Masters of the Air följer upp Band of Brothers och The Pacific

Permalänk
Relik 📜

Masters of the Air följer upp Band of Brothers och The Pacific

Nu händer det grejer! Apple rullar igång en egen studio, och ett av de första projekten heter Masters of the Air. Vad är grejen då? Jo, det är en miniserie enligt samma upplägg som Band of Brothers samt The Pacific, åter med Steven Spielberg och Tom Hanks bakom kulisserna.

Serien baseras på en bok med samma namn av Donald L. Miller, och ska handla om amerikanska bombplansbesättningar under andra världskriget.

https://variety.com/2019/tv/news/apple-launches-in-house-stud...

Det här gör mig rätt taggad! Band of Brothers är bland det bästa som producerats alla kategorier. The Pacific levde inte upp till mina förväntningar, men är inte en dålig serie såklart.

Vad tror ni andra?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Detta låter riktigt intressant, håller med dig angående Band of Brothers och The Pacific. Bägge är bra serier men BoB är betydligt bättre.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Krokarn:

Detta låter riktigt intressant, håller med dig angående Band of Brothers och The Pacific. Bägge är bra serier men BoB är betydligt bättre.

Ja, det är något med The Pacific som inte riktigt funkar. Jag får svårt att hålla ihop vilka karaktärer som är vilka, bland annat.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Serien baseras på en bok med samma namn av Donald L. Miller, och ska handla om amerikanska bombplansbesättningar under andra världskriget.

Kom att tänka på filmen Memphis Belle.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Hyte Y60
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Lord_Moridin:

Kom att tänka på filmen Memphis Belle.

Haha, tror @JonasT nämnde att han hoppas på en "gritty serieversion av Memphis Belle".

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Är så oerhört glad att den här serien faktiskt är spikad och under produktion. Temat med en bombflygsbesättning tror jag kan göra sig riktigt bra i ett miniserie-format och borde göra den betydligt mindre spretig än The Pacific.

Skadar inte heller att det handlar om att spaka historiens ballaste flygplan B-17 Flying Fortress!

Permalänk
Medlem

Roligt att se om Band of Brothers, "Oj, var han med?!", då den har en mindre kavalkad av då okändisar som nu är stjärnor, typ Michael Fassbender, James McAvoy, Tom Hardy och Simon Pegg. Blir väl att skaffa Apple-jox en månad när den här väl släpps, alternativt vänta på ett UHD BD-släpp. Nog inte omöjligt för en sån här produktion.

Skrivet av JonasT:

Är så oerhört glad att den här serien faktiskt är spikad och under produktion. Temat med en bombflygsbesättning tror jag kan göra sig riktigt bra i ett miniserie-format och borde göra den betydligt mindre spretig än The Pacific.

Das Boot uppe i luften kanske?

Citat:

Skadar inte heller att det handlar om att spaka historiens ballaste flygplan B-17 Flying Fortress!

Kan inte annat än hålla med. Eller ja, för mig har den hård konkurrens med flygplan som A-10 Thunderbolt II, F-4 Phantom och F-14 Tomcat (bu för Hornets i nya Top Gun), men topp 5 definitivt. Den låga, kantiga cockpiten gör mycket, får den att se ut lite som en gigantisk hot rod.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Pyoko:

Roligt att se om Band of Brothers, "Oj, var han med?!", då den har en mindre kavalkad av då okändisar som nu är stjärnor, typ Michael Fassbender, James McAvoy, Tom Hardy och Simon Pegg. Blir väl att skaffa Apple-jox en månad när den här väl släpps, alternativt vänta på ett UHD BD-släpp. Nog inte omöjligt för en sån här produktion.

Das Boot uppe i luften kanske?

Kan inte annat än hålla med. Eller ja, för mig har den hård konkurrens med flygplan som A-10 Thunderbolt II, F-4 Phantom och F-14 Tomcat (bu för Hornets i nya Top Gun), men topp 5 definitivt. Den låga, kantiga cockpiten gör mycket, får den att se ut lite som en gigantisk hot rod.

Samma här, lär bli att testa Apples ståhej lagom här. Så.. de lyckades locka mig, antar jag?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Har väntat ett bra tag nu sedan jag fick nys om den 3e serien. Står fortfarande 2021 som release date men hur tillförlitligt är det efter ölviruset månntro?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Du bör nog nämna att det där inte är något officiellt, utan en fantrailer med bitar från Red Tails (en riktig skräpfilm).

Jag blev lite ställd av hur uselt det verkade en stund tills jag läste kommentarerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

Du bör nog nämna att det där inte är något officiellt, utan en fantrailer med bitar från Red Tails (en riktig skräpfilm).

Jag blev lite ställd av hur uselt det verkade en stund tills jag läste kommentarerna.

Kom aldrig så långt...

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk

Herregud, vad är detta för skräp?!
Jag är så besviken hur katastrofalt dålig serien är…
Och karaktärerna är ju bara ett stort skämt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygarfisken:

Herregud, vad är detta för skräp?!
Jag är så besviken hur katastrofalt dålig serien är…
Och karaktärerna är ju bara ett stort skämt

Vad tycker du är så dåligt?

Tycker första 2 var helt OK.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Bara sett första avsnittet än så länge men tycker det var riktigt bra. Ser fram emot att se mer.

Permalänk
Skrivet av frong:

Vad tycker du är så dåligt?

Tycker första 2 var helt OK.

Finns ju ingen story, inga vettiga karaktärer, allt är bara rörigt, urusla skådespelare och för att inte tala om hemsk CGI.

Att denna serie har mer än dubbelt så hög budget som Band of Brothers men levererar såhär kasst material är ju bara pinsamt.

Jag förväntade mig mer

Eller är jag helt ute o cyklar?

Permalänk
Medlem

Har inte kollat än
Men efter jag har nu läst era recensioner…..

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Ej sett denna men försökte med Band of Brothers. Tror den åldrats dåligt? Svintrist och seg att glo på idag. Eller så har man bara blivit bortskämd med bra serier på senare år.

Permalänk
Medlem

Alldeles för bleka karaktärer för att bli nån större succe.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Fanns faktist ett PC spel som hette "The mighty 8th", där kunde man flyga ett B17 på olika bombuppdrag å om jag minns rätt kunde man vara bl.a akterskytt, undre tornskytt, bombfällare (Nordenbombsiktet), alltså man kunde hoppa runt på dom olika "stationerna".

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Ähh! - 2:a världskriget känns sunkigt tycker jag, ungefär som Tom Hanks gamla kalsonger.

Själv går man ju o suktar efter Alien (Fx) och Electric State (Nätflix).

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygarfisken:

Eller är jag helt ute o cyklar?

Ja! Bara två avsnitt släppta, tycker de varit bra så här långt, men absolut man vill se lite mer utveckling av karaktärerna, men tror/hoppas det kommer.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Tydligen nog intressant för att hoppa in i tråden😉

Skrivet av orginallinus:

Ähh! - 2:a världskriget känns sunkigt tycker jag, ungefär som Tom Hanks gamla kalsonger.

Själv går man ju o suktar efter Alien (Fx) och Electric State (Nätflix).

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Ähh! - 2:a världskriget känns sunkigt tycker jag, ungefär som Tom Hanks gamla kalsonger.

Själv går man ju o suktar efter Alien (Fx) och Electric State (Nätflix).

1:a världskriget är mycket mer sunkigt.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JormaL:

Tydligen nog intressant för att hoppa in i tråden😉

Jag tittar på serier, ja. Samt "artikeln" ligger på framsidan, så då är det väl allmängods så att säga?

Just nu gluttas det t.ex. på "Boy swallows universe" och "True detective S03", som jag de båda tycker är riktigt bra.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Alldeles för bleka karaktärer för att bli nån större succe.

Första avsnittet av band of brothers är väl inte så häftigt heller, men ja vi får väl se om de blir bättre.
Det kan ju bli det.
Det största jag stör mig på är att ljudet på röster är svinlågt sen blir allt svinhögt osv, (kanske är för man är förälder och inte vågar ha svinhögt längre?)

Anyhow jag kommer se klart den!

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se flygscenerna när tysk jaktflyg och AA batterierna pangar på. Blir det som i red tails eller pearl harbour stänger jag ner direkt..
Då jag är lite flyghistoriskt intresserad ska det intressant om de gjort sin reserch eller bara kör den klassiska amerikanska snyftar produktionen.

När det gäller WW1+WW2 filmproduktioner brukar de europeiska filmerna lyckas betydligt bättre. Se bara på Das Boot, Stalingrad, Västfronten inget nytt, okänd soldat eller Red Baron som ändå var helt ok även om tempot på flygmaskinerna inte stämde

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk

Inte bara jag som tyckte att den var kass, reviews på IMDB sågar serien… men ja, man får väl låta hela serien komma ut annars är väl smaken som baken helt enkelt

https://m.imdb.com/title/tt2640044/reviews?sort=submissionDat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raymond:

Ska bli intressant att se flygscenerna när tysk jaktflyg och AA batterierna pangar på. Blir det som i red tails eller pearl harbour stänger jag ner direkt..
Då jag är lite flyghistoriskt intresserad ska det intressant om de gjort sin reserch eller bara kör den klassiska amerikanska snyftar produktionen.

När det gäller WW1+WW2 filmproduktioner brukar de europeiska filmerna lyckas betydligt bättre. Se bara på Das Boot, Stalingrad, Västfronten inget nytt, okänd soldat eller Red Baron som ändå var helt ok även om tempot på flygmaskinerna inte stämde

Me 109, Focke Wulf 190, P-51 Mustang å 88:or (luftvärn/Rommel använde även dessa som anti tank vapen i ökenkriget, har jag för mig).

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Helt ok första två avsnitt, lite mycket datoranimerat för min smak men det är ju så tv och film tyvärr produceras idag, som vanligt tar det några avsnitt för karaktärerna att sätta sig och man lär känna dom, känns mer som The Pacific än Band of Brothers.

Visa signatur

ASUS TUF Z790-Plus Wifi | Core i9 12900K @5.1/4.0 | NZXT Z73 | G.Skill Trident Z5 RGB 2x32 GB DDR5-6000 CL30 | 1 & 4TB WD SN850X, 4TB Samsung 870 QVO | Gainward 4090 GS @3000/23 | Enthoo Evolv X |MSI MEG Ai1300P 1300W | SBX G6 | Logitech G915 & G502
X Lightspeed | Dell Alienware AW3225QF 32" | 104 TB UNRAID NAS | MacBook Air M1 2020 | 8192MB | 256GB |