Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk

Är det någon som har testat både k5 pro som vet hur det egentligen står sig mot shiit stack/zen dack samt topping l30/e30 stack?Verkar vara svårt att få tag i de flesta produkter just nu, e10k,k3, k5 pro och zen dac är de enda som verkar vara hyfsat lätt att få tag på i min prisklass.

Visa signatur

[CPU]i5-2500k [MB]Asrock Extreme 6 p67 [GPU]Radeon 7970 [RAM]16GB DDR3 [SSD]Samsung 830@256GB/850 evo@500GB [HDD]Samsung 500g/Seagate 2T [PSU]Corsair HX750w [BUR]Fractal Design Arc

[Bärbar]Asus N55s [i5 2400,GT555m,8GB Ram]

Permalänk
Medlem

Gissningsvis är det nog hugget som stucket vilket märke (stack..) som du satsar på. De presterar nog tillräckligt bra för att inte kunna särskilja dem. Andra egenskaper kommer spela större roll, t ex fjärrkontroll, flexibilitet m a p in och utgångar, design, pris och tillgänglighet.
Det är lätt att missa att tillräckligt bra är just tillräckligt bra när man har mer pengar att spendera.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Skrivet av Elfsberg:

Gissningsvis är det nog hugget som stucket vilket märke (stack..) som du satsar på. De presterar nog tillräckligt bra för att inte kunna särskilja dem. Andra egenskaper kommer spela större roll, t ex fjärrkontroll, flexibilitet m a p in och utgångar, design, pris och tillgänglighet.
Det är lätt att missa att tillräckligt bra är just tillräckligt bra när man har mer pengar att spendera.

Hört väldigt blandat om k5 pro därför jag undra om någon här hade testat k5 pro samt någon av de andra lite dyrare alternativen, vissa blev väldigt besvikna och säger att k5 pro är samma som MBs ljud, vissa höra inte ens skillnad mellan k5 pro samt shiit stack, vissa tycker k5 pro är väldigt bra för priset etc. Vet inte vad man ska tro.

Jag kör just nu med ett Xonar DX internt ljudkort men har problem med det därför jag letar externt alternativt samt vill ha förstärkare för framtida lurar som man sneglar på.

Just nu har jag bara lättdrivna, ath m40x, Sennheiser hd599 samt ett påar philips fidelio x2.

Visa signatur

[CPU]i5-2500k [MB]Asrock Extreme 6 p67 [GPU]Radeon 7970 [RAM]16GB DDR3 [SSD]Samsung 830@256GB/850 evo@500GB [HDD]Samsung 500g/Seagate 2T [PSU]Corsair HX750w [BUR]Fractal Design Arc

[Bärbar]Asus N55s [i5 2400,GT555m,8GB Ram]

Permalänk
Medlem

Den verkar ju vara.värd pengarna iallafall!

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/re...

Conclusions
The typical approach in a product like this is to build a DAC that performs very well. And then throw in a headphone amplifier that is just adequately. Here, the DAC is just good enough to drive the amp. The amp is designed to produce a lot of power and at low enough distortion to not be an audible issue. For a budget product and its intended use which is with headphones, it is a fine compromise.

Inte för att jag tror han sitter på alla svar men typiskt så litar jag på mätningar mer än skeva test by ear. Vid ett klassiskt lyssningstest är det nog lätt att ogilla K5 Pro då dess design inte är överdrivet sexig. "Signaturer" hit och dit mellan olika elektronik verkar snarast handla om impedansmatchning än direkta skillnader i frekvensgång.

Om man kan driva ett par HD650 tills de skakar och hålla disten tillräckligt låg samtidigt som man inte betalar mer än vad man är bekväm med så vet jag inte om det finns så mycket mer att önska..
Så för typ 2000 kr för "bra" drivning och sen går det att spendera mer pengar för försvinnande små prestandavinster, tänker jag.

Det är inte att förakta att slippa ha en stack också. Interconnectkablage av hög kvalité blir nån hundring ytterligare och så är fler strömkablar som trasslar.

(t ex Supra Dual RCA 1 m verkar kosta minst 450 kr..)

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Drog till med en vilda western chansning med ZERO AUDIO stereo headphone CARBO MEZZO ZH-DX220-C iems

hittade dem för 29$ men fick lägga till några nyttiga pappersfack då det var fri frakt först över 30$ så totalen blev 43$. Plus då tullen som jag antar jag inte slipper undan

Får vi se om det blir en nitlott. Farligt kolla runt hittade även ett par e-mu walnut för 75$ på massdrop. Kändes som det kan va värt bara ha kul med förhoppningsvis.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baxtex:

Kan Philips Fidelio X2HR vara något istället gör 1290kr?
https://www.webhallen.com/se/product/326175-Philips-Fidelio-X...

Lättdrivna?

Väldigt nöjd med mina i alla fall. Inte farligt tungdrivna men det är klart att de är tyngre än ett par in-ears eller liknande. Laptops och telefoner funkar bra, dock inte till öronbedövande nivåer liksom.

Annars är ljudet väldigt trevligt. Stor skillnad i öppenhet mot ett par slutna lurar. Jag köpte ett par Sony WH 100 XM3 strax efter dessa då de hade bra NC men också väldigt bra ljud enligt många recensioner, men relativt dessa så lät de hemskt.

Edit: Jag köpte en V-Moda Boom Mic Pro för att använda dessa som ett headset och det har funkat väldigt bra. Kanske inte det bästa på kontoret med tanke på hur mycket ljud de läcker, men för hemmakontoret är det underbart med luftigt ljud och det blir inte alls lika varmt om öronen som med slutna lurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Väldigt nöjd med mina i alla fall. Inte farligt tungdrivna men det är klart att de är tyngre än ett par in-ears eller liknande. Laptops och telefoner funkar bra, dock inte till öronbedövande nivåer liksom.

Annars är ljudet väldigt trevligt. Stor skillnad i öppenhet mot ett par slutna lurar. Jag köpte ett par Sony WH 100 XM3 strax efter dessa då de hade bra NC men också väldigt bra ljud enligt många recensioner, men relativt dessa så lät de hemskt.

Edit: Jag köpte en V-Moda Boom Mic Pro för att använda dessa som ett headset och det har funkat väldigt bra. Kanske inte det bästa på kontoret med tanke på hur mycket ljud de läcker, men för hemmakontoret är det underbart med luftigt ljud och det blir inte alls lika varmt om öronen som med slutna lurar.

alla noise cancelling lurar jag lyssnat på låter hemskt speciellt sett till priset. Men ingen når ju upp till bättre hörlurar i 300 kronors klassen. Brusreduceringen är väldigt fientlig mot ljudvågor men givetvis i vissa miljöer så gör de ju under med omgivande oljud.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oqvist:

alla noise cancelling lurar jag lyssnat på låter hemskt speciellt sett till priset. Men ingen når ju upp till bättre hörlurar i 300 kronors klassen. Brusreduceringen är väldigt fientlig mot ljudvågor men givetvis i vissa miljöer så gör de ju under med omgivande oljud.

Så illa vet jag inte om jag tycker att de är, men visst försämrar NC ljudet, dock går det ju att stänga av. Men X2HR är ju fokuserade på ljudkvalitet bara typ, medan mer avancerade lurar har mer delat fokus på diverse funktioner, batteritid och så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Så illa vet jag inte om jag tycker att de är, men visst försämrar NC ljudet, dock går det ju att stänga av. Men X2HR är ju fokuserade på ljudkvalitet bara typ, medan mer avancerade lurar har mer delat fokus på diverse funktioner, batteritid och så.

Inga lurar med brusreducering har fokus på ljudkvalitet då skulle de inte haft någon brusreducering. Går ju säga samma om slutna hörlurar också med passiv ljuddämpning de är ju också en kompromiss.

De måste ju tunas så de fungerar med brusreduceringen vilket är en stor nackdel versus bara ha ett slutet system. Så det hjälper inte att stänga av nc de låter skräp ändå imo.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Tjo, mer generell fråga, men finns det något bra ställe att köpa musik så att man kan få det som flac?
Har en del obskyra låtar från min Spotify som jag skulle vilja lägga på min plex-server, är inte sugen på att behöva köpa CD och rippa själv

Du kan ju testa om Qobuz funkar. De har både butik och prenumerationstjänst.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sweisdapro:

Tjo, mer generell fråga, men finns det något bra ställe att köpa musik så att man kan få det som flac?
Har en del obskyra låtar från min Spotify som jag skulle vilja lägga på min plex-server, är inte sugen på att behöva köpa CD och rippa själv

HDtracks.com och bandcamp.com har FLAC som nedladdnings alternativ. HDtracks har flera versioner av FLAC bit/frekvens att välja på, iallafall på en del album. Bandcamp är artister som inte är riktigt stora än, köpt en hel del doom där igenom.

Permalänk
Inaktiv

Så funderar på vad man skulle satsa vidare efter Arcam rHead? rHead är en class A, diskret amp. Eller är det rör som är nästa efter det?
Först lutar det åt en Schiit Modious, för balanserad utgång, eller finns det någon Topping eller SMSL som kan va bättre?

Tips mottages, upp till 2000kr för DAC, om det räcker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Inga lurar med brusreducering har fokus på ljudkvalitet då skulle de inte haft någon brusreducering. Går ju säga samma om slutna hörlurar också med passiv ljuddämpning de är ju också en kompromiss.

De måste ju tunas så de fungerar med brusreduceringen vilket är en stor nackdel versus bara ha ett slutet system. Så det hjälper inte att stänga av nc de låter skräp ändå imo.

Det är ju olika användningsområden. Man sitter inte och kritiskt lyssnar med ett par ANC-lurar. Man går inte runt bland oljud med sina bättre lurar.
Iaf inte jag.
Sen tycker jag mina Devialet Gemini låter bättre med ANC påslaget än i neutralt läge (pga tuningen). Vet dock inga 300 kr lurar som låter lika bra, men du får gärna peka mig åt rätt håll för det låter som en sjukt bra deal.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Ljud: M&K | Antlion Kimura Duo | Airpods Pro |
Bild: Sony X95L 85” | Alienware AW2723DF
Media: Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Ah. Såg faktiskt det men är så osugen på att knöla med frakt från USA men jag får kanske vika mig då det jag vill ha ändå inte finns i Sverige.

Jag köpte 3+ från USA för cirka två månader sedan, men har lite luddigt minne. Kom via DHL till dörren. Behövde inte betala tull eller hanteringsavgift, och efter att ha dubbelkollat med dem (tullen) om saken så behövde jag inte det med de nya reglerna. Men jag tror att både jag och hen jag pratade med hade missförstått reglerna, för jag betalade inte moms vid köpet heller.

Det gick smidigt för mig, kanske inte lika smidigt för dig.

Permalänk
Medlem

Finns det någon "bra" hörlursförstärkare som man kan bygga själv som byggsats?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av waimea:

Finns det någon "bra" hörlursförstärkare som man kan bygga själv som byggsats?

O2, du kan själv välja hur mycket du vill göra, från schema, diverse komponentsatser till komplett byggsats med alla delar.
Allt om konstruktionen och resonemangen bakom den.
http://nwavguy.blogspot.com/
Komplett byggsats men du kan ju som sagt även köpa de delar du vill typ bara ett kretskort.
https://headnhifi.de/product/objective2-headphone-amplifier-f...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Den ser bra ut och är rimligt prissatt.

Jag förstår dock inte skillnaden mellan vanlig och desktop versionen?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av waimea:

Den ser bra ut och är rimligt prissatt.

Jag förstår dock inte skillnaden mellan vanlig och desktop versionen?

Det är var de är tänkta att användas, hemma eller portabelt, det är samma ljudkretsar men olika anslutningar, låda och ev batteridrift.

Ska man enbart använda den hemma är troligen desktop den smidigaste designen av färdiga kit men det går ju bra att sätta den i vilken låda du vill, det är därför du kan skaffa de delar du behöver för ditt eget bygge.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Jag köpte 3+ från USA för cirka två månader sedan, men har lite luddigt minne. Kom via DHL till dörren. Behövde inte betala tull eller hanteringsavgift, och efter att ha dubbelkollat med dem (tullen) om saken så behövde jag inte det med de nya reglerna. Men jag tror att både jag och hen jag pratade med hade missförstått reglerna, för jag betalade inte moms vid köpet heller.

Det gick smidigt för mig, kanske inte lika smidigt för dig.

Cool.
Köpte dock en Magni 2 samma dag över brädan här.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Inaktiv

Någon som fastnat för RebelAmp? Verkar trevlig och class A.. fast $541 med frakt från Ukraina. Blir att spara lite istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Någon som fastnat för RebelAmp? Verkar trevlig och class A.. fast $541 med frakt från Ukraina. Blir att spara lite istället.

Går inte väldigt många/de flesta hörlursförstärkare i klass A?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av oatp1b1:

Går inte väldigt många/de flesta hörlursförstärkare i klass A?

Traditionellt är det nog i vart fall en stor del klass a om man ser på dedikerade separata hörlursförstärkare men idag är det nog antalsmässigt en större andel digitala förstärkare genom alla mobila och trådlösa apparater.
Förekommer dock även en massa klass b förstärkare men nått som inte finns för hörlurar är klass h för det är inte vettigt pga de låga effektkraven.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Köpte nyligen DT770 80 Ohm men lämnade tillbaka dem då jag upplevde att de hade en riktigt öronblödande diskant och basen var inte nämnvärt bättre än mina HyperX Cloud Alpha. Någon som har tips på något mer neutralt eller till och med aningen mjuk highend i ungefär samma prisklass? Hört att folk snackar om Sennheiser men är osäker på passformen, älskar hur HyperX/Beyer sitter på huvudet.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk

Har funderat på att köpa HiFiMAN Sundara, har Philips Fidelio X2HR atm, tror ni det blir en stor skillnad i ljudbilden? Har en bra amp (MATRIX M-STAGE)

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Nice tråd!

Vet inte vad jag tycker om Grado men jag kan starkt rekommendera ett par HiFiMAN Sundara. Kör dem med min FiiO K5 Pro. Har även ett par AKG 550MKii samt ett par Beyerdynamic DT1990 Pro. Av dessa tre så är Sundara min favorit för både musik och film men även fantastiska i spel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arzei:

Köpte nyligen DT770 80 Ohm men lämnade tillbaka dem då jag upplevde att de hade en riktigt öronblödande diskant och basen var inte nämnvärt bättre än mina HyperX Cloud Alpha. Någon som har tips på något mer neutralt eller till och med aningen mjuk highend i ungefär samma prisklass? Hört att folk snackar om Sennheiser men är osäker på passformen, älskar hur HyperX/Beyer sitter på huvudet.

Sennheiser 560s är mycket neutralare
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5517723

Stängda lurar som är bättre att spela med så rekommenderar jag begagnade AKG 271 Studio (dock ej MKII) genom t.ex. ebay. Råkade själv få hem två då jag hade högsta buden i bägge.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Använda fortfarande mina gamla Sennheiser Momentum (over-ear) då det blev kärlek vid första lyssning för mina öron och musiksmak.

Fasar den dagen då dom går sönder,har testat kompisars trådlösa varianter,men blev föga imponerad..

Permalänk
Medlem

Klurar på ett par mer high end trådlösa (har Sennheiser Momentum Wireless 2 idag), dom jag tittat mest på är Beyerdynamic Amiron Wireless, men finns det några andra i samma klass så tar jag tacksamt emot tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Sennheiser 560s är mycket neutralare
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5517723

Stängda lurar som är bättre att spela med så rekommenderar jag begagnade AKG 271 Studio (dock ej MKII) genom t.ex. ebay. Råkade själv få hem två då jag hade högsta buden i bägge.

Intressant, ska nog prova 560S! Sitter bara hemma så öppna lurar borde inte vara något problem. Mitt moderkort verkar ha relativt kompetent ljud (ALC1220), men till 120 ohm kanske man borde skaffa en Scarlett Solo eller liknande? Volymen var iofs inga problem med Beyerlurarna men jag tänker att det kanske kan låta bättre.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Medlem

Jag har ett par Huawei Freebuds Studio som jag inte rekommenderar.
Det är ett okej ljud och viss PNC (Passive Noice Cancellation) men i övrigt finns det inte så mycket positivt värt att nämna.
Hörlurarna har ANC som även går att stänga av samt medhörning om så önskas med dom har även en viss PNC.
Det finns fysiska knappar för ANC, para blåtand, on/off utöver det är det beröring som gäller för att styra svara/pause/play, nästa låt och volym, röstassistenten.
Att styra vis beröring fungerar ibland med ofta inte men vissa styrningar fungerar bättre än andra men fysiska knappar hade gjort produkten bättre.
Den kan även ansluta till 2 enheter samtidigt som den ska växla emellan automatiskt (multipoint connection) vilket inte heller fungerar, det går ofta inte att svara i telefonen när det ringer och om det går finns det ofta inget ljud i någon riktning, multipoint connection är väldigt viktig för mig och en deal breaker när det inte fungerar trots att det ska finns stöd för funktion.
Det går inte att manuellt växla enhet genom att trycka på blåtandsknappen så om den inte växlar enhet rätt så kan man inte lösa problemet mer än att stänga av funktionen dubbelanslutning i appen och själv välja anslut på önskad enhet om det finns fler parade enheter närvarande.
Även om jag manuellt ansluter enheten så händer det att jag inte hör något ibland när den är ansluten.
Funktionen att känna av om hörlurarna är på eller inte fungerar inte optimalt ibland känner den inte av att jag tar av mig hörlurarna och ibland reagerar den som att jag tagit av mig hörlurarna när jag rör lite på huvudet när jag lutar huvudet mot något så jag har avaktiverat den funktionen då den pausar det jag tittar på titt som tätt.
Det finns en app till hörlurarna (AI life) men appen i google play är för gammal och hittar inte hörlurarna men erbjuder en uppdatering av appen till en app som kräver att man tillåter installation från osäkra källor vilket inte känns speciellt bra.
I appen är det väldigt få inställningar som kan göras och det är dåligt att det inte är möjligt att göra de få ändringarna direkt i hörlurarna.
De inställningar och funktioner jag kan göra i appen men inte i hörlurarna är EQ-effekter (välj mellan Std,Bas,Diskant), välja om hörlurarna ska pausa när jag tar av mig dom eller inte, Välja vilka lägen som ska vara aktiva att växla mellan med ANC-knappen (Av, På, Uppmärksamhet (medhörning) det är möjligt att stänga av de man aldrig använder), dubbel eller enkelanslutning (en eller 2 enheter samtidigt) samt uppdatera firmware (senaste uppdatering av firmware 20210705).