Permalänk
Medlem

Ebosläsare/läsplatta

Hej!

Jag tänkte försöka på att prova eboksläsare/läsplatta men skulle vilja få tag i något begagnat för att se om det passar mig.

Väldigt osäker på om det är 6,7,8 eller 10 tum som passar bra, men om ni har några bra tips generellt om val av storlek så får ni gärna skriva i tråden.

Jag vill främst kunna lägga över epub böcker, men har förstått att det går att konvertera för kindle också.

Skriv om ni har någon liggande som ni skulle vilja sälja samt vad ni isf vill ha för den.

Tack på förhand!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hej, jag har en storytel (senaste modellen) ebol läsare, om du är intresserad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av azizbek:

Hej, jag har en storytel (senaste modellen) ebol läsare, om du är intresserad?

Kan man lägga in epud böcker på den?

Permalänk
Medlem

https://support.storytel.com/hc/sv/articles/360016929019-Ladd...

Enligt deras hämsida så går det fint, men man måste vara medlem hos dem för att e läsaren ska fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av azizbek:

https://support.storytel.com/hc/sv/articles/360016929019-Ladd...

Enligt deras hämsida så går det fint, men man måste vara medlem hos dem för att e läsaren ska fungera.

Nja, den där lösningen är jag inte så sugen på att jag måste ladda upp allt i deras moln.

Tack ändå

Permalänk
Medlem

Inga problem 👍

Permalänk
Medlem

Har ingen att sälja men mitt tips skulle vara en liten platta. Iaf om man vill läsa när man pendlar, då är det trevligt om den är lätt att ha med sig och kan få plats i jackfickan. Så för den användningen 6". Vill man primärt läsa hemma eller inte bryr sig om att den ska få plats i fickan så är säkert 7" eller 8" trevligt. 10" är nog främst om man vill kunna läsa pdf-filer, och då drar priset snabbt iväg. Annars skulle jag se till att den har frontlight så man lätt kan läsa i dåligt ljus. Lagringsutrymme eller kortplats är nog inte så viktigt, man får ju plats med sjukt många böcker även på 4GB.

Amzons properitära format kan ju ställa till det lite, så ska man främst köpa böcker därifrån så bör man nog satsa på en Kindel. Ett annat alternativ kan vara en läsplatta som kör android och att man då bör kunna köra Kindle appen för deras böcker och annan app för andra.

Permalänk
Medlem

Jag har en Sony PRS-T2 som bara ligger och samlar damm. Den har µSD-kort iirc och tar både pdf och epub. epub föredraget givetvis. Tror det går att låna böcker från bibliotek och läsa på den, men inte provat.

https://www.sony.se/electronics/support/reader-digital-book-p...

Permalänk
Medlem

...går det inte redigera inlägg?
Prisjakt-länk: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?o=1376584

Permalänk
Medlem

Jag har en ONYX BOOX poke3 som jag i princip inte använder, kör android så man kan i princip gör vad man vill på den, tycker att storleken är bra för normalt läsande, har en remarkable som jag använder mer, den storleken är bättre om man vill kunna anteckna också

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av KungFredda:

Jag har en Sony PRS-T2 som bara ligger och samlar damm. Den har µSD-kort iirc och tar både pdf och epub. epub föredraget givetvis. Tror det går att låna böcker från bibliotek och läsa på den, men inte provat.

https://www.sony.se/electronics/support/reader-digital-book-p...

Väldigt gammal ser jag, men vad vill du ha för den?

Skrivet av sweisdapro:

Jag har en ONYX BOOX poke3 som jag i princip inte använder, kör android så man kan i princip gör vad man vill på den, tycker att storleken är bra för normalt läsande, har en remarkable som jag använder mer, den storleken är bättre om man vill kunna anteckna också

Har denna har bakgrundsbelysning också om man vill? Vad vill du ha för den?

Jag fick tag i remarkable, vilket var helt ok att läsa Pdfer på. Ska ev. ge den i present. Insåg att jag läser en hel del Pdfer, och då kanske man behöver större? Och så insåg att jag läser rätt mycket i mörker, så kanske vore poke 3 ett alternativ. Eller blir det som att läsa på padda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aradove:

Väldigt gammal ser jag, men vad vill du ha för den?

Har denna har bakgrundsbelysning också om man vill? Vad vill du ha för den?

Jag fick tag i remarkable, vilket var helt ok att läsa Pdfer på. Ska ev. ge den i present. Insåg att jag läser en hel del Pdfer, och då kanske man behöver större? Och så insåg att jag läser rätt mycket i mörker, så kanske vore poke 3 ett alternativ. Eller blir det som att läsa på padda?

Rent generellt skulle jag nog föredra en större platta om jag skulle läsa pdf.
Annars kan jag tänka mig att släppa min läsare för 200+frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aradove:

Väldigt gammal ser jag, men vad vill du ha för den?

Har denna har bakgrundsbelysning också om man vill? Vad vill du ha för den?

Jag fick tag i remarkable, vilket var helt ok att läsa Pdfer på. Ska ev. ge den i present. Insåg att jag läser en hel del Pdfer, och då kanske man behöver större? Och så insåg att jag läser rätt mycket i mörker, så kanske vore poke 3 ett alternativ. Eller blir det som att läsa på padda?

Yes, den har belysning om man vill, med ställbar temperatur, bra om man vill läsa utan lampa, men blir "lite" som en padda, fortfarande snällare

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Yes, den har belysning om man vill, med ställbar temperatur, bra om man vill läsa utan lampa, men blir "lite" som en padda, fortfarande snällare

Vad vill du ha för den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aradove:

Vad vill du ha för den?

Hur låter 1500 ink frakt?

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Jag har bestämt mig för att köra på remarkable. Verkar funka helt ok!

Så tack för era erbjudanden ni andra också!

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad