Permalänk
Medlem

Vilken processor.

Fick en fråga om vilken processor som borde köpas till detta moderkort.
Blev Lite osäker på vilka processorer som stöds så behöver lite hjälp.

Budget runt max 3k vilken är det stabilaste där just nu?
Moderkortet är
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/moderkort/amdsoc...

Visa signatur

Sav

Permalänk
Viking

5600X

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Superenkelt val, 5600X!

Notera dock att bios eventuellt måste uppdateras för kompabilitet.

Visa signatur

Följ Teknikstrul på Youtube
Har jag vunnit en budgivning? Skicka swishförfrågan, nedan finns min adress:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem

Vi köpte en 5600 så får vi se.
Blir spännande att se om jag löser en bios uppdatering. Tror inte jag gjort det på typ 15 år.

Tack för hjälpen.

Visa signatur

Sav

Permalänk
Viking
Skrivet av sav:

Vi köpte en 5600 så får vi se.
Blir spännande att se om jag löser en bios uppdatering. Tror inte jag gjort det på typ 15 år.

Tack för hjälpen.

Om moderkortet är nytt så bör det ha stöd för 5000-serien eftersom det var över ett år sedan Ryzen 5000 släpptes.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem

Fick nu ett problem.

Moderkortet har inga lampor inget ljud.
Har kopplat in nötagg process och ram men får ingen bild till skärmen med hdmi. Har testat 2 kablar i det interna.

Jag har ström till mus tangentbord och fläktarna snurrar som dom ska men får inte upp bild.
Planen är att testa med grafikkort alt dvi kabel imorgon men om någon har något mera tips tas det tacksamt emot.

Visa signatur

Sav

Permalänk
Medlem
Skrivet av sav:

Fick nu ett problem.

Moderkortet har inga lampor inget ljud.
Har kopplat in nötagg process och ram men får ingen bild till skärmen med hdmi. Har testat 2 kablar i det interna.

Jag har ström till mus tangentbord och fläktarna snurrar som dom ska men får inte upp bild.
Planen är att testa med grafikkort alt dvi kabel imorgon men om någon har något mera tips tas det tacksamt emot.

Har du köpt en 5600X, har den ingen inbyggd GPU. Du måste koppla in ett grafikkort.

Processorer ifrån AMD med grafik slutar på G i namnet.
Ex 5600G.
Har du köpt en sådan behöver du nog en BIOS uppdatering.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Nobara KDE

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem

Hittade precis en annan tråd om samma sak och inget g i min så grafikkort som gäller. Tack för hjälpen

Visa signatur

Sav