Razer gör fläkt för den ultimata spelupplevelsen med Iphone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tachiyon:

Razer - PC gaming communityts motsvarighet till Apple

Så originell kommentar, oj vad svårt att hitta på sweclockers om just Razer och Apple.

Permalänk

kört med kina märket flydigi

har använt flydigi ett bra tag med inbyggt batteri. på en z fold 2 ungefär efter 25 minuter så vinner man omkring 50fps kan ligga runt 90 till 120 i spel med fläkt. utan fläkt under 60fps på många spel efter 25 minuter. om du vill ladda och spela så är fläkt ett måste. jag ligger runt 30 fps on jag laddar och spelar samtidig utan fläkt monterad. ett spel som förbrukar fruktansvärt mycket värme är Grid allt på max i text dokumentet med full fart på fläkt ligger mobilkrettsen stabilt på 43 till 44 grader.

Permalänk
Medlem

Det vore intressant att veta hur effektiv den är. Är inte Iphones baksida i glas? Tänker att en fläkt som blåser på glas inte låter som ett så effektivt sätt att kyla på.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mildew:

Vad är det jag betalar för här?

Svammel och strunt. Kylflänsen sitter ju inte ens över SoC:n till att börja med, sedan kan vi ta det där med RGB som är vänd bort från användaren och som man inte ens ser vid användning...

Det är ren idioti som sånt här som gör att vår värld ser ut som en jävla soptipp, tillverkandet av ren skit som inte har vare sig funktion eller existensberättigande, utan enbart finns till för slit-och-släng-pumpad girighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Det vore intressant att veta hur effektiv den är. Är inte Iphones baksida i glas? Tänker att en fläkt som blåser på glas inte låter som ett så effektivt sätt att kyla på.

Det går på glas. Den här kylaren kyler inte telefonen genom att blåsa på den. Kylaren skapar en kall yta som ligger emot telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Det går på glas. Den här kylaren kyler inte telefonen genom att blåsa på den. Kylaren skapar en kall yta som ligger emot telefonen.

Kondens istället? Perfekt 🤪

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Är det ens ett problem? Kan inte minnas att jag någonsin känt någon iphone bli varm eller är detta ett försök att lösa ett icke-problem?

Precis som dom flesta av Apples produkter med andra ord? man skapar ett behov som man tror folk kommer nappa på.

(Ja jag flejmar lite. Jag kör massa Apple-produkter inklusive Watch, Iphone, Ipad, TV, TV+, Magsafe laddare etc etc.)

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem

Säga vad man vill om Razer, men det måste vara skitkul att jobba hos dem som designer och ingenjör när de får lov att släppa såna här produkter istället för att bara jobba med tråkiga möss och tangentbord. De får gärna fortsätta såhär, vi behöver företag som är (som nämnt tidigare i tråden) motsvarigheten av Hideo Kojima.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mildew:

Vad är det jag betalar för här?

En effektiv handvärmare!
Så fort jag såg ordet "peltier" förvann mitt förtroende för produkten.

Skrivet av kinkyboo:

Sen hur bra Razers design är vs bara kylfläns + fläkt går att diskutera. Jag kan tänka mig att halva idén med produkten är att göra telefon behagligare att hålla i.

Effektiviteten (jämfört med att inte ha peltier) kan nog verkligen diskuteras.
Med ungefär dubbelt så mycket värme ut från kylaren jämfört med att inte ha någon kylare måste det vara ganska kallt för att göra telefonen behagligare att hålla.

En idé som kom till mig just nu är att i stället göra en kylare i form av ett mobilskal av aluminium.
Hela baksidan på telefonen (utom kameran) täcks av en kylfläns i ett stycke. Värmeöverföring via (ganska tunna) pads som täcker nästan allt men har tunna glipor där den komprimerade luften kan smita ut efter montering.
Sidor av kraftigt gummi.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Olle P:

En idé som kom till mig just nu är att i stället göra en kylare i form av ett mobilskal av aluminium.
Hela baksidan på telefonen (utom kameran) täcks av en kylfläns i ett stycke.

Du kommer iofs tappa mycket av radiokommunikationsförmågan med ett sådant skal. Med tanke på hur låg effekt en telefon-SoC faktiskt har så lär det räcka med ett skal i plast formgivet med en tunn luftspalt mellan skalet och telefonens baksida, med en radialfläkt som blåser in luft över SoCn, och ventilationsöppningar i telefonens ändar funka lika väl isf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Du kommer iofs tappa mycket av radiokommunikationsförmågan med ett sådant skal.

En adekvat synpunkt. Spelar ingen direkt roll så länge man kör spelen off line.
Anslutning för extern antenn brukade vara standard och skulle vara en lösning, men nu verkar den funktionen vara bortrationaliserad på de flesta telefoner.