Gigabyte GeForce GTX 980 Ti 6GB Windforce 3X OC (DEFEKT)

Permalänk
Avstängd

Gigabyte GeForce GTX 980 Ti 6GB Windforce 3X OC (DEFEKT)

Hej!

Säljer mitt 980Ti som defekt då den inte går igång längre. Startade upp COD och helt plötsligt stängdes min dator ner och vägrade starta. Öppnade upp kortet, försökte få loss allt damm och byta kylpasta men det hjälpte inte. Efter lite felsökning var det GPUn som var problemet. När båda PCIE kablar är inuti så vägrar den starta upp men när endast en pcie kabel är inkopplad så lyser grafikkortet upp och får ström. Jag misstänker att det kan vara en dålig kondensator då jag haft ett liknande problem med en skärm förut som jag fick hjälp med att byta.

Med det sagt så tror jag faktiskt att grafikkortet är fullt reparerbart eftersom den lyser upp när endast en pcie kabel är inkopplad. Kanske är så enkelt som att bara byta en kondensator.

Pris: BUD. Är det så att att dåliga bud så behåller jag det och låter det vara ett projekt över julledigheten.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Avstängd

200: + frakt

Permalänk
Avstängd
Nytt bud: 250 kr Plus frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Avstängd
Skrivet av milkab:

250 kr Plus frakt

Noterat

Permalänk
Medlem

har du provat med ett annat nätagg?

Visa signatur

rx 7800 xt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tystast:

har du provat med ett annat nätagg?

Kika gärna på min tråd för att läsa mer om min felsökning.

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 300 kr + frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

😑

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Permalänk
Nytt bud: 500 kr +Frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Nytt bud: 600 kr +Frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 650 kr 650kr + frakt
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

/David

Permalänk
Medlem
Skrivet av daviid:

650 kr 650kr + frakt

Hej, jag ångrar mitt bud då jag fått tag på annat grafikkort.

Hoppas att du får till det om du inte säljer det.

/David

Visa signatur

/David

Permalänk
Medlem

Hejsan. Finns kortet kvar?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av toornan:

Hejsan. Finns kortet kvar?

Finns kvar men kommer nog behålla det istället med tanke på att budgivningen inte kommit till den nivån jag hoppats på.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Leonki:

Finns kvar men kommer nog behålla det istället med tanke på att budgivningen inte kommit till den nivån jag hoppats på.

600 för ett trasigt kort som är 7år gammal och värt 1500 helt...
Vad är din nivå?😂

Ne, impuls reaktion bara, hoppas du får igång det, har gjort ett par försök men det är svårare än man tror att laga grafikkort, är riktigt pillrigt att löda!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av milkab:

600 för ett trasigt kort som är 7år gammal och värt 1500 helt...
Vad är din nivå?😂

Ne, impuls reaktion bara, hoppas du får igång det, har gjort ett par försök men det är svårare än man tror att laga grafikkort, är riktigt pillrigt att löda!

Värt 1500? Dem går för 2000+ på tradera/blocket i dagens marknads. Dessutom är jag nästintill säker att det är en dålig pcie kontakt som behöver bytas, då är det inte lika pilligt som om det vore ett litet chip.

Jag förväntar mig mellan 800-1000 kr pga att det är ett reparerbart grafikkort

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Leonki:

Värt 1500? Dem går för 2000+ på tradera/blocket i dagens marknads. Dessutom är jag nästintill säker att det är en dålig pcie kontakt som behöver bytas, då är det inte lika pilligt som om det vore ett litet chip.

Jag förväntar mig mellan 800-1000 kr pga att det är ett reparerbart grafikkort

Man annonserar inte på SWEC om man vill ha blocket eller Tradera betalt. Här gör man affär för att det är mestadels seriöst folk 🙂

Senaste 1.5 året har jag sett 980ti säljas för 1350-1950 här på SWEC, så jag sade 1500.

Även om vi nu säger 2000, så är 1000kr väldigt höga förväntningar på ett trasigt kort.

Som sagt, jag önskar dig lycka till, med Tradera försäljning eller reparation✌️

Permalänk
Avstängd
Skrivet av milkab:

Man annonserar inte på SWEC om man vill ha blocket eller Tradera betalt. Här gör man affär för att det är mestadels seriöst folk 🙂

Senaste 1.5 året har jag sett 980ti säljas för 1350-1950 här på SWEC, så jag sade 1500.

Även om vi nu säger 2000, så är 1000kr väldigt höga förväntningar på ett trasigt kort.

Som sagt, jag önskar dig lycka till, med Tradera försäljning eller reparation✌️

Det är din åsikt, tack och ha en god fortsättning