Permalänk
Medlem

Dator fryser 10-15sek

Datorn har börjat uppföra sig konstigt.
Så idag frös den sig i 15sekunder sen kom den tillbaka och startade task mamanger och muser började röra på sig. (gjorde det jag gjorde medan den var frozen.

Vad kan detta problem vara? Nu är datorn helt normal igen precis som innan detta hände. samma program igång.

Vad för program kan jag ha igång för att tracka vad som händer om det sker igen för att lista ut vad som triggar detta?

Permalänk
Medlem

Du kan börja med att titta i loggboken om du ser något där. Windowsloggar system/program.
Loggboken är väldigt underskattad.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Du kan börja med att titta i loggboken om du ser något där. Windowsloggar system/program.
Loggboken är väldigt underskattad.

Det hände runt 10.15-10.16
osäker vad man ska vara orolig över, då det alltid är så många "events" och info online är alltid...opålitligt känner jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Det hände runt 10.15-10.16
osäker vad man ska vara orolig över, då det alltid är så många "events" och info online är alltid...opålitligt känner jag.
https://i.ibb.co/tQXv3gn/screenshot-frozen.jpg

Jo precis, men du har bara en error. Den såg jag på 2 sekunder. Vad säger den tex?

Sedan har du väldigt många poster vid den tiden du säger att du har problem. Windows reporting error. Vad säger de?
Gå igenom meddelanden och se om de säger något vettigt.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"