Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av NisseG91:

Här har du färgerna man kan välja på, den jag valde står längre ner.
https://cdn.abicart.com/shop/25600/art31/10686031-e96452-Malm...

Malmstolen 7000 hög Classic
Klädsel: Tyg i prisgrupp 4
Vid val "Tyg i PG": Crisp / Gabriel 04122
Nackstöd: Viknackstöd tyg PG4 lika stol (VNS)
Sits: Pascal by DUX-säte
Armstöd: Ergo Flex, skjut-/vridbar kudde
Fotkryss: Svartlackerat fotkryss
Hjul/Glidfot: Hårda hjul för mjuka golv
Gasfjäder: Std Sitthöjd ca 450-540 mm

Pris 13,500

Ska ta 10-15 dagar att producera

Provsatt en, fantastiskt skön stol! Hoppas det inte drar ut på tiden med leverans 😬

Snygg färg! Din sambo borde bli nöjd.
13500 är en del pengar, men eftersom du jobbar i den, tycker jag att det är väl värt det.
Den skall ju förhoppningsvis hålla i många år, då blir det inte så mycket i månaden.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk

Hejsan, jag har funderat mycket på vilken stol jag ska köpa, tidigare har jag haft en DXRacer Maximum men ska nu köpa ny stol då jag flyttat. Är 185 cm lång och väger ca 75 kg. Jag tänkte först köpa en Autonomoous ErgoChair Pro men har sedan läst olika recensioner om att de började som kickstarter project och nu bara kör rebranding ifrån Aliexpress (Ingen konkret fakta) men det fick mig att inte vilja köpa deras produkter. Nu står valet mellan https://rafz.se/product/kontorsstol-logic-400-rh/ , Herman Miller Embody och Herman Miller Mirra 2. Det jag letar efter i en stol är Svankstöd, Armstöd och Nackstöd, vet att varken Embody eller Mirra 2 har något men har läst om att det kommer släppas hyfsat snart från Atlas. Har inte suttit i någon av dessa stolar och ser inte att det finns någon möjlighet heller då jag bor i Luleå, vad jag har testat är KAB på jobbet men det är inget jag är övertygad om att jag söker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svampanders:

Hejsan, jag har funderat mycket på vilken stol jag ska köpa, tidigare har jag haft en DXRacer Maximum men ska nu köpa ny stol då jag flyttat. Är 185 cm lång och väger ca 75 kg. Jag tänkte först köpa en Autonomoous ErgoChair Pro men har sedan läst olika recensioner om att de började som kickstarter project och nu bara kör rebranding ifrån Aliexpress (Ingen konkret fakta) men det fick mig att inte vilja köpa deras produkter. Nu står valet mellan https://rafz.se/product/kontorsstol-logic-400-rh/ , Herman Miller Embody och Herman Miller Mirra 2. Det jag letar efter i en stol är Svankstöd, Armstöd och Nackstöd, vet att varken Embody eller Mirra 2 har något men har läst om att det kommer släppas hyfsat snart från Atlas. Har inte suttit i någon av dessa stolar och ser inte att det finns någon möjlighet heller då jag bor i Luleå, vad jag har testat är KAB på jobbet men det är inget jag är övertygad om att jag söker.

Jag gick från DXRacer till Herman Miller Aeron. Den har inte heller nackstöd och jag har inte saknat det en sekund. Tack vare svankstöd, synkronisk gunga osv sitter man rakryggad även när man lutar sig tillbaka. Aeron är imo skönast av de 3, men det är ren smaksak, bra stolar alla tre.

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | Switch 2

Permalänk
Skrivet av eFoppa:

Jag gick från DXRacer till Herman Miller Aeron. Den har inte heller nackstöd och jag har inte saknat det en sekund. Tack vare svankstöd, synkronisk gunga osv sitter man rakryggad även när man lutar sig tillbaka. Aeron är imo skönast av de 3, men det är ren smaksak, bra stolar alla tre.

Har hört att vissa som är runt min längd inte har tyckt om Aeron då deras Axlar/Skulderblad har legat mot kanten på sotlen men jag har ju inget ställe o testa på så jag antog bara att de kommer göra det på mig med, hur är det för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svampanders:

Input interiör finns i Luleå och de är återförsäljare för Herman Miller. Vet däremot inte om de har något showroom, eller om de bara handlar med företag. Kan vara värt att kolla upp iaf så kanske du har en chans att prova stolarna.

Permalänk
Skrivet av Fetskaft:

Input interiör finns i Luleå och de är återförsäljare för Herman Miller. Vet däremot inte om de har något showroom, eller om de bara handlar med företag. Kan vara värt att kolla upp iaf så kanske du har en chans att prova stolarna.

Jaha är nyinflyttad så har inte kollat så mycket, men jag tackar så mycket för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svampanders:

Har hört att vissa som är runt min längd inte har tyckt om Aeron då deras Axlar/Skulderblad har legat mot kanten på sotlen men jag har ju inget ställe o testa på så jag antog bara att de kommer göra det på mig med, hur är det för dig?

Inget som jag upplevt. Men stolen finns i 3 storlekar så är nog bra att hitta rätt storlek. Kan ju va problematiskt om man inte kan testa innan.

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | Switch 2

Permalänk
Medlem

Hej,

Hoppas någon kan ge lite råd, var precis iväg och testade lite alternativ från Herman Miller och fastnade väl mest för Aeron och Cosm. Jag arbetar hemifrån just nu och vill väl egentligen ha en stol som ger bra stöd för kontorsarbete samtidigt som den är bekväm för slösurfande och är kanske inte säker på att Herman Miller egentligen täcker in det sistnämnda. Framförallt är det avsaknaden av huvudstöd som får mig att tveka lite. Har ni några tips på andra fabrikat som jag borde prova?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maiooo:

Hej,

Hoppas någon kan ge lite råd, var precis iväg och testade lite alternativ från Herman Miller och fastnade väl mest för Aeron och Cosm. Jag arbetar hemifrån just nu och vill väl egentligen ha en stol som ger bra stöd för kontorsarbete samtidigt som den är bekväm för slösurfande och är kanske inte säker på att Herman Miller egentligen täcker in det sistnämnda. Framförallt är det avsaknaden av huvudstöd som får mig att tveka lite. Har ni några tips på andra fabrikat som jag borde prova?

Håller med, oavsett vad diverse mer eller mindre sponsrade tester säger så släpper jag inte mitt nackstöd. Lite som att vara nykter på en fest, det låter vettigt och borde kunna bli bra, men varför chansa

Permalänk
Medlem

Atlas Headrest gör nackstöd för Aeron. De kommer även med stöd för Embody och Mirra 2 snart. Riktigt snygga nackstöd och är de enda att vara godkända av Herman Miller och förbrukar inte garantin, vilket andra nackstöd gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Håller med, oavsett vad diverse mer eller mindre sponsrade tester säger så släpper jag inte mitt nackstöd. Lite som att vara nykter på en fest, det låter vettigt och borde kunna bli bra, men varför chansa

Nä men eller hur, jag köper idén om att få en bättre sittställning under arbete men om jag kollar en film eller vill slappna av och lyssna på musik vid datorn så vill jag ha möjligheten att få lite bättre komfort

Skrivet av Fetskaft:

Atlas Headrest gör nackstöd för Aeron. De kommer även med stöd för Embody och Mirra 2 snart. Riktigt snygga nackstöd och är de enda att vara godkända av Herman Miller och förbrukar inte garantin, vilket andra nackstöd gör.

Så det är Herman Miller som är bäst av alla stolar? Finns inget annat som är jämförbart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maiooo:

Nä men eller hur, jag köper idén om att få en bättre sittställning under arbete men om jag kollar en film eller vill slappna av och lyssna på musik vid datorn så vill jag ha möjligheten att få lite bättre komfort

Så det är Herman Miller som är bäst av alla stolar? Finns inget annat som är jämförbart?

Nä, köp en HM så slipper du fundera! Skämt och sido, det finns mängder med bra stolar. Det är lite svårt att rekommendera en specifik då det är väldigt personligt.
När du testade stolarna hade du någon som kunde visa funktionerna och ställa in dem så de passade dig? Upplever att det är ganska viktigt med dessa stolar.

Jag kan berätta vad jag gillar med Aeron efter ca 18 månader med dagligt användande, eftersom du testat den. Jag har sen mars 2020 jobbat hemifrån 8:00–16:30. Lägg därtill ett par timmars spelande på kvällarna.
Jag känner ingen trötthet whatsoever trots att jag spenderar så mycket tid sittandes. A och O är att man kan röra sig i stolen, byta ställning osv.
Det jag uppskattar mest med stolen är att den är lika skön att sitta upprätt i som att luta sig tillbaka. Självklart låser man den inte i olika lägen (även om det går) utan man ställer in motstånd så ryggen är fri att byta position.
Är väldigt förtjust i mesh. Tidigare kunde man få rejäl träsmak efter några timmars spelande men i Aeron känner jag mig alltid sval.
När jag köpte den va planen att skaffa ett nackstöd från Atlas men jag har inte känt behovet faktiskt.
Den enda nackdel jag upplever är att den relativt snabbt blir ganska dammig under sitsen, men är tack och lov lätt att torka av.
Sett till hur trött jag kunde känna mig i kroppen i min DXRacer så är detta det bästa köp jag gjort

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maiooo:

Jämförbart i kvalitet finns. Men det är inte många tillverkare som lämnar 12 års garanti på sina stolar. Jämförbart i samma stil och design med samma kvalitet finns nog inte. Men det är absolut inte så att en Herman Miller passar alla att sitta i. Alla kroppar är olika och sittkomfort är individuellt. Det gäller att prova sig fram tills man hittar det som passar. Många är otroligt nöjda med sina Kinnarps, Malmstolen, Håg osv osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Nä, köp en HM så slipper du fundera! Skämt och sido, det finns mängder med bra stolar. Det är lite svårt att rekommendera en specifik då det är väldigt personligt.
När du testade stolarna hade du någon som kunde visa funktionerna och ställa in dem så de passade dig? Upplever att det är ganska viktigt med dessa stolar.

Jag kan berätta vad jag gillar med Aeron efter ca 18 månader med dagligt användande, eftersom du testat den. Jag har sen mars 2020 jobbat hemifrån 8:00–16:30. Lägg därtill ett par timmars spelande på kvällarna.
Jag känner ingen trötthet whatsoever trots att jag spenderar så mycket tid sittandes. A och O är att man kan röra sig i stolen, byta ställning osv.
Det jag uppskattar mest med stolen är att den är lika skön att sitta upprätt i som att luta sig tillbaka. Självklart låser man den inte i olika lägen (även om det går) utan man ställer in motstånd så ryggen är fri att byta position.
Är väldigt förtjust i mesh. Tidigare kunde man få rejäl träsmak efter några timmars spelande men i Aeron känner jag mig alltid sval.
När jag köpte den va planen att skaffa ett nackstöd från Atlas men jag har inte känt behovet faktiskt.
Den enda nackdel jag upplever är att den relativt snabbt blir ganska dammig under sitsen, men är tack och lov lätt att torka av.
Sett till hur trött jag kunde känna mig i kroppen i min DXRacer så är detta det bästa köp jag gjort

Tack för så ingående svar. Låter ju onekligen lovande Spontant hade jag samma känsla när jag testade deras olika modeller också, Aeron bara kändes gjuten. Får jag fråga vart du köpte din stol? Fick en offert från Aktivmiljö igår som jag tyckte kändes ganska dyr, speciellt när man jämför med Tyska sidor. Var dock i kontakt med en ÅF i Tyskland idag som bestämt säger att de inte kan skicka stolar utanför Tyskland trots att de tydligen får sälja till "vem de vill".

Skrivet av Fetskaft:

Jämförbart i kvalitet finns. Men det är inte många tillverkare som lämnar 12 års garanti på sina stolar. Jämförbart i samma stil och design med samma kvalitet finns nog inte. Men det är absolut inte så att en Herman Miller passar alla att sitta i. Alla kroppar är olika och sittkomfort är individuellt. Det gäller att prova sig fram tills man hittar det som passar. Många är otroligt nöjda med sina Kinnarps, Malmstolen, Håg osv osv.

Jag har en Kinnarp idag som jag verkligen avskyr så det märket kommer det inte bli igen men jag ska testa de andra du nämner Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maiooo:

Tack för så ingående svar. Låter ju onekligen lovande Spontant hade jag samma känsla när jag testade deras olika modeller också, Aeron bara kändes gjuten. Får jag fråga vart du köpte din stol? Fick en offert från Aktivmiljö igår som jag tyckte kändes ganska dyr, speciellt när man jämför med Tyska sidor. Var dock i kontakt med en ÅF i Tyskland idag som bestämt säger att de inte kan skicka stolar utanför Tyskland trots att de tydligen får sälja till "vem de vill".

Jag har en Kinnarp idag som jag verkligen avskyr så det märket kommer det inte bli igen men jag ska testa de andra du nämner Tack för hjälpen!

Jag köpte min från DPJ. Var även där jag fick riktigt bra service och genomgång av stolen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det några ställen i Göteborg där man kan testa mer påkostade modeller som t.ex. Aeron? Tänkte köpa rekond/begagnat, så det får gärna vara ett sånt ställe så slipper man skämmas över att åka dit och testa utan att köp är aktuellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Finns det några ställen i Göteborg där man kan testa mer påkostade modeller som t.ex. Aeron? Tänkte köpa rekond/begagnat, så det får gärna vara ett sånt ställe så slipper man skämmas över att åka dit och testa utan att köp är aktuellt.

Det svåra med handlare av begagnat/rekondat är att tillgången skiftar så otroligt. Något jag märkt är att en del företag inte ens hinner få ut objekten på sina hemsidor utan de säljs i butiken på en gång. Man får vara ganska aktiv ute i butikerna och gärna greja en kontakt som kan säga till när de får in objekt. Rekomo.se och rp.se är iaf två handlare som ibland har begagnade Herman Miller på sina hemsidor och de har båda butiker i Göteborg. Åk förbi eller ring för att kolla läget där. Sen får du söka på "begagnade kontorsmöbler Göteborg" och höra dig för på de träffar du får. Man vet aldrig vad man kan fynda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Nordiska Galleriet i Mölndal. När jag var där kunde tyvärr inte säljaren ett skit om stolen. Men den finns iaf. Eller fanns Inte vart där på länge. Tycker inte du behöver skämmas.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Nordiska Galleriet är den enda butiken som säljer Herman Miller i GBG. När jag köpte min hade de ingen inne i själva butiken men det var inga problem att följa med upp på deras kontor och testa dem vid personalens skrivbord. Personalen som jag hade att göra med hade bra koll på Aeron.

Permalänk
Medlem

Jag har haft samma KAB stol i över 15 år som jag köpte för..jag minns inte om det var 2 eller 4000..kände en som jobbade med tillverkningen och kunde sälja såna med mindre skavanker.
Hel fortfarande, förutom ena armstödet. Ser inte fram emot att behöva köpa en ny för 10k+ när det blir dags.

Permalänk
Medlem

Nu har jag haft min Secret Lab Titan Evo 2022 - Small Softweave Plus Fabric (shit, vilket namn!) i två veckor.

Många har tyckt att botten är hård, det tycker inte jag. Min är helt ok, den är inte för mjuk men inte för hård men den är mer åt det hårda laget. Tycker dock att ryggstödet är ganska hårt. Det är inget minus i sig men ibland känner man att den inte är lika mjuk som min förra stol.

Tog lite under en vecka att få in lumbarstödet precis som jag vill ha det, så den är bekväm och passar mina olika sittställningar. Det kan jag ta på mig, jag kanske inte är helt hundra på exakt hur den ska sitta. Så jag prövade mig fram tills jag var nöjd.

Då jag har en tendens att bli varm medans jag kör diverse bilspel så gick jag på versionen i tyg istället för den i fuskläder, tycker redan att denna är betydligt varmare än min förra Ikea Markus, men det ryggstödet var perforerad och tunnt. Men även om den är varmare så har jag inte blivit svettig av den (än). Kan bara tänka mig hur mycket varmare fusklädret skulle vara.

Jag är helt nöjd med stolen efter två veckors användande. Jag ger dock supporten på secretlab ett minus. Det tog dem två veckor att komma med en lösning på armstödet som är trasigt på min stol. Jag angav två olika nummer länkade till stolen när jag gjorde min support ticket. Efter sex dagar fick jag ett mail att de behövde mer info om min stol för att hjälpa till. De behövde bild på armstöded där ett serienummer står, ett nummer jag redan skrivit in när jag gjorde support-ärendet. Samt ett Unit ID från en NFC Tag (den var dryg, behövde låna två telefoner för att kunna läsa taggen). Utöver det så behövde de min leverans adress igen. 8 Dagar efter det (idag, när detta skrivs) så fick jag ett mail att de har lagt en order på ett nytt armstöd åt mig.
Nu har de mycket att göra då de, redan när jag beställde stolen, hade många ordrar och sedan dess har de haft en autumn sale. Men jag tycker själv att två veckor är på tok för lång tid. Men jag är troligen bortskämd med att jag vanligen kan ringa eller gå till butiken och få det löst inom någon dag.

Secretlab Titan Evo 2022 - Small blablabla Fabric. 8/10 - Would buy again.

Permalänk

Jag väger 85 och är 190. Inga muskler att tala om. Planerar att sitta en del framöver och är sugen på något av kvalité.

Går det att köpa en Aeron exempelvis utan att prova sitta? Vad brukar man betala för en sån ny?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelly007x:

Jag väger 85 och är 190. Inga muskler att tala om. Planerar att sitta en del framöver och är sugen på något av kvalité.

Går det att köpa en Aeron exempelvis utan att prova sitta? Vad brukar man betala för en sån ny?

En ny Aeron kostar 16kkr+, förmodligen ingenting du köper utan att provsitta en stund.
Du är byggd typ som mig, så uppdatera gärna om hur det går

Jag ska till stockholm om ett par veckor och försöka provsitta följande:

• Herman Miller Embody

• Herman Miller Aeron

• Steelcase Leap v2

• Steelcase Gesture

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Skrivet av xinux:

En ny Aeron kostar 16kkr+, förmodligen ingenting du köper utan att provsitta en stund.
Du är byggd typ som mig, så uppdatera gärna om hur det går

Tack för svar! DPJ har några för 11850:- , inga modeller man är intresserad av eller är det inte nytt?

Tar gärna update av dig oxå vad du kommer att välja, jag bor i Umeå kan inte prova alla stolar här tror jag 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelly007x:

Tack för svar! DPJ har några för 11850:- , inga modeller man är intresserad av eller är det inte nytt?

Tar gärna update av dig oxå vad du kommer att välja, jag bor i Umeå kan inte prova alla stolar här tror jag 🙂

Ah, det låter som ett bra pris. Den modellen har dock inte konfigurerbart svankstöd. Fast/konfigurerbart svankstöd är något som man bör testa. Om det fasta svankstödet passar bra så är ju det ok.
En till sak att tänka på är att DPJ har inte så bra rykte.

Jag håller dig uppdaterad om mina tester.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Hej!
Kan dela med mig av min erfarenhet.

För ca 1 år sedan så köpte jag en Noblechairs Hero Java edition. Pris ca 5000kr.

Sitsen är sydd av nåt hubridmaterial. Känns slitstark och mycket trevligt. Påminner om en blandning av tyg och mocca. Känns som det andas.
Nackkudden är mjuk och skön att vila mot. Ryggkudden har jag aldrig provat, den känns lite för stor och hård, antar att den passar bra om man är lite kortare.
Ryggstödet är fällbart samt har en hög höjd. Det finns även svankstöd, men det gör en knappt märkbar skillnad.
Armstöden är lätta att justera i höjd, sidled samt framåt och bakåt.
Basen är mkt stabil, stolen har gungfunktion och man kan halvligga med ryggstödet. Den är byggd för lite längre och större personer. Jag tycker den känns precis på gränsen lagom när jag sänker ner den max. Jag är 185cm.

I början, tänk dom första 200h så känns sitsen väldigt hård, nästan för hård. Fick träsmak i början.
Efter att man passerat det stadiet så känns den perfekt. Den ger stöd och man kan sitte länge i stolen utan krämpor. Jag väger ca 100kg och med min längd så känns det som att stolen är byggd för lite större personer.

Förra veckan jobbade jag hemma hela veckan samt en dag satt jag 12h. Det går mycket i perioder hur den används, men varje gång jag sätter mig så känns allt rätt. Jag tycker verkligen om den stolen och för det priset så tycker jag att man får mycket för pengarna. Dessutom är den mycket snygg och man skäms inte när man sitter i teams-möten med kollegor.

Det jag känner är lite negativt är:
Att det tog sådan tid att ”sitta in” stolen.
Armstöden, spärren för sidled är lite klen och det händer att man råkar pressa dem i sidled, men det stör inte mig nämnvärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelly007x:

Va en sådan jag köpte. Svankstödet passade mig. Annars kan man komplettera med justerbart svanskstöd i efterhand, men det bästa är att testa stolen innan köp. Är ju en ganska stor investering för de flesta så bra om det blir rätt

DPJ fungerade bra för mig men hade inte läst omdömen innan (i så fall hade jag nog undvikit dem). När saker flyter på är alla företag bra. Det är ju först när något går fel och man behöver servicen som man märker vad handlaren går för.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av eFoppa:

DPJ fungerade bra för mig men hade inte läst omdömen innan (i så fall hade jag nog undvikit dem). När saker flyter på är alla företag bra. Det är ju först när något går fel och man behöver servicen som man märker vad handlaren går för.

Tack! Fanns en Herman Miller att prova här i Umeå men segt när säljarna inte vet vad det är dom säljer, men tror det var en Aeron med fast svankstöd.

Ska ta hem en Malmstolen 4000 och sitta nästa vecka. Har Kinnarps här oxå, ska köpa ett bord som jag tror är grymt värde därifrån och se om jag kan få bord och stol för en bra peng tillsammans. En Kinnarps 9334.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelly007x:

Tack! Fanns en Herman Miller att prova här i Umeå men segt när säljarna inte vet vad det är dom säljer, men tror det var en Aeron med fast svankstöd.

Ska ta hem en Malmstolen 4000 och sitta nästa vecka. Har Kinnarps här oxå, ska köpa ett bord som jag tror är grymt värde därifrån och se om jag kan få bord och stol för en bra peng tillsammans. En Kinnarps 9334.

Kinnarps 9000-serie är ingen bra stol. Otroligt mycket plast som knarrar och känns skit på de stolarna. Provat själv och lämnade tillbaka med avsky. Känner folk som rekondar stolar och de hatar verkligen 9000-serien då det inte går att få bort allt knarrande. Undvik!

Permalänk
Skrivet av Fetskaft:

Kinnarps 9000-serie är ingen bra stol. Otroligt mycket plast som knarrar och känns skit på de stolarna. Provat själv och lämnade tillbaka med avsky. Känner folk som rekondar stolar och de hatar verkligen 9000-serien då det inte går att få bort allt knarrande. Undvik!

Tack 🙂 Jag kanske är en idiot som tänker för mkt på priset! Hittade gött tugg och de kampanjar bort en del bord här i Umeå då de tog in fel antal enligt de och tänkte försöka tjata ner paketpris bord och stol. Satt skönt i stolen men anmärkte också på plasten och frågade om den går att få utan all plast 😁 Ska prova malmstolen nästa vecka och 9334 veckan därpå.

OT finns det någon liknande tråd för bord eller behövs det ej? 120x80 IKEA BEKANT kändes så jäkla beige och jag tänkte att det måste finnas konkurrens för 3500:- om det var allt de kunde skrapa fram för den pengen. Bordet på Kinnarps kändes vara från en annan värld men jag hade lite bråttom, de släppte den för 3500:- 120x80 elektriskt.