Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Gillar lösningen. Hittar inte riktigt din skåpslucka, är den ett hemmabygge eller är det en lucka som utgått ur sortimentet?

Trist, det verkar som glasdörrarna (Värd) är på väg att utgå.

Stommarna är 60x55cm. Perfekt för min printer.

Permalänk
Medlem

Skulle också behöva någon typ av inbyggnad, För Ender 3 V2:an kan en platsa funka bra, men för Sidewinder x2:an är det tuffare
någon som har tips för en inbyggnad till en X2:a ?

Står för tillfället på 2st Platsa som är 80x55x120cm (Bredd x Djup x Höjd)

Artilleryn är 55 djup som standard men byggplattan flyttar sig bakom printerns bakre kant så man behöver 60cm djup för att få plats med den, jag har satt dit ett stöd för Z-Axeln så att den inte gungar när man printar högre delar. vilket gör att maskinen blir ca 60cm ändå

Permalänk
Medlem

Jag har en asset som warpar sig och tänkte höra vad ni säger om det. Det är en gaffelliknande modell där vissa delar efter en timma eller två warpar sig uppåt, därav lossnar från botten och blir träffad av skrivarhuvudet ett bra tag senare som river med sig hela modellen. Skrivs med PLA Creator Prima EasyPrint där de vill ha 197 nozzle och 60 bed, fick detta inte att fungera alls och kör med 210, 65, adhesive samt raft (den printas nu). Drog ner maxhastigheten från 250 till 100, dock sällan den når 200 förutom travel möjligen.

Har printat många "organiska" assets med rundare former och har inte haft problemet, dock denna krävs enorm precision.

Det andra problemet som uppenbarar sig, möjligen mer med detta filament än förra, är att när man printar två linjer bredvid varandra, där skrivarhuvudet vänder blir den en ytterst liten "klump" som i vissa fall kan träffas, skavas av skrivarhuvudet senare och skapa vibrationer i modellen (lättare att lossna från bed). Printar man en kub så ser man att på en väldigt bestämt sätt att alla edges/kanter sticker ut en liten bit, typ att det kommer lite mycket filament just när den svänger 90 grader, eller 180.

Jag vet inte om högre acceleration hjälper, huvudet stananr ju till för att svänga/vända.

Några tips på dessa två problem?

0.2mm i upp till 250mm/s
Ender 7 + Creality Slicer

Edit: bilder, tyvärr syns inte warpen

Rundade hörn:

Blobs vid 90-180 graderssvängar:

Nytt försök med raft, adhesive, max 100mm/s samt 210c

Pågående, väldigt mycket bättre resultat, men inte perfekt.
220c var nog helt enkelt för varmt i tidigare körning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Jag har en asset som warpar sig och tänkte höra vad ni säger om det. Det är en gaffelliknande modell där vissa delar efter en timma eller två warpar sig uppåt, därav lossnar från botten och blir träffad av skrivarhuvudet ett bra tag senare som river med sig hela modellen. Skrivs med PLA Creator Prima EasyPrint där de vill ha 197 nozzle och 60 bed, fick detta inte att fungera alls och kör med 210, 65, adhesive samt raft (den printas nu). Drog ner maxhastigheten från 250 till 100, dock sällan den når 200 förutom travel möjligen.

Har printat många "organiska" assets med rundare former och har inte haft problemet, dock denna krävs enorm precision.

Det andra problemet som uppenbarar sig, möjligen mer med detta filament än förra, är att när man printar två linjer bredvid varandra, där skrivarhuvudet vänder blir den en ytterst liten "klump" som i vissa fall kan träffas, skavas av skrivarhuvudet senare och skapa vibrationer i modellen (lättare att lossna från bed). Printar man en kub så ser man att på en väldigt bestämt sätt att alla edges/kanter sticker ut en liten bit, typ att det kommer lite mycket filament just när den svänger 90 grader, eller 180.

Jag vet inte om högre acceleration hjälper, huvudet stananr ju till för att svänga/vända.

Några tips på dessa två problem?

0.2mm i upp till 250mm/s
Ender 7 + Creality Slicer

Edit: bilder, tyvärr syns inte warpen

Rundade hörn:
https://i.imgur.com/xG3rDqk.jpg

Blobs vid 90-180 graderssvängar:
https://i.imgur.com/ydudQUY.jpg

Nytt försök med raft, adhesive, max 100mm/s samt 210c
https://i.imgur.com/ZB2OeLX.jpg

Pågående, väldigt mycket bättre resultat, men inte perfekt.
220c var nog helt enkelt för varmt i tidigare körning.
https://i.imgur.com/Ln7QD8u.jpg

Rundade hörn är pga trycket i skrivhuvudet. En lösning är att sakta ner eller ställa in pressure advance.
Det andra är att infill inte når/ansluts till vägen. Kan lösas genom att öka antalet vägar eller överlappnings satsen för infill i din slicer

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Avstängd

Kan jag använda mig av handsprit / ethanol för att rensa plattan på en cr10s pro ? Då isopropanol va slut i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panosz:

Kan jag använda mig av handsprit / ethanol för att rensa plattan på en cr10s pro ? Då isopropanol va slut i lager.

Har du kollat på Biltema?
Någon hade tipsat om någon tvätt från de som skulle funkar lika bra som ipa, men hitta inte det.
Ang handsprit är jag tveksam till, då den är utspädd med tillsatser.

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Gillar lösningen. Hittar inte riktigt din skåpslucka, är den ett hemmabygge eller är det en lucka som utgått ur sortimentet?

Kan det vara denna? https://www.ikea.com/se/sv/p/vaerd-vitrindoerr-vit-10384502/

Permalänk
Medlem

Samma serie men fel storlek.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zuru1:

Har du kollat på Biltema?
Någon hade tipsat om någon tvätt från de som skulle funkar lika bra som ipa, men hitta inte det.
Ang handsprit är jag tveksam till, då den är utspädd med tillsatser.

Oki tusen tack får nog hitta nån som har
isopropanol I nån fysiskt butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panosz:

Kan jag använda mig av handsprit / ethanol för att rensa plattan på en cr10s pro ? Då isopropanol va slut i lager.

Jag kör med biltemas elektronikrengörning. Ska inte lämna några rester.
https://www.biltema.se/kontor---teknik/datortillbehor/skarmre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Jag har en asset som warpar sig och tänkte höra vad ni säger om det. Det är en gaffelliknande modell där vissa delar efter en timma eller två warpar sig uppåt, därav lossnar från botten och blir träffad av skrivarhuvudet ett bra tag senare som river med sig hela modellen. Skrivs med PLA Creator Prima EasyPrint där de vill ha 197 nozzle och 60 bed, fick detta inte att fungera alls och kör med 210, 65, adhesive samt raft (den printas nu). Drog ner maxhastigheten från 250 till 100, dock sällan den når 200 förutom travel möjligen.

Har printat många "organiska" assets med rundare former och har inte haft problemet, dock denna krävs enorm precision.

Det andra problemet som uppenbarar sig, möjligen mer med detta filament än förra, är att när man printar två linjer bredvid varandra, där skrivarhuvudet vänder blir den en ytterst liten "klump" som i vissa fall kan träffas, skavas av skrivarhuvudet senare och skapa vibrationer i modellen (lättare att lossna från bed). Printar man en kub så ser man att på en väldigt bestämt sätt att alla edges/kanter sticker ut en liten bit, typ att det kommer lite mycket filament just när den svänger 90 grader, eller 180.

Jag vet inte om högre acceleration hjälper, huvudet stananr ju till för att svänga/vända.

Några tips på dessa två problem?

0.2mm i upp till 250mm/s
Ender 7 + Creality Slicer

Edit: bilder, tyvärr syns inte warpen

Rundade hörn:
https://i.imgur.com/xG3rDqk.jpg

Blobs vid 90-180 graderssvängar:
https://i.imgur.com/ydudQUY.jpg

Nytt försök med raft, adhesive, max 100mm/s samt 210c
https://i.imgur.com/ZB2OeLX.jpg

Pågående, väldigt mycket bättre resultat, men inte perfekt.
220c var nog helt enkelt för varmt i tidigare körning.
https://i.imgur.com/Ln7QD8u.jpg

Att den warpar är för att hörnen kyls snabbare än längre in i modellen. Dra ner/stäng av fläkten skulle jag prova. Vad har du för infill density? Ju tätare desto större risk för warp. Kan du få upp omgivningstemperaturen? Tror problemet skulle försvinna i 30-40 grader omgivningstemp. Har inte Cura någon wall-funktion som bygger en mur runt utskriften?

Permalänk
Skrivet av Leffe_B:

Att den warpar är för att hörnen kyls snabbare än längre in i modellen. Dra ner/stäng av fläkten skulle jag prova. Vad har du för infill density? Ju tätare desto större risk för warp. Kan du få upp omgivningstemperaturen? Tror problemet skulle försvinna i 30-40 grader omgivningstemp. Har inte Cura någon wall-funktion som bygger en mur runt utskriften?

Heter Draft shield och finns under Exprimental i Cura. Kan inte påstå att jag har använt den så ofta. Använder en papplåda över maskinen med fönster i stället.

Visa signatur

4770k@4.2 | 16GB | RTX 2060S | PSU 760W

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

0.2mm i upp till 250mm/s
Ender 7 + Creality Slicer

0.2mm i upp till 250mm/s är väldigt hög utskrifts hastighet. Det är ok som travelspeed men knappast som print speed.
Om vi antar linjebredd 0.45mm så blir flow 0.2*0.45*250mm3/s=22.5mm3/s vilket ytterst få extruder klarar.
man bör nog ligga under 10mm3/s eller helst under 6mm3/s om man inte har testa vad exrudern klarar.

Jag antar att du har provat med brim i stället för raft? Snabbare och ger en finare undersida.

Visa signatur

4770k@4.2 | 16GB | RTX 2060S | PSU 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Jag har en asset som warpar sig och tänkte höra vad ni säger om det. Det är en gaffelliknande modell där vissa delar efter en timma eller två warpar sig uppåt, därav lossnar från botten och blir träffad av skrivarhuvudet ett bra tag senare som river med sig hela modellen. Skrivs med PLA Creator Prima EasyPrint där de vill ha 197 nozzle och 60 bed, fick detta inte att fungera alls och kör med 210, 65, adhesive samt raft (den printas nu). Drog ner maxhastigheten från 250 till 100, dock sällan den når 200 förutom travel möjligen.

Har printat många "organiska" assets med rundare former och har inte haft problemet, dock denna krävs enorm precision.

Det andra problemet som uppenbarar sig, möjligen mer med detta filament än förra, är att när man printar två linjer bredvid varandra, där skrivarhuvudet vänder blir den en ytterst liten "klump" som i vissa fall kan träffas, skavas av skrivarhuvudet senare och skapa vibrationer i modellen (lättare att lossna från bed). Printar man en kub så ser man att på en väldigt bestämt sätt att alla edges/kanter sticker ut en liten bit, typ att det kommer lite mycket filament just när den svänger 90 grader, eller 180.

Jag vet inte om högre acceleration hjälper, huvudet stananr ju till för att svänga/vända.

Några tips på dessa två problem?

0.2mm i upp till 250mm/s
Ender 7 + Creality Slicer

Edit: bilder, tyvärr syns inte warpen

Rundade hörn:
https://i.imgur.com/xG3rDqk.jpg

Blobs vid 90-180 graderssvängar:
https://i.imgur.com/ydudQUY.jpg

Nytt försök med raft, adhesive, max 100mm/s samt 210c
https://i.imgur.com/ZB2OeLX.jpg

Pågående, väldigt mycket bättre resultat, men inte perfekt.
220c var nog helt enkelt för varmt i tidigare körning.
https://i.imgur.com/Ln7QD8u.jpg

Enklaste lösningen jag hade tillgång till direkt var att se till att det inte drar någonstans i närheten av skrivaren. Jag löste det delvis genom att placera skrivaren i en garderob.

Det andra var att införskaffa isopropanol att rengöra plattan med. Det kan hända att du måste rengöra med diskmedel då och då men det hänger på vad man har för platta.

Det trejde var nog att öka/sänka tempen samt stänga av fläktarna de första 1-5 layer beroende på hur stort problemet är. Ibland sket jag i brim eller raft. Ibland hade jag bägge och en massa justerande i hastighet. Lösningen jag fann till slut var

  • Garderob

  • Isopropanol

  • 5 mm Brim med anslutning direkt mot produkten

  • Ingen fläkt de första 2 layer.

Det som händer då och då är att brim warpar sig men det slutar efter 2 mm och produkten som skrivs ut klarar sig utmärkt.

I ditt fall så skulle jag prova på en blå maskeringstejp extra bred från biltema, glöm inte att justera om nivån men det ska trycka ner lite grann i tejpen. Med min förra skrivare så löste jag problemet likt ditt genom att bara ha tejp. Men med den nuvarande så går tejplösningen inte så speciellt bra.

Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S

Permalänk
Medlem

https://www.thingiverse.com/thing:27854/files

Jag försöker printa den där "korkskruven" (auger) på min Prusa Mini.

Problemet som uppstår är att när den lägger nästa "lager" på skruven och då alltså ska ut på ett nytt "överhäng" så "vrider" sig det lagret uppåt, vilket gör att skrivarhuvudet tar i den plasten, vilket tillslut leder till att skrivarhuvudet puttar omkull skruven.

Har ni tips på inställningar / tweaks jag kan göra i prusa slicer för att få detta att fungera?
Vilken infill-pattern ska man köra? Hur många %?
Måste man ha supports?

Den här printen går ju bra, så det borde ju gå att lösa:
https://www.youtube.com/watch?v=67mFXa8-U4A

Den där printen är så "platt" och fin, varje lager.
Det är kanten som jag har markerat i rött som i min print "reser" sig uppåt så det blir typ som ett halvt U eller L så att säga.

Permalänk
Avstängd

Nån som har printat en collapsing samuraj svärd har inte lyckats att få nån bra, fast man får oki test print … har du printat nån bra och vet vad det ska va för settings osv släng ett pm

https://www.thingiverse.com/thing:3639693

Permalänk
Medlem

@bassebaba

Är det PLA så är det ytterst viktigt med bra kylning annars får du fenomenet att kanterna rullar upp sig så att munstycket riskerar att slå omkull printen. Om du redan har fullt blås på skrivarens fläkt kan du testa att rikta en bordsfläkt mot skrivaren eller sänk hastigheten så att plasten får mer tid att stelna innan nästa lager läggs på. Att minska lagerhöjden kan hjälpa också.

En annan tänkbar lösning är att öka Z-hop så att munstycket går fritt från plasten vid förflyttningar. Detta är dock mer en workaround än en lösning. Det går också att sänka värmen på munstycket men tänk på att detta försämrar lagervidhäftningen.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panosz:

Nån som har printat en collapsing samuraj svärd har inte lyckats att få nån bra, fast man får oki test print … har du printat nån bra och vet vad det ska va för settings osv släng ett pm

https://www.thingiverse.com/thing:3639693

Funkar testprinten men inte hela svärdet? Om det är en i3-skrivare så kan det hända att precisionen blir sämre ju högre man kommer på grund av vibrationer. Sänk hastigheten eller accelerationen. Små infill-rörelser skapar mycket vibrationer så öka antalet väggar så du slipper infill. Då försvinner även risken att printen sväller på grund av "infill overlap" där det är 100% infill.

Det kan vara läge för E-stepkalibrering också men om testprinten är ok så borde det inte behövas. Det skadar i vilket fall som helst inte.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roffe:

@bassebaba

Är det PLA så är det ytterst viktigt med bra kylning annars får du fenomenet att kanterna rullar upp sig så att munstycket riskerar att slå omkull printen. Om du redan har fullt blås på skrivarens fläkt kan du testa att rikta en bordsfläkt mot skrivaren eller sänk hastigheten så att plasten får mer tid att stelna innan nästa lager läggs på. Att minska lagerhöjden kan hjälpa också.

En annan tänkbar lösning är att öka Z-hop så att munstycket går fritt från plasten vid förflyttningar. Detta är dock mer en workaround än en lösning. Det går också att sänka värmen på munstycket men tänk på att detta försämrar lagervidhäftningen.

Japp, PLA sorry glömde det. Kanske värt att testa PETG?

Testade att öka z-hop, men den slår ändå i när den ska printa nästa lager där det curlats upp.

Det där med en extra fläkt var intressant, kan testa det också.

Jag roterade den liggandes och körde med supports vilket faktiskt funkade!
Frågan är om hållfastheten blev sämre när man printade den liggandes?

Permalänk

Axeln för skruven blir starkare eftersom det är längre lager. Gängan är ju rätt massiv så den borde hålla bra?

Permalänk

Tvättar buildplaten på min Ender 3 v2 med detta, funkar perfekt: https://www.amazon.se/gp/product/B07DXD9DCM/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lilla Tiger:

Skulle också behöva någon typ av inbyggnad, För Ender 3 V2:an kan en platsa funka bra, men för Sidewinder x2:an är det tuffare
någon som har tips för en inbyggnad till en X2:a ?

Står för tillfället på 2st Platsa som är 80x55x120cm (Bredd x Djup x Höjd)

Artilleryn är 55 djup som standard men byggplattan flyttar sig bakom printerns bakre kant så man behöver 60cm djup för att få plats med den, jag har satt dit ett stöd för Z-Axeln så att den inte gungar när man printar högre delar. vilket gör att maskinen blir ca 60cm ändå

https://i.imgur.com/gcfxLJI.jpeg

Beror på hur mycket tid du vill lägga men en Ikea Bror är en ganska bra start. Man kan använda hyllplanen för att isolera sidorna eller köpa Akryl/plywood/fiberboard eller liknande. Printa gångjärn osv. Har en själv. Du behöver dock ljudisolera konstruktionen. Tex. motorrumsmatta då plåten är tunn.

Bonus blir att det också värmeisolerar och ett plåtunderlag borde hjälpa till att förhindra eventuell brand att sprida sig.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lilla Tiger:

Skulle också behöva någon typ av inbyggnad, För Ender 3 V2:an kan en platsa funka bra, men för Sidewinder x2:an är det tuffare
någon som har tips för en inbyggnad till en X2:a ?

Står för tillfället på 2st Platsa som är 80x55x120cm (Bredd x Djup x Höjd)

Artilleryn är 55 djup som standard men byggplattan flyttar sig bakom printerns bakre kant så man behöver 60cm djup för att få plats med den, jag har satt dit ett stöd för Z-Axeln så att den inte gungar när man printar högre delar. vilket gör att maskinen blir ca 60cm ändå

https://i.imgur.com/gcfxLJI.jpeg

Jag byggde denna för många år sedan av Ikea Lack, går att bygga ”hur hög som helst” genom att bygga ihop flera ben. Bredd och djup är dock begränsat till 55x55. (Du kan ju dock bygga ihop flera på bredden också)

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Japp, PLA sorry glömde det. Kanske värt att testa PETG?

Testade att öka z-hop, men den slår ändå i när den ska printa nästa lager där det curlats upp.

Det där med en extra fläkt var intressant, kan testa det också.

Jag roterade den liggandes och körde med supports vilket faktiskt funkade!
Frågan är om hållfastheten blev sämre när man printade den liggandes?

https://i.imgur.com/wSDLf4b_d.webp?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Generellt är hållfastheten alltid bättre i X/Y-led så i detta fall borde det bli mer hållbart att printa liggande förutom längst upp och längst ner där skruven är som tunnast. Dock är delen så stor att det inte borde ha någon praktisk betydelse. Utseendemässigt är det klart bättre att printa stående, om det fungerar alltså...

Att printa med PETG kan absolut vara fördelaktigt i detta fall.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Roffe:

Funkar testprinten men inte hela svärdet? Om det är en i3-skrivare så kan det hända att precisionen blir sämre ju högre man kommer på grund av vibrationer. Sänk hastigheten eller accelerationen. Små infill-rörelser skapar mycket vibrationer så öka antalet väggar så du slipper infill. Då försvinner även risken att printen sväller på grund av "infill overlap" där det är 100% infill.

Det kan vara läge för E-stepkalibrering också men om testprinten är ok så borde det inte behövas. Det skadar i vilket fall som helst inte.

Test printen funkade men när jag då skrev ut hela svärdet så gick den inte hela vägen ut endast första svärd delen..
Tack ska du ha ska ta och testa tipsen
Det är en cr10s pro v2 skrivare

Permalänk
Företagsrepresentant

Snyggt byggt

Skrivet av Cerb:

Jag byggde denna för många år sedan av Ikea Lack, går att bygga ”hur hög som helst” genom att bygga ihop flera ben. Bredd och djup är dock begränsat till 55x55. (Du kan ju dock bygga ihop flera på bredden också)
https://imgur.com/pxFzF8R.jpg

Wow, det där var riktigt smart & snyggt! Att göra 3D skrivarna till en del av inredningen är något jag blir riktigt imponerad av. Snyggt byggt

Visa signatur

Jens, Rådgivare / Beställ 3D Utskrifter online
www.rapid-3dlab.se / www.3dlabs.se

Permalänk
Medlem

Någon som har nån som helst aning varför helt plötsligt mina utskrifter blir såhär? Kör i princip med standard inställningar vilket har fungerat utmärkt genom åren jag haft skrivaren. Delarna blir ju inte särskilt starka utan ordentlig infill. Har en Flashforge Finder.

Visa signatur

CPU: i9-10900k Moderkort: Asus ROG STRIX Z470-H RAM: 32Gb Corsair Vengeance GPU: Gigabyte 3070ti SSD: Samsung 970 EVO 1Tb PSU: Corsair SF 600W Kylning: Noctua D15 Chassi: Fractal Design Meshify Skärm: LG C3 42" & Asus ROG Swift 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Jag byggde denna för många år sedan av Ikea Lack, går att bygga ”hur hög som helst” genom att bygga ihop flera ben. Bredd och djup är dock begränsat till 55x55. (Du kan ju dock bygga ihop flera på bredden också)
https://imgur.com/pxFzF8R.jpg

Holy shit är det en prusa mk1?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trött:

Någon som har nån som helst aning varför helt plötsligt mina utskrifter blir såhär? Kör i princip med standard inställningar vilket har fungerat utmärkt genom åren jag haft skrivaren. Delarna blir ju inte särskilt starka utan ordentlig infill. Har en Flashforge Finder.

https://i.imgur.com/79yDqDz.jpg

Ser ut som det av nåt skäl är problem med filamentmatningen, det engelska begreppet är "under-extrusion" om du vill bilda dig en egen uppfattning om saken, eller läsa mer om tänkbara orsaker.

Några enkla grejer att kolla/göra:

- Kolla så inte filamentet slirar i matningsmekanism. Börjar det slira gnags det loss spånor som fyller ut eventuella räfflor etc, och så blir det värre i en ond cirkel. Rengör och kontrollera/justera förspänning. Det är öht aldrig fel att göra rent extrudern då och då.

- Det kan sitta bränt filament i nozzeln, som blockerar flödet. Gör en "cold pull", googla rätt på en guide för just din skrivare. Också en såndär grej man kan göra preventivt ibland, innan det blir problem.

- Kolla filamentets väg i stort, så det inte kärvar någonstans. Det brukar gå en PTFE-slang ner i hotenden. En klassiker är att den släpper eller deformeras, och man får problem.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Holy shit är det en prusa mk1?

Det stämmer fint. En hederlig gammal pjäs.
Och skriver fortfarande helt ofattbart bra.