mitt Xbox One X visar pytteliten spelgrafik

Permalänk
Medlem

mitt Xbox One X visar pytteliten spelgrafik

Jag ska försöka förklara mitt problem:

jag har en Xbox One X och till en använder jag en 55" LG TV

Att spela DVD/Blu-ray film och kolla på det går jättebra.

Problemet jag har och som jag inte har lyckats lösa är följande:

nästan alla spel (både när det gäller de som inköpts digital och de som jag köpt på skiva)
har den egenheten att sådant som texter, textrutor, gubbar och annan grafik är väldigt smått trots att spelgrafiken
täcker hela skärmen/tv-rutan. Har provat med inställningar som 740p och 1080p när det gäller bildupplösning
på konsollen men det blir fortfarande samma sak. Detta gör att det är mycket ansträngande/svårt att se att spela.

Någon som har något tips på vad detta kan bero på?

Permalänk
Samsung Sverige

Skalningen är tyärr icke justerbar på denna generation, åtminstone på det sätt du önskar skala median.
Men i dina spelinställningar per individuellt spel kan du för det mesta justera storleken på din HUD. Det bör fixa det mesta problemet

Tyvärr dock så finns det ingen riktig lösning hithills. Jag har också noterat att det är smått men för egen del kan jag läsa och urskilja det. Får jag kanske föreslå ett besök hos en Optiker? Att synen förändras när man blir äldre är ju vanligt

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Skalningen är tyärr icke justerbar på denna generation, åtminstone på det sätt du önskar skala median.
Men i dina spelinställningar per individuellt spel kan du för det mesta justera storleken på din HUD. Det bör fixa det mesta problemet

Tyvärr dock så finns det ingen riktig lösning hithills. Jag har också noterat att det är smått men för egen del kan jag läsa och urskilja det. Får jag kanske föreslå ett besök hos en Optiker? Att synen förändras när man blir äldre är ju vanligt

//Pontus

Tack för din förklaring!

när det gäller justerbar skalning som funktion på konsollen, är det något som finns det nya Xbox Series X
eller är det som på Xbox One X att den funktionen inte finns?

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av gisburne:

Tack för din förklaring!

när det gäller justerbar skalning som funktion på konsollen, är det något som finns det nya Xbox Series X
eller är det som på Xbox One X att den funktionen inte finns?

Inte vad jag vet desvärre, en större TV är väl den närmsta lösningen jag kan komma på desvärre.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Visa gärna en bild (med telefonen) så vi kan avgöra om det ser normalt ut eller inte

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem

Vet att ps4 och switch har en zoom feature. Verkar som att xbox har något liknande https://support.xbox.com/en-US/help/account-profile/accessibi...