Trådlös lösning med Logitechs USB-mottagare? (Mus, tgtbord, headset, högtalare)

Permalänk
Medlem

Trådlös lösning med Logitechs USB-mottagare? (Mus, tgtbord, headset, högtalare)

Tja!

Jag har funderat kring hur jag ska lösa mitt home office på ett snyggt och funktionellt sätt och var länge inne på KVM switch då jag har en gaming laptop och jobblaptop. Jag vill gärna minimera antalet sladdar och har även funderat lite på trådlöst. Nu har jag hittat att Logitech har rätt många trådlösa gaming tillbehör som dessutom ser rätt diskreta ut så jag funderar på att köpa ett fullt kit med det. Det lutar åt:

Mus: Logitech G603 Lightspeed

Tangentbord: Logitech G613

Headset: Logitech G435 Wireless - Black

Högtalare: Logitech MX Sound 2.0 Bluetooth Speakers

Allt ska kunna kopplas till en ”logitech unifier” som är en usb mottagare man enkelt kan byta mellan datorerna.

Jag jobbar och game:ar casually. Ser ni någon risk eller nackdel att tuta och köra på detta?

Eller tips på annan lösning med produkter?

Inbillar mig att det är rätt smidigt att snabbt byta usb mottagaren, men kanske finns smidigare trådlösa lösningar att byta allt snabbt mellan datorer?

Mvh,
G

Permalänk
Medlem

Kan aldrig tro att logitechs gamingsortiment kan kopplas till deras unifier-mottagare? Det kan i alla fall varken mitt g915 eller min G pro-mus. Lightspeed-produkter har i regel sin helt egna mottagare för att kunna nytja just lightspeed-tekniken.

Du har inte möjligheten att helt enkelt ansluta med remote desktop mot din jobbdator när det behövs? Så gjorde jag efter att ha kört diverse kvm-switchar + HDMI-switch.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Kan aldrig tro att logitechs gamingsortiment kan kopplas till deras unifier-mottagare? Det kan i alla fall varken mitt g915 eller min G pro-mus. Lightspeed-produkter har i regel sin helt egna mottagare för att kunna nytja just lightspeed-tekniken.

Du har inte möjligheten att helt enkelt ansluta med remote desktop mot din jobbdator när det behövs? Så gjorde jag efter att ha kört diverse kvm-switchar + HDMI-switch.

Ska dubbelchecka! Annars går det att lösa med Usb hub va? Stoppar in i en usb och får 4 uttag att stoppa i en per enhet?

Kan tyvärr ej ha remote desktop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnawk:

Ska dubbelchecka! Annars går det att lösa med Usb hub va? Stoppar in i en usb och får 4 uttag att stoppa i en per enhet?

Kan tyvärr ej ha remote desktop.

Usb hub fungerar om du vill byta fram och tillbaka
Jag hade en hub som sedan kopplades in i en usb-switch. Ett knapptryck på switchen böt helt enkelt dator. Kostade runt 300 på Amazon har jag för mig

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB