Köpa Geforce RTX: Ska du köa utanför Webhallen?

Permalänk
Medlem

40-50 pers i kö utanför sveavägen atm.

Permalänk
Inaktiv

Ska ut med sonen till Medis om en stund. Får se om det blir något. Om annat så blir man en erfarenhet rikare. Ni som är där, finns det vakter och sånt som håller ordningen?

Permalänk
Skrivet av anon333222:

Ska ut med sonen till Medis om en stund. Får se om det blir något. Om annat så blir man en erfarenhet rikare. Ni som är där, finns det vakter och sånt som håller ordningen?

I GBG är det inga vakter än så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sertacumas:

I GBG är det inga vakter än så länge.

Hur många i kö? Osäker om amn ska sticka ner eller ej

Visa signatur

| Stationär: 6900 XT, 5800X3D | Laptop: Asus UX32A | Nas: Synology DS1813+ | Smarthem: Homey |

Permalänk
Skrivet av Lolpold:

Hur många i kö? Osäker om amn ska sticka ner eller ej

Ca 40 om jag räknat rätt. Men kön är bara fram till femman, det är inte öppet än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isakksson:

Ca 40 om jag räknat rätt. Men kön är bara fram till femman, det är inte öppet än.

Är det bara människor vid Esprosso House eller även vid de andra ingångarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isakksson:

Ca 40 om jag räknat rätt. Men kön är bara fram till femman, det är inte öppet än.

Har Webhallen någon som helst sense på det här så delar de ut kölappar redan nu, innan folk börjar springa efter att dörrarna öppnats.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jorgen69:

Hade gärna köat då butiken ligger nära, men behöver inget kort.

Du kanske kan köa åt mig då jag inte bor i någon av städerna som blir tilldelade. En redbull och 50 kr är det värt
Tydligen var det redan nu idag så det kan bli knepigt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isakksson:

Nu är jag påväg in, trodde minst det dubbla skulle övernatta!

Edit: Framme nu, typ 30 pers i kön!

Hur ser det ut nu? Är det någon idé att ta sig dit om man bor 1 timme bort, eller är det redan 100 Pers i kö?

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Skrivet av Bunz:

Hur ser det ut nu? Är det någon idé att ta sig dit om man bor 1 timme bort, eller är det redan 100 Pers i kö?

Du kan testa men om 1 timma så blir det lite svårt. Det är dock 190 kort totalt tror jag.

Permalänk
Skrivet av Bunz:

Hur ser det ut nu? Är det någon idé att ta sig dit om man bor 1 timme bort, eller är det redan 100 Pers i kö?

Kanske har kommit 10 till sedan jag skrev senast. Lär ju trilla in mer och mer folk ju närmre öppning vi kommer.

Tycker de kan komma och dela ut kölappar snart.

Permalänk
Medlem

Sitter utanför i GBG nu, hoppas man får ett 3090 är kanske 30 pers före i kön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberfly:

Det finns 14 personer i kön utanför Webhallen Sveavägen.

Hur ser det ut nu?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Hur ser det ut nu?

60 kanske

Permalänk
Inaktiv

Nån som står vid Medis? Kommer från Västerort. Hur många där?

Permalänk
Medlem

Kommer nog va många scalpers kort här.. tråkigt nog. Bara vänta till 4000 serien iställen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jimmpa83:

Kommer nog va många scalpers kort här.. tråkigt nog. Bara vänta till 4000 serien iställen.

Det lär det säkert vara, men även om jag inte får med mig nåt därifrån så är det en kul grej. Några kort går säkert till scalpers, men en hel del gamers får kort också.

Permalänk
Medlem

Femman i nordstan har ju flera ingångar, kö på respektive

Visa signatur

i5-8600k, 64GB 3200Mhz, Asus 3080Ti, Samsung 960 PRO 512GB, 2x Predator 27" IPS 1440p G-Sync 144Hz
- Citera gärna för svar! -

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cracko:

60 kanske

Kan det vara 100 pers vid Sveavägen nu?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mordin:

Femman i nordstan har ju flera ingångar, kö på respektive

Minns när jag pluggade i Borås och hängde i Nordstan få och då. Man får betta att vakten som öppnar plockar rätt ingång man köar vid. Annars kan det vara slagsmål/kaos när alla rusar till Webhallenbutiken.

Permalänk
Skrivet av Mordin:

Femman i nordstan har ju flera ingångar, kö på respektive

Lär ju bli kaos när det öppnar om de inte går och delar ut kölappar snart...

Permalänk
Medlem

Spontana tanken när man ser hur många som röstat på att de ska övernatta är att det är skrämselpropaganda. För så desperat kan man väl inte vara?

Visa signatur

Livet är för kort för dåligt kaffe

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Isakksson:

Lär ju bli kaos när det öppnar om de inte går och delar ut kölappar snart...

Tacka vetja butikerna i Stockholm. Där är det ju åtminstone ok där man köar utanför. Blir sonens första köevent.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Erickey:

Spontana tanken när man ser hur många som röstat på att de ska övernatta är att det är skrämselpropaganda. För så desperat kan man väl inte vara?

Nja, för 20 år sen när Xbox släpptes så skulle jag köa utanför en Göteborgsbutik, övernatta och så. Men butiksägaren mötte mig sisådär 23 när jag förberedde mig. Då kom de ut med en Xbox 1 och sa att jag fick köp den för 999kr eller nåt och så fick jag åka hem. Idag hade jag nog inte gjort det, snart 2 barnsfar, så kan man inte säga till fästmön att jag ska ut och sova vid gatan i natt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Kan det vara 100 pers vid Sveavägen nu?

Fler än hundra tror jag. Kön ringlar sig långt upp på kyrkogatan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gleich:

Fler än hundra tror jag. Kön ringlar sig långt upp på kyrkogatan.

Tack! Prövar Sveavägen iaf

Permalänk
Medlem

Ca 80 personer i kön på Sveavägen! Kön slingrar sig runt huset

Permalänk
Medlem

Jag har valt att åka till Malmö och köa. Satsar på att Webhallen skrev fel. Ensam. Kommer att kunna köpa hur många kort som helst.

Permalänk
Medlem

Undra hur många som lär dyka upp på blocket och tradera snart då..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solanum95:

Undra hur många som lär dyka upp på blocket och tradera snart då..

Gött! Slipper man köa.

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew