SweClockers Julkalender 2021 – nördiga julklappar hela vägen fram till jul!

Permalänk
Geeks
Säljchef

Hårdrock!! <3 <3

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

12an är favoriten än så länge. Bra jobbat!

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk

Väldigt fina bidrag men den bästa bästa är ändå denna!

2:11 kunde inte vara mer relevant idag!

Permalänk
Moderator
Testpilot

Imponerande bidrag! Snyggt animerat!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Inaktiv

Tack för det

Och ja 12:an är bra!

Permalänk
Medlem
Citat:

Gamers sparar inte pengar. Gamers tjänar pengar! Tjäna därför 500 kronor på att köpa ditt nya tangentbord idag. Erbjudandet gäller endast idag den 14/12. Ange rabattkod JUL21 i kassan. Fraktfritt såklart!

Hur tjänar man pengar på att köpa denna produkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Hur tjänar man pengar på att köpa denna produkt?

Tror de menar spara... 🤔👍🙂

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxizor:

Tror de menar spara... 🤔👍🙂

Nja..

Citat:

"Gamers sparar inte pengar"

Gamers sparar inte pengar. Gamers sparar pengar! ?

Permalänk
Core Mechanics

För er som klipper till på Core Mechanicsbordet kan jag tipsa om att installera FW uppgraderingen via Core Controller mjukvaran
https://core-mechanics.com/downloads/

Det är ett antal uppgraderingar som gjorts, men den stora är KVM och BIOS kompatibilitetsläge, dessa tycker inte om de längre USB endpoints som NKRO kräver.
N-Key Rollover / 6-Key Rollover toggle på [Fn] + [End]
Tangentbordet behöver vara i NKRO läge för att inställningsmjukvaran ska känna igen det.

Edit: Koppla tangentbordet till ett lätt-tillgängligt USB uttag när ni gör uppgraderingen då man ombeds koppla ur det och i igen under processen. En av de FW uppdateringar som installeras är att tangentbordsreset sker automatiskt, men det hjälper tyvärr inte innan uppdateringen är gjord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle Wahlqvist:

För er som klipper till på Core Mechanicsbordet kan jag tipsa om att installera FW uppgraderingen via Core Controller mjukvaran
https://core-mechanics.com/downloads/

Det är ett antal uppgraderingar som gjorts, men den stora är KVM och BIOS kompatibilitetsläge, dessa tycker inte om de längre USB endpoints som NKRO kräver.
N-Key Rollover / 6-Key Rollover toggle på [Fn] + [End]
Tangentbordet behöver vara i NKRO läge för att inställningsmjukvaran ska känna igen det.

Trevligt med info.

Tog och nappade på det erbjudandet. Länge funderat på att testa ett delat tangentbord, men har tyckt att det varit lite väl mycket pengar för de flesta alternativen med mekaniska brytare. Har lyckats missa er tidigare när jag kollat runt.

Permalänk
99:e percentilen

Kanske får man investera i en gul liten hund

                       much invest
            to the moon
                                           wow

👉 Lucka 14

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Geeks
Grundare

Tack alla som samlat mod hittills och skickat in bidrag! Vill uppmuntra er som inte gjort det än att göra ett tappert försök, det finns fortfarande goda chanser att tävla men förutom det vinner man ju evig ära - inte att förglömma!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

någon som har provat stolarna ? är i behov av en ny stol till grabben, men dom gaming stolarna man har provat/köpt har ju mest varigt överprisad skit

själv har jag en kontorstol från 2002 som verkar odödlig

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spatten:

någon som har provat stolarna ? är i behov av en ny stol till grabben, men dom gaming stolarna man har provat/köpt har ju mest varigt överprisad skit

själv har jag en kontorstol från 2002 som verkar odödlig

Har ingen koll på denna specifikt men i allmänhet är väl inte gamingstolar så mycket att ha. Kontorsstolar i bättre kvalitet är ju väldigt mycket bättre, problemet är priset men de finns ju begagnade också.

Permalänk
Medlem

Var ser jag rabatten på stolen?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Dizzö:

Var ser jag rabatten på stolen?

Tror inte NetOnNet presenterar den som rabatterad utan priset 1990 är det som syns direkt. Jämför här: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5837405

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Väldigt fina bidrag men den bästa bästa är ändå denna!
https://youtu.be/_uf5uKbzYww

2:11 kunde inte vara mer relevant idag!

Onoff butik??? Det var ett tag sen.

Permalänk
Medlem

Står 799 här men på detas sida 999 har jag missat något?

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Dagens vinnare rimmar om jakten på en närmast antik julklapp, nämligen det gamla mastodontchassit Chieftec Dragon Full Tower.

Har haft ett sånt. Stort men välbyggt.
Man kunde sitta på chassit utan att det flexade alls.
Stadig pjäs

Permalänk
Medlem

@GuessWho
Jag kör fortfarande med det chassit

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem

Har också två av dessa chassin
Fulltower-varianten... bara lägga en bänkskiva över så har man ett datorbord....
Blir dock lite omständigt om man vill byta komponenter...

Permalänk
Avstängd

Jag bytte mitt Chieftech fulltower mot en Fractal Design R5 (?) Fulltower för ett antal år sedan och det har hänt lite på dessa åren alltså. Chieftech är en del högre men mycket smalare. Tveksamt om jag ens skulle få in min kylare i det. Allt med kabeldragning och så är ju en enorm förbättring förstås och ljuddämpningen är mycket bättre också. FD-lådan fixar också att man sitter på den, men lika stabil känns den förstås inte, och dessutom har man ju knappar och I/O på ovansidan så inte så bra som bordsben i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag bytte mitt Chieftech fulltower mot en Fractal Design R5 (?) Fulltower för ett antal år sedan och det har hänt lite på dessa åren alltså. Chieftech är en del högre men mycket smalare. Tveksamt om jag ens skulle få in min kylare i det. Allt med kabeldragning och så är ju en enorm förbättring förstås och ljuddämpningen är mycket bättre också. FD-lådan fixar också att man sitter på den, men lika stabil känns den förstås inte, och dessutom har man ju knappar och I/O på ovansidan så inte så bra som bordsben i alla fall.

Ja det underlättar att ha ett chassi med slätt tak, utan saker som takventilation, I/O, knappar eller andra funktioner om man vill bygga det stadigaste, lastbärande chassit.
Men generellt var chassin från tidigt 2000 tal för smala. Åtminstone för att man (jag åtminstone) gärna bygger en ny dator i ett chassi från den tiden.
80mm chassi fläktar. Inget vettigt utrymme för att dra kablar bakom moderkortet.
Nog för att man kan få en dator att fungera även med kabeldragning modell ormbo.
Men jag gillar verkligen möjligheten att dra kablar bakom moderkortet som många moderna chassin har. Även om jag använder chassi utan fönster.

Men en gedigen konstruktion var Dragon chassina.
Tror fulltower chassit vägde strax över 15kg utan komponenter och utan nätagg.
Nästan så storlek och vikt blir lite av ett stöldskydd.
Helst skulle man ha en stor CRT skärm till datorn också.
Inget för tjuvar utan gaffeltruck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bennyfax:

@GuessWho
Jag kör fortfarande med det chassit

Jag också! Både till servern och arbetsdatorn.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Kollade för sakens skull upp modellbenämning på min datorlåda: CA-01BL-BL-B-400 Chieftec Mesh Big Tower Blå

Den inrymmer för övrigt en Noctua NH-D15 luftkylare... Det finns några millimeter kvar...
Fläkt ovanför RAM får man skippa om man inte monterar dit en 120mm istället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GuessWho:

Ja det underlättar att ha ett chassi med slätt tak, utan saker som takventilation, I/O, knappar eller andra funktioner om man vill bygga det stadigaste, lastbärande chassit.
Men generellt var chassin från tidigt 2000 tal för smala. Åtminstone för att man (jag åtminstone) gärna bygger en ny dator i ett chassi från den tiden.
80mm chassi fläktar. Inget vettigt utrymme för att dra kablar bakom moderkortet.
Nog för att man kan få en dator att fungera även med kabeldragning modell ormbo.
Men jag gillar verkligen möjligheten att dra kablar bakom moderkortet som många moderna chassin har. Även om jag använder chassi utan fönster.

Men en gedigen konstruktion var Dragon chassina.
Tror fulltower chassit vägde strax över 15kg utan komponenter och utan nätagg.
Nästan så storlek och vikt blir lite av ett stöldskydd.
Helst skulle man ha en stor CRT skärm till datorn också.
Inget för tjuvar utan gaffeltruck.

Jo 140mm fläktar är ju en ganska rejäl uppgradering.

Jag minns när jag köpte Chieftech-chassit, det var nedsatt på Inet (på den tiden när Inet bara fanns på Ringön) och säljaren försökte övertyga mig att köpa ett midi-tower i samma serie istället trots att det var några hundralappar dyrare. Han fattade inte alls tjusningen med plats för alla diskar jag behövde och ett flertal 5,25 tumsenheter.

Permalänk

Nä men, så roligt att vinna! Tack för en rolig tävling

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av BloodFarmer:

Nä men, så roligt att vinna! Tack för en rolig tävling

Tack själv och för att du bidrar till den härliga julstämningen på SweClockers :).

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk

Skärmen är ju nu nästan en hundring billigare än den brukar vara på Prisjakt, svårt att låta pengarna bränna hål i fickan idag!

Permalänk
99:e percentilen

Kul parafras idag, @Gullefjun! En fråga bara:

leet, som han plägar,
inom kort slika spörjande malware bort,

Wat?

Vinnarnotis blev olyckligt fel. @ korrigerat /mod
Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers