New World (Amazons MMORPG)

Permalänk
Medlem

Herregud har aldrig haft så svårt välja vapen. Bow+spear eller bow+rapier eller bow+musket? Tycker musket är lite dålig dmg i pve och helt hopplös med flera targets

Permalänk
Medlem

Tagit steget från everfall till brightwood nu, vandrade över första gången när jag var level 21 och fick råpisk av vanliga mobs. Är nu tillbaka på level 28 och uj vad roligt det är att faktiskt vara lite rädd för mobs igen. Kör ligth armor så smällarna jag får emellanåt är riktigt ordentliga och att jag valt att mestadels stacka foc över con gör nog sitt också.

Oavsett så är det riktigt roligt fortfarande och jag ser fram emot att lira fler timmar

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Någon som lirar på Damalis?

Visa signatur

| NZXT H9 Flow | MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI | i7 13700K | 32GB Kingston Fury Beast 6000 DDR5 | NZXT Kraken Z73 360mm | MSI Suprim X RTX 4080 | Seasonic Vertex GX 1200W | Mionix Naos 5000 | Corsair K70 | Epos GSP 370 | LG 34GN850 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoBBanG:

Någon som lirar på Damalis?

Jepp men den är nere för maintenance för tillfället.

Lite jobbigt att dom kör maintenance sammtidigt för alla tidszoner, framförallt när dom fått upp servrarna för alla tidszoner förutom EU som har maintenance mitt på dagen..
Förstår inte varför dom kör alla samtidigt? Vid release startade dom ju servrarna vid olika tidpunkter baserat på vilken region du valt..

Börjar bli många grejer som man stör sig på i detta spel

EDIT: nu verkar servern vara uppe igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Jepp men den är nere för maintenance för tillfället.

Lite jobbigt att dom kör maintenance sammtidigt för alla tidszoner, framförallt när dom fått upp servrarna för alla tidszoner förutom EU som har maintenance mitt på dagen..
Förstår inte varför dom kör alla samtidigt? Vid release startade dom ju servrarna vid olika tidpunkter baserat på vilken region du valt..

Börjar bli många grejer som man stör sig på i detta spel

EDIT: nu verkar servern vara uppe igen!

Blev en förlängd maintenance för EU verkar det som...
Hur långt har du kommit?

Visa signatur

| NZXT H9 Flow | MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI | i7 13700K | 32GB Kingston Fury Beast 6000 DDR5 | NZXT Kraken Z73 360mm | MSI Suprim X RTX 4080 | Seasonic Vertex GX 1200W | Mionix Naos 5000 | Corsair K70 | Epos GSP 370 | LG 34GN850 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoBBanG:

Blev en förlängd maintenance för EU verkar det som...
Hur långt har du kommit?

lvl 26 so far

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Craftingen är tyvärr inte alls vad jag hade väntat mig när jag började.....

Finns 2-3 set på level 20 och sedan har man inget alls att crafta tills level 40 varpå man får ett par set och sedan finns inget att crafta fram till 60?

Så 3 set crafting på 60 levlar till sig själv?
Verkar vara samma med vapnen....

Lägga +str eller +dex på ett vapen klassar jag inte riktigt som djupt heller...

Låter som du missat alla replika items.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair 32GB CL 15 (4x8GB) DDR4 3000MHz | Corsair RM750X 750W v2 | MSI RTX 2060 Ventus XS 6GB | NZXT H440 Midi Tower :: ASUS VivoBook 15 X505ZA-BQ252T AMD Ryzen 7 | 2700U Radeon Vega 10
Vilken var din första?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

lvl 26 so far

Nice, själv är jag lvl 28
Hänger väl mest för tillfället i Windsward och Everfall med lite diverse quests.

Visa signatur

| NZXT H9 Flow | MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI | i7 13700K | 32GB Kingston Fury Beast 6000 DDR5 | NZXT Kraken Z73 360mm | MSI Suprim X RTX 4080 | Seasonic Vertex GX 1200W | Mionix Naos 5000 | Corsair K70 | Epos GSP 370 | LG 34GN850 |

Permalänk
Skrivet av yestomtom:

Låter som du missat alla replika items.

Kan du inte utveckla lite vad du menar med replika items?

Förstår att det är någon typ av skin och så men det är möjligt att jag också missat detta eller åtminstone hur man hittar dem.

Vet att jag fick minst ett nytt set att crafta efter att jag gjort amrine första gången, är det den typen av grej du menar?

Visa signatur

Intel Core i7-12700F | NH-U12S chromax.black | MSI GeForce RTX 2070 ARMOR | Ballistix Sport DDR4 2400MHz 16GB RED | ASUS Prime H670-PLUS D4 | LG 27GL83A-B

Permalänk
Sötast
Skrivet av yestomtom:

Låter som du missat alla replika items.

Du menar t.ex Amirine setet?

Level 18 set som kräver mats man kan få på först level 25?
Ja, jag har ännu inte förstått poängen av det?

Permalänk
Skrivet av Alrik:

Herregud har aldrig haft så svårt välja vapen. Bow+spear eller bow+rapier eller bow+musket? Tycker musket är lite dålig dmg i pve och helt hopplös med flera targets

Du är inte ensam! Har testat massa olika kombos, men inte hittat rätt än. Började med Great axe och hatchet, gled över på ice gauntlet och rapier för att nu senast köra musket + spear. Gillar spjutet med alla typer av stuns. Musket hade jag lite problem med när vi anföll en stad, kändes svårt att träffa med de små fördröjningar som blir när många är på samma ställe, plus att man bara kan träffa en åt gången.
Nu är jag sugen att speca om till tank och satsa på svärd och sköld + hammare!

Gillar att man kan byta lite som man vill, bara att betala lite guld för det

Permalänk
Medlem

Ingen som spelar på swedenheim?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Nu har ju jag mitt vanliga "problem".

Spelet är snyggt. Spelet är kul men ändå känner jag "hmmm" blandat med lite "meeeh". Kan inte ens förklara. Vill in och lira när jag inte sitter vid datorn, när jag sitter vid datorn så lockar en repa i FM och Mercury Fallen mer än vad NW gör. Vet inte om det har att göra med att jag sololirar.

En extremt avtändade sak från förra veckan. Plockade uppdrag att ha ihjäl en "elit"björn (ursäkta fel benämning, tänker "WoW än). "Scratchy" någonting. Kom fram till den bara för att se att den sprang från en spelare som dog på den. Dum som jag var gav jag mig på den ensam. Fick dyngspö, dog.

Kutade tillbaks för att hinna se den dö. En spelare som väldigt mycket mer levlad än jag var/är hade soloat. Fick stå och vänta i evigheters amen på spawn. Kom tre spelare till under tiden. "Bra" tänkte jag.

Den spawnade efter ett bra tag. Den dog, en kille flådde den och björnf-n försvann. Blev alltså utan. Visar sig att man får vara snabb som f-n på att "tagga" den med att flå, andra blir utan update.

Väntade igen och fick tips att det går väldigt mycket bättre med svärd och sköld. Spawn efter evigheter igen. Testade med svärd och sköld ensam och tvärdog igen. Loggade efter det. Inte loggat in igen efter det.

Ja asså ja brukar hoppa över alla sådana skit flå saker för just de man är aldrig själv så man får försöka ninja loota den. så korkat idiotiskt att bara en kan flå den. är man i grupp så måste man göra skiten 4 gånger om man e 4 spelare liksom wtf.
men tycker inte du skall ge upp spelet för det. skippa dom uppdragen och hitta några sköna personer och kör grupp så det är tänkt.

Permalänk
Medlem

Sugen som fan på att börja lira. Men känner ingen som kör, finns det någon SweC gemenskap i spelet? / någon som hade velat lira med en total noob (men som lär sig snabbt )

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Sugen som fan på att börja lira. Men känner ingen som kör, finns det någon SweC gemenskap i spelet? / någon som hade velat lira med en total noob (men som lär sig snabbt )

Jag kör solo. Skulle lirat med min bror men hann inte göra en gubbe innan hans server blev locked.
Dock kul som fan ändå.
En sak jag funderar på är om det är värt att lvla crafting.. Tar ju lång tid och man skulle kunna sålt alla mats istället 😂

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Alrik:

Jag kör solo. Skulle lirat med min bror men hann inte göra en gubbe innan hans server blev locked.
Dock kul som fan ändå.
En sak jag funderar på är om det är värt att lvla crafting.. Tar ju lång tid och man skulle kunna sålt alla mats istället 😂

Kör också solo och det är ju faktiskt riktigt kul

Jag levlar crafting för tillfället då Mats inte ger några direkta pengar vid min level (21).

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Jag kör solo. Skulle lirat med min bror men hann inte göra en gubbe innan hans server blev locked.
Dock kul som fan ändå.
En sak jag funderar på är om det är värt att lvla crafting.. Tar ju lång tid och man skulle kunna sålt alla mats istället 😂

Jag levlar crafting parallelt med quester. Båda gerr XP och det är ett bra sätt att bli av med allt låglevelmats och få något för att man craftar.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Jag hade helt missat town crafting quests som ger extra.. 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Jag hade helt missat town crafting quests som ger extra.. 😂

Vänta va? Jag med, berätta!

Någon gång har jag gått till town project board och lämnat in typ 10 energized meal men inte har det gett mig någon progress på cooking annat än just de typ 250 xpn jag fick för att göra själva maträtterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Vänta va? Jag med, berätta!

Någon gång har jag gått till town project board och lämnat in typ 10 energized meal men inte har det gett mig någon progress på cooking annat än just de typ 250 xpn jag fick för att göra själva maträtterna.

Vad som erbjuds där beror på din crafting lvl på sakerna. Jo bättre saker du kan crafta jo bättre quest får du att lämna in high end gerejer jo mer exp får du.
Man kan få riktigt mycket där till slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Vad som erbjuds där beror på din crafting lvl på sakerna. Jo bättre saker du kan crafta jo bättre quest får du att lämna in high end gerejer jo mer exp får du.
Man kan få riktigt mycket där till slut

Men får man progress till sin proffesion? Eller enbart xp för att levla upp karaktären?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Men får man progress till sin proffesion? Eller enbart xp för att levla upp karaktären?

Du får XP för karaktären för att du gör questerna, och XP för proffessions för att du gör det som questerna frågar efter. Om jag inte fattar dig fel...

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Du får XP för karaktären för att du gör questerna, och XP för proffessions för att du gör det som questerna frågar efter. Om jag inte fattar dig fel...

Det var detta jag undrade, tack. När jag hört vissa berätta om uppdragen lät det som att man levlade sin proffesion snabbare också.

Min karaktärs nivå bryr jag mig inte så mycket om så länge den är i nivå med questen jag har

Permalänk

Tror ni min dator klarar spelet ? Ska uppgradera till 16gb snart !

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Problematik:

Tror ni min dator klarar spelet ? Ska uppgradera till 16gb snart !

Det ska gå ok på lite lägre på inställningar. Om du köper det på steam kan du ju alltid testa 2h och få pengarna tillbaka om du inte känner att det flyter på bra

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Gahh har sprungit in i "the wall of leveling". En sak som jag stör mig på är att reputation med ens fraction slår i taket låångt före man levlat upp för att kunna göra nästa del på fractionquesterna. För att kunna göra Templarquesten var jag tvungen att vara lvl 25. Mitt rep med fraktionen var maxat redan vid level 18 någonting.
Nu är det samma igen. För att göra nästa fractionsquest som låser upp gear så måste jag vara lvl 35. Jag var lvl 29 och redan maxad.
Gearen jag kan köpa är sämre än de på AH så det finns liksom ingen vits att använda de tokensen man fått för att köpa något gear heller.
Här känns det som om de måste balansera ut levelingen vs questerna för fractionerna, samt uppgradera gearen man kan köpa.

Det är inte förrän man går in och köper epic saker vid lvl 60 som gearen från fraktionerna kan konkurrera med kraftade och droppade gear. Lite synd för solospelare.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Gahh har sprungit in i "the wall of leveling". En sak som jag stör mig på är att reputation med ens fraction slår i taket låångt före man levlat upp för att kunna göra nästa del på fractionquesterna. För att kunna göra Templarquesten var jag tvungen att vara lvl 25. Mitt rep med fraktionen var maxat redan vid level 18 någonting.
Nu är det samma igen. För att göra nästa fractionsquest som låser upp gear så måste jag vara lvl 35. Jag var lvl 29 och redan maxad.
Gearen jag kan köpa är sämre än de på AH så det finns liksom ingen vits att använda de tokensen man fått för att köpa något gear heller.
Här känns det som om de måste balansera ut levelingen vs questerna för fractionerna, samt uppgradera gearen man kan köpa.

Det är inte förrän man går in och köper epic saker vid lvl 60 som gearen från fraktionerna kan konkurrera med kraftade och droppade gear. Lite synd för solospelare.

Vet inte varför detta är ett problem. Gör du bara faction quests? Köp runes of holding och sälj på trading post om du nått taket.

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Gahh har sprungit in i "the wall of leveling". En sak som jag stör mig på är att reputation med ens fraction slår i taket låångt före man levlat upp för att kunna göra nästa del på fractionquesterna. För att kunna göra Templarquesten var jag tvungen att vara lvl 25. Mitt rep med fraktionen var maxat redan vid level 18 någonting.
Nu är det samma igen. För att göra nästa fractionsquest som låser upp gear så måste jag vara lvl 35. Jag var lvl 29 och redan maxad.
Gearen jag kan köpa är sämre än de på AH så det finns liksom ingen vits att använda de tokensen man fått för att köpa något gear heller.
Här känns det som om de måste balansera ut levelingen vs questerna för fractionerna, samt uppgradera gearen man kan köpa.

Det är inte förrän man går in och köper epic saker vid lvl 60 som gearen från fraktionerna kan konkurrera med kraftade och droppade gear. Lite synd för solospelare.

Kör solo jag med, (tank) enda jag brukar köpa är Runes of holding, crafta bags och sälja (ibland säljer jag bara runor då bags är sådäääär o sälja, Gear likaså 99% av fallen får man bättre betalt för att samla green wood, iron ores osv... Ca 40% säljs, resten behåller jag) Dingade lvl 50 igår men måste medge att jag faktiskt aldrig stött på den väggen ännu :s har vänner som gjort (kör med dem ibland men trots att jag började 15 levlar bakom är jag 10-12 över).

Det jag gör när jag kommer in i en stad är att plocka alla quests jag bara kan faction samt townboard) och springer runt och kör igenom allt. Brukar även stänga de mindre portalerna om det går, 45 portalerna tar lite för lång tid. På vägen mellan quests huggs de träd, iron ores eller plockar någon blomma 😂 min gubbe vilar sällan... Väl i stan lämnas allt in och craftar det jag kan. Emellanåt körs även dungeons när folk letar tank (nä... Inte särskillt solo där men bra XP samt kul o tanka)

Sorry för grötigt text.. febern är inte min vän nu.

-------------------------------------

Köpte precis över 700 kg/lb/vikt?! Av diverse refining agents då dom nerfade det igen, på en timme har de mesta gått upp 7-20x priset jag köpte in det för.. lär fortsätta öka

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Kör solo jag med, (tank) enda jag brukar köpa är Runes of holding, crafta bags och sälja (ibland säljer jag bara runor då bags är sådäääär o sälja, Gear likaså 99% av fallen får man bättre betalt för att samla green wood, iron ores osv... Ca 40% säljs, resten behåller jag) Dingade lvl 50 igår men måste medge att jag faktiskt aldrig stött på den väggen ännu :s har vänner som gjort (kör med dem ibland men trots att jag började 15 levlar bakom är jag 10-12 över).

Det jag gör när jag kommer in i en stad är att plocka alla quests jag bara kan faction samt townboard) och springer runt och kör igenom allt. Brukar även stänga de mindre portalerna om det går, 45 portalerna tar lite för lång tid. På vägen mellan quests huggs de träd, iron ores eller plockar någon blomma 😂 min gubbe vilar sällan... Väl i stan lämnas allt in och craftar det jag kan. Emellanåt körs även dungeons när folk letar tank (nä... Inte särskillt solo där men bra XP samt kul o tanka)

Sorry för grötigt text.. febern är inte min vän nu.

-------------------------------------

Köpte precis över 700 kg/lb/vikt?! Av diverse refining agents då dom nerfade det igen, på en timme har de mesta gått upp 7-20x priset jag köpte in det för.. lär fortsätta öka

Ungefär så jag körde fram till lvl 28. jag är verkligen inte sugen på att gå in i en dungeon för att crafta den där staven man behöver för att göra mainquesterna. Troligtvis får jag ändå försöka nu då det finns många som är på den questdelen...men ush vad tråkigt

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Ungefär så jag körde fram till lvl 28. jag är verkligen inte sugen på att gå in i en dungeon för att crafta den där staven man behöver för att göra mainquesterna. Troligtvis får jag ändå försöka nu då det finns många som är på den questdelen...men ush vad tråkigt

Jag gjorde inte main quest förrän efter lvl 60, mycket mer värt att vänta med det så kan man köra grupp med 4 random DPS istället för att jaga healer och tank i oändlighet. Att inte ha staven kvittar lite, det är rätt mycket folk som kör portal trains för Azoth/XP farm och man får ju ändå loot om man är med i eventet. Jag tror New World lockar många solo spelare med, så även om man söker 4 DPS så får man paladin wannabes som kör warhammer/ hatchet och life staff och sköter sig själva och dig med på köpet.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11