PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av jirkagold:

Japp, polisanmält och bestridit fakturan.

Ja det är nog lugnt då CDON ska ju ersätta detta enligt media

Tråkigt hoppas du hittar något innan jul

Permalänk
Medlem
Skrivet av jirkagold:

Beställde på Mobileshop via CDON. Digital edition för 6995. Vill att mina barn får den till jul. Orkar inte jaga upp mig hela dagarna och riskera att det inte blir något till slut. Någon annan som gjorde så och fått hem den?

Finns billigare på blocket 😊

Permalänk
Skrivet av Seven11:

Finns billigare på blocket 😊

Fanns inte vid den tidpunkten jag skrev inlägget. Har haft kontakt med några på Blocket och de var rätt trygga i att de säljer sina (begagnade) för 8000kr.

Jag beställde via CDON och kollade även omdömen av mobileshop.se. Det fanns en del positiva omdömen om folk som fick sina PS5. Då insåg inte jag att de var fejkade. Ska vara mycket försiktigare nästa gång.

Permalänk
Avstängd

Kompisen har köpt sig en PS5:a eller iallafall beställt och blivit lovad den om en vecka eller så. Han är nu ute efter en ratt till den och tänkte kasta ut frågan här bland mina proffsvänner, vilken Logitech ratt är det som gäller till PS5:an. Måste han ha en G923 eller duger det med den äldre G29 eller i värsta fall en G27 som jag sett någon som har fått att funka. Kan krävas en massa extra fix för den kan jag tänka mig.
Han är ingen proffsgamer och vill bara ha en ratt för lite causal gaming så då känns ändå Logitechrattarna som ett bra val.

Någon som kan ge mig ett enkelt svar?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

För er på jakt efter Playstation 5 så har Telia erbjudande till sina kunder. Till skillnad från förra gången är det inte en länk som personer som inte är Teliakunder som man kan använda, utan man måste ringa in. Kolla in era Inkorgar om ni är Teliakunder.

Det är först till kvarn också. De har ett begränsat utbud och det kommer inte räcka till allihopa.

Erbjudandet gäller både Standard och Digital Edition.

Permalänk
Medlem

Telia:

Citat:

Exklusivt: Ny spelglädje med PS5

Tomten kommer tidigt i år och du är en av våra mest värdefulla kunder. Eftersom du har flera tjänster* hos oss tycker vi du är värd lite extra spelglädje med nya PlayStation 5. Vi erbjuder dig exklusivt ett sprillans färskt PS5 för 5 976 kr (249 kr/mån i 24 månader) för standardkonsolen med skivenhet eller 5 016 kr (209 kr/mån i 24 månader) för Digital Edition. En perfekt julklapp till dig själv eller någon nära.

Finns i lager för omgående leverans. Begränsat antal.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem
Skrivet av drbrain:

tydligen måste man ha mobilabb bredband och tv hos telia för att ta del av det där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

tydligen måste man ha mobilabb bredband och tv hos telia för att ta del av det där.

Ja fick det precis bekräftat man måste ha mobilabonnemang, tv och bredband.
Om man har alla 3 kan man ringa in till dem på ett speciellt nummer och beställa.

Jag hade bara vanligt Triple-play och då fungerade det inte då jag inte hade mobilabg där

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bugulu:

För er på jakt efter Playstation 5 så har Telia erbjudande till sina kunder. Till skillnad från förra gången är det inte en länk som personer som inte är Teliakunder som man kan använda, utan man måste ringa in. Kolla in era Inkorgar om ni är Teliakunder.

Det är först till kvarn också. De har ett begränsat utbud och det kommer inte räcka till allihopa.

Erbjudandet gäller både Standard och Digital Edition.

TUSEN TACK! Du räddade precis grabbens jul! <3 Bokat och fixat från Telia!

Permalänk
Medlem

Folk i norrland måste vara glada, vartenda kotte har Telia där 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon336981:

TUSEN TACK! Du räddade precis grabbens jul! <3 Bokat och fixat från Telia!

Kul att vara till hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av erhnam:

CDON är numera en portal för flera andra aktörer

Skrivet av Hasson39:

Det argumentet håller inte. CDON är endast en marknadsplats numera, och det skickas inte helelr från CDONs lager utan butiken direkt, så varför de tar betalt förstår jag inte, och det är också anledningen till att de fick ta smällen, eftersom hade de inte tagit betalt så hade det inte varit deras problem.

Det är ju det som är problemet. Att man som konsument surfar in på cdon och tror att man handlar av dom. Tycker det borde vara självklart att cdon eller Amazon står för eventuella problem som deras affärsmodell medför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Folk i norrland måste vara glada, vartenda kotte har Telia där 😂

Nja jag har halebop... men ja det är Telia det också egentligen

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Avstängd

Retrospelbutiken scalpar igen, denna gång PS5 DE + Pulse 3D trådlösa hörlurar för 7000:
http://www.retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=4121...

Permalänk
Medlem

Kul om alla skulle trolla scalpers och lägga ut blocketannonser där man tar cirka 6200:-, för att bara låta annonserna ligga ute. De skulle nog avskräcka en del från att scalpa då många förmodligen köpt konsolerna på faktura. Värt 15 kr för och trolla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Kul om alla skulle trolla scalpers och lägga ut blocketannonser där man tar cirka 6200:-, för att bara låta annonserna ligga ute. De skulle nog avskräcka en del från att scalpa då många förmodligen köpt konsolerna på faktura. Värt 15 kr för och trolla

Jag är på !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Kul om alla skulle trolla scalpers och lägga ut blocketannonser där man tar cirka 6200:-, för att bara låta annonserna ligga ute. De skulle nog avskräcka en del från att scalpa då många förmodligen köpt konsolerna på faktura. Värt 15 kr för och trolla

Problemet är FOMO-kulturen.

OnT: Enligt erfarenhet har Webhallen i princip släppt 50st varje vecka. Håll koll där, för er som inte fått tag i ett ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

Problemet är FOMO-kulturen.

OnT: Enligt erfarenhet har Webhallen i princip släppt 50st varje vecka. Håll koll där, för er som inte fått tag i ett ännu.

Hur får man reda på när dom släpper? Har inte sett något om det i mail eller på sidan när jag sökt? Är void-medlem, så borde vara inkluderad i eventuella släpp tänker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ping0:

Hur får man reda på när dom släpper? Har inte sett något om det i mail eller på sidan när jag sökt? Är void-medlem, så borde vara inkluderad i eventuella släpp tänker jag.

Ett sätt är att kolla på prylkollen

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

För er på jakt efter Playstation 5 så har Telia erbjudande till sina kunder. Till skillnad från förra gången är det inte en länk som personer som inte är Teliakunder som man kan använda, utan man måste ringa in. Kolla in era Inkorgar om ni är Teliakunder.

Det är först till kvarn också. De har ett begränsat utbud och det kommer inte räcka till allihopa.

Erbjudandet gäller både Standard och Digital Edition.

Ringde in och kollade! Fanns I lager så jag köpte standard för 6k!

Taaack för tipset 😍😍😍

Visa signatur

Dell Inspiron 15 7000-Serie

Cancerfonden: till minne av pappa Björn

Permalänk
Medlem

Beställde precis en standard edition via Telia då jag är Telia kund!!!!

Man måste ringa in då det inte marknadsförs 👍

Visa signatur

Dell Inspiron 15 7000-Serie

Cancerfonden: till minne av pappa Björn

Permalänk
Skrivet av larzs0n:

Ringde in och kollade! Fanns I lager så jag köpte standard för 6k!

Taaack för tipset 😍😍😍

Jag ringde in igår och frågade, och han jag pratade med visste ingenting om något ps5, kanske ska testa att ringa igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av HultaHelge:

Jag ringde in igår och frågade, och han jag pratade med visste ingenting om något ps5, kanske ska testa att ringa igen

Nej det visste inte första killen jag ringde heller. Bad honom fråga någon kollega, tog 5 min sen kom han tillbaka med de goda nyheterna 👍

Visa signatur

Dell Inspiron 15 7000-Serie

Cancerfonden: till minne av pappa Björn

Permalänk

Någon som köpte standard edition från retrospelsbutiken som har fått hem det än?

Permalänk

Tack vare denna tråden kunde jag idag hämta ut mitt PS5.
Stort tack till alla som uppdaterat tråden med nyheter, ni är bäst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av larzs0n:

Beställde precis en standard edition via Telia då jag är Telia kund!!!!

Man måste ringa in då det inte marknadsförs 👍

Kunder som har haft aktiva tjänster hos de länge har fått ett mejl och kan ta del av den beställning. Admin kan ta bort detta.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av larzs0n:

Beställde precis en standard edition via Telia då jag är Telia kund!!!!

Man måste ringa in då det inte marknadsförs 👍

Skrivet av parenek4:

Kunder som har haft aktiva tjänster hos de länge har fått ett mejl och kan ta del av den beställning. Admin kan ta bort detta.

Har flyttat era inlägg hit istället.

Mvh

Tiamat / Moderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av parenek4:

Kunder som har haft aktiva tjänster hos de länge har fått ett mejl och kan ta del av den beställning. Admin kan ta bort detta.

Antar helkund då? Telefoni, bredband och tv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av parenek4:

Kunder som har haft aktiva tjänster hos de länge har fått ett mejl och kan ta del av den beställning. Admin kan ta bort detta.

Jag har inte fått nått mail, fick info via den här tråden.

Blev kund via min bostadsrättsförening i somras 💁🏻‍♂️

Visa signatur

Dell Inspiron 15 7000-Serie

Cancerfonden: till minne av pappa Björn

Permalänk
Medlem
Skrivet av larzs0n:

Jag har inte fått nått mail, fick info via den här tråden.

Blev kund via min bostadsrättsförening i somras 💁🏻‍♂️

Har du mobiltelefonen hos Telia också då?