Rockstar: "Grand Theft Auto VI-utvecklingen pågår"

Permalänk
Melding Plague

Rockstar: "Grand Theft Auto VI-utvecklingen pågår"

Nästa del i den långlivade GTA-serien väntar någon gång i den berömda framtiden. I närtid släpper Rockstar uppgraderade GTA V-versioner för färska spelkonsoler.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Släng med ett RDR3 också please.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Clickbait - Det står inte GTAVI, alla antar det vilket kanske stämmer men det står bara "next entry in the Grand Theft Auto series"

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Clickbait - Det står inte GTAVI, alla antar det vilket kanske stämmer men det står bara "next entry in the Grand Theft Auto series"

Det är ju högst troligt att det är GTA VI som åsyftas.

Skrivet av Zidious G:

Släng med ett RDR3 också please.

Ja tack! RDR2 var ju helt fantastiskt.

Permalänk
Medlem

kommer gta online bli standalone på pc också då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Det är ju högst troligt att det är GTA VI som åsyftas.

Ja tack! RDR2 var ju helt fantastiskt.

Säg inte det. Kan väl lika väl bli ett Vice City II

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Bildexpert

Trevligt med nytt Grand Theft Auto, även om jag själv skulle tycka det vore roligare med nytt Red Dead. Men visst, det var väl bara tre år sedan RDR2 kom så jag det är väl rimligt att vänta ett gäng år till.

Men ray tracing och 4K 60 i GTA V på Ps5/Series X? Om det nu ens ska ligga någon sanning i det lär de grafiska uppgraderingarna vara rätt små mot tidigare utgåvor. För inte kan det finnas mycket headroom tänker jag.

EDIT: Läste stycket igen. Framgår iofs inte att allt är igång samtidigt, så om det är valbara presets är det förstås helt rimligt.

Permalänk
Medlem

2024 Q3

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Tror det är förtidigt, de har ju inte släppt GTAV till PS6 än, ja du läste rätt, PS6!

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem

2025 tidigast. Dom tjänar fortfarande för bra på GTAV Online för att ens bry sig om en release redan.

Permalänk
Medlem

Hade varit fräckt om de släppt de 2023 Q3/Q4 så hade det varit ~ 10 år efter V.

Permalänk
Medlem

Tidigast q4 2024 tror jag.
Men risk att det försenas till 2025.

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

Waow vilken icke-nyhet. Är säkert Online only, live-service, sprängfyllt med NFTs och lootboxes. Blir nog bra.

Permalänk
Medlem

2026 till konsoler. 2065 till PC.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Den här gången hoppas jag att de släpper spelet till "alla" plattformer samtidigt...framför allt PC versionen.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Inte så hypad, första prion blir väl förmodligen online. Köper dock aktier snart.

Permalänk
Medlem

VI och etikett

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av dlq84:

Det är ju högst troligt att det är GTA VI som åsyftas.

Jo som jag skrev så är det högst troligen GTAVI men vi hade ju också fem spel mellan GTA3 och 4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flukke:

Tidigast q4 2024 tror jag.
Men risk att det försenas till 2025.

Jag tror nog mera på 2025 men det beror också på om det är ett GTA VI eller om det är någon form av mellanspel.
Hade gärna sett ett spel på samma karta som GTA V där man bara får en annan person och ett annat upplägg. Skulle gå att göra enormt mycket av världen som redan finns uppbyggd.

Onlinedelen av GTA V har jag inte fastnat för då det när jag testade mest var massa fusk överallt. Ingen aning om allt sånt är löst nu men hoppas det med tanke på hur stort det tydligen är och många som spelar.

Hoppas verkligen på realese samtidigt på alla enheter så vi med PC slipper vänta ytterligare ett år.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Waow vilken icke-nyhet. Är säkert Online only, live-service, sprängfyllt med NFTs och lootboxes. Blir nog bra.

Om det var Ubisoft kanske haha. Rockstar har iallafall inte gett sig in på varken NFTs eller Lootboxes tidigare. Microtransanctions i form av Shark cards dock, där har de gett sig in och tjänar bra om man säger så. Loot boxes har börjat dö ut så det tror jag inte heller de kommer ge sig in i fortsättningen. NFTs är väl förhoppningsvis en bubbla som spricker snart men man vet aldrig.

Permalänk
Medlem

"GTA Liberty City Stories II" till mobilen tippar jag på!

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Musikälskare

Dom sa väl aldrig specifikt att dom håller på att utveckla GTA VI?

Det kan ju vara ett mobilspel eller expansion för allt vi vet... Har inte för höga förhoppningar förens det är svart på vitt imo. Lite väl click baitad titel

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Den här gången hoppas jag att de släpper spelet till "alla" plattformer samtidigt...framför allt PC versionen.

Rockstar, eller snarare moderbolaget Take 2 Interactive, tjänar megabucks när de säljer till konsollerna först och PC sedan. Det vet de. Så det kommer de ej att frångå den här gången heller.

Permalänk
Medlem

Säkert en remaster av stories spelen 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Dom sa väl aldrig specifikt att dom håller på att utveckla GTA VI?

Det kan ju vara ett mobilspel eller expansion för allt vi vet... Har inte för höga förhoppningar förens det är svart på vitt imo. Lite väl click baitad titel

GTA V Definitive Edition :P?

Permalänk
Medlem

Så länge de kan mjölka pengar på shark cards till gta 5 kommer vi inte få se gta 6. December 2026 är min gissning.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Jag gissar på att GTA 6 släpps hösten 2025.

Visa signatur

Dator 1: AMD Ryzen 9 7950X3D, 64 GB Kingston Fury DDR5 5600 MHz CL36 , Asus Radeon 7900XTX TUF OC, Be Quiet Dark Base Pro 900 rev.2 Black Case, Asus ROG Crosshair X670E Hero Mobo , Be Quiet 1500W PSU, Win10 Pro 64-bit, Creative Soundblaster AE7

Dator 2: Intel Core i7 9700k, 32GB DDR4 Corsair 3000 MHz, Asus TUF Z390 Mobo, Asus Radeon 6800 XT TUF, Be Quiet 850 PSU, Win10 Pro 64-bit, Asus TUF GT502 Case

Permalänk
Medlem

"that active development for the next entry in the Grand Theft Auto series is well underway."

Tror inte det kommer bli en GTA VI, de kan ju likaväl bara lägga till en ö i GTA V.

Med tanke på att man spelat GTA V i 10 år nu och med allt content de har lagt till, varför inte bara "uppgradera" GTA V till GTA Series och göra världen större alt öppna upp flygplatsen så man kan åka till andra ööar och köra missions med Trevors bror etc.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Bästa spelnyheten på länge.

Kommer ju bli fullständigt kaos om det släpps medans det är brist på ps5 konsoller. Man kommer se scalpers kränga PS5or på Tradera för 20laxar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

"that active development for the next entry in the Grand Theft Auto series is well underway."

Tror inte det kommer bli en GTA VI, de kan ju likaväl bara lägga till en ö i GTA V.

Med tanke på att man spelat GTA V i 10 år nu och med allt content de har lagt till, varför inte bara "uppgradera" GTA V till GTA Series och göra världen större alt öppna upp flygplatsen så man kan åka till andra ööar och köra missions med Trevors bror etc.

Nja kan tycka att GTA behöver det där hoppet till mer modern grafik. Den nuvarande grafiken grundar sig i PS3/XBOX 360, visst det ser ganska mycket bättre ut på PC och förhoppningsvis PS5/XSX med men man måste göra det där hoppet. Jämför t.ex. GTA med Red dead, enormt hopp i grafik. Tänker även på spelutvecklarna, de måste ju också vara sjukt trötta på att sitta och jobba på samma spel i evigheter på samma trötta spelmotor. Till slut känner väl även Rockstar att de måste gå vidare. Nytt spel innebär ju dessutom ett nytt Online, troligen med omstartad ekonomi. Då lär folk behöva köpa nya shark cards

Står ju dessutom följande: "With every new project we embark on, our goal is always to significantly move beyond what we have previously delivered". Så detta låter inte som några extra öar, de ska försöka överträffa det dem har gjort tidigare.