Pricerunner: "Iphone prissänks blott tre procent efter Apple-event"

Permalänk
Medlem

Råkade rösta fel, men hur som helst så köper jag nog alltid det nyaste. Brukar vara bäst med tanke på uppdateringar osv.

Med det sagt så har jag dock inget intresse alls av high-end telefoner. Det jag använder min telefon till, dvs ~95% Youtube och Whatsapp, kan jag göra med i stort sett vilken telefon som helst.
Köpte en ny medelklass-telefon våren 2018 och den använder jag ännu.

Permalänk
Medlem

Brukar bli senaste då den förmodligen kommer få uppdateringar lite längre än den äldre modellen. Har mina mobiler i minst 4år. Längre om dom håller. Just nu en XS Max från 2018 ock den känns som ny fortfarande.

Permalänk
Skrivet av Ortovox:

Håller med denna frågan känns riktad mot Apple användare. Android användare som jag är köper senaste Google pixel i mellansegmentet för 5000:-

Blir ingen mer pixel för er. Modellen kommer endast säljas i USA och Japan framöver.

Permalänk

Då jag hatar smart phones men älskar gamla flip phones. Fick tag i en Lg wine smart. Lätt bästa mobil jag haft. Får man lite smart phone (kolla youtube på toa). men med knapp sats.

Visa signatur

Intel I7 4930K 4,5ghz][Asus PRO2011][Corsair 32gb][Western digital 4TB][Asus stock 580GTX][Cooler Master 1000w]

Permalänk
Medlem

Nej

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem

Ja, jag köper alltid helt nytt... typ vart sjunde år.

Permalänk
Medlem

Brukar bli senaste modellen, men har inte haft suget att byta var och varannat år som förr. Jag har en OnePlus 7 Pro och den är fortfarande kanonbra. Dessutom gillar jag dess rena design med gömd kamera etc.

Permalänk
Medlem

Bryr mig inte alls om "generationer" eller "varumärken". Köper bra fungerande mobiler med bra fungerande OS till acceptabelt pris, vilket då naturligtvis utesluter Apples mobil.

Permalänk
Medlem

Tror inte jag har köpt någon mobil privat från och med 2007 när jag blev konsult. Och så är jag mest intresserad av saker som funkar, så tråkig är jag

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Skrivet av trattgunnar:

Min sambo är ute efter en ny telefon och har väntat ett tag på att se om ev. prissänkningar på iPhone 12 skulle ske. Lite snopet.

Förlåt men ditt användarnamn och bild😂😂

Permalänk

Jag köper nytt, men byter varannat eller tredje år.
Innan min 12 PM som jag har nu, så hade jag en Xs Max.
Uppgraderade för kameran och batteriets skull.
Batteriet var den största uppgraderingen. Xs max höll knappt en dag. 12 PM håller lätt en hel dags användning, och ibland två.
Prestandaförbättringen märker man knappt av på två år.
Så tänker vänta till 14 eller kanske 15 innan jag köper nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Blir ingen mer pixel för er. Modellen kommer endast säljas i USA och Japan framöver.

Går väl rätt bra att klicka hem en Pixel 5a från USA också?

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk

"Helt nytt" i frågan på omröstningen ... menas det då årets generation för andra alternativ finns inte... bara förra årets g. och så.... hmmm men helt nytt för mej är närmaste månaderna efter lansering men om man köper nu idag en mobil som lanserades för ca 9 månader sen.....

Visa signatur

<<< AMD Ryzen 7 3700X | Corsair DDR4 16GB 3200mhz PRO RGB | WD SN850X m2 - Gigabyte 1tb m2 - Samsung 256gb SSD | Gigabyte RTX 3060 Vision 12GB OC
Fractal Design Define Compact vit TG | 2 st Acer 24" skärmar >>>

Permalänk
Medlem

Gärna förra årets modell, bara inte själva plattformen/SoC är flera år gammal.

Permalänk
Medlem

Kör det som min arbetsgivare ger mig så slipper man den kostnaden.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av Trunk:

Men för argumentets skull vet dock inte om jag håller med om att det är någon större möda, det är bara lämna in den någon timme på närmsta butik som sysslar med sånt. De finns väl på var och varannat köpcentra numera, plus lite överallt i städerna.

Kanske om man har en iPhone eller Samsung, men om man har en äldre mobil från ett mindre märke så går de nästan aldrig att laga i butik. Då får man i regel ta fram varmluftspistolen om man vill byta batteri, vilket helt klart är en stor möda.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem

Köper nytt, men behåller ofta mina lurar i minst 3-4 år innan byte (ofta tills de går sönder eller blir stulna).

Skippar iPhone 13 i år för egen del. Däremot lutar det åt en iPhone 13 Pro för min sambo som idag har en iPhone 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Blir ingen mer pixel för er. Modellen kommer endast säljas i USA och Japan framöver.

Då blir det väl att fortsätta med One Plus, Xiaomi eller Sony

Permalänk

Är helt enkelt för snål för att köpa årets flaggskepp med undantag för min nuvarande s20 som inhandlades black friday 2020 för 6 lax. Innan hade jag första generationen Google Pixel från 2016, den köpte jag 2018. Jag köper hellre en äldre flaggskeppsmodell än en ny budgetmodell.

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Medlem

Senaste generationen men typ aldrig på releasedagen. Oftast några månader efter.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agriemos:

Har tidigare enbart köpt nylanserade mobiler (läs OnePlus) från OP1 till OP7TPro. Dock tröttnade jag på företaget när Carl Pei gick vidare och gick då över till iPhone då jag inte kände att företaget längre aspirerade att utmana Apple. Kör just nu en några generationer gammal XR med blyga 64gb istället för 256gb och väsentligt mindre prestanda. Dock är jag förvånad över hur mycket smidigare det är att använda Apple kontra Android. Tror nog aldrig att jag kommer köpa en ny mobil igen utan får nog bli någon eller några generationer äldre iphones framöver.

Jag var precis likadan men stannade på 7 Pro och gick sedan över till en iPhone 12. Förväntade mig aldrig att jag skulle byta över till iPhone men måste säga att så här nöjd har jag nog inte varit med en mobiltelefon sedan OnePlus 3.

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Förra generationen.
Köpte min Xiaomi Mi A2 för 1400:- lr 1800:- när A3 kommit ut.
Ser inte anledning till att lägga mer än ja måste.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Jag köper nytt, men sällan dag 1. Bäst att låta andra ta smällen för alla barnsjukdomarna. Gjorde däremot nyss missen att köpa Samsung Galaxy Watch 4 på premiärdagen. Som att köpa en bil utan blinkers eller strålkastare. Inte en enda urtavla som ser vettig ut.