Manjaro XFCE, taskbar ikonerna har "fastnat".

Permalänk
Medlem

Manjaro XFCE, taskbar ikonerna har "fastnat".

Nybörjare på Linux, har kört Mint i några månader men installerade ikväll Manjaro Qonos 21.2.2.

Jag klickade på någon inställning så att ikonerna som normalt sett är längst ner till höger, dvs klockan, nätverk, ljud osv, lade sig intill ikonerna för dom program jag för tillfället har igång. Nu vet jag inte hur jag skall göra för att få tillbaka dessa ikoner där dom hör hemma, dvs längst till höger.

Någon som vet hur jag åstadkommer detta?

Permalänk

Klicka högerklick på klockan och välj "flytta", när du då drar muspekaren längs panelen så ser du ett rött vertikalt streck som visar vart klockan skall kila in sig då du klickar med vänsterknapp.
Ljudikonen är en egen ikon precis som klockan och kan flyttas på samma vis som klockan.
Bluetooth, klipp/klistra och nätverk ikonerna sitter ihop och är svårare att flytta då dessa har en högerklickmeny. På laptopen med Manjaro XFCE kan jag flytta dessa genom att högerklicka under ikonerna och välja flytta.

Lycka till 👍

Edit: Nu när jag tänker efter så är det kanske så att du har råkat flytta "fönsterknapparna" längst till höger om klockan. Dom går också att flytta genom att högerklicka på dom tre små horisontella strecken.

Permalänk
Medlem

Tack för svaret!

Ditt tips funkar för vissa av ikonerna, inte alla. Däremot hittade jag detta som löste mitt problem:

"Add a Seperator to the panel and move it up the list above anything you want pushed to right side click on the Edit button and enable Expand option to push Notification Area to right side of panel".

Jag hade redan en separator i min lista, jag flyttade upp den och valde sedan expand, sen flyttade ikonerna sig till högra hörnet där dom hör hemma. Tack för hjälpen!