag loggade in på mitt konto och hade tillgång till mina sparningar, mods och assets som jag tidigare laddat ner. Riktigt smidigt!

Visa signatur