New World (Amazons MMORPG)

Permalänk
Medlem

Herregud har aldrig haft så svårt välja vapen. Bow+spear eller bow+rapier eller bow+musket? Tycker musket är lite dålig dmg i pve och helt hopplös med flera targets

Permalänk
Medlem

Tagit steget från everfall till brightwood nu, vandrade över första gången när jag var level 21 och fick råpisk av vanliga mobs. Är nu tillbaka på level 28 och uj vad roligt det är att faktiskt vara lite rädd för mobs igen. Kör ligth armor så smällarna jag får emellanåt är riktigt ordentliga och att jag valt att mestadels stacka foc över con gör nog sitt också.

Oavsett så är det riktigt roligt fortfarande och jag ser fram emot att lira fler timmar

Permalänk
Medlem

Någon som lirar på Damalis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoBBanG:

Någon som lirar på Damalis?

Jepp men den är nere för maintenance för tillfället.

Lite jobbigt att dom kör maintenance sammtidigt för alla tidszoner, framförallt när dom fått upp servrarna för alla tidszoner förutom EU som har maintenance mitt på dagen..
Förstår inte varför dom kör alla samtidigt? Vid release startade dom ju servrarna vid olika tidpunkter baserat på vilken region du valt..

Börjar bli många grejer som man stör sig på i detta spel

EDIT: nu verkar servern vara uppe igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Jepp men den är nere för maintenance för tillfället.

Lite jobbigt att dom kör maintenance sammtidigt för alla tidszoner, framförallt när dom fått upp servrarna för alla tidszoner förutom EU som har maintenance mitt på dagen..
Förstår inte varför dom kör alla samtidigt? Vid release startade dom ju servrarna vid olika tidpunkter baserat på vilken region du valt..

Börjar bli många grejer som man stör sig på i detta spel

EDIT: nu verkar servern vara uppe igen!

Blev en förlängd maintenance för EU verkar det som...
Hur långt har du kommit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoBBanG:

Blev en förlängd maintenance för EU verkar det som...
Hur långt har du kommit?

lvl 26 so far

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Craftingen är tyvärr inte alls vad jag hade väntat mig när jag började.....

Finns 2-3 set på level 20 och sedan har man inget alls att crafta tills level 40 varpå man får ett par set och sedan finns inget att crafta fram till 60?

Så 3 set crafting på 60 levlar till sig själv?
Verkar vara samma med vapnen....

Lägga +str eller +dex på ett vapen klassar jag inte riktigt som djupt heller...

Låter som du missat alla replika items.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

lvl 26 so far

Nice, själv är jag lvl 28
Hänger väl mest för tillfället i Windsward och Everfall med lite diverse quests.

Permalänk
Skrivet av yestomtom:

Kan du inte utveckla lite vad du menar med replika items?

Förstår att det är någon typ av skin och så men det är möjligt att jag också missat detta eller åtminstone hur man hittar dem.

Vet att jag fick minst ett nytt set att crafta efter att jag gjort amrine första gången, är det den typen av grej du menar?

Permalänk
Sötast
Skrivet av yestomtom:

Du menar t.ex Amirine setet?

Level 18 set som kräver mats man kan få på först level 25?
Ja, jag har ännu inte förstått poängen av det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Herregud har aldrig haft så svårt välja vapen. Bow+spear eller bow+rapier eller bow+musket? Tycker musket är lite dålig dmg i pve och helt hopplös med flera targets

Du är inte ensam! Har testat massa olika kombos, men inte hittat rätt än. Började med Great axe och hatchet, gled över på ice gauntlet och rapier för att nu senast köra musket + spear. Gillar spjutet med alla typer av stuns. Musket hade jag lite problem med när vi anföll en stad, kändes svårt att träffa med de små fördröjningar som blir när många är på samma ställe, plus att man bara kan träffa en åt gången.
Nu är jag sugen att speca om till tank och satsa på svärd och sköld + hammare!

Gillar att man kan byta lite som man vill, bara att betala lite guld för det

Permalänk
Medlem

Ingen som spelar på swedenheim?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Nu har ju jag mitt vanliga "problem".

Spelet är snyggt. Spelet är kul men ändå känner jag "hmmm" blandat med lite "meeeh". Kan inte ens förklara. Vill in och lira när jag inte sitter vid datorn, när jag sitter vid datorn så lockar en repa i FM och Mercury Fallen mer än vad NW gör. Vet inte om det har att göra med att jag sololirar.

En extremt avtändade sak från förra veckan. Plockade uppdrag att ha ihjäl en "elit"björn (ursäkta fel benämning, tänker "WoW än). "Scratchy" någonting. Kom fram till den bara för att se att den sprang från en spelare som dog på den. Dum som jag var gav jag mig på den ensam. Fick dyngspö, dog.

Kutade tillbaks för att hinna se den dö. En spelare som väldigt mycket mer levlad än jag var/är hade soloat. Fick stå och vänta i evigheters amen på spawn. Kom tre spelare till under tiden. "Bra" tänkte jag.

Den spawnade efter ett bra tag. Den dog, en kille flådde den och björnf-n försvann. Blev alltså utan. Visar sig att man får vara snabb som f-n på att "tagga" den med att flå, andra blir utan update.

Väntade igen och fick tips att det går väldigt mycket bättre med svärd och sköld. Spawn efter evigheter igen. Testade med svärd och sköld ensam och tvärdog igen. Loggade efter det. Inte loggat in igen efter det.

Ja asså ja brukar hoppa över alla sådana skit flå saker för just de man är aldrig själv så man får försöka ninja loota den. så korkat idiotiskt att bara en kan flå den. är man i grupp så måste man göra skiten 4 gånger om man e 4 spelare liksom wtf.
men tycker inte du skall ge upp spelet för det. skippa dom uppdragen och hitta några sköna personer och kör grupp så det är tänkt.

Permalänk
Medlem

Sugen som fan på att börja lira. Men känner ingen som kör, finns det någon SweC gemenskap i spelet? / någon som hade velat lira med en total noob (men som lär sig snabbt )

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Sugen som fan på att börja lira. Men känner ingen som kör, finns det någon SweC gemenskap i spelet? / någon som hade velat lira med en total noob (men som lär sig snabbt )

Jag kör solo. Skulle lirat med min bror men hann inte göra en gubbe innan hans server blev locked.
Dock kul som fan ändå.
En sak jag funderar på är om det är värt att lvla crafting.. Tar ju lång tid och man skulle kunna sålt alla mats istället 😂

Permalänk
Forumledare
Skrivet av Alrik:

Jag kör solo. Skulle lirat med min bror men hann inte göra en gubbe innan hans server blev locked.
Dock kul som fan ändå.
En sak jag funderar på är om det är värt att lvla crafting.. Tar ju lång tid och man skulle kunna sålt alla mats istället 😂

Kör också solo och det är ju faktiskt riktigt kul

Jag levlar crafting för tillfället då Mats inte ger några direkta pengar vid min level (21).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Dock kul som fan ändå.

Jag levlar crafting parallelt med quester. Båda gerr XP och det är ett bra sätt att bli av med allt låglevelmats och få något för att man craftar.

Permalänk
Medlem

Jag hade helt missat town crafting quests som ger extra.. 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Jag hade helt missat town crafting quests som ger extra.. 😂

Vänta va? Jag med, berätta!

Någon gång har jag gått till town project board och lämnat in typ 10 energized meal men inte har det gett mig någon progress på cooking annat än just de typ 250 xpn jag fick för att göra själva maträtterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Vänta va? Jag med, berätta!

Någon gång har jag gått till town project board och lämnat in typ 10 energized meal men inte har det gett mig någon progress på cooking annat än just de typ 250 xpn jag fick för att göra själva maträtterna.

Vad som erbjuds där beror på din crafting lvl på sakerna. Jo bättre saker du kan crafta jo bättre quest får du att lämna in high end gerejer jo mer exp får du.
Man kan få riktigt mycket där till slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Vad som erbjuds där beror på din crafting lvl på sakerna. Jo bättre saker du kan crafta jo bättre quest får du att lämna in high end gerejer jo mer exp får du.
Man kan få riktigt mycket där till slut

Men får man progress till sin proffesion? Eller enbart xp för att levla upp karaktären?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Men får man progress till sin proffesion? Eller enbart xp för att levla upp karaktären?

Du får XP för karaktären för att du gör questerna, och XP för proffessions för att du gör det som questerna frågar efter. Om jag inte fattar dig fel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Du får XP för karaktären för att du gör questerna, och XP för proffessions för att du gör det som questerna frågar efter. Om jag inte fattar dig fel...

Det var detta jag undrade, tack. När jag hört vissa berätta om uppdragen lät det som att man levlade sin proffesion snabbare också.

Min karaktärs nivå bryr jag mig inte så mycket om så länge den är i nivå med questen jag har

Permalänk
Medlem

Tror ni min dator klarar spelet ? Ska uppgradera till 16gb snart !