Prisjakt är helt förstörd?!

Permalänk
Medlem

Har ett Schibsted-konto för blocket som "blocket@mindomän" och ett Prisjakt-konto som "prisjakt@mindomän". Så jag antar att det inte gör så stor skillnad om mitt Prisjakt-konto blir ytterligare ett Schibsted-konto. Men finns det någon fördel för mig som användare att slå ihop dessa när Prisjakt byter? Förutom möjligheten till single sign-on som jag aldrig känt ett behov av och att kunna ge Schibsted mer data att sälja till annonsörer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Har ett Schibsted-konto för blocket som "blocket@mindomän" och ett Prisjakt-konto som "prisjakt@mindomän". Så jag antar att det inte gör så stor skillnad om mitt Prisjakt-konto blir ytterligare ett Schibsted-konto. Men finns det någon fördel för mig som användare att slå ihop dessa när Prisjakt byter? Förutom möjligheten till single sign-on som jag aldrig känt ett behov av och att kunna ge Schibsted mer data att sälja till annonsörer?

Du kan stänga av personliga annonser och det om det är det du är orolig för

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Du kan stänga av personliga annonser och det om det är det du är orolig för

Oroar mig vet jag inte. Har stängt av det mesta av det på mitt Schibsted-konto och ublock tar en del. Försöker dock förstå om det finns något för mig att vinna på att slå ihop dem.

Permalänk
Medlem

Ny banner på Prisjakt Classic!

Prisjakt Classic stänger den 31 oktober

Vi byter login-system på Prisjakt och det innebär också att Prisjakt Classic stängs. För att behålla ditt användarkonto på Prisjakt behöver du ha en aktiv mejladress registrerad på kontot. För att uppdatera din mejladress: logga in och gå till inställningar i din profil. Läs mer om login-bytet i vår FAQ. Gå till Prisjakt.nu för att fortsätta jämföra produkter, priser och butiker – för bättre beslut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mc68000:

Ny banner på Prisjakt Classic!

Prisjakt Classic stänger den 31 oktober

Vi byter login-system på Prisjakt och det innebär också att Prisjakt Classic stängs. För att behålla ditt användarkonto på Prisjakt behöver du ha en aktiv mejladress registrerad på kontot. För att uppdatera din mejladress: logga in och gå till inställningar i din profil. Läs mer om login-bytet i vår FAQ. Gå till Prisjakt.nu för att fortsätta jämföra produkter, priser och butiker – för bättre beslut.

Hur kan en organisation vara så totalt döva? Idioter.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mc68000:

Ny banner på Prisjakt Classic!

Prisjakt Classic stänger den 31 oktober

Vi byter login-system på Prisjakt och det innebär också att Prisjakt Classic stängs. För att behålla ditt användarkonto på Prisjakt behöver du ha en aktiv mejladress registrerad på kontot. För att uppdatera din mejladress: logga in och gå till inställningar i din profil. Läs mer om login-bytet i vår FAQ. Gå till Prisjakt.nu för att fortsätta jämföra produkter, priser och butiker – för bättre beslut.

Detta har varit deras plan från början! Gör Prisjakt sämre och sämre så man slipper sakna Prisjakt när de sätter spiken i kistan den 31 oktober.

Tack och adjö Prisjakt! Minnena från den tiden du var användbar är för gamla för att komma ihåg. Ditt eftermäle är förstört och ditt namn är synonymt med ett dåligt skämt.

Permalänk
Avstängd

Prisjakt har blivit riktigt långsamt och segt.. synd.

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mc68000:

Ny banner på Prisjakt Classic!

Prisjakt Classic stänger den 31 oktober

Vi byter login-system på Prisjakt och det innebär också att Prisjakt Classic stängs. För att behålla ditt användarkonto på Prisjakt behöver du ha en aktiv mejladress registrerad på kontot. För att uppdatera din mejladress: logga in och gå till inställningar i din profil. Läs mer om login-bytet i vår FAQ. Gå till Prisjakt.nu för att fortsätta jämföra produkter, priser och butiker – för bättre beslut.

Jag förstår inte riktigt varför bytet av loginsystem måste innebära att classic stängs. Kan förstå om man bara vill implementera det nya systemet för "nya" Prisjakt. Men varör kan inte classic vara kvar så får man gå till nya om man vill göra något som man behöver logga in för

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Dags att ta bort kontot nu, är inte intresserad av att ha något Schibstedkonto.

Och när nu Classic försvinner så slogs sista spiken i kistan, tack för mig.
Edit; Begärt att få skiten borttagen.
https://support.prisjakt.nu/sv/articles/5335707-hur-tar-jag-b...

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Säkert sagt tidigare men man undrar varför vissa är så envisa att tvinga på människor något "nytt" som ingen värkar gilla, massivt kritiserat. Jämfört det klassiska som har ett starkt stöd med många användare. Det klassiska som dom sonika avrättar. Sen inbillar dom sig att användare-basen bara ska svälja det.
Varför inte sonika lägga ner "nya" istället tror knappast någon skulle sakna det. Men det skull ju innebära att dom behöver inse att allt arbete dom lagt på den nya sidan var en sunken cost. Då är det ju lättare att tänka att alla kritiker bara är gnällspikar som inte förstår bättre.

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem

Får väl bli Pricerunner istället då. Inte så värst mycket sämre idag tycker jag.

Permalänk
Medlem

Drömläge att skapa en ny sida inspirerad av classic. Om någon skulle vara intresserad av att skapa en som open source finns det en frivillig utvecklare här

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Medlem

Det var då själva fan det här. Mina bevakningar på nya Prisjakt suger ju röv. Mycket sämre överblick på vad man har i sin lista. Går ju in varje dag & kollar. Så det här var ingen höjdare.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem

Det enda jag kommer använda prisjakt till framöver är att scanna eankoder.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murvar:

Drömläge att skapa en ny sida inspirerad av classic. Om någon skulle vara intresserad av att skapa en som open source finns det en frivillig utvecklare här

Bra initiativ! Skulle också kunna tänka mig att hjälpa till fast det var ett par år sedan jag utvecklade.

Permalänk
Medlem

Hade föredragit ett scenario där Prisjakt aldrig blev uppköpt. Sidan har tappat en hel del på senare år från att varit en fantastisk bra sida. Men nu gör jag som flera andra och begär att mitt 14,5 år gamla konto raderas. Ser inte poängen att ens ha ett konto och när classic ändå försvinner blir sidan totalt värdelös för min del.

Mail skickat.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Hade föredragit ett scenario där Prisjakt aldrig blev uppköpt. Sidan har tappat en hel del på senare år från att varit en fantastisk bra sida. Men nu gör jag som flera andra och begär att mitt 14,5 år gamla konto raderas. Ser inte poängen att ens ha ett konto och när classic ändå försvinner blir sidan totalt värdelös för min del.

Mail skickat.

Du hade inte ens behövt skicka mailet. Från deras FAQ: "Om du låter bli att logga in via det nya systemet fram till den 31 januari 2024 kommer ditt Prisjakt-konto och dess innehåll raderas automatiskt." Källa: https://www.prisjakt.nu/prisjakt-byter-login-system--ecZQsQTB... under Jag vill avsluta mitt konto på Prisjakt, hur gör jag då

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Du hade inte ens behövt skicka mailet. Från deras FAQ: "Om du låter bli att logga in via det nya systemet fram till den 31 januari 2024 kommer ditt Prisjakt-konto och dess innehåll raderas automatiskt." Källa: https://www.prisjakt.nu/prisjakt-byter-login-system--ecZQsQTB... under Jag vill avsluta mitt konto på Prisjakt, hur gör jag då

Och missat möjligheten att påpeka varför jag inte vill följa med i deras "uppgradering"?

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk

Ett tips innan ni raderar era konton, gå in här, jag hade haft konto sedan 2005:
Inställningar->Se personlig användardata
för att ladda ner er data, gjorde "spara som" när den laddats.

Jag hade ett antal inlägg på gamla minhembio.com som jag gjorde inlägg på när jag var hypad över den Nokia N900 som jag köpte 2009. Hade helt glömt att jag skrev om den på den sidan, blev ganska nostalgisk över att läsa

Visa signatur

*** Signaturen raderad på grund av för många rader. Läs forumreglerna. /xphaze

Permalänk
Medlem

Join time 2007-06-13 09:29:10

Galet, har tyckt att det bara blivit sämre och sämre.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk

De har meddelat att Prisjakt Classic kommer försvinna inom en månad i o.m. bytet till det nya inloggningssystemet. Nu kommer Prisjakt vara helt förstört, det nya Prisjakt är helt värdelöst! Ursäkta uttrycket men nya Prisjakt suger ****pung och rent för jävligt att de lägger gamla Prisjakt som är så mycket sämre!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att kritiken är kanske inte helt obefogad men dock väldigt överdriven?

Visst, finns en del saker som var bättre i Classic men i mångt och mycket fungerar ju ändå sidan och fyller sin funktion. Klart det finns en del störningsmoment och potential för förbättring men i det stora hela så...

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Skrivet av olga32:

Är det bara jag som tycker att kritiken är kanske inte helt obefogad men dock väldigt överdriven?

Visst, finns en del saker som var bättre i Classic men i mångt och mycket fungerar ju ändå sidan och fyller sin funktion. Klart det finns en del störningsmoment och potential för förbättring men i det stora hela så...

Överdriven? Det finns ju hur mycket som helst som är sämre med nya Prisjakt. Det är inte gjort att användas med en dator med en skärm det är uppenbart.

Permalänk
Medlem

Så frustrerande att dom ska måsta förstöra något som redan fungerar. Varför lägga ner tid och pengar på att göra saker sämre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Det är inte gjort att användas med en dator med en skärm det är uppenbart.

Så kan det ju vara. Är väl dock inte så många som använder webben på det viset längre. Det jag menar är att det fortfarande går att leta efter låga priser på varor och i många fall även hitta dem. Vilket såklart är syftet med sidan. Tycker nog fortfarande de gör det bäst av aktörerna som erbjuder samma tjänst, Classic eller ej.

Gissar att de har ganska bra statistiskt underlag när de bestämmer sig för nedstängningen av Classic. Det är väl några dussin snubbar från Sweclockers som fortfarande sitter där varje dag kanske.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av olga32:

Så kan det ju vara. Är väl dock inte så många som använder webben på det viset längre. Det jag menar är att det fortfarande går att leta efter låga priser på varor och i många fall även hitta dem. Vilket såklart är syftet med sidan. Tycker nog fortfarande de gör det bäst av aktörerna som erbjuder samma tjänst, Classic eller ej.

Gissar att de har ganska bra statistiskt underlag när de bestämmer sig för nedstängningen av Classic. Det är väl några dussin snubbar från Sweclockers som fortfarande sitter där varje dag kanske.

Du kan ha rätt men jag tror faktiskt det är fler, med tanke på att prishistorik fungerar bra med classic. För mig är detta ett viktigt verktyg när det gäller och ta reda på om ett pris är bra eller inte

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av olga32:

Gissar att de har ganska bra statistiskt underlag när de bestämmer sig för nedstängningen av Classic. Det är väl några dussin snubbar från Sweclockers som fortfarande sitter där varje dag kanske.

Statistiskt underlag för att tjäna mer pengar på reklam möjligtvis...

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
DingDongerMcDongface

Godmorgon! Lånar in tråden till en nyhet om detta

Personlig reflektion: Gissningsvis är det väl inte ekonomiskt försvarbart att införa ett nytt inloggningssystem på en legacy-version av sajten som sannolikt inte aktivt utvecklas sedan flera år tillbaka. Tråkigt i varje fall, jag brukar föredra Classic när jag gör större prisjämförelser och kollar på historik.

Permalänk
Medlem

Läge för Buggy.nu att vakna upp igen nu när Prisjakt går i graven (den versionen som räknas vill säga).

Permalänk
Medlem

Jag skulle gå in på ett tips i övrigt tråden och kolla prisjakt. Det var då den gamla siten. Jag tyckte den var mycket sämre än den vanliga. Iaf för mobiltelefonen. Så så illa vet jag inte om det är tbh.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.