Prisjakt är helt förstörd?!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av tintinj:

Jag förstår inte hur tekniksidor INTE ställer Prisjakt mot väggen och totalförstör dem ifall de inte svarar sanningsenligt på allt.
<Uppladdad bildlänk>

Sverker har gått i pension men han kanske kan ta ett frilansuppdrag.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon315148:

Gick själv över till Pricerunner för över ett år sedan. Tyckte Pricerunner var skit också tidigare men tycker nu tvärtom. Kan exkludera butiker jag inte vill prisbevaka och så kan jag enkelt se vilken butik som står för varje prisdropp i prishistoriken.

Tack för info, skall prova Pricerunner igen ett tag.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk

Jag börjar bli riktigt trött. Classic prisjakts prishistorik på de flesta produkter har blivit förstörd de senaste månaderna. De förstör classic prisjakt långsamt men säkert.

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft nå stora problem med nya prisjakt, men så använder jag väl inte det så ofta ändå o har inte heller följt med i eran diskussion alls, fast nu idag märkte jag att det inte går att sortera efter pris per TB på hårddiskar o liknande. Märkligt att det inte finns kan man ju tycka, så ja nu gick väl även jag över till classic istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Jag har inte haft nå stora problem med nya prisjakt, men så använder jag väl inte det så ofta ändå o har inte heller följt med i eran diskussion alls, fast nu idag märkte jag att det inte går att sortera efter pris per TB på hårddiskar o liknande. Märkligt att det inte finns kan man ju tycka, så ja nu gick väl även jag över till classic istället.

Du kan ju prova skriva feedback och tala om att det är en funktion som borde finnas. Jag har efterfrågat funktion vid två tillfällen och inom ett par dagar har de fixat det.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Prisjakt är experter på förändring för förändringens skulle. Den här gången pajade de listor totalt, prisoptimering finns inte, jämförsidan markerar inte skillnader, knappar har bytts ut mot ren text som är svårare att se och annat trams.

Men på plussidan är egenskaper nu i två kolumner... wooo

Lägg till den här kakan så borde ni få auto-redirect till den gamla sidan:
https://i.imgur.com/Qs2JcXX.png

Tack för den, fungerar fortfarande fint

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

Tragiskt att många här har accepterat nya Prisjakt och att denna tråd blir mindre och mindre aktivitet på. Prisjakt har för varje dag förstört gamla Prisjakt så att det inte ska märkas. Redan nu har prishistorik på gamla Prisjakt sabbats av deras utvecklare. Den nya Prisjakt är så usel så att den är oanvändbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Tragiskt att många här har accepterat nya Prisjakt och att denna tråd blir mindre och mindre aktivitet på. Prisjakt har för varje dag förstört gamla Prisjakt så att det inte ska märkas. Redan nu har prishistorik på gamla Prisjakt sabbats av deras utvecklare. Den nya Prisjakt är så usel så att den är oanvändbar.

Krävs väl att någon startar en ny tjänst, eller om Pricerunner är något att ha. Classic Prisjakt fungerar för mig när jag letar något, men jag är främst intresserad av bäst pris just då, använder inte prishistorik speciellt mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CymbalCrasher:

Krävs väl att någon startar en ny tjänst, eller om Pricerunner är något att ha. Classic Prisjakt fungerar för mig när jag letar något, men jag är främst intresserad av bäst pris just då, använder inte prishistorik speciellt mycket.

Tycker att buggy.nu skulle börja indexera nuvarande varor istället...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Tragiskt att många här har accepterat nya Prisjakt och att denna tråd blir mindre och mindre aktivitet på. Prisjakt har för varje dag förstört gamla Prisjakt så att det inte ska märkas. Redan nu har prishistorik på gamla Prisjakt sabbats av deras utvecklare. Den nya Prisjakt är så usel så att den är oanvändbar.

Accepterat och accepterat. Jag använder fortfarande Classic, men eftersom de inte verkar bry sig ser jag ingen mening med att klaga rätt ut i tomma intet…

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Kör också fortfarande classic. Ändå intressant att den nya sidan kom i mars 2019 eller kanske tom tidigare, och då kom även classic.prisjakt.nu som still going strong 3,5 år senare.
Får inga mail sen länge när prissänkningar skett på produkter jag bevakar, men det var meningslöst i slutändan ändå med alla skojarföretag som tillåts vara med.
Hur länge har det stått "Dela gärna feedback runt saker du saknar på nya Prisjakt här" i den gula bannern längst upp? Jag känner inte igen det, bara det övriga som står att det är gamla prisjakt osv.

Permalänk
Medlem

.

Permalänk

Vilket skit prisjakt har blivit...

Vilket skit prisjakt har blivit...
Ta bara en sådan sådan sak att radera bevakningar, har du många många bevakningar kan du få sitta timtal att radera bara på grund av att dom har ett så osmidigt sätt att ha översikt över sina bevakningar!

(Du har din lista bed bevakningar å scrollar ner men efter ett antal bevakningar ja då måste du trycka "visa mer" och om du nu raderar en bevakning efter "visa mer" jaha då åker du upp igen i listan å måste igen trycka på "visa mer" å sedan igen scrolla ner till var du var å detta måste du nu göra efter varje borttagning av bevakning efter "visa mer"!!! varför inte för i helvete ha en oändlig list UTAN "visa mer" och med en kryssa i ruta för dom bevakningar man vill ta bort å sedan när man kryssat klart för dom bevakningar man vill ta bort gemensamt ta bort alla man kryssat i eller så skulle dom ha et val att kunna nollställa sin bevaknings list!!! nä då jävla prisjakt nä blä för er!!!!

Permalänk
Medlem

Man är för bekväm för att byta till gamla även om nya med massa scroll är skit. Och prishistoriken där behöver de verkligen jobba på den funktionen som är väldigt viktig

Permalänk
Snusfri

Varit rejält less på Prisjakt ett bra tag nu men inte orkat testa något alternativ.
Dock så började jag testa Pricerunner nu på morgonkvisten och sidan är ljusår bättre än Prisslakt Prisjakt.

Mycket enklare att navigera, smidig filterfunktion, extremt mycket snabbare på att ladda, så nu är det hej då Prisjakt och Hej Pricerunner.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twelve Monkeys:

Vilket skit prisjakt har blivit...
Ta bara en sådan sådan sak att radera bevakningar, har du många många bevakningar kan du få sitta timtal att radera bara på grund av att dom har ett så osmidigt sätt att ha översikt över sina bevakningar!

(Du har din lista bed bevakningar å scrollar ner men efter ett antal bevakningar ja då måste du trycka "visa mer" och om du nu raderar en bevakning efter "visa mer" jaha då åker du upp igen i listan å måste igen trycka på "visa mer" å sedan igen scrolla ner till var du var å detta måste du nu göra efter varje borttagning av bevakning efter "visa mer"!!! varför inte för i helvete ha en oändlig list UTAN "visa mer" och med en kryssa i ruta för dom bevakningar man vill ta bort å sedan när man kryssat klart för dom bevakningar man vill ta bort gemensamt ta bort alla man kryssat i eller så skulle dom ha et val att kunna nollställa sin bevaknings list!!! nä då jävla prisjakt nä blä för er!!!!

Ja, jag registrerade konto ganska nyligen och kan redan nu säga att jag stör mig en aning på bevakningslistan. Jag upplever samma problem som du. Skulle hellre vilja ha möjlighet att få en lång lista utan "visa mer". Jag har dessutom problem med att jag inte får några aviseringar via e-mail när en produkt gått under den prisgräns jag satt.

Skrivet av THB:

Varit rejält less på Prisjakt ett bra tag nu men inte orkat testa något alternativ.
Dock så började jag testa Pricerunner nu på morgonkvisten och sidan är ljusår bättre än Prisslakt Prisjakt.

Mycket enklare att navigera, smidig filterfunktion, extremt mycket snabbare på att ladda, så nu är det hej då Prisjakt och Hej Pricerunner.

Registrerade nyligen konto hos båda och så här långt har Pricerunner funkat bäst. Jag har redan fått tre e-mail aviseringar för varor som gått under den prisgräns jag satt, medans det inte har dykt upp en enda från Prisjakt, trots att dom har samma butiker med som säljer till lägre pris. Vet inte om jag har gjort nåt fel med inställningarna eller om e-mail aviseringarna helt enkelt inte funkar som dom ska.

Permalänk
Medlem

Kul att dem här tråden är uppe igen då Prisjakt är sämre än nånsin!

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Tidigare kunde man få hjälp med var det var billigast att köpa saker från en lista. Exempelvis ska du köpa allting från en säljare så är x billigaste. Kan du tänka att köpa från två olika säljare är x och y billigast. Har den funktionen försvunnit?

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Man skulle haft något i sin brandvägg här hemma som automatiskt ändrar www.prisjakt.nu/prisjakt.nu till classic.prisjakt.nu, förutsatt att sökvägen i övrigt är likadan .

Mest så att man slapp skräpet per automatik.

Ja tack. Prisjakt blir bara sämre och sämre

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Idag verkar de satsa på fabelpriser

Klickar man sen på de billigaste minnena så - Överraskning. Något sådant pris fanns ju inte den här gången heller

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Skrivet av mats42:

Idag verkar de satsa på fabelpriser<Uppladdad bildlänk>

Klickar man sen på de billigaste minnena så - Överraskning. Något sådant pris fanns ju inte den här gången heller<Uppladdad bildlänk>

Första länken är ju proshop som inte har dom i lager?

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Första länken är ju proshop som inte har dom i lager?
<Uppladdad bildlänk>

Jag får ingen proshop länk utan första som visas är Computersalg som du ser i min bild.
Och har proshop dem inte i lager så är det ju fortfarande vilseledande att visa 998 och i lager i första bilden då inte finns någon som har dem i lager till det priset

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Första länken är ju proshop som inte har dom i lager?
<Uppladdad bildlänk>

Det är beställnigsvara 7-9 dagar så där tycker jag inte det är något fel att lista priset. Men tar man sig en närmare titt så kommer man se att minnena på proshop är 1x32gb och inte 64.

Permalänk
Skrivet av Nicklidstrom:

Det är beställnigsvara 7-9 dagar så där tycker jag inte det är något fel att lista priset. Men tar man sig en närmare titt så kommer man se att minnena på proshop är 1x32gb och inte 64.

Den är lurig när man klickar vidare och det är en snarlik artikel
Håller med om en beställningsvara är inget knepigt, man får dom ju till priset. Som står när man beställer.

Hur mycket på prisjakt är prisjakts ansvar och hur mycket är företagens ansvar när dom skickar in uppgifter? Någon här som jobbar mot prisjakt och vet hur det går till med artiklar och info? (Kan stått tidigare men måånga sidor, isåfall ber jag ödmjukast om ursäkt)
Det kan ju inte direkt vara prisjakt som sitter och lägger upp miljontals artiklar och detaljer om dom. Eller?
Kläder, bildelar, medicin...

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Det är beställnigsvara 7-9 dagar så där tycker jag inte det är något fel att lista priset. Men tar man sig en närmare titt så kommer man se att minnena på proshop är 1x32gb och inte 64.

Då ska det inte visas som i lager. I lager ska skickas inom 1-2 arbetsdagar anser jag.
Annars är ju funktionen värdelös då jag ändå inte har någon aning om när jag kan tänkas få varan

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av mats42:

Då ska det inte visas som i lager. I lager ska skickas inom 1-2 arbetsdagar anser jag.
Annars är ju funktionen värdelös då jag ändå inte har någon aning om när jag kan tänkas få varan

Nu visar ju prisjakt den som röd dvs inte i lager och proshop den som beställningsvara 7-9 dagar. Finns ju många produkter framförallt äldre som är är beställningsvaror från leverantör jag vet inte om alternativet att de inte skulle finnas på prisjakt hade varit bättre. Nu gäller inte detta just denna specifika varan som inte skulle varit där till att börja med för det är fel produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Nu visar ju prisjakt den som röd dvs inte i lager och proshop den som beställningsvara 7-9 dagar. Finns ju många produkter framförallt äldre som är är beställningsvaror från leverantör jag vet inte om alternativet att de inte skulle finnas på prisjakt hade varit bättre. Nu gäller inte detta just denna specifika varan som inte skulle varit där till att börja med för det är fel produkt.

Om du tittar på första bilden i #19837678 så visar prisjakt dem som i lager för 998:-. Det är konstaterat inte sant av flera skäl vilket är grunden till att jag hävdar att prisjakt är missvisande

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Missar jag något eller kan man inte sortera efter pris på generella sökningar längre?

Förr kunde man söka på tex "usb" och sortera efter pris, så fick man en lång lista med allt som innehöll "usb" och lögst pris högst upp.

Numera kan man inte sortera efter pris dådet bara står "sorterar efter relevans" med grå text.

Grymt störande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Missar jag något eller kan man inte sortera efter pris på generella sökningar längre?

Förr kunde man söka på tex "usb" och sortera efter pris, så fick man en lång lista med allt som innehöll "usb" och lögst pris högst upp.

Numera kan man inte sortera efter pris dådet bara står "sorterar efter relevans" med grå text.

Grymt störande!

Jag har också märkt det, riktigt störande. Vill kunna sortera på billigast först t.ex.

Permalänk
Medlem

Verkar som de börjat tvinga det nya ihopmosade filtret som de trängt in med typ 72pixlars bredd längst ut till vänster på skärmen även på Classic. Extraklick numera för att slippa.