Permalänk
Medlem

Jag är otroligt imponerad över hur bra det flyter med min 4670k och 980Ti.

Permalänk
Medlem

WTF

This weeks hotfix is delayed until the next week

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

InfantryReborn reporting for duty! (Har ansökt om att få gå med i bilklubben)

Permalänk

Nu har jag spelat en 25-30h på PC sedan launch. Inte stött på en enda krasch eller så än (win 10, ryzen 5950X och Nvidia GTX 1070.) Cirkus 50-60 FPS på 1440p och det mesta på högsta inställningarna.
Dock hade jag problem med att den vägrade logga in mig när man startat spelet direkt efter installation. Det löstes dock efter en omstart..

Hittills gillar jag spelet. Dock väldigt likt 4:an.. Gillar att det finns lite mer utmaningar i form av accolades nu dock. Men jag anser nästan att världen (UK) i 4:an tusanimig var bättre / roligare / trevligare...

Permalänk

Det går förövrigt att farma Super Wheelspins för er som missat det. För priset av 5st skillpoints och en 40k CR Willys Jeep kan man få en Super Wheelspins.

1. Ta en robust bil och sladda runt i öknen i 15-20 minuter, det bör ge tillräckligt med skillpoints för ~10(+) Super Wheelspins.
2. Gå in på bilmarknaden och köp på dig så många Willys Jeepar du vill köra med.
3. Ta dom en och en och lås upp dom tre skillsen som behövs för att få Super Wheelspinen.
4. Gifta / Sälj / radera Jeeparna du låst upp Super Wheelspinen på
5. Rinse and repeat

Permalänk
Medlem

Flyter på otroligt bra här med ett 1080 Ti / R5 3600! Kör med samma inställningar som Xbox Series X quality setting som Digital Foundry tar upp här. Ingen krasch eller något annat har jag stött på, förutom dom där meddelandena om att man har förlorat uppkoppling "Return to free roam to accept", trots det är jag online tillsynes hela tiden ändå.

Kul spel en såhär.. 20-30h in Även fast jag något saknar progressionen som erbjuds i GT.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeryMadMeatball:

Det går förövrigt att farma Super Wheelspins för er som missat det. För priset av 5st skillpoints och en 40k CR Willys Jeep kan man få en Super Wheelspins.

1. Ta en robust bil och sladda runt i öknen i 15-20 minuter, det bör ge tillräckligt med skillpoints för ~10(+) Super Wheelspins.
2. Gå in på bilmarknaden och köp på dig så många Willys Jeepar du vill köra med.
3. Ta dom en och en och lås upp dom tre skillsen som behövs för att få Super Wheelspinen.
4. Gifta / Sälj / radera Jeeparna du låst upp Super Wheelspinen på
5. Rinse and repeat

Helt otroligt att folk vill förstöra lir genom att hålla på så. Willys jeepen fick man på barn find och det var ju tacksamt få den men hålla på i timtal bara för att grinda super wheelspins varför?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9inety9ine:

Jag hade samma problem med att det kraschade lite då och då. Har man tur så står det vad kraschen beror på i Event Viewer under Windows Logs -> System eller Windows Logs -> Application. I mitt fall stod det under System som varning att Display driver nvlddmkm slutade svara. En dålig GPU OC berodde det på för mig. Inte säkert att vi har samma problem men det kan ju vara värt att kika så du kan bocka av det iaf

Tack för tipset, ska kolla in det

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Blåtandsansluten direkt till datorn eller via dongel? Jag har dongel och det fungerar prima.

BT direkt till datorn. Har inte dongeln och det fungerar utmärkt i alla andra spel som jag kör i win10.

Jaja, det är bara att invänta en fix om jag ska spela på win10 över BT.

*** uppdatering ***

Det verkar som att det är den senaste FW-uppdateringen till kontrollen som ställer till det. Tips till er som använder xb1-kontroller i win 10 utan MS egen BT-dongel. Uppdatera inte FW i kontrollen om/när ni använder samma kontroller att spela på xbox.

Lösningarna som finns just nu är.

1. Kör på USB-kabel till PCn
2. Kör med MS BT-dongel.
3. Uppdatera till Win11

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Helt otroligt att folk vill förstöra lir genom att hålla på så. Willys jeepen fick man på barn find och det var ju tacksamt få den men hålla på i timtal bara för att grinda super wheelspins varför?

Tror de är snarare ett aktivt val av playground att kunna köpa bilen. Likadant som dom visste att 90% av spelarna ändrar tiden så dom fick lira tidigare än de var tänkt för deras region, när spelet släpptes.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Nu får jag nog låta spelet vila lite innan jag rage trashar min kontroller hahahaha. Har försökt köra vidare på mina roadracing och nu så har jag drabbats av att bilar spawnar direkt framför en, inte lätt när man kommer i en kurva runt 250knyck och helt plötsligt efter varje kurva så spawnar det en bil och jag krockar som fan såklart hahahah

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Tror de är snarare ett aktivt val av playground att kunna köpa bilen. Likadant som dom visste att 90% av spelarna ändrar tiden så dom fick lira tidigare än de var tänkt för deras region, när spelet släpptes.

Japp samt sälja VIP så man får lira en hundratusendels snabbare över en livstid

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Japp samt sälja VIP så man får lira en hundratusendels snabbare över en livstid

fast där var det ändå 5dagar innan den utsatta release tiden, inga småpotatis det inte

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Nyfikenheten tog överhanden så avinstallerade Avast och nu funkar F5 fullkomligt smärtfritt.

Sjukt störigt men jaja, får väl ha det så tills man tröttnar på bilkörandet.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Jag läste detta"Speaking of the Forzathon shop, the Jaguar XJ220 is on offer this week. It costs 600 Forzathon points." Jag lyckades ej komma in i Forzathon shopen igår, någon som lyckats idag?

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av SilenceLotto:

Jag läste detta"Speaking of the Forzathon shop, the Jaguar XJ220 is on offer this week. It costs 600 Forzathon points." Jag lyckades ej komma in i Forzathon shopen igår, någon som lyckats idag?

Har inte funkat för mig sen jag började spela för några dagar sen.
Står bara att den inte kan ladda in några föremål.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Har fortsatt göra lite dekaler:
Creative hub - vinyl groups - search -> swelowbit

Share codes:
168 250 453 - SweC Logo
135 946 939 - FZ logo med svart bakgrund
872 839 612 - FZ logo utan bakgrund
930 272 420 - Inet text logo
900 193 461 - Inet logo
164 428 032 - Webhallen logo
528 948 230 - Nokia text logo
100 591 158 - Lapinkulta logo
372 965 909 - Moomintroll
872 590 133 - Angrybird

Som sagt, spenderar nästan mer tid att göra dekaler än att köra bilen så kom gärna med förslag om ni vill se nått speciellt så gör jag mitt bästa att återskapa som dekal!

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man använder samma grupp i 4:an som 5:an. Tänker om jag kan hitta Swec gruppen i 4:an?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Smått förvirrad.. fick precis en toyota ae86 precis, går inte o köpa o butik eller på auktionssidan! Drömbilen är fixad

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Smått förvirrad.. fick precis en toyota ae86 precis, går inte o köpa o butik eller på auktionssidan! Drömbilen är fixad

Saaaay whaaat, låter helt otroligt ju. Är det någon bil man vill göra till sin driftking så är det ju den

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Gamla Bettan må vara gammal med lite rost i listerna med hon hänger med än. 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

vibrationerna till handkontrollerna ligger på listan av kända buggar som kommer åtgärdas. Den fungerar ibland för mig och ibland har jag inga alls. Jag kör också med en gammal trådlös 360 kontroller

Ok tack

Skrivet av jnsson:

Jag skulle ändå testa att avinstallera Avast helt, för då vet du om Avast ändå kan påverka även om du pausat Avast.

Behövs då inte än, sen jag väl kom förbi introt har spelet inte krashat en enda gång med AVAST på så verkar som om det är nåt i introt som ställde till det.

Tack för insläppet i klubben

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Var är folket i clubben? Geeks discord verkar tom på forza spelare.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Ok tack
Behövs då inte än, sen jag väl kom förbi introt har spelet inte krashat en enda gång med AVAST på så verkar som om det är nåt i introt som ställde till det.

Tack för insläppet i klubben

Ok, det var en annan person som hade också problem med krascher och den personen rapporterade tidigare idag att efter att den personen avinstallerat Avast helt så fungerade spelet.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ok, det var en annan person som hade också problem med krascher och den personen rapporterade tidigare idag att efter att den personen avinstallerat Avast helt så fungerade spelet.

Börjar det krasha får jag väl tänka över saken, körde med microsofts antivirus men var tvungen gå tillbaka till AVAST igen datorn började bete sig konstigt helt enkelt och efter jag installerat AVAST igen så blev den "normal" igen. Den hitta inget speciellt dock utan bara nå trackers så vette tusan varför den blev konstig...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Börjar det krasha får jag väl tänka över saken, körde med microsofts antivirus men var tvungen gå tillbaka till AVAST igen datorn började bete sig konstigt helt enkelt och efter jag installerat AVAST igen så blev den "normal" igen. Den hitta inget speciellt dock utan bara nå trackers så vette tusan varför den blev konstig...

Hur började den bete sig konstigt? Inget jag känner igen på någon av mina datorer med det inbyggda i Win 10/11

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Tycker musiken är det enda lågvattenmärket i det här spelet. Jag har löst det, om du gillar edm :>

https://www.mixcloud.com/tricky/trickeh2k-bangers-and-mash-vo...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Var är folket i clubben? Geeks discord verkar tom på forza spelare.

Jag har också lagt märke till detta, vi skulle haft en egen kanal inne på geeks. Men är geeks/Swec discorden samma? Eller var Geeks den som endast var till för racingspel?

Någon som vet hur man pratar ingame på win10? Hör aldrig några andra online, däremot ser jag att de har mic längst till höger på scoreboarden.

Har det lugnat ner sig med connection issues för er?

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Tycker musiken är det enda lågvattenmärket i det här spelet. Jag har löst det, om du gillar edm :>

https://www.mixcloud.com/tricky/trickeh2k-bangers-and-mash-vo...

åh jösses är det där musik

Känner mig rätt klar redan. Förväntat så blir been there done that för stark. Låst upp hall of fame nu vet jag inte riktigt vad jag rejsar mot. Nästa wheelspin? done that? köra alla road races? Done that? Maximera master poäng för bil? Done that 511 gånger
Toppa leaderboards? Never done that never will

Har gjort den här grinden så många timmar i tidigare lir så att göra det igen är inte hyperintressant.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

åh jösses är det där musik

Känner mig rätt klar redan. Förväntat så blir been there done that för stark. Låst upp hall of fame nu vet jag inte riktigt vad jag rejsar mot. Nästa wheelspin? done that? köra alla road races? Done that? Maximera master poäng för bil? Done that 511 gånger
Toppa leaderboards? Never done that never will

Har gjort den här grinden så många timmar i tidigare lir så att göra det igen är inte hyperintressant.

Jag tror det blir att racea med/mot andra, när de nu får ordning på online-delen. Hot fixen blev ju uppskjuten tills nästa vecka.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2