Tiktok mer välbesökt än Googles tjänster under 2021

Permalänk
Melding Plague

Tiktok mer välbesökt än Googles tjänster under 2021

Cloudflares statistik visar att korta videoklipp är mer populärt än Googles, Facebooks och Microsofts breda utbud av digitala plattformar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Facebook hade flest unika besökare. Googles och Metas tjänster är uppdelade på olika domäner som alla kommer in på topp tio och som båda slår TikTok om de summeras. Statistik i ett nötskal. Man kan påvisa vad man vill.

Fast en mer intressant fråga är om appen räknas in i statistiken? För hur många går faktiskt till facebook.com eller TikTok.com i en webbläsare? Tror majoriteten använder en app. Är de besökarna med i cloudflares statistik?

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Vackert! Kul med förändring även om jag som boomer inte ens startat den appen någonsin.

Google kanske får sig en tankeställare med alla annonser på tuben nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Google kanske får sig en tankeställare med alla annonser på tuben nu?

Ja det är kanske en tidsfråga innan en annons dyker upp innan var tredje tiktok video med.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk

Sorgligt. Sociala medier såsom Tiktok fördärvar de yngre generationerna. Jag är helt övertygad om att denna ständiga överstimulans med roliga videor, korta plattitydfyllda citat och korta filmer av dansande söta tjejer ödelägger uppmärksamhetsspannet hos många av dessa sidors besökare.

Visa signatur

Lian Li 011 Air Mini | Ryzen 7800X3D | EK-Nucleus AIO CR240 Lux | | G.Skill Trident Z5 NEO DDR5 6400mhz | Radeon 7900 XTX Hellhound | Asus ROG Strix B650-A Gaming | DeepCool PX1200G | Western Digital SN850X 2TB | Crucial P3 4TB | +Femtioelva rgb-fläktar^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaprisen:

Sorgligt. Sociala medier såsom Tiktok fördärvar de yngre generationerna. Jag är helt övertygad om att denna ständiga överstimulans med roliga videor, korta plattitydfyllda citat och korta filmer av dansande söta tjejer ödelägger uppmärksamhetsspannet hos många av dessa sidors besökare.

Word.

Permalänk
Medlem

Hellre TT än att Googles imperium växer.
Dock så är det extremt mycket skit på TT, Allt ifrån steroid reklam till recept för lagliga men farliga droger.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaprisen:

Sorgligt. Sociala medier såsom Tiktok fördärvar de yngre generationerna. Jag är helt övertygad om att denna ständiga överstimulans med roliga videor, korta plattitydfyllda citat och korta filmer av dansande söta tjejer ödelägger uppmärksamhetsspannet hos många av dessa sidors besökare.

Fast det skulle inte vara så populärt om det fördärvade.
Jag tror detta är en tanke som vi äldre har, precis som generationen innan säkert ansåg att Internet, Tv och video och spel fördärvade oss.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Hellre TT än att Googles imperium växer.
Dock så är det extremt mycket skit på TT, Allt ifrån steroid reklam till recept för lagliga men farliga droger.

Tiktok är kinesiskt och det anses väll ytterst olyckligt att det växer, eller?

Tiktok hette nått annat tidigare, jag vet inte om det var samma ägare då men det var mest barn som höll på med det.
Plattformen kidnappades av vuxna sk "influenser", barnen fick inte ens ha den plattformen för sig själva.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaprisen:

Sorgligt. Sociala medier såsom Tiktok fördärvar de yngre generationerna. Jag är helt övertygad om att denna ständiga överstimulans med roliga videor, korta plattitydfyllda citat och korta filmer av dansande söta tjejer ödelägger uppmärksamhetsspannet hos många av dessa sidors besökare.

Ja riktigt illa är det. Själv blev jag och min generation fördärvad av GTA. Så mänskligheten är redan förlorad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Vackert! Kul med förändring även om jag som boomer inte ens startat den appen någonsin.

Tänkte just fråga om det bara är jag som aldrig haft med Tiktok att göra? (och aldrig haft ett facebookkonto)
Skönt man inte är den enda "boomern" här

Skrivet av Molotov:

Fast det skulle inte vara så populärt om det fördärvade.
Jag tror detta är en tanke som vi äldre har, precis som generationen innan säkert ansåg att Internet, Tv och video och spel fördärvade oss.

Det låter som en förenkling utan korrelation: att något är populärt säger i sig väldigt lite om hur bra eller dåligt det är för oss.
Ta cigaretter tex.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av hakd:

Hellre TT än att Googles imperium växer.
Dock så är det extremt mycket skit på TT, Allt ifrån steroid reklam till recept för lagliga men farliga droger.

Det kanske är öppenheten som gör den så populär och censur på Youtube gjort den så impopulär?

Välkommen till 2021 när en kommunistisk skapelse är mer öppen än marknadsekonomisk? 1984 hade slagit mig i huvudet om jag skrivit så felaktiga antaganden.

I slutändan beror det nog på att kineserna är så många. "Singles day" t.ex. är väl t.ex. största handelsdagen? Här märks den knappt.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Tänkte just fråga om det bara är jag som aldrig haft med Tiktok att göra? (och aldrig haft ett facebookkonto)
Skönt man inte är den enda "boomern" här
Det låter som en förenkling utan korrelation: att något är populärt säger i sig väldigt lite om hur bra eller dåligt det är för oss.
Ta cigaretter tex.

Folk som generellt har en negativ syn på saker sprider negativa saker om just det.
Tänk bara en gång i tiden hur bra Google ansågs vara, nu är det hos vissa som världens sämsta företag.
Det gäller bara att en grupp får för sig nått så sprider det sig.
Ang tiktok så är det inget jag själv använder, jag har barn däremot som använder det och använt det enda sen innan det hette tiktok.
Min uppfattning är att ingen av dom lider eller fördärvas av det, inte heller deras kompisar.
Dom samma sunda inställning till det som vi har till att sitta här på Sweclockers som exempel.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Gen Z är en förlorad generation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boggus:

Gen Z är en förlorad generation.

Det är ju Baby boomers och gen X som förstört allt för alla andra, så vad ska man göra?

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Anonymous FTW:

Det kanske är öppenheten som gör den så populär och censur på Youtube gjort den så impopulär?

Välkommen till 2021 när en kommunistisk skapelse är mer öppen än marknadsekonomisk? 1984 hade slagit mig i huvudet om jag skrivit så felaktiga antaganden.

I slutändan beror det nog på att kineserna är så många. "Singles day" t.ex. är väl t.ex. största handelsdagen? Här märks den knappt.

Du verkar inte ha koll på hur hårt modererat Tiktok är egentligen. Det är sjukt lätt att få sin video nedtagen för minsta lilla. Det enda som stoppar dem från att ta ned en video är att deras algoritm fokuserar mest på kinesisk-talande videos.

Folk har fått varningar för sitt konto för att ha "stitchat" en video och lagt en kommentar på ett enda ord efter, medans originalvideon får stanna kvar.

Folks konton försvinner stup i ett om det inte är tramsiga dansnummer eller hundvalpar.

"Öppenhet", lol. Det är fortfarande kommunistiska totalitära kinesiska staten som håller appen i koppel.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Facebook hade flest unika besökare. Googles och Metas tjänster är uppdelade på olika domäner som alla kommer in på topp tio och som båda slår TikTok om de summeras. Statistik i ett nötskal. Man kan påvisa vad man vill.

Jag tycker det är hyfsat tydligt i Cloudflare artikeln. De mest populära domänerna 2021, inte ett företags alla olika domäner hopslagna topp 10 (säg google.se t.ex). De skriver också att Google.com inkluderar Maps, Translate, Photos, Flights, Books, News, etc.

Tycker inte det är ett försök "att påvisa vad man vill" utan rätt rak statistik presenterad på ett vettigt sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Fast det skulle inte vara så populärt om det fördärvade.
Jag tror detta är en tanke som vi äldre har, precis som generationen innan säkert ansåg att Internet, Tv och video och spel fördärvade oss.

Det har en effekt, det märker jag även på mig själv. Blir rastlös och kan inte slappna av. Hjärnan liksom skriker efter stimulans.
Man drar upp mobilen.

Hur många ungdomar kan kolla igenom en film utan att dra upp mobilen efter 10min?

Permalänk
Medlem

Rätt överraskad att Apple.com ligger på femte plats före Amazon.com.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Roger W:

Tänkte just fråga om det bara är jag som aldrig haft med Tiktok att göra? (och aldrig haft ett facebookkonto)
Skönt man inte är den enda "boomern" här

Här är en till som hör till samma skara. Jag har ett LinkedIn konto och det är det närmaste sociala medier jag kommer.

Att Tiktok kommer högt upp är inte förvånande med tanke på antalet timmar som yngre barn kan sitta och titta på menlösa videos.
Själv hade jag lika väl kunnat bli en massmördare då jag sysslade med rollspel i tonåren. Det var väl det värsta som våra politiker hade att komma med då om varför mord skedde😀 Nu rycker vi på axlarna när en person blir ihjälskjuten i en hotellreception mitt dagen i vår huvudstad. Politikerna har fortfarande inte förstått om det beror på rollspel, tiktok eller något annat.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Det har en effekt, det märker jag även på mig själv. Blir rastlös och kan inte slappna av. Hjärnan liksom skriker efter stimulans.
Man drar upp mobilen.

Hur många ungdomar kan kolla igenom en film utan att dra upp mobilen efter 10min?

Då borde du lägga bort mobilen om du har svårt med den ich radera dina sociala medier.
Just det här jag menar, folk lägger in sina egna känslor och påvisar det som "fakta" om vad som är bra eller dåligt för alla andra.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Aahh Tiktok, videovärldens Tinder!
Otroligt att så många gillar det...

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Oroväckande med tanke på den information som kommit ut tidigare hur mycket data som TikTok samlar in om sina användare. Ja, det gör Google med och övriga tjänster men TikTok sägs väl vara extremen i sammanhanget..

Har aldrig använt TikTok, kommer aldrig göra det.
Är allmänt trött på sociala medier och hur det ställer till det i samhället.

Värt att notera att jag fortfarande använder vissa plattformar men ganska begränsat nuförtiden.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Då borde du lägga bort mobilen om du har svårt med den ich radera dina sociala medier.
Just det här jag menar, folk lägger in sina egna känslor och påvisar det som "fakta" om vad som är bra eller dåligt för alla andra.

Menade mer att jag känner av det själv också, fakta finns det redan mycket av. Aja strunt samma, det är Jul palla, its all good

Permalänk
Medlem

Tar på mig foliehatten men skulle inte förvåna mig om tiktok är någon slags ideologisk subversion av kina, appen fungerar troligtvis så att den att sänker användarens intelligens på sikt och förstör deras belöningssystem.

Permalänk
Medlem

Det är inte TikTok i sig som är skadligt, utan all social media i överlag.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaprisen:

Sorgligt. Sociala medier såsom Tiktok fördärvar de yngre generationerna. Jag är helt övertygad om att denna ständiga överstimulans med roliga videor, korta plattitydfyllda citat och korta filmer av dansande söta tjejer ödelägger uppmärksamhetsspannet hos många av dessa sidors besökare.

Man sa exakt samma sak om tv och tv spel på min tid…..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag tycker det är hyfsat tydligt i Cloudflare artikeln. De mest populära domänerna 2021, inte ett företags alla olika domäner hopslagna topp 10 (säg google.se t.ex). De skriver också att Google.com inkluderar Maps, Translate, Photos, Flights, Books, News, etc.

Tycker inte det är ett försök "att påvisa vad man vill" utan rätt rak statistik presenterad på ett vettigt sätt.

Rubriken är TikTok mer besökt ön Googles tjänster. Men man tar inte med YouTube som en av Googles tjänster... Så nej, inte jättetydligt enligt mig. Men min egentliga fråga var trots allt om appar var inkluderade i statistiken.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Man sa exakt samma sak om tv och tv spel på min tid…..

Skillnaden är att tv spel involverar mer tänkande och problemlösning och saknar "gilla" funktion.
Tik-tok borde ge mer snabba dopaminpåslag utan att kräva någon större motprestation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Ja riktigt illa är det. Själv blev jag och min generation fördärvad av GTA. Så mänskligheten är redan förlorad.

Fredagen den trettonde och terror på elmstreet för mig. Med en liten bit farlig hårdrock och spelvåld på min c64.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.