The Lord of the Rings: The Rings of Power

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_khyron:

"Evil cannot create only corrupt"

Att använda Tolkiens citat som har med första världskriget att göra för att vara sur över karaktärer hudfärg är ett nytt lågvattenmärke hos snöflingorna där ute.

Permalänk
Medlem

Blev verkligen inte imponerad... Inte det minsta. Skulle inte detta vara en av de dyraste serierna någonsin, eller minns jag fel? Ser då inte ut som det i alla fall.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Blev verkligen inte imponerad... Inte det minsta. Skulle inte detta vara en av de dyraste serierna någonsin, eller minns jag fel? Ser då inte ut som det i alla fall.

Kan se bra mycket fulare ut än så för mig, om bara storyn är bra, men om storyn suger kan ingen CGI i världen rädda det

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Kan se bra mycket fulare ut än så för mig, om bara storyn är bra, men om storyn suger kan ingen CGI i världen rädda det

Så är det ju men man ska ju inte behöva blöda ut ur ögonen för att följa storyn. (Tar väl i lite...) Men men... Får väl vänta och se. Men mina förhoppningar sjönk rejält. Allt såg så fake ut.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Musikälskare

Folket på reddit verkar inte så imponerade heller Länk

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Det är mycket lättare att hata än att uppskatta, fråga Facebook som har utformat sina algoritmer just så, och nu är under utredning av myndigheter världen över. Dom förlorade ett par hundra miljarder när det kom ut.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Detta ser inte bra ut, verkar som amazon har tagit för stora friheter att ändra historien.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Detta ser inte bra ut, verkar som amazon har tagit för stora friheter att ändra historien.

Med tanke på att det är en originell story så kommer självfallet man ändra på eventuella saker. Däremot hur mycket kan vara extremt svårt att utläsa från en 2 minuter trailer.

Skrivet av the squonk:

Det gäller bara om man vill attrahera hardcore fansen, men är likgiltigt om man enbart söker en bra produkt rent allmänt

Nu tror jag inte att alla hardore fans är ens i närheten så rigida som vissa här i forumet, att man är fan behöver inte betyda att man är bokstavstrogen

Är säker på att långt ifrån alla som kritiserar serien här inne hade tänkt se den från första början utan vill bara spy ur sig en massa kritik bara därför att..

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Detta ser inte bra ut, verkar som amazon har tagit för stora friheter att ändra historien.

Det är typ omöjligt att avgöra på den korta trailern hur historien eventuellt skulle vara ändrad, det enda man ser är ett par karaktärer som gör random saker LoL

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Med tanke på att det är en originell story så kommer självfallet man ändra på eventuella saker. Däremot hur mycket kan vara extremt svårt att utläsa från en 2 minuter trailer.

Så klart att det är svårt att döma ut detta utifrån detta men dom har redan avslöjat flera saker som inte passar in.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Så klart att det är svårt att döma ut detta utifrån detta men dom har redan avslöjat flera saker som inte passar in.

Som vadå? Informationen om serien är väldigt liten generellt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sval:

Med Amazon vid ratten så kan det bara bli generiskt själlöst skräp tyvärr.

Oj vad förvånande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Fanboys av filmerna räknas inte. Här är dock grejen med LOTR: Gör det rätt eller låt bli. Det finns inget som ursäktar en serie som må vara okej men gör travesti på Tolkiens verk. I sådana fall gör man bäst i att skapa något nytt från grunden. Kan man inte hantera de ursprungliga verken med vördnad och respekt ska man ge fan i att röra dem.

Travesti som Bilbofilmerna?

Permalänk
Medlem

Jag gillar J.R.R. Tolkiens fantasivärld men jag tyckte det såg väldigt datoranimerat ut och animerat ut, jag var inte säker på om det skulle vara filmad serie eller en trailer för ett spel.
Är det filmat som tidigare sagan om ringen som är väldigt vackert att se eller är det en modern variant liknande "Final Fantasy: The Spirits Within"?
Känns som en blandning av filmad serie och "Final Fantasy: The Spirits Within" där skillnaden mellan film och datoranimation är för tydlig så att man reagerar.

Permalänk

När man bytte musiken blev trailern bättre, fick mer lotr vibbar av den https://www.reddit.com/r/lotr/comments/ssd4dv/the_soundtrack_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apocalysm:

När man bytte musiken blev trailern bättre, fick mer lotr vibbar av den https://www.reddit.com/r/lotr/comments/ssd4dv/the_soundtrack_...

Ja, blev mycket bättre, grymt bra musik

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Det jag är lite rädd för är att dom kommer försöka locka en bred/yngre publik istället för fantasy/Tolkien-fans.
Får lite såna vibbar av trailern, lite typ "göra en filmatisering av Bram Stokers Dracula med samma art direction och skådespelare som Vampire Diaries"-vibbar.

Usch vad överdrivet pessimistisk jag är... Ser troligtvis saker som inte är där bara för att sänka mina egna förväntningar så att jag inte blir besviken. I slutändan kommer det säkert minst vara en helt okej serie även om den inte är exakt så som jag vill att den ska vara.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Helt sjukt vad svårt det ska vara att uppföra sig.

https://www.sweclockers.com/artikel/31012-sweclockers-regler-...

Huvuden kommer börja rulla så snart vi får tid, tråden låses upp därefter.
Ni som inte kan sköta er är troligen på fel forum.

/Moderator

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Flertalet inlägg har raderat, flera sidor.

Följande förväntas av medlemmar:
Följ forumreglerna.
§1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.
§1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. (Off topic inlägg, inte heller käfta med troll).
§5 Medlemmar har möjlighet att rapportera misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”rapportera” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller det misstänkta regelbrottet i tråden. (Mata inte trollet).

Var införstådda i diskussioner om politik och närliggande ämnen utan anknytning till Sweclockers inte är lämpligt och således inte tillåtet.
Sweclockers Policy om Politik (och wokeshit)

"Slentrianmässiga uttryck som "woke" och dylikt för att kvinnor eller människor av annan hudfärg än vit förekommer i spel, på arbetsmarknaden och serier eller filmer undanbedes. "

En grundläggande anständighet förväntas och krävs av medlemmarna.

Således:
Att diskutera om hudfärger och dylikt funkar av flera skäl inte på Sweclockers. Även uttryck som "woke" verkar inte heller funka för folk och undanbedes således från Sweclockers. Kan man inte följa reglerna så kan jag erbjuda en munkavel i form av en permanent eller tillfällig avstängning på medlems egen förfrågan via kontaktformuläret.

Om jag har missat några olämpliga inlägg så får ni köra "rapportera" så hanterar jag dessa.
Framöver öppnar jag upp tråden för diskussion. Håll er till ämnet!

/DavidtheDoom, - Moderator

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=YQmGXbXpw80

Nerd of the rings diskuterar trailern på ett rimligt sätt här.

Permalänk
Avstängd

Ser inte så intressant ut. Påminner om den där andra serien som försöker vara LOTR-esque fast inte lyckas. Med dåligt skådespel och huvudled som inte alls verkar intresserad i sin roll i någon film eller serie som hon varit med i, hon är som en stel staty i ansiktet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nayiki:

https://www.youtube.com/watch?v=YQmGXbXpw80

Nerd of the rings diskuterar trailern på ett rimligt sätt här.

Känns som en ganska rimlig analys, har inte sett hela ännu dock

Embeddar här så man kan se videon i tråden

Permalänk
Inaktiv

Fick panik när jag såg alvhjälmarna. I filmerna är de fantastiska hantverk men här ser de ut typ.. Väldigt basic ut? Hade alverna inte lärt sig göra hjälmar än?

Från filmerna

Från serien

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av anon134512:

Fick panik när jag såg alvhjälmarna. I filmerna är de fantastiska hantverk men här ser de ut typ.. Väldigt basic ut? Hade alverna inte lärt sig göra hjälmar än?

Från filmerna

https://i.pinimg.com/originals/e6/05/ab/e605ab45422a6b25daf3f4d99ffb7043.jpg
https://media.entertainmentearth.com/assets/images/a48cd59f89c646cea9e179257fa9147alg.jpg
https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-09a068458dfcbc561273047e8f390e6e

Från serien

https://i.imgur.com/KDsYdIl.png

Man undrar ju lite vad alla pengarna gått åt

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Fördel: Trailern spoilade inget, vilket tyvärr får ses som något ovanligt idag.

Nackdel: Trailern fick mig inte direkt sugen på att titta heller. Den gjorde mig inte "osugen", men där var inget som stod ut på ett positivt sätt som fick mig att gå "Ja men detta verkar intressant, ska ses!". Där var inget som fick mig att tänka på Sagan eller Ringen eller Arda, utan det såg ut som en trailer för "generisk ny fantasyserie X".
Skulle nog t.om. våga påstå att den fick mig att tänka på Wheel of Time (också Amazon Prime), vilket egentligen inte hade varit något dåligt om det var just en trailer för generisk-fantasyserie-X, men nu ska det ju föreställa någon slags LotR-serie, och då hamnar ribban per automatik lite högre...

Förhoppningarna var låga och blev ännu lägre - men är ännu ej grusade.

Skrivet av anon134512:

Fick panik när jag såg alvhjälmarna. I filmerna är de fantastiska hantverk men här ser de ut typ.. Väldigt basic ut? Hade alverna inte lärt sig göra hjälmar än?

Bättre än ..."hjälmarna" som Nilfgaar hade på sig i S1 av Witcher iallafall.

Om det blir en S2 av The Rings of Power så kanske Amazon tar lärdom av Netflix och inser hur viktigt det är med rekvisita som inte ser ut hur som helst.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Trots att man bara såg skogen i 1 sekund hann jag reagera. Ser ju sämre ut än skogen i God of War som jag spelar just nu. Kolla träden och stenarna vid vattnet. Skrattretande

https://imgur.com/AqRZNdu

Permalänk
Inaktiv

Jag såg att en del klagar över dålig CGI. Naturligtvis kommer inte en TV-serie se lika bra ut som en spelfilm, och jag vet inte varför man ska sätta ribban så högt. Om det blir en bra handling och bra karaktärer, duger det bra för mig. Jag får säga som många brukar göra när det gäller spel. Det är handlingen som är det viktiga, inte grafiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon218488:

Naturligtvis kommer inte en TV-serie se lika bra ut som en spelfilm

Håller inte riktigt med; Det finns väldigt snygga (och dyra) TV-serier, och om det är något Amazon har gott om är det pengar. (Gäller oavsett om det är CGI, rekvisita, etc.)

Det finns en punkt där det inte går att hålla uppe sin "suspension of disbelief" längre. Grafiken är inte det viktigaste för mig i spel, men vid en viss punkt så blir det för påtagligt om hur dåligt något är, och det finns en liknande punkt i TV-serier och filmer.

Nu kan jag inte (och gör inte) döma ut en hel säsong av en serie på bara en kort teaser, men om har undermåliga element i form av dålig CGI, ljussättning, rekvisita, etc, så är det inte för att pengarna saknades, utan för att viljan saknades - vilket är mycket värre.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Nu när vi precis rensat tråden:
Att provocera igång spåret igen (oavsett ståndpunkt) gör inte saken bättre.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Kan väl tycka att det där hoppet med kniven såg lite väl gravitationslöst ut, ser ut som om karaktären väger typ 0 kilo där.

Visa signatur

[Gigabyte X570 Aorus Xtreme rev. 1.0][5950X][G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo 16-16-16-36][ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC][Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB, Seagate FireCuda Gaming Hub 16TB][Noctua NH-D15 chromax.black][Corsair AX1600i][Xigmatek Elysium][Samsung S27B970D]