Helgsnack: Vilken fiktiv karaktär är din favorit?

Permalänk
Medlem

Samos Aran

Permalänk
Medlem

Rick Deckard

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem

Finns många mäktiga karaktärer men ingen är större än Olórin. Balrogfighten, Helms klyfta eller mot Nazgulen på fältet mellan Osgiliath och Minas Tirith. Får gåshud bara jag tänker på det.

Permalänk
Medlem

Nei från Phantasy Star 2

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

The Chosen One från Fallout2.
F2 är nog ett av de bästa CRPGerna som någonsin gjorts.

Permalänk

Glömmer nog massor nu, men:

Angus "Mac" MacGyver
Ash Williams (Bruce Campbell)
Batman
Blondie (The Good, the Bad and the Ugly)
Chewbacca
Dude (The Big Lebowski)
Eric Cartman
Frank Drebin (Leslie Nielsen)
Homer Simpson
James Bond
Joakim von Anka
Louis Gara (The Switch, Rum Punch, Jackie Brown)
Max (Mel Gibson)
Meat Boy (Super Meat Boy)
Morte (Planescape: Torment)
Ripley (Sigourney Weaver)
Rowlf the Dog (Mupparna)
Smiling Jack (Vampire: the Masquerade)
Soldier (Team Fortress 2)
Turanga Leela (Futurama)
Walter White

Visa signatur

burk intel comet lake-s 10850k, asus rog strix oc 3090, asus z490 maximus xii hero, 2x16gb g.skill trident z 3600mhz cl16-16-16-36, kingston a2000 m.2 1tb, fractal design define 7 compact, corsair ax1000 v2 titanium, noctua nh-u12a
skärmar alienware aw2721d, panasonic tx-55fz800e
inputs logitech g pro wireless, logitech g915 tkl linear, xbox elite wireless controller series 2
ljud usb -> dac topping d70s -> amp arcam rhead -> sennheiser hd600 & 650, akg k712 pro

Permalänk

Rorschach, tveklöst.

Permalänk
Avstängd

Avgränsar mig bara till spel eftersom annars så blir det för många.

Garrett, Thief 1-3 (inte skräpet i senaste Thief)
JC Denton, Deus Ex 1
Adam Jensen, senaste 2 Deus Ex spelen
Batman i Arkham liren generellt sett

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Som liten så absolut Razor och T-bone från Swat Kats.
Skulle tro att jag i princip kunde räkna antalet Disney filmer och material av Astrid Lindgren på en hand.

Såg uteslutande på cartoon network när det kom.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alphahanne:

Läs dem då. Filmen är usel och gör inte böckerna rättvisa över huvud taget. Till och med den gamla TV-serien från 1981 är bättre än filmen.

Innehållet i böckerna är säkert fantastiska men jag har aldrig hittat charmen med att läsa böcker sida efter sida, tyvärr. Jag är däremot väldigt imponerad av de som hittar samma (eller bättre) upplevelse av att läsa böcker framför att se en film rulla.

Tror det är en mer intressant fråga; hur lär man sig uppskatta böcker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon336981:

Innehållet i böckerna är säkert fantastiska men jag har aldrig hittat charmen med att läsa böcker sida efter sida, tyvärr. Jag är däremot väldigt imponerad av de som hittar samma (eller bättre) upplevelse av att läsa böcker framför att se en film rulla.

Tror det är en mer intressant fråga; hur lär man sig uppskatta böcker?

Personligen så tycker jag att böcker är vida överlägsna filmer som oftast. Ett tips kan vara att testa ljudböcker. Jag brukar lyssna på böcker när jag är ute och joggar, går till jobbet, ligger i badet och så vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon336981:

Innehållet i böckerna är säkert fantastiska men jag har aldrig hittat charmen med att läsa böcker sida efter sida, tyvärr. Jag är däremot väldigt imponerad av de som hittar samma (eller bättre) upplevelse av att läsa böcker framför att se en film rulla.

Tror det är en mer intressant fråga; hur lär man sig uppskatta böcker?

HHGTTH finns som radioteater från 1978, vilket allt skrevs för från början. Böckerna kom senare. Visserligen på engelska men har man inga problem med det så är den grymt bra.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Oj vilken fråga, finns ju så otroligt många fruktansvärt bra och välskrivna och välspelade karaktärer. Många awesome skurkar också som man kanske inte vill idolisera men, som sagt, är awesome.

När jag funderade lite på alla fantastiska karaktärer som finns så blev det snabbt tydligt att det var alldeles för många för att lista här, så jag håller mig till en från litteratur, en från film, en från TV, en från serier och en från spel. Denna lista är högst instabil och frågar ni mig imorgon (eller för den delen om en timme) så kommer svaren inte bli detsamma.

Litteratur:
Sir Samuel Vimes (Discworld)

Film:
Joker (Dark Knight)

TV:
Lisa Simpson (The Simpsons)

Serier:
Spirou (Spirou)

Spel:
Joey (Beneath a Steel Sky)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon336981:

Innehållet i böckerna är säkert fantastiska men jag har aldrig hittat charmen med att läsa böcker sida efter sida, tyvärr. Jag är däremot väldigt imponerad av de som hittar samma (eller bättre) upplevelse av att läsa böcker framför att se en film rulla.

Tror det är en mer intressant fråga; hur lär man sig uppskatta böcker?

Lite kul sammanträffande det här, det var nämligen Liftarens guide till galaxen som fick mig att uppskatta och börja läsa böcker

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon336981:

Innehållet i böckerna är säkert fantastiska men jag har aldrig hittat charmen med att läsa böcker sida efter sida, tyvärr. Jag är däremot väldigt imponerad av de som hittar samma (eller bättre) upplevelse av att läsa böcker framför att se en film rulla.

Tror det är en mer intressant fråga; hur lär man sig uppskatta böcker?

Tycker inte heller om att läsa böcker så värst mycket men just liftarens guide gick bra. Douglas Adams skrev på ett sätt som tilltalade mig.

Finns nog på biblioteket.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Medlem

För film/TV är Inspector Morse en stor favorit.

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Medlem

Dale Cooper i Twin Peaks

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Harry Callahan i Dirty Harry-filmerna.

Permalänk
Medlem

Ronan Dex från SGA.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Två som poppar upp direkt är Elric of Melnibone och Lord Soth, men börjar man fundera finns det på tok för många genom åren. Det har en tendens att variera på vart i livet man själv befinner sig av någon märklig anledning

Men "tragiska anti-hjältar" tycks jag ha en förkärlek för

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Ian Cormac i Neal Ashers Gridlinked.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Conan the Barbarian

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk

Det va en mycket svårare fråga än jag väntade mig...

När jag va liten så hade väl Zorro eller Batman varit absoluta favoriterna.
Toad va min favorit från Mario, Link från Zelda är en annan.

Link är definitivt en av dem jag fortfarande håller varmt om hjärtat men... favorit? Fan va svårt.
Om man bortser från vad som händer i World of Warcraft så är Illidan Stormrage definitivt någonstans i toppen.

Ah, jag säger väl Illidan Stormrage. Eller Link.
Jag ger upp!

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Kan inte säga att jag har en bestämd favoritkaraktär, men en som dyker upp nästan direkt är Revan från Star Wars: Knights of the Old Republic. Antar att det är en favorit så kör på det

Permalänk
DingDongerMcDongface

Varje gång jag försöker bestämma mig så ändrar jag mig igen. Och igen, och sen några gånger till. Många av mina favoritkaraktärer är typ kombinationer av karaktärer/dynamiken mellan dem, särskilt i serier. Typ Ron Swanson/April Ludgate i Parks and Rec. Två av mina favoritkaraktärer från den typen av TV-serier, och de är sjukt roliga separat, men tillsammans är de guld. En annan storfavorit är Janitor i Scrubs och typ samtliga karaktärer i The Good Place, som jag precis lyckades konsumera hela fjärde säsongen av på en enda kväll.

När det kommer till spel finns det flera jag är lite särskilt fäst vid, men en av de första karaktärerna jag verkligen fastnade för var Midna från Twilight Princess. Mass Effect har också levererat flertalet favoriter, däribland Garrus Vakarian och Omega-ledaren Aria T'Loak (oklart exakt varför). Aloy i Horizon, min egen Lavellan-karaktär i Dragon Age, Lee i Telltales The Walking Dead...här kan jag nog fortsätta alldeles för länge

Permalänk
Medlem

Samus och Link.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JacobMardfelt:

Lätt Eric Cartman! Finns ingen på TV som gett mig så mkt glädje som han

Haha japp, utan tvekan min också.