Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Har fortfarande kvar mina Skilling banco.

Dom borde vara hyfsat värdefulla! De är ju extremt sällsynta nuförtiden 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Har fortfarande kvar mina Skilling banco.

Var ligger dina? Jag har också kvar mina i listan för vilka supply drops jag fått, men inte uppe i "perk"-listan där min double xp goose ligger.

Ser din sida ut som min är allt som det ska och du borde fått achievement för oanvända skilling banco.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Var ligger dina? Jag har också kvar mina i listan för vilka supply drops jag fått, men inte uppe i "perk"-listan där min double xp goose ligger.

Ser din sida ut som min är allt som det ska och du borde fått achievement för oanvända skilling banco.

https://i.imgur.com/BaXXLvr.png

Jo, jag har fått achievement men sb'na ligger ändå kvar fast de borde varit borttagna.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Missade supersonic med ett par minuter idag, glömde bort att köerna var lite längre såhär i början av "black friday"

Permalänk
Medlem

Detta var inte en dålig XP-haul!
Synd bara att jag också missade supersonic med några minuter pga lite velande.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Jag fick precis min tredje Quadrifariam Phasianidae (15000 XP st). Trevligt!

Permalänk
Medlem

Hur lång tid brukar det ta för XPen att rulla in? Och vad behövde man för supersonic?

Permalänk
Medlem

Känner mig nästan lite förolämpad att achievementet för att ha handlat för 100K är såpass lite. Hur tänkte ni här @webhallen ??

Permalänk
Webhallen
Skrivet av torrsara:

Hur lång tid brukar det ta för XPen att rulla in? Och vad behövde man för supersonic?

Vanligtvis några dagar, nu under Black Week så ska sådant rulla ut efter veckan.

Skrivet av Isakksson:

Känner mig nästan lite förolämpad att achievementet för att ha handlat för 100K är såpass lite. Hur tänkte ni här @webhallen ??

https://i.imgur.com/bfazBZI.png
https://i.imgur.com/uSTru07.png

Ska jag vara helt ärlig så är det troligen ingen som har tänkt alls!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isakksson:

Kan ju inte direkt påstå att en miljon är så mycket bättre relativt sett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

https://i.imgur.com/rusRQmQ.png

Det enda rimliga om man handlat för en miljon är att de skickar en 3090 till en. Fast å andra sidan kanske man redan har tio sådana, hur fan kommer man annars upp i de nivåerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Det enda rimliga om man handlat för en miljon är att de skickar en 3090 till en. Fast å andra sidan kanske man redan har tio sådana, hur fan kommer man annars upp i de nivåerna?

Haha, eller hur?
Hur man kommer upp i de summorna är en väldigt bra fråga..
Känns lite overkligt att jag köper så mycket men tydligen gör jag det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isakksson:

Skrivet av Troberg:

https://i.imgur.com/rusRQmQ.png

Skrivet av Trunk:

Men alltså de där summorna är ju totalen för alla år man varit medlem. Ok jag fattar att om man blivit medlem de senaste 3 åren så verkar det oöverstigligt, men har man varit medlem i 16 år (som jag) eller ännu längre, så har många ändå handlat för sånna summor genom åren. Vet inte vilket år medlemssystemet infördes (det har varit igång mycket längre än vad jag varit medlem), men på den tiden fanns ju inte heller svinmånga alternativ runt om. Inet hade ju liksom inte den verksamhet de har idag, och elektronikkedjorna hade ju inte heller så utbredd närvaro på internet. Alltså var det ju mycket mer att man handlade en större variation av produkter på webhallen (iaf för min del). Allt från komponenter till hemelektronik till godis/läsk till leksaker och gadgets till spel, samt DVD-filmer. Lätt att bränna nån tusenlapp i månaden på webhallen på den tiden.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Lian Li Hydroshift II 360 AIO | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Men alltså de där summorna är ju totalen för alla år man varit medlem. Ok jag fattar att om man blivit medlem de senaste 3 åren så verkar det oöverstigligt, men har man varit medlem i 16 år (som jag) eller ännu längre, så har många ändå handlat för sånna summor genom åren. Vet inte vilket år medlemssystemet infördes (det har varit igång mycket längre än vad jag varit medlem), men på den tiden fanns ju inte heller svinmånga alternativ runt om. Inet hade ju liksom inte den verksamhet de har idag, och elektronikkedjorna hade ju inte heller så utbredd närvaro på internet. Alltså var det ju mycket mer att man handlade en större variation av produkter på webhallen (iaf för min del). Allt från komponenter till hemelektronik till godis/läsk till leksaker och gadgets till spel, samt DVD-filmer. Lätt att bränna nån tusenlapp i månaden på webhallen på den tiden.

Din och min definition av ”många” skiljer sig ganska markant

Även om man varit medlem i 20 år så betyder det att man handlat för 50.000 kronor per år. Inget fel med det om man har pengar som brinner i fickan men jag tror snarare att det är ”försvinnande få” än ”många” som spenderar så mycket på en och samma butik.

Om jag dessutom får killgissa hej vilt så tror jag att det är hyfsat få som överhuvudtaget spenderar 50k på teknik och dyl., osvsett vilken butik man handlar ifrån. Hänger man på sweclockers eller jobbar med tekniknördar så kanske det kan se ut som normen men det är nog ganska långt därifrån.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Trunk:

Även om man varit medlem i 20 år så betyder det att man handlat för 50.000 kronor per år. Inget fel med det om man har pengar som brinner i fickan men jag tror snarare att det är ”försvinnande få” än ”många” som spenderar så mycket på en och samma butik.

Om jag dessutom får killgissa hej vilt så tror jag att det är hyfsat få som överhuvudtaget spenderar 50k på teknik och dyl., osvsett vilken butik man handlar ifrån. Hänger man på sweclockers eller jobbar med tekniknördar så kanske det kan se ut som normen men det är nog ganska långt därifrån.

När jag flyttat hemifrån 2001 så spenderade jag nära 150.000 på dustin home första året....
Låga levnadskostnader, skaplig lön, stort teknikintresse....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Ser nu att jag kanske skrev lite konstigt. Menade väl kanske inte att många kommit upp i de summorna (även fast det var det jag skrev), ville mer poängtera att man över lång tid kanske bränner mer än vad man tror (och att medlemsystemet funnits längre än vad många tror). Själv är jag inte ens i närheten av att nå några av dem största achievments. Tidigare kunde man se exakt hur mycket man handlat för genom åren, men det är numera borttaget. Kan bara gissa genom att kolla hur många procent jag uppfyllt av den närmsta achievment för upphandlad summa (och det är inte den för en mille kan jag lugnt säga). Däremot så ser jag att jag har 256 hämtade ordrar genom åren, och det är blandat dyra saker som TV-apparater och spelkonsoller och småskit som batterier, samt ett gäng komponenter av varierande prisklass.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Lian Li Hydroshift II 360 AIO | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mental:

När jag flyttat hemifrån 2001 så spenderade jag nära 150.000 på dustin home första året....
Låga levnadskostnader, skaplig lön, stort teknikintresse....

Ja, men det betydr ju inte att det jag skrev var fel

Skrivet av Snudge_B:

Ser nu att jag kanske skrev lite konstigt. Menade väl kanske inte att många kommit upp i de summorna (även fast det var det jag skrev), ville mer poängtera att man över lång tid kanske bränner mer än vad man tror (och att medlemsystemet funnits längre än vad många tror). Själv är jag inte ens i närheten av att nå några av dem största achievments. Tidigare kunde man se exakt hur mycket man handlat för genom åren, men det är numera borttaget. Kan bara gissa genom att kolla hur många procent jag uppfyllt av den närmsta achievment för upphandlad summa (och det är inte den för en mille kan jag lugnt säga). Däremot så ser jag att jag har 256 hämtade ordrar genom åren, och det är blandat dyra saker som TV-apparater och spelkonsoller och småskit som batterier, samt ett gäng komponenter av varierande prisklass.

Mm, jag förstod väl egentligen vad du menade men jag kunde inte låta bli att vara pedantisk när jag såg ordet ”många”.

Men det är ju också en filosofisk fråga. 1.000 personer är ju ganska många om man tänker i absolut antal men om man tänker till Sveriges befolkning så blir de knappt ett avrundningsfel.

Skulle vara intressant att veta hur många som handlat för över en miljon, är @Webhallen bekväma med att lämna ut de siffrorna tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Mm, jag förstod väl egentligen vad du menade men jag kunde inte låta bli att vara pedantisk när jag såg ordet ”många”.

Men det är ju också en filosofisk fråga. 1.000 personer är ju ganska många om man tänker i absolut antal men om man tänker till Sveriges befolkning så blir de knappt ett avrundningsfel.

Skulle vara intressant att veta hur många som handlat för över en miljon, är @Webhallen bekväma med att lämna ut de siffrorna tro?

Tror inte att det är någon faktiskt (eller försvinnande få). Jag kollade just igenom topplistan av achievments. Den som ligger 1:a hade uppnått 500000 kronors-achievment, men inte miljon-achievmenten.

Visa signatur

Permalänk

Vad får man egentligen för alla xp man samlat in? Lite rabatt på fyndvaror? Medlemserbjudanden till samma priser som om du är utloggad?

Måste säga att det är ett genialiskt drag av Webhallen ändå som troligen givit mycket fler köp och kunder. Bara att kolla topplistan för att se vilka sjuka summor folk har handlat för genom åren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chiefpiggum:

Vad får man egentligen för alla xp man samlat in? Lite rabatt på fyndvaror? Medlemserbjudanden till samma priser som om du är utloggad?

Måste säga att det är ett genialiskt drag av Webhallen ändå som troligen givit mycket fler köp och kunder. Bara att kolla topplistan för att se vilka sjuka summor folk har handlat för genom åren

Tror dock att försvinnande få handlar på webbis för achievments skull, men är säkert folk som väljer webhallen först pga achievments om det inte är gigantisk skillnad i pris. För egen del handlar det om att jag haft sjukt nära från jobbet till butiken som låg i Sundbyberg (RIP) när jag var 20-års åldern. Blev ofta att vi gick dit på lunchen. Sen har jag sjukt nära till en av de andra butikerna hemifrån. Tycker systemet med att boka online och hämta i butik funkat så sjukt bra. Nu är det standard och fri frakt överallt, men gå tillbaks så lite som 5 år sedan så var det inte så.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Snudge_B:

Tror dock att försvinnande få handlar på webbis för achievments skull, men är säkert folk som väljer webhallen först pga achievments om det inte är gigantisk skillnad i pris. För egen del handlar det om att jag haft sjukt nära från jobbet till butiken som låg i Sundbyberg (RIP) när jag var 20-års åldern. Blev ofta att vi gick dit på lunchen. Sen har jag sjukt nära till en av de andra butikerna hemifrån. Tycker systemet med att boka online och hämta i butik funkat så sjukt bra. Nu är det standard och fri frakt överallt, men gå tillbaks så lite som 5 år sedan så var det inte så.

Absolut så gör det nog att folk väljer webhallen framför andra, och bara det är ju en grym vinst för dom

Permalänk

Klurig skattjakt, hittade rätt qr-kod, men där var det en tom kampanjsida

Visa signatur

i5-12600K | Z690

Permalänk
Medlem
Skrivet av GrisKarln:

Klurig skattjakt, hittade rätt qr-kod, men där var det en tom kampanjsida

Kan man hitta borgmästarens namn inom spelet? Känns som att man har letat överallt i spelet nu

Permalänk
Skrivet av Schani:

Kan man hitta borgmästarens namn inom spelet? Känns som att man har letat överallt i spelet nu

Håll muspekaren på gubben i höghatt så visas namnet

Visa signatur

i5-12600K | Z690

Permalänk
Medlem
Skrivet av GrisKarln:

Håll muspekaren på gubben i höghatt så visas namnet

Tack, provade det namnet, meeeeen skrev väl fel förut

Permalänk
Medlem

Vad var sista lösenordet?

EDIT: Key-word var "ordinarie", slår man ihop alla ordinarie priser på rätt produkter får man lösenordet!

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Visa signatur

i5-12600K | Z690

Permalänk
Medlem
Skrivet av GrisKarln:

Testa CTRL+A på sidan!

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

Är också fast...
Ordinarie borde ju vara ordinarie pris på "Star Wars Black Series The Mandalorian Premium Electronic Helmet"... Kan inte komma på vad annars

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3090 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: Skoda Enyaq IV80 RS

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem

Ah... Ordinarie för Manda+Galaxy+Parkera+Besserwisser+Kontroll kanske, men funkar ju inte heller

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3090 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: Skoda Enyaq IV80 RS

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***