Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Prisjakt är helt förstörd?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Eller så säljer de kanske delar som de importerat från stöldligor.

No, finns oftast bilder på bilen(som är krockad och vin nr som man kan kolla upp)

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

No, finns oftast bilder på bilen(som är krockad och vin nr som man kan kolla upp)

Det är ingen garanti för att delen kom från just den bilen.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk

...och nu har Prisjakt tagit bort grafen så nu är det ännu svårarare å krångligare å se prishistorik, märks att inte prisjakt är för vanliga konsumenter längre....F#$%€% PRISJAKT!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twelve Monkeys:

...och nu har Prisjakt tagit bort grafen så nu är det ännu svårarare å krångligare å se prishistorik, märks att inte prisjakt är för vanliga konsumenter längre....F#$%€% PRISJAKT!!!

Finns kvar på gamla sajten men inte på den nya. Nya sajten hade lite extra funktioner, trendlinje mm. Gissar att de bygger om något där bara och att kurvan är tillbaka om en dag eller två.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Instämmer med samtliga. Prisjakt har lite att hämta igen. Största problemet enligt mig är att sorteringen av produkter efter exempelvis pris aldrig stämmer eftersom det alltid är någon tomtebutik utan profilering (direktlänk) som har varan felaktigt listad och pajar allt. Så man måste alltid manuellt klicka på varenda vara för att se den riktiga lagerstatusen.

Samma problem med att man kan sortera varor efter pris men inte efter bästa pris i lager. Vad bryr jag mig om att någon butik utan lager har ett RTX 3080 för 12K när det bara finns inne för 15K.

Permalänk
Medlem

Nu verkar de ha tagit bort sökrutan helt och hållet, vad i hela.
Får gå över till pricerunner.

Undrar ju vad dom rökt där borta. Ingen sökruta och hemskt dålig design.
Jo, så här ser det ut, utan adblocker:

Man får ju hoppas att det bara är ett temporärt fel, och inte en ny design.
Edit: Klickar man sig in på något objekt så får man upp sökrutan längst upp. Förbannat omständigt.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Nu verkar de ha tagit bort sökrutan helt och hållet, vad i hela.
Får gå över till pricerunner.
https://i.imgur.com/6EVpkG8.png

Undrar ju vad dom rökt där borta. Ingen sökruta och hemskt dålig design.
Jo, så här ser det ut, utan adblocker:

https://i.imgur.com/hpyc2aa.png

Man får ju hoppas att det bara är ett temporärt fel, och inte en ny design.

Verkar bugga. Om du går in på en produkt, via kategorierna och sen trycker på prisjaktloggan så kommer du till startsidan, med sökrutan framme

EDIT: Du hade visst hittat samma "bugg" som jag

Permalänk

För hårdvara kan jag rekommendera komponentkoll.se

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Medlem

Gamla prisjakt var möjligen för bra, dom kanske blev sönderlobbade av "branscherna" tills dom tröttnade eller fick en rundlig ersättning för att göra siten "lagom" bra. Annars är det helt ologiskt hur man så kapitalt kan fördärva en populär site.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Nu verkar de ha tagit bort sökrutan helt och hållet, vad i hela.

Verkar ha varit en högst tillfällig åkomma. Såg det också men några minuter senare funkar allt som vanligt. Gissar att några håller på med uppdateringar inför BF men att något gick lite fel när uppdateringarna gick live.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Verkar ha varit en högst tillfällig åkomma. Såg det också men några minuter senare funkar allt som vanligt. Gissar att några håller på med uppdateringar inför BF men att något gick lite fel när uppdateringarna gick live.

Alla har en testmiljö. Bara vissa har även en produktionsmiljö.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Varför har man tagit bort vilken butig det gäller om man på Classic går in på Black Friday eller Dagens Deal sidorna? Informationen finns kvar på nya sidan så det kan ju inte vara att den "saknas".

Permalänk
Medlem

Nu verkar det mest vara reklam på sidan ... käns som att logga in på Aftonbladet typ
använder Prisjakt alt mindre numera och väntar på att Prisrunner ska byggas upp utav dom nya ägarna

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem

Brukade denna knappen inte leda till en filtrerad vy av Dagens Deals? Man kan fortfarande filtrera, men denna knappen verkar bara leda till startsidan för Dagens Deals nu.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Lite positiv feedback till Prisjakt men kanske inte rätt tråd?

Har bara tittat på LGs OLED 2021-modeller men de verkar ha sammanfogat alla modeller och modellbeteckningar till en enda produkt vilket är välkommet!

För att exemplifiera, ni minns säkert att det fanns 5 olika modeller av OLED 55" C1 (C14, C15 etc) som var och en listades som olika produkter (fast de var i praktiken identiska) men nu kommer bara en modell upp när man söker per storlek.

Tack, bra jobbat!

Permalänk
Inaktiv

Nu har dom tagit bort överblicken för betyg när man har "list vyn" aktiverad. Fast när man byter till "block vy" syns betygen igen. Använder aldrig "block vyn". Kommer aldrig mer använda prisjakt om detta inte var ett misstag. Fy fan

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon140864:

Nu har dom tagit bort överblicken för betyg när man har "list vyn" aktiverad. Fast när man byter till "block vy" syns betygen igen. Använder aldrig "block vyn". Kommer aldrig mer använda prisjakt om detta inte var ett misstag. Fy fan

Jag ser betyg på produkter i classig vyn: https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?k=584

Menar du den nya vyn "standard" vyn?

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gustav-P:

Jag ser betyg på produkter i classig vyn: https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?k=584

Menar du den nya vyn "standard" vyn?

Jag använder vanliga prisjakt.nu och inte classic.
Classic har kvar det som du säger. Jag får använda det tack.

Fast blir sugen på att bojkotta idioterna som tar bort det mest fundamentala på hela sajten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon140864:

Nu har dom tagit bort överblicken för betyg när man har "list vyn" aktiverad. Fast när man byter till "block vy" syns betygen igen. Använder aldrig "block vyn". Kommer aldrig mer använda prisjakt om detta inte var ett misstag. Fy fan

Tror de håller på att göra om den biten just nu. Betygen finns dock kvar, rulla ner hela sidan så du ser botten av listan, där finns en list för att scrolla i sidled och då kan du se betygen. Designen av listan är dock mer eller mindre oanvändbar just nu.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av [SH]:

Tror de håller på att göra om den biten just nu. Betygen finns dock kvar, rulla ner hela sidan så du ser botten av listan, där finns en list för att scrolla i sidled och då kan du se betygen. Designen av listan är dock mer eller mindre oanvändbar just nu.

Jaha där ser man. Måste vara att dom håller på att göra om som dom du säger och det blev fel

Permalänk

Prisjakts utvecklingsteam verkar nu skita totalt i gamla Prisjakt. Inte nog med att det finns en bugg där M.2 inte listas korrekt bland AMDs X570 moderkort som ett exempel där man som svar sa att inget kommer korrigeras utan bara nya Prisjakt, Intels Alder Lake serie har ännu inte listats på gamla Prisjakt.

Jag tror det bara är en tidsfråga vi snackar månader innan gamla Prisjakt läggs ned. Det är tråkigt att det inte finns något alternativ.

Permalänk
Medlem

Nya prisjakt är en ren katastrof.
Prissorteringen fungerar inte.
Pris inklusive frakt redovisas titt som tätt utan frakt
Produkt och leverantörslänkarna finns inte med
En massa andra egenskaper saknas också.

Rapporterar man buggar så kan man glömma allt vad feedback heter

Jag har i princip gett upp och "flyttat" därifrån

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Skrivet av mats42:

Nya prisjakt är en ren katastrof.
Prissorteringen fungerar inte.
Pris inklusive frakt redovisas titt som tätt utan frakt
Produkt och leverantörslänkarna finns inte med
En massa andra egenskaper saknas också.

Rapporterar man buggar så kan man glömma allt vad feedback heter

Jag har i princip gett upp och "flyttat" därifrån

Var har du flyttat någonstans? Pricerunner är ett skämt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Var har du flyttat någonstans? Pricerunner är ett skämt!

mest just Pricerunner och komponentkoll och lite google men där får man se upp för priserna kan vara "lustiga"

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Varför finns inte lanseringsår när man söker på stationära datorer!?

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LaoLao:

Varför finns inte lanseringsår när man söker på stationära datorer!?

Är det inte komponenternas lanseringsår som är mer intressant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mats42:

Nya prisjakt är en ren katastrof.
Prissorteringen fungerar inte.
Pris inklusive frakt redovisas titt som tätt utan frakt
Produkt och leverantörslänkarna finns inte med
En massa andra egenskaper saknas också.

Rapporterar man buggar så kan man glömma allt vad feedback heter

Jag har i princip gett upp och "flyttat" därifrån

Håller med. Classic.prisjakt.nu är det som gäller. Irriterande att vissa länkar till nya Prisjakt.

Tar de bort classic blir det inget mer Prisjakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raffor:

Irriterande att vissa länkar till nya Prisjakt.

Man skulle haft något i sin brandvägg här hemma som automatiskt ändrar www.prisjakt.nu/prisjakt.nu till classic.prisjakt.nu, förutsatt att sökvägen i övrigt är likadan .

Mest så att man slapp skräpet per automatik.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Är det inte komponenternas lanseringsår som är mer intressant?

🙂 Jo, egentligen. Men främst är det väl processorn som räknas i dessa sammanhang och det är sällan nya datorer lanseras med gamla processorer.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Är det fler som har problem med appen till Android? Om jag trycker på en länk i Chrome så öppnas appen men visar en tom produktsida. Får öppna flera gånger så laddar den all data. Jag har provat att rensa appens data men problemet kvarstår.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1